שלום שפרה!
יש לי הרבה תרגילים ורעיונות והנחיות לעבודה עם הקלפים. גם למטפלים וגם לכל אחד.
מצרפת כמה מהם:
מטרות העבודה עם הקלפים:
• יצירת שיח רגשי ופתוח
• גילוי תכנים פנימיים לא מודעים
• עבודה עם חוויות ילדות, טראומה, תקווה וזהות
•מפיתוח דמיון, אסוציאציות וחשיבה רגשית
•מעיבוד חוויות חינוכיות או משפחתיות
דרכי שימוש
–
הצעות לתרגול
1. קלף אסוציאטיבי
בחר/י קלף אחד מהערימה. שאל/י:
מה את/ה רואה בקלף?
איזו תחושה עולה בך מול התמונה?
לאיזה זיכרון זה מחזיר אותך?
אם לקלף היה שם–
מה היה שמו?
2. קלף מראה-
בחר/י קלף שמייצג את התחושות שלך עכשיו.
קלף נוסף שייצג את התחושות שהיית רוצה להרגיש.
מה מפריד
ביניהם?
3. קלף הילד הפנימי-
בחר/י קלף שמבטא את הילדות שלך.
שוחח/י על המקום הזה: אילו מסרים קיבלת? מה חסר היה שם?4
4. עבודה זוגית / קבוצתית-
כל משתתף בוחר קלף. סבב שיתוף: למה בחרתי דווקא אותו?
תרגיל השלכה: המשתתפים מפרשים קלף של אחר.
5. עבודה על “הצל”-
בחר/י קלף שמציף בך אי
נוחות.
שאלות להעמקה: מה הקלף הזה מגלה עליי? מה קשה לי בו?
עקרונות לעבודה עם הקלפים:
• ללא תשובות נכונות או שגויות – כל פרשנות היא לגיטימית.
. קצב אישי – חשוב לא להאיץ בתהליכים.
• שמירה על סביבה בטוחה – יש לאפשר מרחב מכיל ומכבד.
• שיקוף והקשבה – המטפל/המנחה ישקף, ישאל, אך לא ישפוט.
שילוב הקלפים בכלים נוספים:
• כתיבה אינטואיטיבית: לאחר בחירת קלף
– כתוב/י מכתב מתוך הדמות/הרגש.
• ציור אישי: העתק/שחזר את הקלף
– ואז שנה/הוסף לו אלמנטים.
• משחק תפקידים: שחק/י סצנה שמתרחשת בתוך הקלף.
טיפים למטפלים:
• אפשר להתחיל בפעילות “חימום”: לבחור קלף
לפי מצב רוח.
• כאשר מטופל נתקע
– אפשר לתת לבחור 3 קלפים ולבחור מתוכם את הדומיננטי.
• בקבוצות: תנו לכל אחד קלף “סיום” שמסכם את מה שהוא לוקח מהמפגש.
הקלפים הם שער לעולם הפנימי. הם פותחים חלון לרגש, <b style=”font-family: inherit; font-size: inherit; -webkit-text-size-adjust: 100%;”>לעבר, לעתיד ולתקווה. תנו
להם להוביל אתכם– והקשיבו למה שמתעורר מתוכם.
“צל של חיבור“– בואו להאיר את הצללים וליצור חיבור עמוק ומשמעותי!
בהצלחה!