דילוג לתוכן

טעויות שמפריעות למנהלת שלך ואיך להימנע מהן- טעות מס’ 8: הדלת הדולפת

קדם Forums מה שקורה בעבודה טעויות שמפריעות למנהלת שלך ואיך להימנע מהן- טעות מס’ 8: הדלת הדולפת

  • טעויות שמפריעות למנהלת שלך ואיך להימנע מהן- טעות מס’ 8: הדלת הדולפת

    פורסם ע"י רבקי גרינוולד  כללי on 18/03/2025 ב1:47 pm

    כפי שנאמר בפוסטים הקודמים- בסידרה זו מרוכז אוסף של נקודות למחשבה בנושא של: השתלבות של עובדת חדשה בעבודה.

    כאן הקישור לפוסט הקודם בסידרה.

    ​והיום נדבר על:

    שגיאה מס’ 8: הדלת הדולפת.

    ***מה כן: דיסקרטית.***

    שגיאה זו אופיינית לאו דווקא לעובדות חדשות- אלא בעיקר לעובדות מתחילות ממש, שעושות את צעדיהן הראשונים בשוק העבודה.

    לא כולן- אבל יש עובדות שבלי לשים לב, מקוממות עליהן את המעסיק בגלל שהן לא עוצרות לחשוב לפני שהן פותחות את הפה.

    כל עובדת שנמצאת במגע עם לקוחות מחוץ לאירגון, צריכה לשים לב למה שאחרים שומעים ממנה.

    לדוגמה: מנהל המרפאה תופס על חם מזכירה מתחילה שמעניקה בטלפון ייעוץ רפואי.

    עוד באותו יום הוא מזמין אותה לשימוע.

    דוגמה נוספת: חשבת השכר שכחה לשים את השיחה על “השתק”, והעובד נחשף למידע סודי על משכורות של עובדים אחרים במחלקתו.

    עוד דוגמה: המתמחה החדשה עונה לטלפון של לקוח, ובתגובה לתלונתו על הפיגור בזמנים- מציגה באופן מפורט את נהלי העבודה וסדריה כדי להסביר מדוע טרם זכה למענה.

    (“Xלא נמצאת היום, וY לא נמצאת כל השבוע. רק Z יכולה לאשר פעולה Q, והיא עסוקה עם העבודה של לקוח M, הן אומרות שזה יקח עוד ארבעה ימים אבל אם אתה שואל אותי זה יקח להן לפחות שבועיים עד שC (הבוסית) תאשר את הדוח שלך” וכו’ וכו’…)

    דוגמה שקרתה לי אישית- פעם התקשרתי למחלקת הנה”ח של אירגון מסויים כדי לבקש חשבונית מס שלא הגיעה בזמן. מנהלת החשבונות שענתה לי לא טרחה לשים את השיחה על “השתק” לפני שקראה בקול אל חברותיה: “אוף, למה דווקא אני צריכה לטפל בלקוחות פרטיים????” (אחרי שקיבלתי את החשבונית, התפניתי להשתעשע מהעניין, אבל כמובן שאחשוב פעמיים לפני שאבקש שירות שוב מאותו אירגון.)

    ובכן- מה את אומרת?

    יצא לך להיתקל במקרים שבהם עובדת השמיעה לאנשים את מה שלא היתה אמורה להשמיע?

    אולי קרה לך בעצמך, בתום לב ומחוסר ידיעה? אם כן- איך תיקנת את הטעות?

    ומה את מציעה לעובדת הצעירה והחדשה, מה היא צריכה לעשות כדי לא ליפול בפח הזה? איך רוכשים התנהגות דיסקרטית ומכבדת?

    כאן המקום לשתף,

    +3
  • 4 תגובות
  • כבי אנרגיות

    כללי
    חברה
    18/03/2025 ב1:54 pm
    2922
    4448
    46
    סטטוס תעסוקתי:
    ותיקה

    תודה מצאתי עוד משהו להודות לד’

    כי לי יש פה לא קטן וב”ה אני לא עובדת מול לקוחות

    אחרת המצב היה על הפנים : (

    ורק מידי פעם יש לי פגישות עם עו”ד אבל זה פנים מול פנים

    ואין לי תוך כדי שיחות בטלפון של המשרד וכו’

    כך שב”ה הבעיה הזאת כרגע לא קיימת אצלי

    באמת מעניין לשמוע סיפורים ואיך אתן מתמודדות בנושא

    אולי יום אחד אני יעבור עבודה ואתקל בזה אז שיהיה לי במודע את הבעיה הזאת

    ואז אוטומטי אם המודע שלנו יודע משהו הוא מוכן ונזהר יותר מפני…

    +3
  • מרים סולובייציק

    יעוץ אימון והנחיה
    חברה
    18/03/2025 ב6:57 pm
    1907
    3250
    0
    פעילה בקהילה

    אני כסומכת, צריכה להיזהר לא “להעביר דואר” ממתמודדת אחת לשניה על המתמודדות שלי, כדי שלא אעבור ח”ו על רכילות ועל חוקי העבודה. שמחייבים דיסקרטיות ושמירה על חסיון המידע משום חוק הגנת הפרטיות.

    0
  • מירי

    כללי
    חברה
    18/03/2025 ב7:21 pm
    1583
    1922
    0
    פעילה בקהילה

    מתייחסת לשאלה האחרונה –

    כהמלצה לעובדת חדשה, הייתי אומרת שכל דבר שיש לך ספק אם להגיד או לא – עדיף שלא

    מה שנאמר אי אפשר להחזיר, להגיד בהמשך – תמיד אפשר

    +1
  • שושי ו.

    הייטק
    חברה
    18/03/2025 ב8:53 pm
    708
    542
    0
    פעילה בקהילה

    באמת כשעבדתי בעבר במקום שנותן שירות ללקוחות הכשירו עובדות חדשות והן היו אומרות דברים בלתי נסלחים…

    אני וחברה שלידי שמענו אותן והתפקענו מצחוק

    נס שהמנהלת לא שמעה.

    גם כשניסינו להסביר להן (היתה אחת ממש בעייתית בקטע הזה) זה לא עזר

    וזה היה אחרי שהסבירו להם בהכשרה הכל

    0

Log in to reply.