מורה לפסנתר? זקוקה לעצתך

קדם Forums אולפן וסאונד מורה לפסנתר? זקוקה לעצתך

  • מורה לפסנתר? זקוקה לעצתך

    פורסם ע"י שרה שרה  הייטק on 01/06/2024 ב11:30 pm

    היי

    אני מלמדת אורגן ואני די ירוקה בתחום הלמידה… מה שברור לי לא ברור מאיליו לתלמידות ואני מתלבטת איך להעביר את העינין של נגינה מדויקת מבחינת משך זמן התווים.

    יש לי כמה תלמידות שיודעות לנגן מדויק תווים מבחינת משך זמן אבל רק אם הן סופרות את הפעמות בקול (ככה הרגלתי אותן בהתחלה) השאלה היא מה השלב הבא מבחינת זה – ללמד מטרונום? או לנגן תוך כדי רקיעה ברגלים? לנגן מדויק בלי לספור?

    ובנוסף – ישנן תלמידות שלא אוהבות לספור (אין להן קושי בדבר , כשהן סופרות הן עושות את זה די טוב) האם זה נכון להתעקש על זה ?

    ובאותו עיניין- תלמידות שאין להן מוטיבציה להתאמן ולנגן בשיעור- איך להגיב?

    אשמח לעצות

    תודה

    מירי הגיבה לפני 6 חודשים, 3 שבועות 4 חברות · 5 תגובות
  • 5 תגובות
  • פנינית 🙂

    אומנות הבמה והפקות תוכן
    חברה
    01/06/2024 ב11:47 pm
    חברה חדשה

    הי

    אני לא מורה לפסנתר

    אני מורה לפיתוח קול עם ניסיון רב! העברתי מעל 80 תלמידות בהצלחה רבה בס”ד

    יכולה לתת לך כלים וטיפים בשמחה לגבי השאלות שלך

    ב”ה זכיתי לעזור כבר לכמה מורות מנוסות – עם הטיפים והניסיון שלי

    צרי איתי קשר באישי, ואתן לך מספר שלי

    המון הצלחה!

  • גילי

    כללי
    חברה
    02/06/2024 ב7:21 pm
    חברה חדשה

    היי שרה

    לגבי הבנות שלא אוהבות לספור-תוכלי ללמד אותן את שפת המקצב (ט, טא, טאא, וכו’…)

    את תמיד יכולה להפעיל תופים, אני אוהבת לדפוק עם העט על השולחן.

    לתלמידות מתחילות ממש או יצירות עם קצב מורכב-לפני שמתחילים לנגן את היצירה קוראים קודם את הקצב שלה, אצלי בשיעור יש רצף של תנועות: מחיאת כף-תו של רבע. תו של חצי-מחיאת כף וטפיחה על הברכיים. תו של שלוש פעמות-מחיאת כף, טפיחה על הברכיים, ידיים על הלב, תו שלם-מחיאת כף, טפיחה על הברכיים, ידיים על הלב וידיים על הראש. וכך לפני שמתחילים את היצירה קוראים את שמות התווים תוך כדי הרצף הנדרש.

    לגבי בנות ללא מוטיבציה-לפעמים הן פשוט עייפות קצת או לא מרוכזות, ואז אני נותנת להן שתיים שלוש דקות בשביל לפטפט סתם ואז חוזרים לעניינים. אם זה חוזר על עצמו-הייתה לי תלמידה שהרבה מרחה את הזמן ופשוט עשיתי איתה סוג של “הסכם” שברגע שאני אומרת לה לנגן, סופרים עד שלוש-והידיים על הפסנתר. עוד פעם עד שלוש-והידיים ממוקמות על הקלידים הנכונים, עוד פעם עד שלוש-והיא מתחילה לנגן.

    הכי הכי חשוב לזכור שהבנות מגיעות בשביל הכיף ולא בשביל חוויה מלחיצה ומחייבת:)

    • שרה שרה

      הייטק
      חברה
      03/06/2024 ב5:07 pm
      חברה חדשה

      תודה על העצות, ועוד שאלה: יש עיניין ללמד לנגן עם מטרונום?

    • שרה שרה

      הייטק
      חברה
      03/06/2024 ב5:20 pm
      חברה חדשה

      ואלו שמנגנות עם ספירה זה בסדר להשאיר אותן כך?

  • מירי

    כללי
    חברה
    03/06/2024 ב8:26 pm
    43
    78
    חברה חדשה

    הקושי של התלמידות הוא בהיבט של לקרוא נכון את המקצב

    או שהפעמה שלהן לא יציבה?

    למי שלא קוראת מדויק את המקצב, והעבודה איתה היא על היחסיות בין המשך של הצלילים

    מאוד עוזר באמת גם לגבי היצירה הספציפית, וגם סתם כתרגול, לעבוד באופן ממוקד על מקצבים

    זה יכול להיות בדרכים שכבר ציינו פה, או להביא לה קטע של מקצב (תוים על קו בודד, לא חמשה) לנגן לה ליווי רקע והיא דופקת על השולחן בהתאם לקצב

    אפשר גם ללמד שרבע = מחיאה, חצי = מחיאה ופתיחה, ואורך הפתיחה של הידיים כאורך התו

    ואם הבעיה היא פעמה לא יציבה –

    מאוד מצוי אצל תלמידות, שגם אם הן סופרות בקול, כשיש תיבה עם תו של 4 רבעים למשל, הן פתאום סופרות מהר יותר ואז הקצב מתערער,

    לתלמידות כאלה מטרונום ממש יכול לעזור, הוא מכריח לשמור על הפעמה

    זה נורא מעצבן אותן, אבל יעיל 🙂

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן