הדרכה לבניית בוט שירות לקוחות מבוסס AI
מגישה: הדסה מתן
כדי לספק מענה אדיב, מקצועי וזמין לכל שאלה בתחום בו העסק של הלקוח שלכם נותן שירות, ניתן לבנות בוט שירות לקוחות בשילוב AI. המטרה היא להקל על חייהם של המעסיקים ולאפשר ללקוחות לקבל תשובות מדויקות ומיידיות.
במדריך זה נשתמש בפלטפורמת Cloud Chat, אך העקרונות תקפים גם לפלטפורמות אחרות.
מערכות
- Cloud Chat– פלטפורמה לבניית בוטים.
- Open AI
- ייעול תהליך השירות: מתן אפשרות ללקוחות, מענה מקצועי כשירות ללקוחות בשילוב AI.
- חיסכון בזמן: הפחתת התלות במענה ידני, מה שמאפשר לבעלת המכון להתמקד במתן שירות איכותי ללקוחות שמגיעים פיזית למכון.
- שיפור חוויית הלקוח: מתן מידע על המכון וזמינות 24 שעות.
תפקיד הבוט
- מתן מידע על המכון- בהתאם למסמך המכיל את כל המידע הנצרך ממנהלת המכון
שלבי הבנייה
ראשית, תוכלו להוריד את התמונה למחשב ולהגדיל את הפלואו כדי לראות מקרוב כל מודול בתמונה וכן בהסבר נפרט רק על השלוחה של שירות לקוחות מבוסס AI (הבוט מחולק למס’ שלוחות: קביעה וניהול תורים ושירות לקוחות.

1. יצירת אינטראקציה ראשונית עם הלקוח:
הבוט מתחיל בפנייה ללקוחה, לדוגמה: “שלום אני הנציגה…” ומציג לה מגוון אפשרויות שזה אומר כפתורים שיפנו אותה לשלוחות השונות, מאחר וכאן אנו נתמקד בשלוחה מבוססתAI, לאחר שהלקוחה בחרה ב”מעוניינת במידע על המכון”, הבוט פונה ושואל אותה “מה תרצי לדעת על השירותים שלנו?” (מודול של שאלה) וממתין לשאלת הלקוחה. כל שאלה שהלקוחה שואלת נשמרת בשדה ask_ai.

2. שימוש ב-OpenAI לקבלת תשובות:
לאחר שמתקבלת השאלה, הבוט מפעיל את מודול Create Chat Completion של OpenAI.

○ System Message – כאן נכתבות ההנחיות לאסיסטנט:
■ מידע על העסק: תחומי התמחות, שנות פעילות, שעות פעילות, כתובת, פרטי יצירת קשר, אתר, וואטסאפ וכו’.
■ הנחיות לאופן התגובה: “תהיי אדיבה ומקצועית, תעני אך ורק לשאלות הקשורות לעסק של הלקוחה שלנו, תציעי את השירותים שלנו, ותשמרי על תשובות קצרות (עד 5 שורות).”
○ Messages – כאן יש להוסיף את השדה ask_ai.
○ Test Request – לאחר הבדיקה, יש לשמור את התשובה שהתקבלה בשדה answer_from_ai.

3. שליחת תשובה ללקוחה:
לאחר קבלת התשובה, נשתמש במודול Send Message, בו יוצג השדה answer_from_ai ללקוחה.

4. מומלץ להוסיף דיליי של 4 שניות כדי לאפשר ללקוחה לקרוא את המידע.

5. שאלות נוספות
לאחר הצגת התשובה, הבוט שואל: “יש לך שאלה נוספת? כתבי לי כאן ואשמח לעזור!”

○ אם הלקוחה בוחרת “לא, תודה”, היא מנותבת לסיום השיחה.
○ אם הלקוחה שואלת שאלה נוספת, הבוט חוזר על התהליך: שמירת השאלה ב-ask_ai, שליחת שאילתה ל-OpenAI, הצגת תשובה, ושוב הצעה להמשך השיחה.
○ בתהליך יצרתי 4 פעמים אופציה לשאילת שאלות, כדי לגוון בסוגי השאלות, שלא כל הזמן תשאלה אותה השאלה, ולכן שכפלתי את המודולים כפי שפירטתי בסעיפים 1-4 ורק במודול של השאלה, שיניתי את סגנון השאלה. לאחר ה- 4 שאלות, במידה והלקוחה תבחר לשאול עוד שאלה זה הפלואו יתחיל מהשאלה הראשונה שוב.
סיכום
באמצעות בניית בוט חכם, תוכלו לעזור לעסקים לייעל את שירות הלקוחות, לחסוך זמן למעסיקים, ולהבטיח ללקוחות מענה זמין, מהיר ומקצועי. תהליך ההגדרה לוקח זמן ודורש כוונון, אך לאחר דיוקו, הבוט יכול להפוך לכלי עוצמתי המשרת את העסק של הלקוחות שלכן באופן אופטימלי.
זו הדיאגרמה שבניתי לדוגמא לבוט זה:

בהצלחה רבה!
מוזמנים לפנות אלי באישי לכל שאלה 🙂

תגובות