טיפול יעוץ אימון והנחיה
ציבורי קהילה
ציבורי קהילה
פעילות אחרונה: לפני 23 דקות
מטפלות באומנויות, פסיכולוגיות, עו”סיות, מנחות, מדריכות, מרצות, מאמנות, יועצות, ברוכות הבאות! ... פירוט נוסף
ציבורי קהילה
תיאור הקהילה
מטפלות באומנויות, פסיכולוגיות, עו”סיות, מנחות, מדריכות, מרצות, מאמנות, יועצות, ברוכות הבאות! בואו נדבר על הסטינג שלנו
תסבוך
קדם ‹ Forums ‹ טיפול ואימון ‹ תסבוך
-
תסבוך
פורסם ע"י נחמי גירון חשבונאות ויעוץ מס on 26/12/2024 ב2:43 pmיש לי ילדה מתוקה וחכמה מאד בת 5-גן חובה מהקטנות בגן, ויש לה בגן 2 בנות מאד חזקות “מלכות כיתה” והיא ממש מתוסבכת עליהם ברמה לא נורמלית{או שאולי כן?} מדברת עלייהם בלי סוף, שואלת למה לא קוראים לה כמו להם, שאני אומרת לה את הכי חמודה בעולם אומרת לי לא נכון X{המלכת כיתה} יותר חמודה ממני.
1. האם זה תקין?
2. איך ללמד אותה ליהנות מהחברות האחרות שאוהבות אותה ורוצות את קרבתה, ולא שתרגיש ששום דבר ושום חברה לא שווה לה כי הם לא מתייחסות אליה{לא ילך לחבר אותה עלייהם הם מדי חזקות בשבילה}?
3. רעיונות להעצמה רגשית תוך כדי היומיום
אודה לכל תגובה.
ר. טייך הגיבה לפני 7 שעות, 6 דקות 3 חברות · 4 תגובות -
4 תגובות
-
197302פעילה בקהילה
מלכות כיתה בכזה גיל? זה קצת בעייתי, סתם ככה המושג של “מלכות כיתה” עלול להביא הרבה צרות לכיתה, במיוחד אם הן בנות בעלות מידות מושחתות.
הבת שלי הושארה שנה נוספת בגנון (הגנון שאליו אנחנו שולחים את הבנות שייך לבית חינוך לבנות עטה”ק מגנון ועת כיתה י”ב) וככה היתה הכי גדולה בגן, והיתה לה חברה גבוהה ושמנה, ושתיהן היו מלכות כיתה, היתה שם הרבה השחתה, ואני התקוממתי מאוד ממה שקרה, כשהיתה צריכה לעלות לגן קדם חובה עשיתי טרור למערכת החינוך שם שהבת שלי צריכה לעלות לגן חובה, היא הכי גדולה בגן (ילידת חודש אב) וזה לא חכמה להשאיר סתם, צריך לראות אם יש בעיה. לבת שלי היתה בעיה, היא היתה הכי גבוהה בגן, מכל הבחינות היתה יותר חזקה באופן משמעותי משאר הילדות, היא לא הקשיבה לגננות עשתה מה שהיא רוצה, כל שני וחמישי שלחו אותה החוצה, ואז היא היתה משחקת במים, כל יום הזעיקו אותי לבוא להחליף לה בגדים שלא תתקרר חלילה, היא לא הקשיבה לריכוז והיה חסר לה הרבה ידע, אבל היא השתעממה בריכוז. דברים שנפסקו לאחר שהעליתי אותה לגן חובה במקום לקדם חובה. אני מכירה את הגנים שלה (היא דומה לי שתי טיפות מים) היא תגבה מהר, בגיל 12 כבר תהיה במלוא גובהה ואם היא תהיה אז רק בכיתה ה’, היא עלולה להיות גדולה בהרבה (בגוף) מכל החברות שלה, דבר שעשוי להביך אותה (כמו שהייתי אני) או להפוך אותה למלכת כיתה מושחתת במידותיה. ההנהלה לא הסכימה איתי אז אמרתי להם שאני מעבירה אותה לבית ספר מתחרה, רק אז הם התעשתו והסכימו, צ’יק צ’אק היא קלטה את האותיות ואת כל מה שלומדים בגן (אפילו בגן חובה היא היתה הכי מוצלחת) והיום היא בכיתה ח’ גבוהה ומפותחת ילדה פופולרית אבל לא מלכה, ולא סנובית. ואני לא אחת שדוגלת בשיטה מסוימת, הנה, את הבן שלי השני, שהיה בחיידר השארתי אותו עוד שנה בגן (הרגשתי שזה מה שצריך לעשות והתייעצתי עם הרב’ה בעניין והוא המליץ לי להשאיר אותו) והיום אני לא מתחרטת על כך, הוא לומד בישיבה בקיבוץ ומאוד מצליח שם. כמו בכל השנים הקודמות שהוא היה הכי מוצלח בכיתה/בשיעור.
