מה שקורה בעבודה
ציבורי קהילה
ציבורי קהילה
פעילות אחרונה: לפני 9 שעות
חיפוש עבודה, השתלבות בעבודה, דילמות תעסוקתיות, זכויות עובדים, התייעצויות ושיתופים על ”מה... פירוט נוסף
ציבורי קהילה
ביקורת על מקום העבודה
קדם ‹ Forums ‹ מה שקורה בעבודה ‹ ביקורת על מקום העבודה
-
ביקורת על מקום העבודה
פורסם ע"י חיה הייטק on 09/11/2024 ב10:27 pmשלום לכולן.
יש לי ביקורת מסויימת על מקום העבודה שלי, בכמה תחומים (שמשפיעים על העבודה שלי ישירות, כן? לא סתם משהו תאורטי.
בקצרה- המקום שאני עובדת בו הוא לא משרד הייטק, אבל אני עובדת במשרת תכנות, ומה שקורה זה שחלק גדול מההוראות ומהמשימות ניתנות על ידי מישהו שלא מבין בתכנות, אבל חושב שהוא מבין, וד”ל.)
בלי להכנס לשאלה אם היא מוצדקת או לא, אני לא רוצה להתפס כממורמרת על הבוס ועל ההתנהלות וכו’, ואני יודעת שביקורת לאורך זמן- זה לא דבר שאפשר כ”כ להסתיר, ברור לי שירגישו את זה.
ולכן:
1)מה אני יכולה לעשות כדי שעד כמה שניתן לא ירגישו את הביקורת?
2)מידי פעם יש ישיבות שבהן שואלים את צוות הפיתוח מה אפשר לשפר בהתנהלות. במצבים האלו אני שותקת. זה נראה מוזר, כי ניסיתי כבר לדבר על דברים שמפריעים לי, ולכאורה הם יודעים שיש דברים כאלו. מצד שני אין לי מה לומר, זה לא איזו נקודה ספציפית שאני יכולה להעלות ועדיין להשאר נחמדה. זה משהו יותר גלובלי. ונניח שאני כן אתפס לאיזה משהו זניח, הרי כל דבר שאגיד בסוף יהיה מכוון למישהו מסויים, ואני לא רוצה להתחיל עם אף אחד:)
אשמח לשמוע את תגובותיכן המחכימות בנושא, או כל דבר אחר שיכול לעזור לי בעניין. (גם סתם עידוד יתקבל בברכה 😉)
חיה הגיבה לפני 2 חודשים, 1 שבוע 8 חברות · 9 תגובות -
9 תגובות
-
4260חברה חדשה
היי חיה,
אני חושבת שאם תשבי ותחשבי על המעלות שיש במקום העבודה שלך או למה לך ספציפית שווה לעבוד בו, ממילא תרד רמת הביקורת כי היא תשתקלל בתוך המעלות.
דבר נוסף שמאוד עוזר, במיוחד במצב כמו שאת תיארת: להסתכל על הסיטואציות בהומור ומי כמוך יודעת כמה הומור יש במצב שאדם שלא מבין בתכנות נותן הוראות:)
ניסיתי את הרעיונות באופן אישי והן מאוד עזרו לי מקווה שיעזרו גם לך.
-
16340חברה חדשה
אולי תקחי דף, נסי למקד את הבעיות ולהעלות פתרונות קונקרטיים – ואז תוכלי לכוון את הבוס לכיוון לאט לאט? בישיבות צוות וכ’.
כי איך שאני מבינה את מה שכתבת – מדובר בבעיות שפתרונן ישפר את ההתנהלות הכללית וייעל את המערכת,
ואם את מעבירה את זה בצורה כזו, שהבוס מבין שמדובר בהליך שיפור שהרווח הוא לעסק עצמו בסופו של דבר, יש יותר סיכוי להוציא לפועל. -
38780חברה חדשה
האם יכול לצאת מצב שאת נכשלת במשימות שלך בגלל ההוראות הלא טובות שניתנו?
-
38780חברה חדשה
האם יכול לצאת מצב שאת נכשלת במשימות שלך בגלל ההוראות הלא טובות שניתנו?
כי אם כן, בזה את צריכה לטפל ולא בביקורת המקיפה.
אף הנהלה לא תתייחס אלייך יפה אם ירגישו שאת רוצה לתקן אותם.
אבל אם את בסך הכול רוצה לעשות את העבודה שלך בצורה טובה- זו נקודת מוצא אחרת לחלוטין.
-
2340חברה חדשה
הי
אולי זה בדיוק התפקיד שלך במקום העבודה לתווך בין הבנ”א לתוכנה,
זה מעצבן לעבוד בסביבה שהיא לא הייטק כי זה שפה אחרת
תדגישי להם את זה כל פעם שהם רוצים ממך דברים מסוימים ולא מבינים במה זה כרוך מבחינת המערכת.
תהפכי את זה לנקודה שבה את יכולה למנף את עצמך, כאשת ההייטק היחידה במשרד
את המומחית
תתפטפי להם לאט לאט שפת תיכנות, ‘תלמדי אותם’ מה אפשר מה אי אפשר
זה רק יכול להוסיף הערכה כלפיך
את המבינה הגדולה בתחום
-
8099320פעילה בקהילה
מצטרפת. לפעמים יש אנשים כל כך החלטיים בדעתם דווקא בגלל שהם לא מכירים את מה שמתחת.
קרה לי מקרה שבוע שעבר, שהתברר שהתפרש על פני כמה שבועות ומשום מה לא הגיע אלי.
פיתוח שעשיתי לפני חצי שנה, כנראה משהו לא היה תקין באפיון או משהו אחר, הגיע למפתחות אחרות, מנהל הפרויקט רצה שיתקנו לו מה שנקרא לדבריו באג, בפועל היה תוצאה של חוסר אפיון שהיה ניתן להתגבר עליה בקלות בתוספת קנפוגים פה ושם.
הוא לא היה מוכן לרדת מהעץ והן מחוסר ברירה העלו אותי לשיחה.
להגיד שזו היתה שיחה נעימה – ממש לא. בואו רק נגיד שאיימתי פעמיים שאני יורדת מהשיחה אם הוא לא מוריד טונים וממשיך לקטוע אותי כל שתי מילים. בנוסף לזה מנהלת פרויקטים אחרת באה להביע את תדהמתה כי הוא שם אותי על רמקול וכולם במחלקה שלו שומעים.
קיצר בנאדם לא נחמד, אבל אחרי הפעם השנייה שאמרתי לו שיש לי דברים יותר מעניינים לעשות מלצרוח עליו, הוא הסכים לשמוע את מה שיש לי להגיד. שתי דקות של שיחה עניינית לחלוטין שהסבירה לו את אפשרויות המוצר והשלכות השינוי שהוא רוצה (תוך אזכור הנהלים הרגילים בהם באגים עוברים – כלומר בדרכים המקובלות שהוא לא השתמש בהם משום מה – אמרתי בעיה אפיונית?) וסיכמנו שהוא מתקשר לבדוק מה קורה בכלל בסביבת הלקוח ואם הלקוח צריך את השינוי.
אחרי עשר דקות הוא בא להתנצל פיזית ואמר שהלקוח אישר את מה שהצעתי מלכתחילה…
לפעמים פשוט צריך לדבר אל המוח (במיוחד כשאנו עובדות מול גברים), וכן – לא הכי נעים/נשי לומר – אבל להיות גם אסרטיביות כשצריך…
-
-
3723820מנהלת קהילה
אני מצטרפת לדיון.
את צודקת שאי אפשר להסתיר ביקורת לאורך זמן, ואת עושה בחכמה שאת מנסה להסתיר אותה.
האם שאר חברות הצוות איתך שותפות לאותה ביקורת? אם כן, לפני ישיבת הצוות הבאה כדאי לכן להתארגן כקואליציה, תתכננו מה לומר, ותתמקדו בעובדה שאתן מעדיפות (או מבקשות בכל לשון של בקשה) לקבל הוראות אך ורק מר”צ או מנהלת שהיא אשת הייטק. אתן זקוקות למישהי שתארגן את העבודה והמטלות, תדריך אתכן בביצוע ותעקוב אחר ההתקדמות. קשה לכן בצורה הנוכחית כי אתן זקוקות לא רק למי שיתן הוראות אלא גם למי שינהל אתכן בפועל.
הפנייה הזו היא לדעתי עניינית לחלוטין ולגיטימית ביותר. צריך להציג אותה בצורה עדינה אבל ברורה, ואם זה לא עוזר- אולי תתני לנו כאן יותר פרטים כדי שנבין את הרקע (כמה בנות בצוות? ג’וניוריות/וותיקות? איזה סוג אירגון? וכו’) ואולי יהיו כאן עוד רעיונות
-
28280חברה חדשה
באמת מאד משמעותי הפרטים מסביב כדי להבין את הסיטואציה
חשוב לי להדגיש שהרבה פעמים (גם בחברות הייטק…) מי שמנהל את הפרויקט/נותן את המשימות
הוא לא איש הייטק אלא מעולמות המוצר , או עם השכלה ניהולית כללית- וזה לאו דוקא גרוע.
הוא רואה זויות שאת לא רואה, ואת רואה זויות שהוא לא רואה.
צריך שיהיה את האדם באמצע שיודע לאזן את המפגש הזה בין כלל הצרכים, ולתווך לכל צד את הצד השני
אולי זה יכול להיות את ?
שוב, חשוב להבין האם אתם צוות פיתוח, מפתחת יחידה, ואיך בדיוק המבנה הארגוני
אבל, בעיקר בחברות מהסוג הזה, אנחנו צריכות לזכור שאנחנו כאן כדי לבצע את מה שהמנהל שלנו רוצה וצריך,
גם אם לא תמיד זה תואם את מה שלמדנו בסמינר.
אחרי שאנחנו מבינים את זה, כמובן שיש מקום להביע את הצרכים והדעות שלנו, אבל אם משהו כבר נאמר כמה וכמה פעמים-
לא רואה מה הטעם להזכיר את זה שוב. אפשר לנסות לחשוב על פתרון ספציפי מערכתי יותר ולהציע אותו, כמו שכבר כתבו כאן לפני (למשל, אולי נדרש להוסיף ראש צוות?)
אני הייתי רואה את העבודה במקום הזה כהזדמנות ללמידה ושפשוף בעבודה מול לקוחות אמיתיים- שתמיד לא מבינים בהייטק,
למידה של עבודת צוות, ראיה מערכתית, התנהלות רב זירתית, אתגר למציאת פתרונות שיהיו מקובלים על כולם,
ואתגר אישי איך לשמור על רמה מקצועית טובה למרות המקום שכנראה פחות מקצועי. -
1021680פעילה בקהילה
טוב, דבר ראשון תודה לכל המגיבות, אני ממש מעריכה את כל מי שהקדישה מזמנה לענות.
אתמול לא היה לי זמן להגיב, אז הנה עכשיו.
ההצעות שעלו פה ממש טובות, וחלקן גם יכולות להיות מעשיות בשבילי.
בעיקרון המצב הוא כזה:
המשרד הוא עסק עצמאי, דוגמא: רואה חשבון. דוגמא: אדריכל. דוגמא: עורך דין. (אני מעדיפה לא לומר, בכל זאת הפורום פה ענק, 11 אלף חברות וכו’).
3 מפתחות (ג’וניוריות), עם ראש צוות אחת (שאמנם מתעסקת רוב היום בתחום אחר לחלוטין- לא פיתוח, אבל בעיקרון היא אחראית עלינו.)
הבוס, שיש לו מלא חלומות, הרבה מילים יפות, אפס סבלנות, וקושי מסויים להתמקד ולהסביר מה הוא רוצה,
איזשהו מנהל פרוייקטים שצץ מתישהו, הוא עושה איתנו דיילי כל יום (בזום, וזהו. הוא לא נמצא במקום) והוא כנראה הבן אדם שמדבר הכי לעניין, אבל הוא פחות מולנו, בעיקר מדבר עם הבוס ועם הראש צוות.
זה המבנה בגדול.
לבנתיים העצה הכי רלבנטית בשבילי ואני אנסה ליישם אותה בעז”ה זה שאם אני רוצה באמת לדבר (כמובן בכבוד וברוגע) על משהו מסויים, אז לדבר מראש עם החברות שלי, ולסכם איתן שתצטרפנה אלי באיזשהו שלב אפילו רק בהנהון.
אולי זה יעזור, אם כי קשה לי להאמין.
וכמובן לראות את ההזדמנות ואת האתגר בכזה מקום, לזכור שזה עדיף מלשבת בבית, ועוד כהנה וכהנה דברי מוסר וכיבושין.
שוב תודה לכל מי שענתה, נתרמתי מכל התשובות.
-
Log in to reply.