טיפול יעוץ אימון והנחיה
מטפלות באומנויות, פסיכולוגיות, עו”סיות, מנחות, מדריכות, מרצות, מאמנות, יועצות, ברוכות הבאות! ... פירוט נוסף
בעיית קשב?
-
בעיית קשב?
למומחיות / בעלות ניסיון בתחום, יותר מאשמח לשמוע מה יש לכן לומר בענין:
ילדונת בגן חובה (5.5). הגננת מתארת (ואיך שאני מכירה את הילדה – התיאור נשמע הגיוני) שהיא מוסחת מכל מה שזז. אם מישהי נכנס לגן / הסייעת מתחילה לארגן דברים ליצירה / … – היא תסתובב לראות
ובריכוז עצמו – בפעם הראשונה היא מקשיבה, אבל כשמספרים שוב – פה נגמרת לה הסבלנות, אבל היא לא מסתפקת בלא-להקשיב אלא מדברת עם הילדות שלידה, וזה לגמרי מפריע.
מה שכן, זו ילדה חכמה מאוד, אולי יותר מתאים לומר גאון (אולי כאמא אני לא ממש אובייקטיבית, אבל לא רק אני אמרתי את זה 😉), ככה שגם אם תוך כדי ריכוז היא מסתובבת ובודקת מה מתרחש בסביבה, אם הגננת תשאל שאלה – היא תסתובב בחזרה ותזרוק את התשובה הנכונה, ובבית היא מספרת פרשת שבוע בצורה מושלמת, כולל ציטוט פסוקים מהחומש שהגננת ככה השחילה בין לבין…
עוד כמה דברים שיכולים להשלים את התמונה:
* יש לה חוש דמיון מפותח מאוד! המשחקים והסיפורים יצירתיים למדי, ולפעמים קורה שהיא ממציאה דברים שלא היו (יכולה למשל לומר שהגננת אמרה לה להביא משהו לגן, רק בגלל שהיא מאוד רוצה להביא). מה שכן, כשאני שואלת אותה אם זה היה באמת או שהיא מאוד רוצה שככה זה יהיה – היא יודעת מה היה ומה לא, זה לא שבאמת מתערבב לה…
* הילדה שוחרת ידע ברמה חריגה, כל מה שחדש לה – מענין אותה (קרה שדברנו פעם ביננו על הרצאה חינוכית ששמענו, וכשעצרנו כדי להשכיב אותה אז היא בקשה: תמשיכו לדבר, זה מענין…)
תכל’ס, הגננת מדברת על מוסחות ועל חוסר קשב (בעיקר כשחוזרים פעם שניה) וממליצה על אבחון קשב וריכוז.
אנחנו בתהליך (ואיך שאני מבינה – זה לוקח זמן…)
אבל במקביל מענין אותי לשמוע את חוות דעת המומחיות –
אם בשורה התחתונה הלמידה לא נפגעת, היא משלימה דפי משימות בכיף ובהנאה ויודעת הכל, אז מה הבעיה בעצם בזה שהיא ערה לרעשי רקע?
ויש דרך לעבוד על זה?
מה שאני די חוששת זה מה יהיה כשהיא תגיע לבית ספר, כי אם שם היא תעסיק את כל הסביבה במקום ללמוד, זה לא כ”כ יעבור…
תודה שקראתן עד כאן,
אשמח לקרוא תגובות מחכימות 🙂
Log in to reply.