אולפן סאונד ונגינה
ציבורי קהילה
ציבורי קהילה
פעילות אחרונה: לפני 3 שעות
אולפן מקצועי וביתי, ציוד הקלטה, תוכנה ופלאגינים, פלייבקים, הפקות אלקטרוניות, עיצוב פסקול, מיקס... פירוט נוסף
ציבורי קהילה
ציוד ראשוני לאולפן
קדם ‹ Forums ‹ אולפן וסאונד ‹ ציוד ראשוני לאולפן
-
ציוד ראשוני לאולפן
פורסם ע"י moriya R אולפן סאונד ונגינה on 09/12/2021 ב12:09 amהיי נעים להכיר את כולכן!
רציתי לדעת מה לדעתכן החברות הרצויות לציוד אולפן מתחיל במחירים שפויים….
תודה😊👍
ענת אלון הגיבה לפני 2 שנים, 11 חודשים 6 חברות · 12 תגובות -
12 תגובות
-
שלום מוריה
השאלה שלך חשובה והתשובה קצת מורכבת.
לדעתי גם אולפן מתחיל צריך להשקיע בציוד סביר, וזו טעות (לדעתי)
לתת לתלמידות להתנסות על ציוד לא מספיק איכותי וכתוצאה מכך,
לגרום לטכנאית העתיד לתסכול גדול מרמת התוצר הירודה.
חשוב לזכור שכל חוליה בשרשרת ההקלטה חשובה בדרך אל ההפקה:
הזמר/ת- מבחינת הפקת הקול, איכות השירה, בהירות, דיוק, קצב, טונאליות ועוד.
האקוסטיקה– החלל בו מתבצעת ההקלטה ובפרט כשמדובר בקונדנסר, הוא משמעותי מאד.
אם הקירות הלא מטופלים מחזירים או מגבירים תדרים בעייתיים, אז אנחנו בבעיה.
לאקוסטיקה יש תפקיד חשוב מאד בבהירות ההקלטה ואפשרויות העיבוד. לדוגמא- אם יש
היס בחדר (סוג של רום-טון) ותרצי להדגיש תדרים גבוהים, אז הוא יבלוט יותר ויפריע.כיום יש פתרונות אקוסטיים מגוונים, גם כאלו שניתן ליצור לבד עם הדרכה מתאימה.
אפשר להשיג פלטות איכותיות ב-4,000-6,000 ש”ח לחדר לעומת 30-50 אלף לטיפול של אקוסטיקאי מקצועי.
בינתיים, אם האולפן לא מטופל, עדיף להקליט בחדר שאינו ממד (כי מסת הבטון צפופה יותר
ולכן מחזירה יותר) עם כמה שיותר ריהוט וציוד שלא יתנו להחזרים להשתולל.המקרופון– מבחינת יכולת הקליטה וההיענות לתדרים השונים, עד כמה הוא מבטא
את קולו של הזמר ועד כמה ניתן אח”כ לשחק ולעבד את גוון הקול. יש מקרופונים
שפשוט לא נותנים כמעט טווח עיבוד ומדגישים תדרים לא מחמיאים וכן הלאה.כרטיס קול– שתפקידו לעבד את החומר המתקבל דרך המקרופון בצורה האמינה
והאיכותית ביותר, עם הגברת אות ושמירה על רמת רעש נמוכה עוד המון הפתעות שמתחבאות בקופסה התמימה הזאת.מחשב ותוכנה יקבלו את כל זה ויאפשרו לנו להגיע לתוצר המושלם, עם מכשירים ופלאגינים
שגם לגביהם יש המלצות אבל זה לא הנושא כרגע.
קשת המחירים של כל אלו מאד מגוונת. למשל קונדנסר פשוט יכול לעלות 500 ש”ח,
ולהגיע ל-16,000 ש”ח. אז השאלה שלך, אם תרשי לי לדייק, עד כמה אפשר להסתפק
בציוד בטווח מחירים נמוך בלי לותר על איכות מינימום (כלומר שתהיה מספיק טובה גם לאזנייך וגם ללקוחות)מקרופונים– Rode NT1- מקרופון קלאסי, מעט מבריק בגבוהים נותן תצורת הקלטה אחת- קרדיואיד.
Rode NT2 – יותר איכותי נותן 3 תצורות- קרדיואיד, אומני ותצורת 8.
המחירים שלהם הוא 1,000-1,300.
Audio Technica- AT2050- מקרופון פופולארי באולפנים מתחילים, מדגיש קצת תדרי אמצע- עולה בסביבות
1,000 ש”חAT4040- יותר איכותי ומחירו מעל 2,000 ש”ח
חברות נוספות שאני לא מכירה דגמים ספציפיים שלהן אבל שווה לבדוק- לוויט (AKG לשעבר) ו-SE.
גם אצלם ניתן למצוא דגמים טובים מספיק בטווח מחירים שבין 1,000 ל-2,200 ש”ח.חשוב מאד לדעת שכל מקרופון נותן גוון אחר וצריך לחפש את הקונדנסר שיבטא אותך הכי טוב.
איך למצוא אותו- זו כבר בעיה.מבחינת כרטיס קול– – Komplete Audio 6 ,Steinberg ur22/44, Presonus Studio 24c
Edirol UA25 וכמובן- RME רק שהדגם הזול ביותר עולה 4,400 בזמן שהדגמים האחרים שהצעתי עולים בין
1,000 ל- 1,500 ש”ח.מוניטורים הם עסק יקר לאולפן מתחיל, ואם לא רוצים להשקיע בהתחלה אפשר להסתפק באוזניות מיקס
יש דגמים מומלצים של יותר מ-1,000 ש”ח, ואם את רוצה בפחות, אז אני ממליצה על AKG K271Mkll
שעולות כרגע 550 ש”ח והן מדויקות מאד.מקווה שעזרתי.
-
כל מילה בסלע!
כשאני הקמתי את האולפן שלי לפני כמה שנים התייעצתי עם מישהו מקצועי ביותר בעל אולפן רציני ביותר כבר המון שנים והוא אמר לי לקנות ציוד מקצועי, לא פשוט מידי, כי מאוד מהר מתקדמים בתחום הזה uחבל אח”כ לקנות שוב הכל מחדש.
אל תתפשרי, ואפילו שזה נראה לך שאת רק בהתחלה את מאוד מהר תיכנסי לעניינים, תרצי להוציא מתחת ידייך ביצועים איכותיים ותתאכזבי כשזה לא יקרה.
כי יש בהחלט משמעות לאיכות אפילו שזה רק נראה מסחרי.
ואני יכולה לומר לך שגם אחרי כמה שנים אני עדיין משתמשת באותו הציוד- להפקות רציניות ביותר ומאוד מאוד מרוצה!!!
וזה פשוט חוסך הרבה כאבי ראש אח”כ…
אני ממליצה ביותר על המקרופון של rode
לגבי אוזניות גם של rode, akg יש להם איכות מעולה וזה חשוב ביותר כי דרכם את שומעת את כל הערוצים וחשוב שזה יעבור אלייך בצורה הכי נקייה שיש.
כרטיס קול- אני ממליצה ביותר (!!!) Big Knob Studio Mackie הוא גם נחשב זול יחסית וגם פשוט מושלם!
שימוש קל ופשוט וממשק מאוד נוח!
לגבי מוניטורים- אני ממליצה על ROKIT 8 G4 KRK Systems.
לגבי תוכנה- התוכנה הכי שימושית, נוחה, וטובה בעיני היא קיובייס, את יכולה להוריד גרסה בסיסית בחינם, לבדוק אם את מסתדרת איתה ורק אח”כ לקנות.
אני ממליצה לקנות את התוכנה אם את מסתדרת איתה ולא לנסות לבקש מטכנאי שיתקין תוכנה פרוצה -כי חסרים בה הרבה מאוד דברים, והתוכנה לפעמים נתקעת בקיצור- שווה להשקיע 2000 ש”ח לכל החיים.
וכל זה חוץ מהעניין של גזל כמובן….
שיהיה לך המון בהצלחה וכל שאלה שיש לך את מוזמנת לשאול אותי בשמחה!
-
וואו תודה רבה לכן על התשובות המפורטות!
לא ציפיתי לעזרה כזו נרחבת, ממש תודה!
אשתמש במידע הזה בעזרת השם😊
ראיתי פירסום על חבילת ציוד לאופן בסיסי…. הכוללת כרטיס קול, קונדנסר, ואוזניות… של חברת focusrite
מה דעתכן? זה חברה טובה?
-
בדקתי את החבילה שכתבת, קשה להתרשם מכל חלק בציוד בנפרד,
והמידע מאד כללי ולא מספק. אולם כפי שכתבתי קודם,בד”כ החבילות האלו הן בסיסיות ולא יאפשרו לך להגיע לתוצרים טובים.