את האמא, ואת מכירה הכי טוב את הבת שלך, ואני משוכנעת מאוד שתצליחי לעשות מה שטוב לה.
בהצלחה רבה!
הרבה נחת!
-
6350פעילה בקהילה
ממליצה לך לקנות את הספר של אסתי הס
פונץ מחפש חבר
וכמובן למצוא עם עצמך נקודות חוזקה של הבת הזאת (וכמובן של כל הילדים )
משהו אמיתי שייחודי לה לא רק חמודה מהממת מקסימה ויפה …
אלא , נדיבה , ותרנית , זורמת , מבינה דבר מתוך דבר , יודעת להקשיב רגישה וכו
ולהחמיא לה בלי סוף (כמובן עם הקשר )
ילדים בגיל 5 מתחילים לבנות את הזהות שלהם בתוך קבוצת השווים (הקבוצה שהם נמצאים בה )
במידה ואת תחזקי בה את המעלות שלה וכמובן שתשתדלי לא להקטין אותה .
ובמקביל תנסי לעודד אותה אם ע”י מסר עקיף (כמו הספר הזה וכמובן לא להגיד במפורש וזה אומר שגם xxx לא חברה שלהן אלא מחפשת חברות אחרות )
ואם ע”י הזמנת חברות אחרות הביתה ולעודד אותה לזאת
בעז”ה לאט לאט זה ישתנה
-
3314חברה חדשה
זה באמת גן בעייתי מבחינה חברתית יש להם קבוצה של בנות שגם גדולות בגיל וגם מאד חזקות-ח”ו בכלל לא מידות מושחתות סתם קצת סנוביות, והבת שלי גם קטנה בגיל וגם טיפוס יותר רגיש.
אני מקווה מאד שיתנו לי להשאיר אותה שנה, עובדת על זה חזק, השנה מאד הקשיחו את הנהלים, מתפללת שתשאר שנה,
אבל עדיין אני רוצה שגם השנה יהיה לה יותר טוב.
ולגבי נקודות חוזק-אני אמא מאד מעצימה, נותנת לה בלי סוף מחמאות אמיתיות וכנות וממש לא רק כלליות,
אבל לא מספק אותה, ולגבי לחבר לחברות נוספות-פה הנקודה שיש בנות שמאד רוצות להיות חברות שלה אבל בגלל שגם הם בנות יותר עדינות היא לא רוצה להיות חברה שלהם, לא רוצה להזמין אותם לשחק וכו’..
בקיצער מאד מחפשת להיות חברות של הבנות המרכזיות ומרגישה שכל חברה אחרת זה לא שווה.
לדוגמא: שלמדנו את אחת האותיות הבאתי לה פאזל לגן וששאלתי אותה איך היה, אמרה שלא נחמד כי שאלה את X אם רוצה גם לבנות ולא רצתה, ואפילו שהרבה בנות רצו לבנות ולשחק איתה לא נהנתה.
הספרים -זה רעיון מצוין.
אודה לרעיונות נוספים
-
6350פעילה בקהילה
הן גם מעליבות אותה?
או רק לא מתחברות אליה?
-
Log in to reply.