

טיפול יעוץ אימון והנחיה
ציבורי קהילה
ציבורי קהילה
פעילות אחרונה: לפני 3 שעות
מטפלות באומנויות, פסיכולוגיות, עו”סיות, מנחות, מדריכות, מרצות, מאמנות, יועצות, ברוכות הבאות! ... פירוט נוסף
ציבורי קהילה
תיאור הקהילה
מטפלות באומנויות, פסיכולוגיות, עו”סיות, מנחות, מדריכות, מרצות, מאמנות, יועצות, ברוכות הבאות! בואו נדבר על הסטינג שלנו
מה בין אימון קשב לטיפול רגשי?
קדם ‹ Forums ‹ טיפול ואימון ‹ מה בין אימון קשב לטיפול רגשי?
-
מה בין אימון קשב לטיפול רגשי?
פורסם ע"י י. דוד כללי on 31/07/2025 ב1:26 pmשלום לכולן,
אשמח לשמוע מה ההבדלים,
מה יותר מומלץ, מה בעצם כביכול “עושים” בטיפול ומה באימון קשב
מבררת בשביל בת סמינר בת 16+
אשמח למענה!
תודה!!!
ריקי שפיצר הגיבה לפני 7 שעות, 59 דקות 8 חברות · 13 תגובות -
13 תגובות
-
ראיתי שלא כתבתי פרט חשוב,
אז מוסיפה עוד על שאלתי,
האם אחד משתיהם אפקטיבי כאשר יש מצב שהבת לא מעוניינת לקבל אף אחד מהם,
אך הסמינר כביכול מכריח,
יש עניין לחייב,
או שאין עניין,
ואם מחייבים האם זה אפקטיבי,
תודה!!!
-
טיפול רגשי יכול לזהות את החסימות סביב הבעיה וכלפי הבעיה עצמה – אמונות, פחדים או חוויות עבר – ולעזור לה להשתחרר מהן.
אימון קשב ממוקד בכלים פרקטיים לקשיים תפקודיים כמו ריכוז, ארגון וניהול זמן.
אבל אם היא לא רוצה טיפול, זה פחות אפקטיבי.
כאם, תוכלי לעודד אותה בעדינות: להסביר שכולם מתמודדים עם אתגרים, ויש פתרונות.
תציעי לנסות – ואם לא תתחבר, אפשר להפסיק. עצם הבחירה בידה כבר עושה הבדל. בהצלחה דינה אלטר 0527658094
-
מומחיות הקשב הסבירו ויסבירו מה ההבדל בין שני התחומים. אבל מה שנכון לכל
גישה, לדעתי, הוא הרצון ושיתוף הפעולה של המטופל/ת. זה א”ב של כל תהליך. בלי
זה לא יתרחש כלום. -
לאחר שיחה ביננו,
הבנו כמה דברים,
היא לא מוכנה כי הסמינר חייב,
וגם לא רוצה כי היא מפחדת שכביכול יכריחו אותה לסבר את מה שהיא לא רוצה לדבר ולספר,
היא מפחדת שזאת תהיה מישהי שלא תתאים לה, שהיא ”תחפור” יותר מידי,
יעבור הלאה,
יצור סטיגמה..,
ויש עוד הרבה תרוצים וסיבות
-
הייתי שואלת אותה אם יש לה סיבה ללכת בשבילה.
אם כן – שתנצל את ההזדמנות, ותלך עבור הסיבה הזו. סוף סוף לא כל יום ולא כל בחורה מקבלת מתנה כזו, יקרה מאד (תרתי משמע… אבל נסתפק ב’יקרה’ בארנק…) וממילא כשהיא תבחר מה הסיבה עבורה היא הולכת מנין תדע המטפלת לחפור לה? (לא שחפירה היא פעולה טיפולית, אבל נניח – בכל מקרה לא יהיה לה מידע) ואפשר גם להציע לה ללכת למישהי שלא תקבל מידע קודם – שרק היא תהיה זו שתדבר איתה.
אם לא- אז אין צורך בסיבות נוספות, אם אין לה שום מטרה אז אין רצון, לא צריך ‘לא לרצות’ כשאין רצון.
ולגבי אימון קשב – ההיכרות שלי איתו שטחית מכדי לחוות דעה, תנסי לברר אצל מאמנות קשב מה העמדה שלהן בענין. אבל נקודת המוצא היא ודאי מה המטרה של התהליך – וחזרנו לשאלה הפותחת כאן:)
בהצלחה!
-
תודה לכן!!
ברעיון לאימון קשב יש למה ללכת,
והאמת גם לטיפול…
אבל…
אתן יודעות אפשר להתכחש למציאות!
שה’ יהיה בעזרינו!!!
מחכה לתשובת המאמנות קשב:)
תודה
-
אני חושבת שהבחורה צריכה להבין שבלי קשר לסמינר
האימון יהיה קודם כל – לטובתה.
זה נכס לחיים, היא תהיה אישה שיודעת להתנהל יותר נכון בחיים,
אני חושבת שאם היא תבין שזה דבר טוב שיוסיף לה לחיים היא תרצה בעצמה בלי קשר לסמינר.
הסמינר שדורש לא צריך לעלות בשיחות איתה אלא טובתה האישית.
-
תודה שושנה!!!
אני חושבת שכך אעשה…
למרות שכבר הסמינר עדכן אותה שהוא מחייב,
משהו שמעניין אותי לדעת,
נתקלתן פעם בתופעה שסמינר רגיל לגמרי מחייב בת לקחת ריטלין\ללכת לאימון קשב,
תודה!
-
-
הי,
אני מאמנת קשב,
קודם כל , גם כשבאים לאימון הנערה צריכה לבוא עם רצון לשינוי,
אף אחד לא יכול להכריח אותה, זה צריך לבוא ממנה,
יכול להיות שאימון ישמע לה טוב יותר מאשר טיפול
כמו שאני מסבירה גם לילדים לאימון מגיעים אנשים מוצלחים שרוצים להיות מוצלחים יותר!
כמו שאנשי עסקים מגיעים לאימון עסקי אפילו שהם צליחים כי רוצים להצליח יותר…
במקרה הזה שסמינר מחייב ללכת יש מצב שהמאמנת תצליח בחכמתה לתת לה גם מוטיבציה לתהליך
צריך מאמנת טובה בשביל זה… ועדיף כן לדבר עם הנערה ולהסביר לה את מה שהולכת להרוויח!
ההבדלים בין אימון לטיפול רגשי:
אימון מוגבל בזמן, האימון הוא ממוקד מטרה מדידה, יותר עשייה , האימון עובד גם על התודעה וגם על התנהגות,
ונותן כלים פרקטיים להתמודדות בקשיים.
בהצלחה רבה!! -
תודה!!!
האמת שהיא בחורה מוצלחת מאוד!!!!!!
הגיעה למקומות שכמעט אף בת בגילה לא הגיעה אליהם,
במיוחד בגלל “ההפרעת קשב” שלה!!!
אני בטוחה זה!
-
רוצה להוסיף לך שמהכרות עם תחום האימון
דבר ראשון זה פחות בקטע חופר על העבר ובעיות שהיא לא רוצה לשתף
מה שכן הייתי ממליצה לבחון מה הקושי והבעיה העיקרית האם יש מצוקה רגשית משמעותית
או שהקושי בחלק התפקודי, למרות שלרב גם בעיות רגשיות מסוימות נובעות מהפרעת קשב
הכי מומלץ להתייעץ עם מאמנת קשב מומחית או פסיכולוגית מומחית שתבין את הנתונים ותוכל לנתח מה הכי טוב למקרה הספציפי הזה…
מה שבכל מקרה כתבו לך שלא מומלץ בכלל לחייב בת ללכת בעל כורחהולרב לא תהיה תוצאה בצורה מחייבת כזו וזה ממש כסף לפח, חבל:(
וזה שהיא יודעת שהיא מחויבת ללכת זו טעות מקצועית איומה של הגוף המפנהבכל מקרה שתהיה הרבה הצלחה וסייעתא דישמיא!
-
טיפול רגשי בדרך כלל מתמקד יותר בהכלה ונתינת מקום לרגשות, לילדים עם הפרעת קשב זה לפעמים מעודד התנהגויות לא מתאימות וחוצפות וביטויים לא ראויים. לכן בודאי שצריך לפעמים טיפול רגשי כשהילד מוצף רגשית או עבר טראומה. אבל עם הסיבה להפניה לטיפול הוא עקב ביטויים שקשורים לקשב והריכוז בלבד כדאי יותר לשלוח לאימון קשב, כי שם תהיה התאמה לצרכים של הקשב ולניתוב הקשיים לכוונים חיוביים מתוך העצמה וללא שיפוט. גם זה מתוך הכלה אבל בהתאמה לקושי ההתנהגותי והארגוני ומתוך שיתוף פעולה. גם אם במקרה שלך יותר מתאים טיפול רגשי כי יש טריגר נוסף מעבר לקשב כדאי לבדוק שיש למטפלת התמחות מיוחדת למאותגרי קשב. ולשאלתך בקשר לרצון של המאומנת לטפל בעצמה. חשוב מאוד להסביר לה שאלו החיים שלה. זאת לא הבעיה הספציפית שנחווית אצלה כביקורת שהיא קשה מאותד למאותגרי קשב להכלה. זה האכפתיות שלי ממך ומהחיים שלך. וזאת פתה עבורך ללמוד איך להצליח. אני אישית קוראת למפגשים אלה- מפגשי הצלחה. וזאת צריכה להיות נקודת המבט על האימון המופלא הזה שהוא חוויה עוצמתית במיוחד- גם למאמן וגם למאומן.
Log in to reply.