

מה שקורה בעבודה
חיפוש עבודה, השתלבות בעבודה, דילמות תעסוקתיות, זכויות עובדים, התייעצויות ושיתופים על ”מה... פירוט נוסף
טעויות שמפריעות למנהלת שלך ואיך להימנע מהן- טעות מס’ 8: הדלת הדולפת
-
טעויות שמפריעות למנהלת שלך ואיך להימנע מהן- טעות מס’ 8: הדלת הדולפת
כפי שנאמר בפוסטים הקודמים- בסידרה זו מרוכז אוסף של נקודות למחשבה בנושא של: השתלבות של עובדת חדשה בעבודה.
כאן הקישור לפוסט הקודם בסידרה.
והיום נדבר על:
שגיאה מס’ 8: הדלת הדולפת.
***מה כן: דיסקרטית.***
שגיאה זו אופיינית לאו דווקא לעובדות חדשות- אלא בעיקר לעובדות מתחילות ממש, שעושות את צעדיהן הראשונים בשוק העבודה.
לא כולן- אבל יש עובדות שבלי לשים לב, מקוממות עליהן את המעסיק בגלל שהן לא עוצרות לחשוב לפני שהן פותחות את הפה.
כל עובדת שנמצאת במגע עם לקוחות מחוץ לאירגון, צריכה לשים לב למה שאחרים שומעים ממנה.
לדוגמה: מנהל המרפאה תופס על חם מזכירה מתחילה שמעניקה בטלפון ייעוץ רפואי.
עוד באותו יום הוא מזמין אותה לשימוע.
דוגמה נוספת: חשבת השכר שכחה לשים את השיחה על “השתק”, והעובד נחשף למידע סודי על משכורות של עובדים אחרים במחלקתו.
עוד דוגמה: המתמחה החדשה עונה לטלפון של לקוח, ובתגובה לתלונתו על הפיגור בזמנים- מציגה באופן מפורט את נהלי העבודה וסדריה כדי להסביר מדוע טרם זכה למענה.
(“Xלא נמצאת היום, וY לא נמצאת כל השבוע. רק Z יכולה לאשר פעולה Q, והיא עסוקה עם העבודה של לקוח M, הן אומרות שזה יקח עוד ארבעה ימים אבל אם אתה שואל אותי זה יקח להן לפחות שבועיים עד שC (הבוסית) תאשר את הדוח שלך” וכו’ וכו’…)
דוגמה שקרתה לי אישית- פעם התקשרתי למחלקת הנה”ח של אירגון מסויים כדי לבקש חשבונית מס שלא הגיעה בזמן. מנהלת החשבונות שענתה לי לא טרחה לשים את השיחה על “השתק” לפני שקראה בקול אל חברותיה: “אוף, למה דווקא אני צריכה לטפל בלקוחות פרטיים????” (אחרי שקיבלתי את החשבונית, התפניתי להשתעשע מהעניין, אבל כמובן שאחשוב פעמיים לפני שאבקש שירות שוב מאותו אירגון.)
ובכן- מה את אומרת?
יצא לך להיתקל במקרים שבהם עובדת השמיעה לאנשים את מה שלא היתה אמורה להשמיע?
אולי קרה לך בעצמך, בתום לב ומחוסר ידיעה? אם כן- איך תיקנת את הטעות?
ומה את מציעה לעובדת הצעירה והחדשה, מה היא צריכה לעשות כדי לא ליפול בפח הזה? איך רוכשים התנהגות דיסקרטית ומכבדת?
כאן המקום לשתף,
+3
Log in to reply.