

מה שקורה בעבודה
ציבורי קהילה
ציבורי קהילה
פעילות אחרונה: לפני יום אחד
חיפוש עבודה, השתלבות בעבודה, דילמות תעסוקתיות, זכויות עובדים, התייעצויות ושיתופים על ”מה... פירוט נוסף
ציבורי קהילה
אילו כלים מהעבודה יכולים לעזור לנו בעבודות הפסח?
קדם ‹ Forums ‹ מה שקורה בעבודה ‹ אילו כלים מהעבודה יכולים לעזור לנו בעבודות הפסח?
-
אילו כלים מהעבודה יכולים לעזור לנו בעבודות הפסח?
פורסם ע"י רבקי גרינוולד כללי on 25/03/2025 ב12:47 pmניקיון פסח- פרויקט בשביל כל אישה ואם בישראל.
כל אחת מאיתנו עובדת בצורה שונה שמתאימה לה ולביתה, אבל יש כמה כלים שמשמשים אותנו בד”כ בעבודה, ויכולים לסייע לנו גם בעבודות הפסח.
לי אישית יש שני כלים שעוזרים מאוד- תכנון מקדים, ורשימת משימות מסודרת.
התכנון המקדים חוסך המון זמן בהמשך, ומאפשר לאתר מראש את המשימות שצריכות להיעשות דווקא לפני או דווקא אחרי משימות מסויימות.
רשימה מסודרת- כשיש מעבר לכמה משימות בודדות, רשימה מסודרת מאפשרת לעבוד בלי לפחד שנשכח דברים, מאפשרת לעקוב אחר השלמת המשימות, ומאפשרת לארגן את המשימות לפי קטגוריות (דחוף ולא דחוף, מהקל אל הקשה וכו’).
גם לך יש כלים שאימצת מחיי העבודה אל עבודות הבית (ובפרט אל עבודות הפסח)? אשמח אם תשתפי לתועלת כולנו.
רבקי גרינוולד הגיבה לפני 2 שבועות, 1 יום 5 חברות · 7 תגובות -
7 תגובות
-
1756
2244
0
פעילה בקהילה
מצטרפת לתכנון + רשימה (בעיני, אגב, זה הולך ביחד. רכיבים משלימים)
ומוסיפה על זה –
תכנון ורשימה מסודרת כוללים גם אומדן זמן ביצוע של כל משימה, ושיבוץ בלו”ז
עוזר קודם כל בשביל להתקרקע ולהבין מהם גבולות היכולת
ומייצר מסגרת מחייבת להתקדמות ועמידה ביעדים
-
742
696
0
מנהלת קהילה
מירי אהבתי את הרעיון להוסיף אומדן זמן
-
-
292
426
0
פעילה בקהילה
לא יודעת אם אפשר לקרוא לזה שאימצתי מחיי העבודה אל עבודות הבית, כי באותה מידה אפשר לומר גם הפוך,
(שאימצתי מעבודות הבית לחיי העבודה)
אבל אני מרגישה שהיכולת לעשות דברים גם כשאין לי גרם סבלנות וכח, או סתם דברים שאני שונאת לעשות, השתפרה אצלי.
-
49
10
0
חברה חדשה
“דיילי”. לתכנן לפני תחילת העבודה את היום הקרוב.
מה מתוכנן להתקדם בו? וכמה זמן יקח כל משימה?
(יכול לעזור גם לאלה שעובדות בדקה ה90. במקום שהיעד הוא “פסח”. היעד הוא-היום ניקוי xyz) -
6
26
0
חברה חדשה
אז קצת טעימה מעולם ה AGILE בחברות ההייטק:
תקופת עבודה (המוגדרת- ספרינט, בדכ במשך שבועיים/ שלושה שבועות)
בפגישה ראשונה לפני תחילת הספרינט – בשם PLANNING – תכנון, מגדירים את הדברים הבאים:
* היעדים שאליהם אנחנו רוצים להגיע בסוף הספרינט
* משאבי העבודה (חופשות צפויות, זמן לתמיכה באחרים, זמן פנוי לבאגים, וכו)
* ועוד
יש לוח משימות, מחלקים משימות לצוות, כשכל עובד משערך כמה זמן תיקח לו המשימה, ומחלק את המשימה לתתי משימות. (בהקבלה לעבודות הבית : משימה: ניקוי מטבח, תתי משימות: שטיפת כלים, ריקון שיישים, ניקוי שולחן וכו)
מדברים על תלויות – אם עובד תלוי במישהו אחר, אז צריך לוודא שיש לו משימה אחרת לבצע בינתיים , או אם יש 2 משימות דחופות – יחלקו ל2 עובדים, כדי שהמשימה השניה הדחופה תוכל להתקדם
כל הנל לפני תחילת הספרינט
במהלך הספרינט –
* כל אחד יכול לגשת ללוח המשימות, ולראות את כל המשימות שלו. לכל משימה יש סטאטוס – חדש, בתהליך או מושלם. ומעדכנים את הסטאטוס בכל פעם שמתחילים או מסיימים משימה.
* בכל יום יש פגישת “דיילי” קצרצרה שבה כל אחד מגדיר במילים ברורות עבור כל משימה שנמצאת בתהליך איפה היא אוחזת. אם היא תקועה – אז למה, ואם היא תלויה במשהו אז אפשר להתייעץ למי לפנות, או איך לקדם את המשימה
בסוף כל ספרינט יש פגישה (מעצבנת, אבל חשובה) בשם RETRO. בפגישה זו כל אחד עובר בגדול על המשימות שלו וצריך להסתכל לאחור על המשימות וללמוד מהן לעתיד. משהו חשוב ומשמעותי – זה לא וידוי של מה לא הייתי בסדר, אלא איך אוכל ללמוד ממה שהיה עכשיו לגבי הפעמים הבאות
למשל – משימה לקחה לי פחות זמן משצפיתי מכיוון שמישהו אחר כתב את הקוד בצורה טובה במיוחד, או הייתי צריכה עזרה ממישהו וקיבלתי אותה במהירות ובמאור פנים . או – היתה לי בעיה לא צפויה שלא לקחתי בחשבון ולכן המשימה לקחה זמן רב יותר. מה אני לומד מזה? משימה מסוג זה בד”כ מכילה בלתמ”ים רבים, בפעם הבאה אגדיר למשימה מסוג כזה שתיקח עוד יום עבודה.
אני מוצאת את עצמי עובדת כך בבית
יש לי לוח משימות (החלון שלי, ולורד מחיק 😉 ) , ואני מסמנת על כל משימה כמה זמן לדעתי תיקח, מסמנת כשמשימה מסתיימת , ובעיקר, מנסה ללמוד לעתיד מתוך הדברים הטובים והפחות שהלכו לי
בהצלחה הלאה
-
742
696
0
מנהלת קהילה
נשמע שאת מתוכננת מאוד
אם יישאר לך זמן בסוף העבודות תבואי לעזור לי? 😀
אהבתי את הלוח המחיק, רק שהשכנים לא יראו
-
Log in to reply.