

מה שקורה בעבודה
ציבורי קהילה
ציבורי קהילה
פעילות אחרונה: לפני 4 שעות
חיפוש עבודה, השתלבות בעבודה, דילמות תעסוקתיות, זכויות עובדים, התייעצויות ושיתופים על ”מה... פירוט נוסף
ציבורי קהילה
טעויות שמפריעות למנהלת שלך ואיך להימנע מהן- טעות מס’ 3: מתלוננת ושלילית
קדם ‹ Forums ‹ מה שקורה בעבודה ‹ טעויות שמפריעות למנהלת שלך ואיך להימנע מהן- טעות מס’ 3: מתלוננת ושלילית
-
טעויות שמפריעות למנהלת שלך ואיך להימנע מהן- טעות מס’ 3: מתלוננת ושלילית
פורסם ע"י רבקי גרינוולד כללי on 24/12/2024 ב9:22 amכפי שנאמר בפוסטים הקודמים- בסידרה זו נרכז בעזרת ה’ אוסף של נקודות למחשבה בנושא של: השתלבות של עובדת חדשה בעבודה.
הסידרה רלוונטית לכל עובדת שמתחילה עבודה חדשה, והשאיפה היא ליצור כאן שיח בין עובדות וותיקות לעובדות חדשות, ולעורר נקודות למחשבה אצל כל אחת, וותיקה או מתחילה.
בהמשך צירפתי את הקישור לפוסט הקודם בסידרה,
והיום נדבר על-
שגיאה מס’ 3: מתלוננת ושלילית
***מה כן: מרוצה/ חיובית***
הסעיף הזה כמובן רלוונטי לכל עובדת מתחילה, אבל גם לוותיקות שבינינו.
מי שמתלוננת או מותחת ביקורת- יוצרת סביבה אווירה שלילית, וגורמת למעסיק להרגיש שהיא כמו עצם בגרון.
כמובן שביקורת עניינית היא חלק מהחיים, אבל עובדת שיש סביבה אווירה של שליליות- מזיקה לעצמה בטווח הארוך.
והנה כמה דוגמאות.
* כשמתחילים מקום עבודה חדש- לא טוב להזכיר את מקום העבודה הקודם, ובוודאי לא להלל אותו ולציין עד כמה העבודה שם היתה מוצלחת ויעילה.
* כשיש הצעות ייעול- יש לתכנן היטב איך להעלות אותן כך שלא תתפרשנה כביקורת על המצב הנוכחי בעבודה.
* בכל מקרה של תלונה או הצעת שינוי- יש להידבר ישירות עם המנהלת לפני שמעלים את הנושא בפומבי.
* וגם כשאין כוונה להתלונן, יש להיזהר שהדברים לא יתפרשו כמשוב שלילי (לדוגמה, עובדת שמספרת למנהלת שלה עד כמה התאמצה להשלים עבודה מסויימת, עלולה להתפרש כמי שמותחת ביקורת על חוסר ערנותה של המנהלת לרווחת העובדת).
(אגב, לפעמים, תלונות נובעות פשוט מהתכונה האנושית שלנו להתלונן כדי להשיג משהו. יצא לי להכיר עובדת שהיתה הפנויה ביותר בצוות- אולם לא הפסיקה להתלונן על העומס, מכיוון שרצתה לקושש הערכה (באופן שהיה בלתי מודע בעליל!). המנהלת שמעה ממנה תלונות חוזרות ונשנות על העומס, ולכן החלה לחשוב פעמיים לפני שהיא משבצת לה עבודות חדשות. בצורה הזו, אותה עובדת הפכה את עצמה לבלתי רלוונטית בעליל בתוך תקופה קצרה.)
אני בטוחה שלרבות מאיתנו יצא להיתקל בעובדות כאלה, שיש סביבן אווירה שלילית של ביקורת יומיומית.
למעשה, כל מנהלת ומעסיקה בעולם, תחבב את העובדת המרוצה והמקבלת, הרבה יותר מאשר את העובדת הנרגנת, גם אם זו האחרונה עובדת ברמה גבוהה יותר מבחינה מקצועית. אין תחליף לאווירה טובה במקום העבודה, והרבה יותר נעים להיות זו שתורמת לאווירה הטובה ולא זו ששוב מוצאת מה לא טוב.
נתקלת בכזה מקרה?
מה יש לך לומר לעובדת הביקורתית?
קרה לך שההנהלה פירשה כביקורת דברים שאמרת לתומך?
ואולי יש לך טיפ מעשי בנושא הזה, שיעזור לעובדת שמתחילה עבודה חדשה?
ושאלת השאלות- מה בעצם נכון לעשות כשיש לך ביקורת אמיתית על המעסיק ואת לא רוצה להיתפס כמתלוננת הסדרתית?
kedemcenter.co.il
חיפוש עבודה, השתלבות בעבודה, דילמות תעסוקתיות, זכויות עובדים, התייעצויות ושיתופים על "מה שקרה בעבודה", וכל מה שקשור לחיי העבודה שלנו.
ש. ל. הגיבה לפני 3 שבועות, 6 ימים 9 חברות · 18 תגובות -
18 תגובות
-
3071
4636
52
סטטוס תעסוקתי:ותיקה
אני זוכרת שלמדנו בסמינר מהרבנית רוזנבלט לא לבקש מבעל במצב רוח עכבר
ע- עייף, כ- כואב, ב- בוער, ר- רעב. (לשים לב איך ומתי לבקש)
אני חושבת שאפשר ללמוד מזה המון גם לכאן
כשאומרים ביקורת צריך לשים לב דבר ראשון לשעה נוחה לא שעה לחוצה
למצוא מקום נוח לשוחח ולא מקום שלא יהיה לא נעים ליד העובדים האחרים
להתחיל מדברים חיוביים שאת חושבת על העבודה ואז לומר את השלילים בצורת סימן שאלה
אני חושבת ש.. נראלי ש… שמתי לב ש… אני מרגישה ש.. בכזאת צורה ולא בצורה שבאת להיות מעל מישהו…
תדברי איתו בכבוד ולא בצורה שאת חושבת שהוא הבעייתי אלא בצורה שכנראה לא שם לב כי עסוק עד למעלה מהראש וקצת פחות שם לב לדברים הקטנים…
בהצלחה לכולן במקומות העבודה גם רוחנית גם גשמית!!!!!!
-
454
558
0
פעילה בקהילה
נראה לי שעובדת חדשה צריכה לתת לעצמה זמן להכיר ולהתרגל למקום עבודה החדש, לפני שהיא מתחילה להתלונן בכלל…
בואי עם ראש פתוח, תראי מה יש למקום החדש לתת לך, מה יש לך לקבל ממנו, ללמוד דברים חדשים, התנהגויות חדשות של אנשים חדשים, צורות עבודה שלא נתקלת בהן…
רק אחרי תקופת התאקלמות מספקת (האמת שגם אז זה לא מומלץ…) תבדקי מה הדברים שממש מפריעים לך, ותנסי להעלות בעדינות, כמו שכתבו פה לפני…
-
159
472
0
פעילה בקהילה
אני חושבת שאין טעם להתלונן אם אין לך פתרון יעיל להציע כתחליף ,
ובמידה ויש לך דרך לייעל את המערכת
פשוט תדברי עם הבוסית ישר על הפיתרון / ההצעה / השינוי בלי להיכנס לנישה המתלוננת.
לפעמים אפילו עדיף קצת להתחיל בפתרון ולשלוח לאישור למנהלת .
אצלינו למשל היה בלגן בכל המערכת ניתוב הטלפונית ,
הפתיח לא היה מעודכן וכו…..
לי זה מאוד הפריע למרות שאין לנו שירות לקוחות.
דיברתי ישירות עם התמיכה שלנו להבין מי אחראי על זה ומה צריך לעשות כדי לעדכן.
יצרתי את הקובץ הנדרש ושהוא היה מוכן וערוך שלחתי אותו במייל למנהל וושאלתי אפשר להעביר לתמיכה כדי שיסדרו את הניתוב בשלוחות ?
דילגתי על התלונה ובמקביל נתתי פתרון .
אבל , אם זה משהו שזה בתחום אחריות של מישהי אחרת ואת זאת שנדפקת מזה – זה כבר בעיה שאני גם מחפשת לה פתרון
אשמח לעצתכן .-
3071
4636
52
סטטוס תעסוקתי:ותיקה
דבר ראשון הרבה פעמיים יש לך פיתרון שנראה לך רלוונטי ולהם זה לא
דבר שני לפעמיים מתעצבנים שאת מנסה להתחיל לסדר את העניינים לבד
דבר שלישי לא תמיד יש לך פיתרון רק רואה משהו שנראה לך כדי לשנות
איך תשנו ומה אני סומכת עלייכם שיש לכם הרבה יותר הבנה בזה ויש להם גם יותר גורמים שמבינים בעניין
-
159
472
0
פעילה בקהילה
דבר ראשון הרבה פעמיים יש לך פיתרון שנראה לך רלוונטי ולהם זה לא – אולי ואולי , אם לא יתאים יגידו לך לא , אבל אם תנסי אולי יגידו כן. ורוב הפעמים אם לא תמיד יגידו כן .
דבר שני לפעמיים מתעצבנים שאת מנסה להתחיל לסדר את העניינים לבד – באמת צריך לראות התאמה, אם זה תועלתי למערכת אז למה להתעצבן ?🙄 תגידו תודה .
דבר שלישי לא תמיד יש לך פיתרון רק רואה משהו שנראה לך כדי לשנות – נכון , וזה עדיף לא להתלונן , לדעתי .
איך תשנו ומה אני סומכת עלייכם שיש לכם הרבה יותר הבנה בזה ויש להם גם יותר גורמים שמבינים בעניין – !!
-
3071
4636
52
סטטוס תעסוקתי:ותיקה
את שואלת למה להתעצבן אם זה מתאים להם למערכת
כי זה ענייני כבוד מי היא שמנסה לסדר את העניינים
מהי חושבת שהיא מבינה יותר ממנו?
ולגבי עדיף לא להתלונן אני לא חושבת צריך להתלונן בצורה מכבדת
כי אולי באמת יש להם רעיונות לשיפור ופשוט מהמקום שלהם הם לא שמו לב בכלל לבעיה
אז כמובן לא להתלונן כמתלוננת אלא איך שכתבתי למעלה…
-
351
394
0
פעילה בקהילה
לפעמים אין ברירה, אלא להגיד מה צריך לשנות.
אצלינו לדוג’ הכניסו עובדת חדשה שממש לא התאימה לעבוה מישום כיוון וגם הייתה בלי שום ניסיון היא בעצמה כל הזמן התלוננה שהיא לא ידעה לאיפה היא נופלת ואם היא הייתה יודעת שזה כזאת עבודה היא לא הייתה לוקחת אותה.
מה שקרה בפועל זה שאני הייתי צריכה לעזור לה בלי סוף, לתקן את הטעויות שלה, והיו דברים שהיו בילתי הפיכים ובאופן כללי לעבוד כפול שלוש בחודש תשיעי
זה ממש פגע במקום העבודה בצורה משמעותית וכשניסיתי, שוב, בעדינות לומר על זה משהו לבוסית היא ממש התעצבנה עלי. נכון לא היה לי פתרון אבל זה היה ממש נטו לטובת מקום העבודה ובאמת שעשיתי את זה בכל הכבוד הראוי…
-
-
-
-
-
328
340
4
פעילה בקהילה
אני חושבת שבכללי לא כדאי להיות אנשים ביקורתיים…….
ולדעתי כשיש בעיה ורוצים ליידע בצורה עדינה ולא ביקורתית אפשר לכתוב למנהלת מכתב בצורה מכבדת וכו’
מנסיון:) מאוד עזר!!!
תמיד צריך לדעת איך נכון לדבר ומה לדבר ומתי לדבר:)
-
1816
2314
0
פעילה בקהילה
הייתי מבדילה בין:
* ביקורת על דברים שמפריעים לי ממש בעבודה השוטפת
* הצעות ייעול
לגבי דברים שמפריעים לי –
אם לקחתי תקופת ניסיון כדי לראות האם הקושי נובע מהסתגלות / הרגלים קודמים, ואחרי התקופה הזו עדין אני מרגישה שיש משהו שממש מפריע לי בעבודה, אפשר בהחלט לבוא ולדבר על זה
בתחושה שלי, נכון יותר להגיע ממקום של “לי יש קושי עם XXX” ולא “יש בעיה במערכת / בצורת התנהלות”
ההבדל בין: “אי אפשר לנהל את הלו”ז כשהמשימות מגיעות ברגע האחרון, זה יוצר לחץ מיותר” לבין “יקל עלי אם משימות ידועות ישובצו בשלב מוקדם יותר כדי שאוכל לתכנן את סדר היום שלי בצורה יעילה יותר”, בעיני מאוד משפיע על איך תתקבל הבקשה
לגבי הצעות יעול –
בעיני, זה משהו שמתאים לעובדת שכבר מוברגת יותר במערכת ונוצרו יחסי אמון משמעותיים בינה לבין המעסיקים
וגם זה – אף פעם לא במנגינה של תלונה אלא באמת בצורה חיובית “חשבתי שאולי יהיה יעיל / יחסוך זמן / יקדם / … אם נתחיל לעשות XYZ”
אם זה דברים ממש קטנים שצפים תו”כ עבודה, אפשר לזרוק משפט לא מחייב בזמן המתאים ולמשש את הדופק איך מתקבל
-
351
394
0
פעילה בקהילה
זאת שאלת השאלות מה עושים כשיש ביקורת ולא רוצים לצאת מתלוננת.