מבחינת תקציב, שווה לך להשקיע עוד סכום דומה ולהגיע לציוד איכותי שישמש אותך שנים רבות,
מאשר להגיע למסקנה העצובה שצריך להחליף את כל הציוד, ואז את בעצם מפסידה
את הסכום הראשוני הזה שהשקעת בציוד לא מספיק איכותי.
בהצלחה!
-
-
חחח חמוד 🙂 לרוב התלמידות שלי יש את החבילה הזאת
ציוד ברמה בינונית
תלוי מה את מחליטה עם עצמך
וכמו שענת כבר כתבה זה פחות משתלם לטווח הרחוק ..
בהצלחה גדולה!!
-
אני כבר נכוותי….
פתחתי א ת האולפן עם ציוד בסיסי יחסית.
המוכרת המליצה לי על מקרופון מסויים נחמד ומטה.
אוזניות פשוטות כרטיס. קול זול שהלך אחרי שנה.
שבקיצור…. תוך שנה קניתי כמעט הכל מחדש…….
יש לי מקרופון של חברת CAD Audio Trion 8000 Multi-Pattern Tube יש לו סאונד חם ויפה ממש אוהבת
עולה בסביבות ה 500 דולר.
אם את רוצה כרטיס קול זול יחסית עם סאונד נעים אז יש את ה SSL 2 בסביבות הה 1200- 1500
-
תודה רבה! ממש עזרתן לי!
ובעניין מקום לאולפן…. משמעותי גודל החדר ורמת הצפיפות בו?
אני פשוט מתחילה.. ולא ממש מתמצאת…
-
גודל החדר משמעותי, ועדיף שיהיה מרווח ובודאי לא קטן.
חדר מלבני עדיף על חדר מרובע, בתנאי שלא יהיה צר מידי (יותר משני מטר).
הסיבה העיקרית היא שקירות קרובים מידי יגרמו כנראה לגלים עומדים,
בדומה לכדור הנמסר מקיר לקיר, וכך יש יותר סיכוי להתנגשויות,
הדהודים לא רצויים וכל מיני תופעות אקוסטיות שפוגעות באיכות ההקלטה באופן בלתי הפיך.
בתחילת הדרך אפשר ללכת לפי המלצה כללית זאת, ולעבוד בחדר סטנדרטי
עם מיטות/ארונות/שטיח/וילונות/כונניות ספרים – כל אלו יבלעו את ההחזרים
וימנעו לכלוך בהקלטה. אפשר בנוסף להעזר בפאנלים אקוסטיים או מסך אקוסטי איכותי.
בהמשך בעז”ה כשתרצי לקבוע מקום לאולפן ולטפל בו באופן מקצועי, רצוי להזמין אקוסטיקאי
מוסמך כדי לבדוק את האופציות ולהמליץ על טיפול אקוסטי המתאים לאופי החדר,
פעולה שיכולה לחסוך הרבה עגמת נפש מטיפול לא מספק או לא נכון.
בהצלחה
-
-
שלום וברכה
שאלה נוספת….
ראיתי פירסום של קורס קיובייס של 10 סרטונים במחיר טוב.
אשמח לשמוע את דעתכן
או שעדיף ללכת לשיעורים פרטיים כמובן שהמחיר גם גדול בהרבה.
השאלה העיקרית האם בשיעורי קורס עם המורה ולא דרך סרטונים עובר יותר חומר לתלמיד?
תודה:)
-
היי מוריה,
נראה שאת ממש עושה סקר על כל העניין.
חושבת שעבור החומר הבסיסי אין תחליף ללמידה אמיתית עם מורה.
אני גם בעד שהלמידה תהיה בקבוצה ולא כשיעור פרטי
האפקט של הקבוצה יכול להקפיץ אותך במהירות קדימה…
(למרות שיש בזה דעות סותרות…:)
מאחלת לך הרבה הצלחה!!
-
מוריה יקרה, כמו שנחמי אמרה אין תחליף ללמידה עם מורה,
היא אמורה להנגיש לך את הלמידה בצורה שמתאימה לך.
אבל את מכירה את עצמך. יש אנשים שהם אוטודידקטים והם לומדים הכי טוב עם עצמם.
יש אנשים שצריכים להבין כל פרט ועד היסוד, והם חייבים מורה פרטית כדי להבין עד הסוף,
במצב כזה סרטונים לא מספקים ולקבוצה אין סבלנות להתעכב על כל דבר.
בקיצור, את יודעת איך את לומדת הכי טוב. יתכן וסרטונים כן יוכלו לתת לך בסיס,
אבל בשביל מעקב וביקורת מקדמת חייבים ליווי.
Log in to reply.