טיפול יעוץ אימון והנחיה
מטפלות באומנויות, פסיכולוגיות, עו”סיות, מנחות, מדריכות, מרצות, מאמנות, יועצות, ברוכות הבאות! ... פירוט נוסף
הצמיחה מתוך השברים
-
הצמיחה מתוך השברים
לפעמים אתה פוגש אדם שחווה משבר בחייו, ואתה רואה חוכמת חיים מסוג אחר לגמרי.
אולי הוא לא חריף או שנון או בקי או גאון או עילוי, אבל יש בו חכמת חיים עמוקה, כזאת שעברה את כור הברזל של החיים.
זו תבונה החפה מסממנים של רדידות, חיצונית, הונאה, ציניות, פוליטיקה, ואפילו פוליטיקה רוחנית.
האדם הזה יודע להסתכל לך בעיניים מתוך אמפתיה שכולה אומרת כנות. האיש הזה יודע איך לחבק אדם שעבר אירוע קשה.
הוא כבר אינו מתפעל מהשכבות החיצוניות של החיים, ממה יאמרו הבריות, מהשקרים של העולם הזה, מהבלי אג’נדות למינהן.
יש בו בהירות, עמקות, אותנטיות. זוהי החכמה שבאה מעצמיות החיים ומעצמיות הנפש, החכמה שצריכים לחשוף אותה כאשר רוצים להביא בשורה של תקווה למקומות שבורים.החיים שוברים את כולנו. אחר כך יש כאלו הלומדים לחיות ולשגשג במקומות השבורים.
ודאי, האינפורמציה הזאת לא נועדה בעבור ילד. אנחנו משתוקקים שילד יגדל בשיא התמימות, בעולם טהור ותמים. בלי כאבים ובלי תסביכים. הלוחות הראשונים הם בבחינת הילדות האידיאלית, כביכול.
אבל אחרי חטא העגל, הלוחות האלה, של התמימות והטוהר, נשברו. ולמה משה רבנו שבר את הלוחות? הרי היה יכול להחזירם לריבונו של עולם או להטמינם במקום כלשהו. למה לשבור דבר יקר כל כך? אלא מפני שעכשיו צריך לגלות סוד חדש: כיצד מגלים את הקדוש ברוך הוא במקומות השבורים, ברסיסים המרוסקים.
השאלה הגורלית אחרי חטא העגל הייתה: האם התורה יכולה להיכנס למקומות הסדוקים או לא? האם התורה נועדה רק לאנשים בריאים, שלמים, חפים מכתמי השבירה, או שאפשר למצוא קרבת אלוקים במקומות השבורים ביותר בנפשי?
לשם כך היה צריך לשבור כביכול את התורה עצמה, את לוחות הברית. מעשה אלוקים היה צריך להישבר לרסיסים, כדי לרדת ולשקם את הלבבות הנשברים. לגלות שאני יכול למצוא האור האינסופי של הקדוש ברוך הוא גם בנקודות השבר שלי.
זה גם הדיוק בדברי משה רבנו אל עם ישראל בפרשת עקב: :ואשברם לעינכם” מה הדיוק לעינכם דוקא?
כי באמת, שבירת הלוחות אינה שבירה כלל, אלא היא התחלת הבנין של הלוחות השניים.
אולם “לעינכם”, מצד המבט שלנו המוגבל, נראית כאן שבירה.(הרב יוסף יצחק ג’ייקובסון, סוד הגלות והגאולה)
Log in to reply.