אני באופי שלי אומנם מאוד ביקורתית אבל רואה המון מעלות במקום עבודתי הנוכחי וגם משתדלת לדברר אותן לעיתים קרובות. אבל בכל פעם שאני פונה לבוסית שלי בדברים פשוטים כמו: זכויות שמגיעות לי על פי חוק בתלוש (לדוג’ סיכמנו על מספר שעות מסוים שינתן לי על ניהול של פרויקט ובסופו של דבר לאחר שגמרתי את הפרויקט היא לקחה חלק מן השעות והעבירה אותן לעובדת אחרת, המשכורת ניתנה בצורה גלובלית ולא על פי שעות, כשהערתי לה בנימוס שסיכמנו אחרת, היא טענה שגם ככה התלוש שלי מנופח וחבל שאני מתלוננת) בקיצור היא עלתה על הגל של התלונות ובכל פעם שאני מבקשת משהו קטן זה נהיה: חבל שאת רואה את הכל בצורה שלילית ומתלוננת..
עוד דוג’: ניסו להוריד לי בשעות – לא כי רצו פחות עבודה שלי אלא כי היה אילוץ חיצוני לקצץ בשעות ובמקום לחלק את זה ביני לבין עובדת נוספת כפי שהבטיחה לי הבוסית מראש רצו להפיל הכל עלי כי ההיא לא הסכימה. אז אמרתי שאני מרגישה שלא מעריכים אותי כאן. ישר היא יצאה עלי שאני רואה הכל בצורה שלילית.
מה אפשר לעשות עם זה?
איך אפשר לעמוד על הזכויות שלי בלי לגרום לבוסית לצאת עלי?
-
820
738
0
מנהלת קהילה
שירה, יש הבדל גדול בין מתיחת ביקורת לבין עמידה על זכויותייך!
במתיחת ביקורת את מנסה “לתקן את העולם”/ את המנהלת/ את מקום העבודה,
בעמידה על זכויותייך את דורשת לקבל את המגיע לך בדין ובצדק.
את שואלת איך אפשר לעמוד על זכויותייך בלי שהבוסית תצא עלייך- לא בטוח שזה אפשרי.
תני לעצמך לחשוב ולדמיין את האפשרות הזו, שהבוסית יוצאת עלייך- האם סוף העולם יגיע? מה הכי גרוע שיכול לקרות?
-
351
394
0
פעילה בקהילה
את צודקת, לא יקרה כלום לכאורה,
אבל למה זה מרק אותי לחלוטין להילחם על הזכויות שלי?
זה ממש משניא עלי את מקום העבודה שלי,
ובסוף שלא תחשבי, הכסף לא הגיע אלי, פשוט לא היה לי כח להילחם על זה….
-
820
738
0
מנהלת קהילה
העניין הוא שאת תעשי הכול כדי להימנע מלהיכנס לעימות עם הבוסית, והיא יודעת את זה ומנצלת את זה.
לפי מה שאת כותבת כאן, נחוץ לך שינוי, וזה דבר שרק את יכולה להחליט ולבצע.
-
-
-
-
105
84
0
פעילה בקהילה
בתור חשבת שכר אני יכולה לומר שלפעמים גם יותר נכון לותר במקומות מסוימים, לא תמיד כדאי “להתקטנן” על כל שקל, יש עובדים שעל כל שקל באים להתלונן ולהוכיח שמגיע להם יכול להיות שנקודתית הם יקבלו את שמגיע להם אבל בעיני הבוס זה תמיד יוצא רע
כמובן שאם סוכם דברים מסויימים או שמדובר על סכומים מהותיים אין סיבה לותר ואם זה לא מוצא חן בעיני הבוסית זה בעיה שלה שהיא לא עומדת במילה שלה
-
351
394
0
פעילה בקהילה
מדובר היה על חמש מאות ש”ח
תכל’ס בסוף גם לקיתי וגם גורשתי מהעיר
את הכסף לא קיבלתי וגם יצאתי אצל הבוסית כמתלוננת….
-
105
84
0
פעילה בקהילה
איזה חוצפה!!! זה לא בסדר
אני כמובן לא התכוונתי למקרים כאלו אלא למקרים של עובדים שמתלוננים על כל שקל
-
-
Log in to reply.