אולפן סאונד ונגינה
ציבורי קהילה
ציבורי קהילה
פעילות אחרונה: לפני 4 שעות
אולפן מקצועי וביתי, ציוד הקלטה, תוכנה ופלאגינים, פלייבקים, הפקות אלקטרוניות, עיצוב פסקול, מיקס... פירוט נוסף
ציבורי קהילה
אפשר ללמד ילד בכיתה א’ גיטרה?
קדם ‹ Forums ‹ אולפן וסאונד ‹ אפשר ללמד ילד בכיתה א’ גיטרה?
-
אפשר ללמד ילד בכיתה א’ גיטרה?
פורסם ע"י טליה שוורץ מנהלת קדם on 19/12/2021 ב12:08 pmאשמח לשמוע אם זה מוקדם מדיי ואולי אפילו טכנית קשה? יש כלי בסיסי שמתחילים איתו לפני ?
מרים אסיאג הגיבה לפני 2 שנים, 9 חודשים 11 חברות · 17 תגובות -
17 תגובות
-
שלום טליה!
אני עוסקת כמורה לנגינה ובינהם לגיטרה, ולדעתי זה מוקדם יחסית, בעיקר בגלל הקושי הטכני להסתדר עם הכלי הגדול מכפי מידותיו של ילד בכיתה א’ וכן אחיזת האקורדים שעלולה להיות מסובכת מאד ואף כואבת עבור ילד קטן.
התלמידה הצעירה ביותר שלומדת אצלי הינה בכיתה ה’, ואכן ניתן לראות את הקושי שלה ביחס לגדולות, אף על פי שהיא מאד מוזיקלית…. זה בעיקר ענין טכני.🎶
-
אני גם מלמדת כלים.
לפי הברורים שעשיתי, הכלי הכי מומלץ לילד זה חלילית.
היא דורשת הכי פחות קאורדינציה והפקת צליל קלה יחסית.
-
תודה יהודית, האם לימוד חלילית יתרום מאוחר יותר ללימוד כלי אחר – לצורך העניין הגיטרה שהזכרתי?
-
-
אמרה לי מורה בכירה למוסיקה מובילה את אחד ממסלולי המוסיקה
באחד הסמינרים: נאחנו מחמיצים הרבה מוסיקאים גדולים מפני שהחלו ללמד אותם
בצעירותם, הם התעייפו בגלל הצד התכני בגלל גודלם הפיזי, זה בא על חשבון החוויה המוסיקלית
שלהם ומשם הם פסקו לעצמם: זה לא בשבילי!…
מעבר למתאים זה פשוט חבל…
-
מצד שני שמעתי שכמה שיותר מוקדם יותר קל ונקלט, זה לא נכון? (שמעתי ממורה לפסנתר)
-
בהחלט, חשיפה מוקדמת ואיטית מטמיעה את החיבור לכלי והמיומנות בצורה יותר עמוקה,
ומחזקת את השמיעה המוסיקלית.
אבל
1. תלוי איזה כלי.
לא כל כלי מתאים ללמוד בכל גיל, תלוי בבשלות ואף בגודל הפיזי שלו.
2. האם הילד רוצה ובשל לשבת ולהשקיע או לא, האם הוא עושה זאת מרצון, או מכורח.
-
-
-
לימוד חלילית תורם ללימוד כלי אחר מאחר והילד מפתח את השמיעה המוזיקאלית, קצב, דינמיקה וכל מה שנלמד במוזיקה כבר בתחילה.
אני בכל אופן ממליצה יותר על טרום כלי שלומדים ומפתחים את כל הבסיס של המוזיקה וזה נעשה בצורה חוויתית ולא דורשת.
-
משתמש לא ידוע
חברהחברה28/12/2021 ב8:06 pmהאם אפשר ללמד אורגנית בגיל הזה (גיל 6)?
תודה
-
כן למה לא ?
אגב אני התחלתי ללמוד מגיל 5 פסנתר
ובעלי מלמד הרבה תלמידים מגיל 6
אך עושה שיעורים קצרים של 1/2 שעה מכיון שקשה להם לקלוט ככ הרבה חומר
הם מתקדמים גם בקצב יותר איטי
השאלה מה המטרות שלך
-
מומלץ כשמתחילים נגינה להתחיל בקלידים והם משמשים בסיס מעולה
ובהמשך כשהוא גדל הילד הוא יכול לעבור לגיטרה
וגם שגודל הגיטרה יתאים לגודלו
כך המורה שלי אמרה לי היא מורה כבר 40 ש’
-
כיתה א זה ממש בסדר להתחיל ללמוד, יש הרבה ילדים שמתחילים ללמוד נגינה כבר מגיל 4 (תאמת, שבגיל 4-5 זה רק הסיס, נגיד כינור- להתאמן על החזקה טובה של הקשת, קלידים- מבנה טוב ותנוחה טובה של היד על הקלידים, וכו’) מה שברור שחייבים לבדוק ולפקח שהנגינה, השיעורים ושיעורי הבית לא מעיקים עליו ולא ‘יושבים לו על הראש’.. מה שברור חוץ מזה שהכלי חייב להתאים לגודלו.. יש מקומות שאפשר לשכור כלים ואחרי זה כשהילד מגיע לגודלו המקסימלי אפשר לקנות. או שקונים כלי קטן המתאים לגודלו העכשווי בזול, ואחרי זה משקיעים ביקר.
בהצלחה.
-
אני התחלתי בגיל 5 על פסנתר – יש לי מזה סיוט אחד גדול ……………………..
לא רוצה לראות אותו יותר (למרות שאני אוהבת לנגן )
זה בעיתי כי צריך לחזור על החומר מידי יום מצד שני אין לילד בגיל קטן יכולת לשבת כל היום על הקלידים
אני ישבתי כל יום לפחות 45 דק’
-
אני התחלתי ללמד ילדה בת 5 בערך. על קלידים.
היא מוזיקלית ממששש
אבל כמובן שאני כלללל הזמן עם יד על הדופק לבדוק מה היא מסוגלת להכיל ומה לא.
לדוגמא כלי הרמוני זה לא בא בחשבון אפילו בצחוק (כגון גיטרה)
אני מאד מתמקדת בלתת לה תחושת הצלחה בדברים מאד קטנים.
לדוגמא לימדתי אותה אפילו רק את המילים פורים בא שזה שני תווים בלבד:) והיא עושה את זה יפה מאד וחוזרת על זה ונכנסת לאוירה של פורים וכו ומדובר על השיעור הראשון!
ודבר נוסף
אני גם עושה לה פיתוח שמיעה
אני מנגנת לה בחלילית ומלמדת אותה להקשיב לצלילים ולהכיר אותם
היא כבר יודעת להגיד מתי זה דו ומתי רה גם כשאני ממש מבלבלת אותה (לקח כמה דקות עד שקישרה בין מה ששומעת לגבהים ולשמות אבל אחר כך זה רץץץ)
ואני מתכננת גם לתת לה לזהות שירים שאנגן. ולזהות הבדלים בין ערכים ריתמיים. אני במאה אחוז בטוחה שהיא תדע ותצליח בזה.
בלי עין הרע!
אבל ברור שהיא נהנית מאדד
(להבדיל אני מלמדת שני קבוצות של בנות באיזור כיתה ד’, והן אומנם מתקדמות וכבר יודעת לנגן קטעים מסוימים ביחד עם מקצב ומכירות המון מושגים במוזיקה וערכים ריתמיים, (אני משלבת גם פיתוח תחושה ופעימה של מוזיקה במרחב) אך לדוגמא יש פער ממש גדול בין הקבוצות – באחת המוטיבציה ללמוד היא הרבה יותר גדולה ורואים את התוצאות המדהימות והכל כך שונות. יכולה לאמר שמה שאני רואה שעושה את ההבדל הגדול, הוא שהן מבינות שהתווים שהן לומדות והידע הזה, הוא מגלה להם איך לנגן וזו כמו שפה שהן סקרניות לדעת מה כתוב ומ-ב-י-נ-ו-ת שהתשובה מצויה בידע שאני נותנת להן. לעומת הקבוצה השניה שאני צריכה לתת להן הכל בכפית עד הפה וממש להתאמן יחד איתן כמעט..)
מסקנה – צריך לבדוק כמה הילד/ה בשלה וזה לא רק קשור לגיל, א-לא להבנה הזו, שהלימוד של המוזיקה, הוא זה שעוזר לי ממש פותח לי את העיניים לדעת את הדברים שכל ילד היה שמח לדעת…
מקווה שהועלתי
בהצלחה:)
-
תודה לכולן על התגובות,
מרים את מקסימה!
אני עדיין מחפשת לבת שלי ,
הלוואי ותגידי לי שאת מלמדת גם בבני ברק?
-
-
מרים, נשמע שאת עושה עם הבנות עבודה מדהימה, במיוחד מה שתיארת על בת ה 5.
בעיניי באמת ממש חשוב ללמד את כל המושגים מסביב- שהם נכס חשוב בכל מה שקשור
למוזיקה, ולא רק את הנגינה עצמה.
– לתת להן רשת ולא רק דגים… -
שבוע טוב!
תודה לכן,
לא ציפיתי שאקבל משוב
אולי זה מראה שהנושא הזה יותר חשוב ממה שנוטים לחשוב..
וכן אני מלמדת בבני ברק
וזה המספר שלי אם מענין אותך טליה,
0548424839.
בהצלחה!
Log in to reply.