הצעת מחיר- כל מה שרצית לדעת | מדריך למעצבות גרפיות

הצעת מחיר (חוזה עבודה/ הסכם עבודה)
זהו טופס שהמעצבת שולחת ללקוח אחרי השיחה איתו
(אחרי שהבנת מה הצרכים והרצונות) לפני תחילת העבודה

למה בכלל צריך הצעת מחיר?

אולי אפשר לכתוב במייל: לוגו XXXX ₪   כרטיס ביקור XXX ₪    
או לומר בטלפון וזהו?

אז יש כמה סיבות שבגללן שווה להשקיע זמן ומאמץ ולכתוב הצעה מסודרת,
נכתוב כאן את הסיבות העיקריות:

רושם מקצועי- כולנו מבינות שהרבה יותר מכובד לשלוח הצעה כתובה, מסודרת
ואם זה גם מעוצב על בלאנק עם הלוגו- עוד יותר טוב
זה עושה רושם של עסק מבוסס ואמין שאפשר לסמוך עליו

יותר זכיר- כדי שהלקוח יזכור הכל, ולא ישכח עוד שניה כל מה שהסברת לו
נתאר לעצמנו שהלקוחה שלך מנסה לשחזר  לבעלה את השיחה איתך,
והוא לא מבין על מה המחיר הזה…
כשאת דיברת איתה הסברת לה מה התועלת בשרות שלך, מה כוללת החבילה וכו’
אבל עכשיו היא לא מצליחה לדקלם לבעלה את כל השיחה איתך
(באמת, כולה לוגו, מה המחיר הזה K)
אם היתה לה הצעה כתובה זה לא היה קורה.

הוכחה- כדי שיהיה ברור מה המחויבות שלך בתור מעצבת, ומה המחויבות של הלקוח,
וכדי שלא יהיו אי הבנות במהלך העבודה
למשל כמה סקיצות כלולות במחיר שנתת
(אולי היא שמעה ‘שש סקיצות’ במקום ‘שתי סקיצות’ L)

כדי שיהיה לך זמן ואפשרות לחשוב ולתכנן– כמה פעמים קרה לך שזרקת מחיר בלי לחשוב ואח”כ התחרטת? לא עוד! מעכשיו את מנסחת הצעת מחיר ושולחת מסודר ללקוח

נ.ב.
יש דברים שלא צריך בשבילם הצעת מחיר, אם זה עבודה ממש קטנה וזולה, כמו עיבוד לתמונה אחת, תיקונים לעבודה קיימת, או פרסומת בשחור לבן לקייטנה של בת השכנים….

לפני שאת שולחת הצעת מחיר תדברי עם הלקוח בטלפון (לא במייל! מייל זה טלפון שבור)
תביני מה הוא צריך, ולפי זה תבני את ההצעה

תכתבי בצורה ברורה ומילים פשוטות, לפעמים אני רואה הצעות מחיר עם מילים מפוצצות, (קומפוזיציה, רזולוציה, טיפוגרפיה ושות’) כי הגרפיקאית רצתה לעשות רושם מקצועי, אבל הלקוח לא ממש מבין את כל המילים האלו… בבקשה, תכתבי במילים ברורות, שגם לקוח פשוט יבין, ואל תוותרי על המקצועיות.

אז מה כותבים שם? ואיך?

בואי נעשה את זה ביחד, שלב אחר שלב
לכבוד—- תאריך—
עכשיו לכתוב כמה מילים על הלקוח ומהו הפרוייקט הנדרש
כך הלקוח מרגיש שהקשבת לו היטב בשיחה, ואת יודעת מה הוא צריך ורוצה

לכבוד ישראלה ישראלי
בעלת המותג ‘ארצישראלי’  מעוניינת למתג את עצמה מחדש וליצור קונספט חדש למודעות פרסום
יתכן שתרצה עזרי פרסום נוספים וניירת משרדית
מטרתה- להגיע לקהלים חדשים, ליצור תדמית חיובית ולפרוץ קדימה

כמובן שהכל תואם לשיחה שדיברתם, אם דברתם רק על חתימה מונפשת למייל אז את כותבת משהו כזה:
מעוניינת בחתימת מייל מונפשת הנושאת את הלוגו והשפה העיצובית, מטרתה- ליצור רושם חיובי על לקוחות פוטנציאליים, ונראות יפה לפרטי יצירת קשר

חשוב מאוד להדגיש את התועלות ללקוח,
כמו שאנחנו כבר יודעות לקוח לא קונה מוצר וגם לא שירות, לקוח קונה פתרון לצורך שלו!
צורך  של לקוח זה להיות רגוע, להרגיש שהמעצבת זמינה בשבילו וקשובה לצרכים שלו, אם כתבת בהצעה ‘לוגו – XXX ₪’ רב הסיכויים שהוא לא יסגור איתך
אבל ברגע שלקוח מבין למה זה שווה לו הוא יהיה מוכן לשלם את המחיר בשמחה

לכן בשלב הבא צריך להיות פירוט על החבילה שאת מציעה עם הדגשים על התועלת והרווח שיש בשרות שלך

לוגו ומיתוג:
שיחת אסטרטגיה ומילוי שאלון בריף, להתאמת המיתוג לצרכי העסק
יצירת 3 סקיצות כדי שתוכלי לבחור את הסקיצה המועדפת עלייך
עיצוב הסקיצה הנבחרת לרמה מוגמרת עם תיקונים וליטושים לפי הצורך כדי להגיע למקסימום תוצאה

שמת לב שלא כתבתי רק את השרות- ‘לוגו’ כתבתי גם מה היא תרוויח מזה- לוגו שהיא אוהבת ומחוברת אליו, התאמה מושלמת וכו’

עוד משהו חשוב, אל תשאירי מקום לטעויות!
תסבירי מה כולל המחיר שנתת, ומה הוא לא כולל
למשל אם הלקוח רוצה קטלוג-
לכתוב מספר דפים, מספר תמונות בדף (למשל 5-8 תמונות)
המחיר כולל עיצוב כריכה לקטלוג? כולל עיבוד תמונות?
תפרטי לפרוטות שיהיה כמה שיותר ברור (אל תסתפקי בלומר בע”פ)
(מומלץ מאוד לבקש מהלקוח את החומר כדי לראות במה מדובר- בפרט בעימוד)

אם הלקוח רוצה כמה דברים את יכולה לתת הנחה בשביל ההרגשה הטובה

למשל:

  • לוגו 20 ₪ (צוחקת, כן? רק בשביל הדוגמא)
  • פרסומת 15 ₪
  • קטלוג 25 ₪

סה”כ 60 ₪
מחיר חבילה 55 ₪

אם את יודעת שהלקוח מתלבט אם לעשות גם פרסום בנוסף למיתוג ולניירת
אז תכיני הצעה שמחולקת לשתיים (אפשר עם טבלה)

אפשר לקרוא לחבילות ‘בייסיק / פרימיום’   ‘בסיסית/ מורחבת’
בחבילה הבסיסית תכתבי מה שאת בטוחה שהוא רוצה (מיתוג וניירת)
בחבילה המורחבת תוסיפי גם את מה שהוא מתלבט (פרסום)

המחיר של החבילה המורחבת אמור להיות משתלם יותר, ורצוי להוסיף בונוס/ הטבה
(מדבקות במתנה/ עיצוב שלט, או מוצר אחר שלא לוקח מידי הרבה זמן להכין אותו)

למה? כדי לעזור ללקוח לבחור בחבילה היותר משתלמת

נספחים וכוכביות:

החלק הזה נועד כדי להבטיח עבודה חלקה ללא תקלות
את יכולה להוסיף אותו בסוף ההצעה או בדף נפרד

דוגמאות לכוכביות נפוצות:
(כל אחת תבחר מה שמתאים לה ולסגנון העבודה שלה)

  • המחיר הוא עבור עבודת העיצוב בלבד,
    ואינו כולל שירותי כתיבת תוכן, הקלדה, תכנות, צילום, הדפסה וכל מה שלא נכתב בפירוש
    ברור, נכון? אז זהו, שנתקלתי בלקוחות שהיו בטוחים שגם ההדפסה על חשבוני, או שהם יכולים להקריא לי דפים שלמים ואני אקליד…
  • פרויקט בדד ליין לחוץ יתומחר בתעריף  2
    עבודה מהרגע להרגע, את יושבת ליד המחשב עד 4 לפנות בוקר
    כמובן שלא הכוונה אם העבודה לוקחת לך המון זמן כי את לא שולטת טוב בתוכנה, אלא באמת שהלקוח הביא ברגע האחרון
  • המחיר לא כולל רכישה מיוחדת של תמונות או פונטים
    אם יש לך מנוי בפונטביט וכדו’, אל תקחי מחיר על כל פונט שאת מורידה, אני מתכוונת אם זה פונט מחברה אחרת, למשל לקוח שרוצה דווקא פונט מסוים, תיידעי אותו שאת רוכשת במיוחד בשבילו ויעלה לו תוספת של XXX ₪
  • המחיר הוא עבור קבצים סגורים בלבד, קבצים פתוחים ינתנו בתוספת מחיר
  • תיקונים נוספים מעבר לנקבע מראש יתומחרו לפי 120 ₪ לשעת עבודה
    אם לא, התיקונים לא יסתיימו לעולם…
  • הסדרי התשלום: 50% מהסכום ישולם בתחילת העבודה, והשאר בסיומה
    למה? אם התחלת לעבוד על הקובץ ואחרי כמה ימים הלקוח מחליט שבסוף הוא לא צריך, או שהוא מצא מעצבת יותר זולה….
    ככה את מבטחת את עצמך שזה לא יקרה, סוג של דמי רצינות (אגב, גם אם אני מזמינה קבלן לשיפוץ אני משלמת מקדמה)
  • הקובץ הסופי ישלח ללקוח לאחר תשלום מלא
    ברור, גם כשאני קונה שמלה אני מקבלת אותה רק לאחר תשלום מלא
  • באחריות הלקוח להגיה את הקבצים לפני הדפסתם
    כבר קרו מקרים שהקובץ הודפס באלפי עותקים, ואח”כ ראו שיש טעות בכתובת או בטלפון… והכל הלך לפח (גם שגיאות כתיב וטעיות הקלדה הם לא נעימות, למרות שהן לא קריטיות)
  • במקרה של ביטול התקשרות מצד הלקוח ישולם למעצבת 50% מהמחיר שסוכם,
    במידה והכנת הקובץ הושלמה ישולם למעצבת מחיר מלא
  • כמקובל, לוגו של הסטודיו יופיע בצד הפרסומת בגודל וצבעים מתאימים
    למה צריך לכתוב את זה? כדי שהלקוח לא ידרוש ממני להסיר את הקרדיט מהעבודה. כן, יש לקוחות כאלו…
  • הצעת המחיר תקפה ל- 21 יום מהתאריך הנקוב בראש המסמך
    קרה לי פעם שלקוחה בקשה לוגו, אבל רק אחרי חצי שנה היא החליטה לסגור, בדיוק הייתי בתקופה של העלאת מחירים, היה נורא מעצבן לעצב לה במחיר הנמוך, לכן החלטתי להוסיף את הסעיף הזה

אל תשכחי להוסיף גם סעיפים לטובת הלקוח:

  • את הלוגו תקבלי במגוון אפשרויות:
    שחור לבן וצבעוני, רקע שקוף ולבן, וקטור, סמליל בלבד ועוד.
  • את הפרסומת תקבלי במגוון אפשרויות:
    קבצי JPG, PDF מוכן לדפוס או לעיתון, קובץ תמונה לשליחה במדיה, עד שני גדלים בפרופורציה.

איך תדעי אילו כוכביות כדאי לך להוסיף? עם הזמן את תלמדי מה להוסיף ומה להשמיט,
כל פרוייקט מלמד אתנו עוד משהו…

חשוב!!
לכל פרוייקט תתאימי את הסעיפים, ותשמיטי מה שלא קשור, כדי לא ליצור עומס ובלבול

למשל אם ההצעה מדברת על חתימה למייל,
אפשר להשמיט את הסעיף של ‘המחיר כולל הכנה לדפוס’

ואם זו הצעת מחיר לניירת משרדית,
נשמיט את הסעיף ‘לוגו של הסטודיו יופיע בצד הפרסומת’

מיותר לציין שהחוזה מחייב גם אותך, ברור, נכון?

ולכן, אם התחייבת לדד ליין מסוים ואת לא מספיקה
תקחי עזרה מקולגות, תחלקי את העבודה, ותשתדלי לעמוד בזמנים שהתחייבת

אם התחלת לעמד זמירון לשבת חתן, ואת לא מסתדרת?
אז תתייעצי, תיעזרי בחברות או תקחי שיעור פרטי ממוקד

ומה אם נתת מחיר מסוים ועכשיו את רואה שממש לא שווה לך לעבוד במחיר הזה,
כי זה פי כמה עבודה ממה שחשבת?
אז הפעם הרווחת בית ספר, פעם הבאה תדעי לתמחר שונה…

אחרי ששלחת הצעת מחיר ללקוח
תרימי טלפון ותציעי לו לעבור על זה יחד, כדי לוודא שהכל ברור
תבקשי מהלקוח לשלוח אישור במייל חוזר (או שיחתום על ההצעה בעצמה)
יש לכך תוקף משפטי
אל תתחילי לעבוד לפני אישור מהלקוח! וגם תגידי לו את זה!
ואל תתפתי לאישור בע”פ, אין לו שום משמעות…


