אוחזים ממך | תמחור בלי סינוור

‘סליחה על השאלה, לפי מה החלטת על התמחור?’
מכירים את כאבי הבטן הללו?
האם קיים מד כלשהו שיכול לכוון אותי – מה המחיר שנכון לי?
הנושא המורכב הזה של תמחור, נובע מכך שמעבר לתשובה הלוגית לעניין, התמחור, הוא לגמרי
עניין מלא רגשות ותחושות שלנו ושל הלקוח.
תמחור עבור שירות נחשב לאחת המשימות היותר מסובכות,
שכן, אין נוסחה שניתן להזין בה את הנתונים ולקבל תוצאה של המחיר…
ישנם הרבה פרמטרים:
מה המקצועיות והוותק שלי?
האם אני אומן, או ייחודי באופן מיוחד?
מיהו קהל היעד?
מה הערך שהוא רואה בשירות?
ומה קורה בשוק?
כמה מילים על עצמי, בתור מי אני מדברת איתכם על תמחור וכסף:)
שמי פערי אויש, והעסק שלי הוא ׳כיוון׳-מותגים עם כריזמה.
כך פסיכולוגיית המיצוב, התחושות והאנשים הם הדברים המשמעותיים בהם אני מתעסקת, ובהחלט
גם בעיצוב ובאסתטיקה.
אז אחזור לשאלת השאלות:

  • איך מתמחרים??
    התשובה הפשוטה לשאלת התמחור היא:
    עלות מול ערך.

בסופו של דבר תמחור הוא איזון של שיקוף העלות ושיקוף הערך.
כדי להבין את התשובה, צריך להכיר מה משמעות שיקוף עלות, ומהו שיקוף ערך.
שיקוף עלות:
התמחור הוא המנגנון דרכו העסק ירוויח, ולכן צריך דבר ראשון לוודא שיש כיסוי לכלל ההוצאות, וכן,
זמן העבודה, הוא בהחלט חלק מההוצאות של העסק.
כמה שווה שעת עבודה שלך?
האם את יודעת כמה שעות את משקיעה בכל פרויקט?

אמרה לי מישהי, אם אמדוד שעות איווכח שאני מרוויחה בושות לשעה, מעדיפה שלא למדוד…
שעת עבודה היא שעת השקעה היא שעה של עלות, כמו שהיית מכניסה לפרויקט עלות על הוצאות
אחרות, כך גם כל שעה שלך, היא הוצאה שחייבים לגלם.
חשוב למלא מעקב בכל פרויקט על כל שעת עבודה,
כדי שתוכלי בסיומו ללמוד לקח, לראות האם התמחור היה נכון או לא?
שיקוף ערך:
מכירים את מחירי השוק?
יש את השמלה הירוקה בשוק, כן ההיא ממחנה יהודה, ב 30 ש״ח, ויש את השמלה בקניון ממילא ב
4,000 ש״ח – אלו הם מחירי השוק.
ערך הוא מיצוב. ככל שאנו והלקוח משקללים גבוה יותר את הערך של המוצר, המחיר שלו יעלה.
אגב, לפעמים חלק מעניין המיצוב הגובה הוא תג המחיר הגבוה יותר.
מכירים את זה שאת נכנסת לחנות פרחים והדרך שלנו למדוד את הערך של כל פרח יהיה תג המחיר
שצמוד לו?…
חברה שלי, צלמת, קיבלה הזמנה לצילום ניובורן, משפחה תושבת חו״ל הגיעו לארץ לכבוד הולדת
הנכד, שמעו עליה רינונים, והזמינו יום צילום חגיגי לנסיך.
הצלמת מגיעה, מתמקמת, מתקתקת, צוחקים, גירגורים, תנוחות וחיבוקים רכים, שוב, צ’יז חיוך
פלאש!
בינתיים ראש המשפחה, כמו ג’נטלמן, ניגש לצלמת מגיש שטרות מגוהצות של דולרים מבריקים,
תשלומו על העבודה שלה.
אבל כשהיא סופרת היא נדהמת לגלות שהוא שילם לה1800 דולר! בעוד שהיא ביקשה 1800 שקל –


  • סה״כ טעות קטנה / $ ₪ …
    כמו יהודייה טובה, היא מציינת את הטעות, ומחזירה את רוב השטרות…
    וכאן מתפתח הסיפור באופן שונה לגמרי ממה שאני הייתי מצפה…
    חשבתי שתהיה כאן הערכה למוסריות להוגנות הערצה לכנות – – –
    אך מה שקרה, הפתיע את הצלמת והפך את הקערה על פיה…
    פתאום ירד ערכה פלאים, נגמרו החיוכים…
    לא דברו במילים ברורות, היו הסתודדויות,
    חשבו שהיא מישהי ברמה גבוהה, ובסוף מה מסתבר??
    אלא שהוא משקף בפשטות את העניין שמחיר הוא שיקוף הערך.
    אז כשתדעי מהי העלות שלך לשעה,
    וכמה שווה הערך שלה בשבילך ולא פחות, בשביל הלקוח,
    את כבר בחצי הדרך.
    בהצלחה.

הרצאות נוספות בתחום כאן

פערי אויש- כיוון
[email protected]

אולי יעניין אותך

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן