ענייני דורות וגאולה. ושאלה על מבנה של שיר
-
ענייני דורות וגאולה. ושאלה על מבנה של שיר
רציתי לשתף את השיר
והוא בדיוק נפגש לי בתהיה שאני נפגשת בה הרבה
עם שירים שיכולים להיכתב בשורות ארוכות (בדר”כ החרוזים שבהם בולטים ומסודרים יותר)
ויכולים להיכתב במגומגם😏 שורות קצר-צרות שמחדדות ונותנות עצמה, כמו הטעמה.
זה מודרני יותר וזה שמרני יותר. ת’כלס הקצרצרות האלה באמת משרתות את התוכן של השיר? אם השיר יכול להיות ככה ויכול להיות ככה. יש טעם לבחור דווקא באופן אחד מהשניים? מה יותר אהבתן על השיר הזה?
זה הפך אותו לארוך…
גם הדמעות שצרבו רק בפנים
באות אל הכוס הגדולה
כל הבכיות והתחנונים
ששתקתי, גדולה ומרה.
כל מה שלא היה לי מתאים
שיראו בי בחוץ מהפנים
כל מה שרציתי רק להשאיר
ביני לבין האלוקים
כל אחורי הקלעים החדים
שמתחת לפני הפוקר
כל המקומות הצורחים, הבוכים
כמו כינור. כמו תופים. כמו פסנתר.
גם הדמעות שספגתי בלילה
המלח על לב מדמם
כל מה שאני לא הוצאתי,
מה פנימה,
מוסיף בה, עד סף מקרב.
הכוס רוויה כבר כמעט עד תומה
אני דור בכיין ורגיש
במהירות במהירות תתמלא ותאמר
אחות עם דוד עת להפגיש.
**
גם הדמעות
שצרבו
רק בפנים
באות אל הכוס הגדולה
–
כל הבכיות
והתחנונים
ששתקתי
גדולה ומרה.
–
כל מה שלא
היה לי מתאים
שיראו בי
בחוץ מהפנים
–
כל מה שרציתי
רק להשאיר
ביני לבין
האלוקים
–
כל אחורי הקלעים
החדים
שמתחת
לפני הפוקר
–
כל המקומות
הצורחים
הבוכים
כמו כינור. כמו תופים. כמו פסנתר.
–
גם הדמעות
שספגתי בלילה
המלח
על לב מדמם
–
כל מה שאני לא הוצאתי,
מה פנימה,
מוסיף בה
עד סף מקרב.
–
הכוס רוויה כבר
כמעט עד תומה
אני דור בכיין
ורגיש
–
במהירות במהירות
תתמלא ותאמר
אחות עם דוד
עת להפגיש.
עוד לא נכתבו תגובות לדיון זה.
Log in to reply.