סיכום:

  • שיחה טלפונית עם הלקוח ע”מ להבין את הצרכים שלו
  • לכתוב הצעה במילים ברורות, להדגיש תועלות ורווחים, ולפרט עד כמה שניתן
  • לבנות חבילות בהתאם לצורך
  • להוסיף כוכביות והבהרות בהתאם לסוג העבודה
  • להרים טלפון ללקוח ולעבור יחד איתו על ההצעה
  • לחכות לאישור של הלקוח, ולתשלום המקדמה כפי שסוכם בהצעה

*אין לראות באמור לעיל ייעוץ משפטי או אחר, בכל בעיה או התלבטות יש לפנות למומחים בתחום

לקינוח- מצרפת דוגמא של הצעת מחיר שבניתי עבור לקוחה שלי

את בכיף יכולה להיעזר בזה (לא להעתיק, כן? שיהיה לך משהו יחודי 🙂

עצמאית? כל המידע למה כדאי לך לבקש הצעת מחיר מהמעצבת הגרפית לפני תחילת העבודה

אולי יעניין אותך

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. נהנתי לקרוא, ומעניין מה תגידי על המקרה שלי עכשו. אני סיכמתי עם גרפיקאית על קטלוג יפה ומושקע בסביבות ה1000 ש”ח. (לא פירטנו יותר מזה, אמרה שתתחיל ותראה כמה בדיוק… סמכתי עליה…).
    למעשה היא התחילה לעצב בצורה שלא התחברתי, הראתי לה כמה קטלוגים מוכנים מהתחום, שתראה את הסגנון, ואז היא אומרת פתאום שהמחיר הוא לפי פריט – 20-25 ש”ח לפריט, כשיש לי כ200 פריטים.
    מותר לי לעזוב אותה. לא התכוונתי לשלם כאלה מחירים?
    מצד שני רוצה להיות הוגנת, סיכמתי איתה והיא כבר אפילו התחילה לעבוד ולעצב…
    אני ממש בדילמה, אולי תוכלי לעזור ולייעץ?

    עכשו אני עוד יותר רואה כמה היה עוזר אם היה לנו חוזה ברור וחתום וכו’…

    1. אויש זה ממש לא נעים המקרים האלו, ואני שומעת את זה הרבה, משני הצדדים.
      אני יכולה לספר לך שלפני שבועיים פנתה אלי מישהי לעבודה קטנה, סיכמנו על 250 ₪ כמו תמיד ביקשתי מקדמה לחשבון לפני תחילת העבודה והתחלתי לעבוד אחרי 2 סקיצות הלקוחה אומרת: תראי זה לא הסגנון שאני מחפשת, חבל שנמשיך ככה… כמה את רוצה על העבודה שעשית עד עכשיו? אז נתתי מחיר יחסי לעבודה (בערך שליש מהמחיר הסופי) וסגרנו עניין, היא פנתה לחפש גרפיקאית אחרת, לדעתי אם היא היתה מסבירה מה היא רוצה היינו יכולות להגיע לסגנון שהיא אוהבת, אבל זו בחירה שלה… סה”כ היא היתה הוגנת ושילמה על העבודה שעשיתי.
      תנסי להגיע איתה להידברות ולסכם על עוד סקיצה אבל לפני כן תחשבו ביחד מה אהבת בקטלוגים שראית, ותנסו לקחת משם (למשל אהבת סגנון שובב ופחות מרובע עם מסגרות, או אהבת קטע של שחור זהב מנוצנץ..) 
      תסכמו גם מה יהיה במקרה שלא תאהבי גם את הסקיצה הזו- מה לגבי התשלום, אם את משלמת בצורה חלקית או כמה
      בקשר למחיר את כותבת- סמכתי עליה… וזה קצת בעיה… אני לא יודעת אם שילמת מקדמה וכמה, ואולי זו אפי’ שאלה לרב
      מקווה שתסתדרו ותגיעו להבנות, וגם שבסוף ייצא לך הכי יפה…
      להבא- אל תתני לשום בעל מקצוע להתחיל עבודה לפני שהוא נותן לך מחיר סופי
      אני באופן אישי גם לא מתחילה עבודה לפני שהלקוח שמע את המחיר ואישר לי בכתב או במייל
      מקווה שעזרתי לך, בהצלחה

  2. נהניתי מאוד לקרוא את המאמר הוא תרם לי המון
    הרבה זמן מחפשת מאמר בנושא ובצורה כל כך מרוכזת ומובנת
    תודה.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן