קצת על טיפוסי מנהלות… פוסט מס’ 1

קדם Forums מה שקורה בעבודה קצת על טיפוסי מנהלות… פוסט מס’ 1

  • קצת על טיפוסי מנהלות… פוסט מס’ 1

    פורסם ע"י רבקי גרינוולד מנהלת קהילה בקדם כללי on 10/09/2024 ב11:15 pm

    פרופסור יצחק אדיג’ס פיתח תאוריה, ולפיה המנהלים מתחלקים לארבעה טיפוסים עיקריים: תפוקתי/משימתי, בירוקרטי/מנהלי, יזם, ומתכלל.

    בכל מנהלת (וגם בכל עובדת), יש מאפיינים מכל ארבעת הטיפוסים, אולם לרוב נראה אצל המנהלת טיפוס אחד שולט, והשאר באים לידי ביטוי בצורה פחות דומיננטית.

    באופן כללי ניתן לומר כי המנהלת התפוקתית מתעניינת בתוצאות, הבירוקרטית- בנהלים ובסדרים, היזמית- ברעיונות, והמתכללת- מתעניינת באנשים.

    לכל אחד מהטיפוסים יש מעלות וחסרונות, ואם הטיפוס הספציפי מוצב למשימה המתאימה- כולנו הרווחנו.

    אבל לא תמיד זה קורה…

    לפעמים מוצבת מנהלת מתכללת דווקא כשצריך מישהי קשוחה שתעמיד אנשים במקום, לעיתים מוצבת מנהלת מינהלית היכן שנדרשת יצירתיות (אבוי!), ולעיתים מוצבת מנהלת יזמית היכן שנדרשות תוצאות מהירות.

    העובדת הכפופה לעיתים מוצאת את עצמה תוהה- מה למען ה’ קורה עם המנהלת שלי? היא לא מבינה עברית? כמה פעמים אפשר לומר לה ש… / לבקש ממנה ש…?

    בעזרת ה’, בימים הבאים אעלה כאן המשכים לדיון הזה, המשכים שיעסקו בכל טיפוס בפני עצמו ויתנו לנו כלים איך לגשת למנהלת מכל סוג. מוזמנות לקרוא ולהשתתף.

    רבקי גרינוולד הגיבה לפני 2 ימים, 5 שעות 4 חברות · 6 תגובות
  • 6 תגובות
  • רבקי גרינוולד

    כללי
    מובילה
    11/09/2024 ב11:46 pm
    מנהלת קהילה בקדם

    עוד על טיפוסי מנהלות- פוסט מס’ 2

    מכירות את המנהלת שתמיד עסוקה? זו שמגיעה ראשונה ועוזבת אחרונה, זו שמאמינה בעבודה קשה, זו שאכפת לה מהעשייה הניכרת בפועל, מהתוצאות? זוהי המנהלת התפוקתית/ המשימתית.

    מנהלת משימתית היא מעולה היכן שנדרשות עבודה קשה, תוצאות בשטח, תפוקה גבוהה.

    סגנון קבלת ההחלטות שלה הוא מהיר ופסקני. היא תמיד שולטת בתמונת המצב העדכנית של מה שקורה בעבודה, ו… תמיד תמיד תמיד היא עסוקה. המשפט שתשמעי ממנה הכי הרבה הוא: אין לי זמן.

    אז איך בכל אופן אפשר לגשת למנהלת תפוקתית, שמטבע הדברים עסוקה מאוד?

    דבר ראשון- ייתכן שהדרך הכי טובה לתפוס אותה לשיחה היא במסדרון, בעמידה.

    כשאת ניגשת אליה לשוחח, תהיי ישירה ולעניין. בלי הסברים, נימוקים והרחבות- אלא קצר וקולע.

    כדאי לדבר במונחים של מטרות ושל תוצאות, ולהיות עניינית ועסקית במשך השיחה. (כן, בלי סמול טוק).

    מנהלת כזו צריך לתפוס כשהיא בכניסה לחדרה ולומר לה ישירות: “הי שרה, אני צריכה ממך משהו, חצי דקה.”

    מהרגע שהשגת את הקשב שלה אל תבזבזי זמן. התמקדות בעיקר, ענייניות, דגש על מטרות ותוצאות- ובעזרת ה’, תוכלי לתפוס את תשומת ליבה של המנהלת התפוקתית/משימתית.

    יצא לך לעבוד בכפוף למנהלת משימתית? שתפי את כולנו בטיפים ותובנות, כאן גם המקום להתייעץ ולשאול שאלות.

  • סטודיו יגוארט

    גרפיקה
    חברה
    12/09/2024 ב12:24 am

    וואו איזה פוסטים מעניינים

    אני מכירה מנהלת תפוקתית שכזאת.

    חבל שלא קראתי את מה שכתבת פה בזמן שעבדתי איתה,

    זה היה עוזר לי מאד.. 🙂

  • פצצת אנרגיות (כוכבה)

    כללי
    חברה
    12/09/2024 ב7:42 am

    וואו אמאלה אני מרחמת על המנהלות

    ככה מנתחים אותן והן מנהלות שהם משולבות

    אני חושבת שלכל המנהלות יש הכל ואין בדיוק כמונו

    ואנחנו בתור עובדות יכולות לנווט אותן איך הן התייחסו אלינו

    כמו בחברה שיש את האלה שעל כולם מתעצבנות ועל אחת מסתדרות מעולה

    נראה לי צריך לפתוח פוסטים גם על סוגי עובדות😜

    ככה זה יעזור לנו לראות את הקיצוני וללמוד איך לא להיות

    כי את המנהלת אני לא יכולה לתקן את עצמי כן אם אני יהיה עובדת טובה ואכופף את הראש

    אז יהיה לי מנהלת טובה כי היא רוצה להרגיש הבוסית ושלא יהרהרו לה על התפקיד

    אם היא רואה שמכבדים אותה בתור בוסית והיא המילה האחרונה וניגשים אליה בכבוד

    מניסיון היא משתנה מהקצה אל הקצה אין לה סיבה להראות את עצמה….

    • מרים סולובייציק

      יעוץ אימון והנחיה
      חברה
      12/09/2024 ב2:45 pm

      וואו את ממש צודקת!!!

      אולי כדאי לכתוב גם על סוגי עובדות

      כי מדובר בקבוצה של שכירות.

      • רבקי גרינוולד

        כללי
        מובילה
        16/09/2024 ב10:54 pm
        מנהלת קהילה בקדם

        כוכבה ומרים- אולי לא היה מספיק ברור שהמטרה של סידרת הפוסטים הספציפית הזו היא לתת לעובדת כלים איך לגשת למנהלת בצורה אפקטיבית. אשתדל לתקן בפוסטים הבאים, תודה לכן על המשוב.

  • רבקי גרינוולד

    כללי
    מובילה
    16/09/2024 ב11:06 pm
    מנהלת קהילה בקדם

    עוד על טיפוסי מנהלות- פוסט מס’ 3

    שוחחנו על המנהלת התפוקתית, המשימתית.

    ומה עם חברתה המסודרת, השיטתית, חובבת הנהלים, זו שיש לה סדרי עדיפויות ונהלים ברורים לכל דבר?

    זוהי המנהלת המינהלית.

    המנהלת המינהלית היא אישה מסודרת, מאורגנת, מתוכננת, ממוקדת בפרטים, זהירה ומחושבת, שמרנית ושיטתית. שאלה שמאפיינת אותה היא “איך”? אכפת לה באיזו צורה הדברים נעשים.

    מנהלות מטיפוס זה מתאימות מאוד היכן שצריך סטנדרטיזציה, צמצום השונות; כשצריך עקביות, השלטת חוק וסדר, השגת יעילות, הן הטיפוס המתאים.

    לפגישה עם מנהלת מינהלית צריך להתכונן מראש:

    * להכין נתונים, נתונים, ועוד נתונים- ולמעשה את כל המידע הרלוונטי לנושא הפגישה. * לארגן את הנתונים בצורה שיטתית. * לחשוב מראש על התנגדויות שהמנהלת עלולה להעלות- ולהכין תשובות שמבוססות על עובדות ולא על דעות, ובטח לא על גימיקים. * השכנוע הכי טוב יהיה ע”י הוכחה שדברים כאלה (לדוגמה, העלאת שכר במחלקה שלך 😀) כבר נעשו.

    פגישה עם מנהלת מינהלית תתקיים, כמובן, רק לאחר שנקבעה מראש בצינורות המקובלים. הפגישה תתחיל בזמן וגם כאן- לא יהיה סמול טוק אלא גישה מיידית לעיקר. אבל- לא טוב יהיה ללחוץ לקבלת החלטה מהירה, מכיוון שמנהלת מינהלית זקוקה לזמן כדי להפעיל שיקול דעת ולקבל החלטות. (אפשר, בסיום הפגישה, לסכם על מועד לשיחה או פגישה נוספת בעניין).

    לסיכום- למנהלת מינהלית כדאי לגשת עם עובדות יבשות, נתונים, דפוסים ותקדימים, ובעזרת ה’ כך ניתן יהיה לתפוס את תשומת ליבה.

    יצא לך לעבוד בכפוף למנהלת מינהלית? שתפי את כולנו בטיפים ותובנות, כאן גם המקום להתייעץ ולשאול שאלות.

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן