טעויות שמפריעות למנהלת שלך- טעות מס’ 2: לא נמצאת שם כשצריך אותה

קדם Forums מה שקורה בעבודה טעויות שמפריעות למנהלת שלך- טעות מס’ 2: לא נמצאת שם כשצריך אותה

  • טעויות שמפריעות למנהלת שלך- טעות מס’ 2: לא נמצאת שם כשצריך אותה

    פורסם ע"י רבקי גרינוולד מנהלת קהילה בקדם כללי on 16/12/2024 ב8:07 pm

    כפי שנאמר בפוסט הראשון- בסידרה זו נרכז בעזרת ה’ אוסף של נקודות למחשבה בנושא של: השתלבות של עובדת חדשה בעבודה.

    הסידרה רלוונטית לכל עובדת שמתחילה עבודה חדשה, והשאיפה היא ליצור כאן שיח בין עובדות וותיקות לעובדות חדשות, ולעורר נקודות למחשבה אצל כל אחת, וותיקה או מתחילה.

    והיום בואו נדבר על-

    שגיאה מס’ 2: לא נמצאת שם כשצריך אותה

    ***מה כן: נוכחת וזמינה***


    כולנו בני אדם, לכולנו יש אילוצים. אבל בכל מקום עבודה ניתן להצביע על העובדות שמתאמצות כדי להיות נוכחות וזמינות- ועל אלה שבאורח פלא, תמיד כשצריך אותן הן לא נמצאות.

    אלה האחרונות, הן בוודאי מהפחות-אהודות על ההנהלה, ולא קשה להבין למה.

    להיות נוכחת וזמינה, משמעותו לפני הכול- נוכחות פיזית; להגיע בזמן, לא לצאת לפני הזמן, לקחת הפסקות באורך סביר, וכשעובדים מהבית- לעבוד…

    מעבר לנוכחות הפיזית, העובדת צריכה גם להיות צפויה עבור המעסיק: להודיע מראש על היעדרויות ואיחורים, לכבד את הנהלים הקשורים ללקיחת חופשות, וכו’.

    התנהגות נוספת שעלולה להפריע למעסיקים היא עיסוק בעניינים פרטיים על חשבון העבודה, באופן שחורג מגבול הטעם הטוב. כולנו מקבלות מדי פעם שיחות אישיות במהלך שעות העבודה, וברוב המקומות זה סביר ולגיטימי, אבל כששוב ושוב קורה שצריכים אותך ואת בשיחה אישית- גם אם לא אומרים לך כלום, זה לא מוסיף למניות שלך בעבודה.

    יש עוד התנהגויות שמשדרות “מעין היעדרות”, כמו לדוגמה- עובדת שיושבת מול המחשב עם אוזניות ושומעת מוסיקה במהלך העבודה. פיזית היא נמצאת, אבל בפועל קשה לגשת אליה והיא לא חלק מהמרקם של מה שקורה בעבודה.

    יש עובדות שמרגישות בהקשר לעניין הזה קצת חוסר צדק. המנהלת “עושה מה שבא לה”- והעובדת הפשוטה מתייצבת על משמרתה יום יום; המנהלים לוקחים חופשות וטסים לחו”ל, אבל העובדת צריכה לעבור שבעה מדורי גיהנום כדי שיאשרו לה חופשה. למרבה הצער אלה דברים שקורים.

    אבל צריך להיות ברור, שכאשר כשאת עובדת חדשה- חובת ההוכחה היא עלייך. את זו שצריכה להבהיר למעסיק (במעשייך בלבד ולא בדיבורים), שאת כאן כשצריך.

    את זו שצריכה להיות נוכחת בלי קשר לנוכחותה של המנהלת ולמעשיו של הבוס.

    בהמשך, עם הוותק ועם העמקת ההיכרות בינך לבין המעסיק- זה יהפוך בעזרת ה’ ליחס גומלין. מעסיקים רבים נכונים לבוא לקראת העובדים הטובים שלהם, וכדאי מאוד שיחס הגומלין הזה ייבנה על בסיס הוכחה עצמית שלך, ולא על בסיס וויכוחים והתחשבנויות.

    ובכן- כמו בפעם הקודמת, נשאל גם היום- מה דעתך? מסכימה? לא מסכימה?

    אם היית קוראת את הפוסט הזה לפני שהתחלת את מקום העבודה, האם היית משנה דברים בהתנהגותך?

    חווית דווקא אי הבנה שקשורה לנושא הנוכחות?

    ואולי נתקלת פעם בכזו התנהגות אצל מישהי אחרת? מה יש לך לומר לעובדת החדשה שתמיד קורים לה ניסים ונפלאות על חשבון העבודה?

    מרים סולובייציק הגיבה לפני 5 ימים, 6 שעות 2 חברות · 1 תגובה
  • 1 תגובה
  • מרים סולובייציק

    יעוץ אימון והנחיה
    חברה
    16/12/2024 ב8:20 pm
    4

    הכותרת של מה שכתבת היא:

    “מוסר עבודה” גבוה, זה אחד מהדברים החשובים למנהלים ואולי החשוב שבהם.

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן