טיפול יעוץ אימון והנחיה
ציבורי קהילה
ציבורי קהילה
פעילות אחרונה: לפני 20 דקות
מטפלות באומנויות, פסיכולוגיות, עו”סיות, מנחות, מדריכות, מרצות, מאמנות, יועצות, ברוכות הבאות! ... פירוט נוסף
ציבורי קהילה
תיאור הקהילה
מטפלות באומנויות, פסיכולוגיות, עו”סיות, מנחות, מדריכות, מרצות, מאמנות, יועצות, ברוכות הבאות! בואו נדבר על הסטינג שלנו
עזרה דחוף לילד שמתקשה בגמילה
קדם ‹ Forums ‹ טיפול ואימון ‹ עזרה דחוף לילד שמתקשה בגמילה
-
עזרה דחוף לילד שמתקשה בגמילה
פורסם ע"י מלי גרינבוים מעצבת אלבומים דיגיטליים צילום ומולטימדיה on 06/07/2022 ב1:07 pmשלום
יש לי ילד מתוק וחכם בן כמעט שלוש
ואנחנו מנסים לגמול אותו ולא הולך
ניסינו מיד אחרי פסח והתייאשנו, חזרנו לטיטול מלא
התחלנו שוב שבוע שעבר וזה הולך מאוד בקושי
(אני חייבת לגמול אותו לפני החיידר ובאב אנחנו עוברים דירה כך שאני חייבת עכשיו)
הלכתי איתו לטיפול בשלושת המימדים
והמטפלת אמרה שיש 95 אחוזי השמה בטיפול שזה יחסית גבוה
אבל לא התקדם כלום
לדעתי זה ילד עם קושי בוויסות חושי ואני חושבת לקחת אותו לאיבחון אבל זה יצטרך לחכות קצת
מה נראה לכן אפשר לעשות?
מדגישה – מחפשת עצות ולא יועצות לפנות אליהן
אלא עזרה כאן בפורום
תודה רבה
שרה כהן הגיבה לפני 2 שנים, 5 חודשים 10 חברות · 12 תגובות -
12 תגובות
-
2חברה חדשה
תסבירי לה’, במילים פשוטות, שלך, למה חשוב לך לגמול אותו עכשיו ותבקשי ממנו
עזרה.
מניסיון, זה עובד. -
2חברה חדשה
כמה שאנחנו חיים את זה ביום יום
אין כמו תזכורת כזאת נכונה ואמיתית!!!
-
164חברה חדשה
איך הקשר שלכם איתו? מה את אומרת לילד כשהוא לא מצליח?
כמה את לחוצה באמת כשהוא בגמילה… כמה הוא מרגיש את הלחץ שלך?
כמה את מאמינה ביכולתו להצליח?
אם מדובר בילד עם רגישות, אז כל דבר יותר דורש אצלו הבנה, הכלה וסבלנות…
כמה שתשפרי את ההבנה שלך למצבו (למשל: אם הוא פספס… איך תגיבי, כמה תמשיכי לתת לו אהבה עם כל התסכול…), הוא יירגע יותר
ורוגע – הוא כלי יעיל לכל פרוייקט חדש ושדורש שינויים!
נסי לחשוב על הילד, נסי להבין שזה לא קל לו, נסי להרגיש את היציאה שלו מאזור הנוחות וכו’.
בנוסף לכך:
עם כל זה, העצימי את הערכתך אליו (היזכרי בכל מיני חכמות ויכולות שלו), כדי לתת לו את הכח להאמין בעצמו ולהצליח.
-
5648פעילה בקהילה
אם הילד הוא עם קושי בויסות חושי
כדאי מאוד לעבוד איתו על זה
זה יכול לעזור לו סתם לעוד המון דברים
נסי לשים לב האם הוא נרתע ממגע / מחוספס / חול / דבק
או אולי דווקא בחיפוש מתמים של אל.
האם מכניס חפצים לפה
האם קופץ המון / אוהב להתנדנד בנדנדה
או נמנע
הקושי התחושתי מתחלק בדרך כלל לארבע:
קינסטטי – תחושה שטוחה, מגע על העור (בגדים שמציקים…)
פרופרוצטיבי – תחושה עמוקה, שרירים, כובד
וסטיבולרי – איזון גוף, אוהב להסתחרר,
אורליות – תחושה בפה
בכל אלו יכול להיות היפו – תת ויכול להיות היפר – יותר מהנורמה. ויכול להיות גם שניהם.
אחרי שמאבחנים, (עד שתעשי אבחון מקצועי את יכולה לעשות תצפית ביתית ולפעול על פי המסקנות ולראות אם זה עוזר או לא.)
עושים פעילויות שמטרתן לאזן אם הילד היפו – מעלים את התחושה לאט לאט מחלש לחזק ואם הוא היפר – הפוך
בדרך כלל בעיות גמילה ממה שראיתי קשור לבעיות תחושה שטוחה או עמוקה.
אם תרצי אוכל לשלוח לך רעיונות לפעילויות לויסות חושי
בהצלחה
-
2חברה חדשה
נראה לי מאוד שזה ילד עם ויסות חושי
דבק הוא לא מסכים לגעת בשום אופן
משחקצף אין על מה לדבר
מצד שני חול מים ואדמה הוא אוהב מאודדד
לאיזה קטגוריה זה נחשב?
ומה אני יכולה לעשות איתו בבית בינתיים?
-
5648פעילה בקהילה
נשמע שיש לו קושי בויסות קינסטטי – תחושה שטוחה.
גם היפו וגם היפר. יש בגדים שמציקים לו?
הפעילויות שכתוב כאן מצוינות.
אכן קושי בתחושה שטוחה מתבטא פעמים רבות בקושי בזיהוי מצב תחושה רטובה או יבשה
לכן הייתי ממליצה לך לחשוף אותו לאט לאט למרקמים חלקים כמו מים, בדים מבריקים, לאט , אט דבק (בהתחלה את משחקת לידו בלי שידול, אחר כך, מביאה לו מכחול שידביק עם מכחול, לכל אורך הדרך לא לבקש לגעת רק לדבר על זה “יו איזה כיף לי עם הדבק, צבעתי אותו בסגול, איזה מצחיק שיש לי דבק על האף…” לעשות מזה כיף גדול.
-
-
2מנהלת קהילה
מלי ממליצה מאד לגשת להדרכה הורים בנושא (כמה פגישות בודדות אפילו 2 יעזרו מאד)
יש הרבה מה לעשות אבל צריך להכיר את הנפשות הפועלות בשביל לגבש עמדה מקצועית
בגדול העיסוק בחול ומים
יש לו גם משמעות רגשית ועשוי להעיד גם על ההתעסקות עם הנושא של גבולות, שחרור, שליטה, התמלאות וריקון.
ולכן
אפשר לתת לו להתעסק בחומרי אמנות שקשורים בשחרור ושליטה (גם חושית וגם רגשית)
כמו למשל עבורה עם חימר (מפעיל שרירים טבעתיים) גואש, רובה מים, (לילדים גדולים יותר אקדח דבק חם)
שפריצר של ניקיון כזה ריק עם מים וקצת גואש- להשפריץ על גיליונות נייר, פלסטלינה, צבעי ידיים וכד’
בעבודה עם החומרים חשוב לשים לב שהיצירות תחומות בתוך גבולות ולא מלכלכות את כל הסביבה באופן חסר שליטה
לכוון לכך שאפשר להשתחרר אבל בגבול מסוים, למשל בתוך המסגרת (עם הרבה מקום)
או לעבוד עם מים וסבון בתוך קערה גדולה וכו’
לתת משחקים באמבטיה של מילוי וריקון
זה מסייע לו לתרגל את זה
כמובן שיש עוד הרבה רבדים שאפשר להתייחס אליהם
וכתבתי רק מלמעלה
בשביל להרחיב מעבר ולחבר יותר אליו – שוב ממליצה לגשת להדרכת הורים טובה.
בהצלחה
,
-
חברה חדשה
הגבתי לך במקום אחר וכאן אני רואה שפירטת יותר שיתכן במדובר בקושי בויסות,
אם אכן כך,
תנסי לבדוק
האם הוא חש כשהוא רטוב/מלוכלך
האם הוא שם לב לזה
האם זה מציק לו?
האם הוא בא לספר ומבקש החלפה או שנראה שזה לא מפריע לו?
תוכלי ללמד אותו לשים לב לזה
ולדבר על זה
וכמובן גם לקיחת אחריות אפילו מינימלית כשהוא זקוק להחלפה.
שיביא את הבגדים הנקיים/את חבילת המגבונים וכו’
להרחיב בהדרגה את אופן לקיחת האחריות
אם את צריכה הדרגתיות נוספת או הרחבה נוספת
כיצד לעבוד במקרה של קושי סנסורי-תחושתי
אשמח לפרט לך יותר
בהצלחה רבה, בכל אופן!
-
חברה חדשה
אני מאוד ממליצה על רפרקסולגיה !!
עזר לילדה שמשכה ככה עד גיל 12!!!!!
עזר בצורה מדהימה
-
חברה חדשה
הלחץ שאני חייבת לגמול אותו כעת -כדאי לך להוריד.
אני רוצה מאוד לגמול אותו אך נראה מתי זה יקרה -אני מקבלת את הקצב שלו-יותר יעיל.
ברגע שאת לחוצה את משדרת זאת לילד וזה אחד הסיבות שיכולות לגרום לעיכוב.
-
Log in to reply.