מי אמר שחייבים לאהוב את מה שעושים?

בס”ד

מי אמר שחייבים לאהוב את מה שעושים?

נשים רבות המגיעות ליעוץ תעסוקתי, פונות ברמות שחיקה שונות מהעבודה ומלאות בצורך חיוני בשינוי.

למה זה קורה לנו?

סוף סוף העבודה תופסת נתח נכבד מסדר היום וברוב המקרים דורשת גם את הראש (ואת הלב). לכן התאמה בין עובדת לבין המקצוע והעבודה היא קריטית להצלחה בעבודה, להתקדמות ולסיפוק.

אישה בת זמננו שמצליחה בס”ד לתפקד כאם וכאישה, כעקרת בית וכעובדת, צריכה אנרגיות פנימיות כדי לחלוש על כל המשימות. כשעובדים במה שאוהבים, קמים בבוקר בשמחה ובחיוניות. האנרגיות החיוביות מקרינות הלאה לשאר מעגלי החיים. כבר היה מי שאמר: עבוד במה שאתה אוהב ולא תצטרך לעבוד כל חייך…

הבה נזכור שאנו יוצאות לעבוד בשביל השתדלות לפרנסה. העובדה הזו חייבת להיות לנו ברורה. הקב”ה שלח אותנו לעולם עם יכולת להתפרנס בצורה שמתאימה לנו. כל אחת מאתנו קיבלה סל של כישורים ייחודיים. תהיה זו טעות לעבוד בצורה שמכלה את האנרגיות ואת מצב הרוח.

“ולכל אדם יש תשוקה ונטיה למקצוע או למסחר מסויים, יותר מאשר למקצועות וענפי מסחר אחרים, מפני שהא-ל הטביע בו אהבה וחיבה לאותו מקצוע או מסחר. ומי שמוצא במידותיו וטבעו כוסף אל מלאכה מהמלאכות, ויהיה גופו ראוי לה, ויוכל לסבול את טרחה, יחזור עליה וישים אותה סיבה להבאת מזונו, ויסבול מתקה ומרירותה, ואל יקוץ כשיימנע ממנו הטרף בקצת העתים, אך יבטח באלקים, שיספיק לו טרפו כל ימי חייו, ויכוין בטרדת לבו וגופו בסיבה מן הסיבות והסיבוב עליה, לעמוד במצות הבורא, שציוה האדם להתעסק בסיבות העולם, כעבודת האדמה וחרישתה וזריעתה”…

(חובות הלבבות)

טבע האדם הוא לאהוב את מה שהוא מצטיין בו, לכן השלב הראשון בדרך לבחירת מסלול לימודים, או למי שעומדת בצומת של שינוי תעסוקתי, הוא זיהוי חוזקות.

מהי חוזקה?

בהגדרתה, חוזקה היא ביצוע קבוע וכמעט מושלם של פעילות כלשהי. יכולת שלך תיחשב לחוזקה רק אם את יכולה לראות את עצמך עושה את הפעילות שוב ושוב בשמחה ובהצלחה.

המפתח לבניית חוזקה הוא זיהוי הכישרונות העיקריים שלך ושכלולם באמצעות לימוד ופיתוח מיומנויות.

בחני את עצמך וזהי את הצדדים החזקים שלך, חזקי אותם בניסיון ובלמידה בתחום שתואם את כישורייך ומושך אותך, ואחר כך חפשי לעצמך תפקיד השואב מהחוזקות שלך יום יום.

כשתעשי זאת, תהיה פרודוקטיבית יותר, מצליחה יותר ומלאת סיפוק.

ובקצרה, כמאמר הפתגם:

“יהיה התפקיד אשר תבחר בו, תצליח בו יותר כשתעצב את תפקידך, באופן שינצל את הכישרונות שלך רוב הזמן.”

בואי לגלות את הדרך להכרת החוזקות שלך!

שרה שטרן, מקדמת תעסוקה ומנחת קבוצות קידום

אולי יעניין אותך

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן