מה שקורה בעבודה
חיפוש עבודה, השתלבות בעבודה, דילמות תעסוקתיות, זכויות עובדים, התייעצויות ושיתופים על ”מה... פירוט נוסף
המזכירה היא סמרטוט??? למה יש עובדים שמרשים לעצמם להתייחס אליי בזלזול?
-
המזכירה היא סמרטוט??? למה יש עובדים שמרשים לעצמם להתייחס אליי בזלזול?
חברות הי
מעלה כאן שיתוף שקיבלתי ממישהי, כמובן ללא פרטים מסגירים,
יש לי המון מה לומר בנושא הזה, אבל קודם כל אשמח לשמוע מה דעותיכן.
ובכן זה מה שהיא כותבת לי:
סליחה שאני כל כך חריפה ומרירה אבל כבר הרבה זמן שאני אוגרת את הרגשות האלה בתוכי. אני עובדת כמזכירה, התפקיד מאוד מעניין ויש אווירה טובה במקום העבודה, ואני מקבלת יחס טוב.
אבל!!! למה יש עובדים שמרשים לעצמם להתייחס אליי בזלזול? מה אני, סמרטוט? האם בגלל שאני מזכירה ולא ……… , זה אומר שאני שווה פחות?
ומתי אני מרגישה “פחות” לעומתם? הנה כמה דוגמאות…
פעם אחת, לעובד נשפך קפה בדרך מהמטבחון לעמדה שלו, והוא ניגש עליי בלי להתבלבל ואומר: “X תעברי כאן עם סמרטוט בבקשה”. הייתי בהלם. נשפך לך קפה? תנקה, אני לא המשרתת שלך.
עוד דוגמה- בכל יום ראשון יש ישיבת צוות עם כיבוד מפנק והכול, זו ישיבה שבה המנהלת מראה לעובדים את גרף הביצועים של השבוע שחלף ועושה להם שיחת מוטיבציה קטנה. מעולם!!! לא הוזמנתי לישיבה הזו, למרות שגם אותי זה מעניין וגם על העבודה שלי זה משפיע. אבל אני “רק” מזכירה ולכן כנראה נגזר דיני להישאר בחוץ…
עוד דוגמה- פעם אחת המנקים לא הגיעו. כל עובד פינה את שקית הזבל שלו לצפרדע שלמטה, חוץ משני עובדים שהביאו את הזבל שלהם אליי כדי שאני אעשה זאת…
עוד דוגמה- כשהמנהלת היתה בחופשת לידה הגיעה במקומה מנהלת אחרת, והיא יום אחד קראה לי ואמרה שמבחינתה אני כמזכירה אחראית גם על הניראות של המטבחון, ושאני אבדוק פעמיים-שלוש בכל יום שהוא נקי, ואם יש כלים בכיור שאשטוף אותם. עכשיו, הכלים הם של העבודה, לא פרטיים של העובדים, ואולי בגלל זה היא ציפתה שאני אשטוף אותם, הבעיה היתה שכל יום אחרי ארוחת צהריים היא היתה משאירה את הכלים שלה בכיור כי אני הרי כבר אשטוף אותם! בהתחלה היא היתה היחידה, אבל אח”כ כל העובדים ראו כי טוב והפסיקו לשטוף את הכלים שלהם. כשהמנהלת הרגילה חזרה היא עשתה לזה סוף ובאמת הייתי אסירת תודה אבל השאלה למה? איך מנהלת מרשה לעצמה להתייחס למזכירה כמו לשוטפת כלים?
ופעם כשהיינו ביום כיף (לשם ברוך ה’ כן הזמינו אותי), באחת הפעילויות שתי עובדות ישבו מאחוריי ופטפטו ופשוט “טחנו” את כל העובדים, וכששמעתי איך הן מדברות על “המזכירה”, רציתי לקום וללכת… “אה, היא סתם עושה את הדברים הלא חשובים”, ועוד ביטויי זלזול שאני לא מבינה מאיפה הם באים…
אז נכון שהם עושים את העבודה ה”חשובה” אבל הם שוכחים שבלעדיי המקום לא היה מתפקד! אני זו שפוגשת ראשונה את הלקוחות שפונים בטלפון, אני זו שדואגת שהמקום יתפקד, אני זו שקונה להם את הכלים והכיבוד לישיבות החשובות שלהם. למען ה’, אני זו שדואגת שהכסף ייכנס!
חשוב לי לציין שאני נהנית בעבודה, והמנהלת באמת נותנת לי יחס טוב, ואלה דוגמאות שקרו בפיזור זמן לאורך שנתיים-שלוש. אבל יש עובדים שאפשר להריח את הזלזול שלהם במזכירה מרחוק. למה הם חושבים שאני שווה פחות מהם? למה הם חושבים שמזכירה זה תפקיד לא חשוב? שוב מצטערת על המרירות אבל… לא נעים להיות בעמדה שמזלזלים בך בלי שיש לך איך לשנות את זה…
מה אתן אומרות?
Log in to reply.