הצעת מחיר (חוזה עבודה/ הסכם עבודה)
זה טופס שמעצבת גרפית שולחת ללקוח אחרי השיחה איתו, לפני תחילת העבודה
למה בכלל צריך הצעת מחיר?
אולי שהמעצבת תכתוב במייל: לוגו XXXX ₪ כרטיס ביקור XXX ₪
או שתגיד לי בטלפון וזהו?
אז יש כמה סיבות שבגללן כדאי שתהיה הצעה מסודרת,
נכתוב כאן את הסיבות העיקריות:
יותר זכיר- כדי שתזכרי הכל, ולא תשכחי עוד שניה כל מה שהמעצבת הסבירה לך.
תתארי לעצמך שאת מנסה לשחזר לבעלך את השיחה עם המעצבת,
והוא לא מבין על מה המחיר הזה…
כשהיא דיברה איתך הבנת בדיוק מה התועלת בשרות שלה, מה כוללת החבילה וכו’
אבל עכשיו את לא מצליחה לדקלם לבעלך את כל השיחה איתה
(באמת, כולה לוגו, מה המחיר הזה K)
אם היתה לך הצעה כתובה זה לא היה קורה.
הוכחה- כדי שיהיה ברור מה המחויבות שלה בתור מעצבת, ומה המחויבות שלך בתור לקוחה, וכדי שלא יהיו אי הבנות במהלך העבודה
אז מה אמור להיות כתוב שם?
אז נכון שמתפקידה של הגרפיקאית לנסח את ההצעה, אבל יש דברים שאפשר לבקש להוסיף,
למשל אם את צריכה את העבודה דחוף, תבקשי להוסיף סעיף של דד ליין (לפעמים יש תוספת מחיר על דד ליין לחוץ)
- תבדקי שהמעצבת נתנה לך אופציה לסבבי תיקונים (בד”כ 2 סבבים כלולים במחיר, ואח”כ בתשלום נוסף)
- תבדקי באיזה פורמטים את מקבלת את העבודה,
למשל אם זו פרסומת- תבקשי לקבל סגורה ומוכנה לדפוס (PDF)
ובנוסף גם סגורה כתמונה (JPG) לשליחה במיילים
אם זה לוגו- תבקשי לקבל וקטור, שחור לבן, צבעוני, ללא רקע ( PDF” JPG” PNG) באיכות טובה ורזולוציה גבוהה
גם אם את לא מבינה עכשיו למה את צריכה את כל זה- יום יבוא ותצטרכי בעז”ה, תשמרי לך תיקיה במחשב עם כל הקבצים שאת מקבלת
- חשוב לבדוק מה כולל המחיר שקיבלת,
האם כולל גם תקשורת מול הדפוס?
האם כולל גם עיצוב כריכה לספר או רק עימוד פנימי?
כמה סקיצות? כמה סבבי תיקונים?
כרטיס ביקור צד אחד או דו צדדי?
- תבדקי שהבנת כל מה שכתוב שם, ואם לא- אל תהססי לבקש הסבר!
לגיטימי לחשוב, לבדוק ולבקש הצעה מגרפיקאית נוספת
אפשר גם לבקש המלצות מלקוחות, וכן לראות תיק עבודות כדי לבדוק אם את אוהבת את סגנון העבודות שלה
שיהיה לך המון הצלחות….
מעצבת? כל הסודות איך להכין הצעה טובה, לחצי כאן
תגובות