קופרטריות ,אשמח לעזרתכן
קדם ‹ Forums ‹ קופירייטינג ‹ קופרטריות ,אשמח לעזרתכן
-
קופרטריות ,אשמח לעזרתכן
פורסם ע"י ריקי ליפשיץ צילום ומולטימדיה on 21/11/2023 ב2:22 pmיש לכן רעיון לשם קליט באנגלית
לעסק בתחום המפות שולחן?
חוה שטיין הגיבה לפני 4 חודשים, 3 שבועות 10 חברות · 18 תגובות -
18 תגובות
-
*TOG TABLE*
*בגד שולחן.*
*הT של הבגד ושל השולחן יכול לשחק אולי:*
*ELBA**T**OG*
*או משהו כזה* -
ריקי, כן הייתי ממליצה לך לא לזרוק סתם ככה שם באוויר אלא לראות שזה מתאים לאסטרטגיית העסק.
אם תרצי לקבל מיתוג חזק עם התאמה מדויקת לערכים ונקודת בידול של העסק כדאי לך לפנות לקופירייטרית מקצועית.
אם תרצי לקבל ממני הצעת מחיר צרי איתי קשר בפרטי.
המון הצלחות!!
-
שלום ריקי,
מעתיקה לך את מה שכתבתי פה כבר פעם למישהי אחרת:)
זה אמור לגבי סלוגן, אבל נכון באותה מידה לגבי שם לעסק.
**
סליחה על ההקפצה, אבל אני אומר את זה שוב ושוב עד שגרוני ייחר ואולי, אולי בסוף גם הציבור שלנו יהיה מודע לדבר הכל כך בסיסי הזה:
אין דבר כזה “מחפשת סלוגן”.
אין חיה כזאת.
סלוגן הוא לא מוצר.
סלוגן הוא חלק ממיתוג.
ומיתוג, ובכן, מיתוג הוא לא לוגו.
מיתוג הוא לא עיצוב.
מיתוג הוא לא כותרת יפה בפונט חדיש עם משחק מילים נחמד.
מיתוג הוא תדמית.
מיתוג הוא הזהות של העסק, קודם כל פנימה.
מיתוג הוא החלק הבסיסי ביותר של שיווק.
אז נכון, מיתוג כולל בתוכו גם חלק ויזואלי, הוא הפנים של העסק ואותו מתקשרים החוצה.
אבל יש לו תפקיד בסיסי, והוא- לשווק את העסק בצורה הנכונה, המדויקת והטובה ביותר.
וכדי שהמיתוג ימלא את התפקיד שלו, הוא צריך קודם כל להיות בנוי על אסטרטגיה שיווקית מהודקת.
בעלות מקצוע יש הרבה. יש גם הרבה טובות ואפילו טובות מאד.
למה שיקחו דווקא אותך?
מה יש לך לתת ללקוחות שלך? מי הן בכלל? איך צורת העבודה שלך משפיעה על התדמית שלך? מהי הצורה בה רוצה שידברו עלייך אחרי שאת יוצאת מהחדר? מה היית רוצה שידעו עלייך? איך היית רוצה שיתפסו אותך? למה את שואפת להגיע? מה מגביל אותך בעסק? מה החסרונות שלך מול אחרות? מהם היתרונות שלך? אילו הזדמנויות מיוחדות דווקא את יכולה להציע, לטווח הארוך ולטווח הקצר? איך את רואה את העסק שלך בעוד כמה שנים?
יש לך תשובות לכל השאלות האלו?
יכול להיות שלא. את יכולה גם להגיד: “עזבי אותי, לא צריכה את זה. אני מסתדרת מעולה גם ככה ויש לי את מעגל הלקוחות המצומצם שלי ומאמינה שבהמשך זה יעבור מפה לאוזן. עכשיו אני צריכה רק איזו שורה מתחת ללוגו, בשביל הפרוטוקול.”
זכותך.
אבל מי שמתחילה דרך עצמאית, ורוצה לראות את עצמה פורצת רחוק וגבוה, מגשימה את היכולות שלה מעבר לכאן והעכשיו- צריכה קודם כל לבנות לעצמה תדמית. זה השוק וככה עובדים היום.
לא מדברת אישית אלייך, לא מכירה אותך, ואני מברכת אותך מכל הלב בהמון הצלחה וסיעתא דשמיא.
לא חושבת על אף אחת חלילה שום דבר רע ולהיפך, אני חושבת שחוסר המודעות הזה מגיע ממקום מאד יפה ונכון.
אבל כן רואה לנכון לכתוב את כל זה- דווקא בגלל שראיתי פה עוד כמה וכמה בקשות כאלה בסגנון זה או אחר.
דווקא בגלל שזה פורום ציבורי, מהבודדים שמבקרות בהם נשים שחלק גדול מהן לא נמצאות בעוד מקומות ברחבי הרשת, ולא מכירות את המושגים מעולם השיווק שנמצאים היום בכל מקום ונגישים לכולם. ברוך השם חסומות אנחנו, רק חבל שאין לנו מספיק דרכים אחרות לצרוך את המידע שרלוונטי לכולנו.
דווקא לכן, מנסה להסביר על רגל אחת, על חצי רגל, נקודה בסיסית ומשמעותית שחשובה לכל בעלת עסק באשר היא.
העולם מדבר היום שיווק.
וכ”כ חבל לראות שדווקא בציבור בו יש הכי הרבה פריחה יזמית (מוכח באחוזים), הכי הרבה עצמאיות ובעלות עסקים שפותחות להן דרך משל עצמן, יש הכי פחות מודעות לדבר הכ”כ בסיסי הזה.
וכ”כ מנותק לראות נשים אינטלגנטיות שעדיין באות לגרפיקאית עם שם וסלוגן שחשבו עליו אתמול בלילה, ומבקשות ממנה לעצב להן “לוגו יפה”.
זה פשוט לא עובד.
אני לא רוצה לדבר בהכללות ובצורה גורפת מדי, כי תמיד יש כאלה שהצליחו על אף ולמרות והגיעו רחוק גם בלי כללים. אבל המהלך הטבעי של העולם היום עובד על שיווק, על תודעה, על תקשורת. אנחנו מוצפים בהיצע, מוצפים במידע, ואם לא נדע איך לנהל את זה נכון- רוב הסיכויים שנשאר לדשדש באיזור הסביבה הקרובה ובאותם מעגלים.
המון, המון, המון הצלחה לכולן.
-
כל מילה שעטרה כתבה.
מבקשים ממני לפעמים קופי, לזרוק להם משפט מחץ למודעה.
ואני יכולה להשתגע, איך?
מה היו המודעות הקודמות של הלקוח שלכם? מה הוא מוכר בכלל? מה הוא רוצה לבטא במודעה הזאת? מבצע? תזכורת לציבור שהוא קיים? השקת מוצר חדש? איחול שנה טובה וחג שמח? מה הסיפור שלו כרגע?
ובכלל, גם לסלוגן, אני ממליצה לכל היקרות שמעצבות לוגו ללקוח, ומחפשות בשבילו שם יפה תגידו ללקוח היקר הזה , אני מעצבת. לא קופירטרית. תביא לי שם לעסק שלך כולל סלוגן, כולל שפה עיצובית.[תרתי משמע, שפה גם בעיצוב וגם במלל]
אי אפשר במודעה אחת לכתוב אחי ובסלנגים, ובניה לרום רשמי.
חייב משו שיחזור על עצמו במודעות.
ואם אתה לא רוצה להביא, תביא עוד קצת כסף, אני בתור מעצבת שלך אפנה לקופירטריית, אשלח לה את הבידול והמטרה של העסק, ואשלם לה על זה, זה יקפיץ לך את העסק עם שם קולע, וביננו יקפיץ גם למעצבת את המיתוג.
משתגעת כל פעם מחדש מהבקשות החוזרות ונשנות בקבוצות- צריכה שם מעניין לחנות דגים.
ליועצת משכנתאות, למאפרת.
תתנו פרטים. תספרו מי היא, מי הקהל יעד שלה.
אם זה לציבור הדובר אידיש,
[שונה לחלוטין ושפה אחרת מכל מה שמציעים ברגיל]
אם זה לציבור בעל יכולת כלכלית גבוהה
[ ואז לא נפנה אליו ברמיזות שהכי זול אצלינו, זה פחות חשוב לו ]
אם זה לציבור המודרני
[פחות יעניין אותם הצניעות וגם יפה וגם צנוע וכו;]בקיצור-
קופי זה לא משחק ילדים.
זה מקצוע לכל דבר, זה חלק בסיסי במיתוג.
כמו שלוקחים מעצבת לוקחים גם קופירייטרית.
ושווה לשלם עוד קצת או עוד הרבה
כדי לקבל תוצאות שוות יותר.יש דרך קצרה שהיא ארוכה ויש ארוכה שהיא קצרה.
ואם לא משקיעים בהתחלה, משלמים אח”כ הרבה הרבה על מודעות מגוונות בכדי לעורר את דעת הקהל.הרבה הצלחה בהכל.
קופירייטרית מנוסה.
😍 -
שיווק הוא לא מתמטיקה. ואפילו בה יש משוואה עם יותר מפתרון אחד. יש הרבה דרכים לבנות עסק ולפעמים גם הברקה אסוציאטיבית יכולה להוביל אסטרטגיה. במיוחד בעסקים אזוריים שקהל היעד שלהם נינוח יחסית. התחום הזה כל כך רווי בהפתעות ולא תמיד מי שפועל לפי הכללים שורד או מנצח.
-
דיון ישן….
מתערבת רק כדי לכתוב:
בניית אסטרטגיה שיווקית היא קריטית לכל עסק שפונה לפרסם
(תכנון מהלך שיווקי נכון שמתייחס לקהל היעד, מוצר ארוז טוב, בידול, שפה, ועוד)
אבל תעשו הפרדה בין זה לבין- בחירת שם לעסק.
ניימינג לעסק יכול להיות מוצלח ויעיל מאוד
גם אם זאת הייתה הברקת פתע,
או רעיון של ניקית מקדם שלא מוכתרת כ”קופירייטרית”
שם לעסק זה ממש לא תורה וכללים מסויימים.
בידול- זה כבר למומחים.
בהצלחה!
-
-
זה בדיוק הקטע. השם לעסק אמור לבדל את העסק ממתחריו, אחרת למה שיבואו דווקא אליו?
-
זה לא נכון.
בתחומים רבים מה שצריך זה שם קליט שמצטלצל טוב.
אסטרטגיית מותג היא דבר קריטי,
אבל הלוגו הוא אחד הפריטים הפחות משמעותיים בתוכה.
-
-
בד”כ הסלוגן הוא זה שעונה על ה’למה לי’ ולא השם
הוא זה שמספר על הבידול.
השם מספר מי אני?
והסלוגן למה אני.
-
לכן אני מתחברת למה שנחמי כתבה
שם יכול להיות גם הברקה טובה או נפילה חזקה
חשוב להיצמד לערכים אבל יש לפעמים שליפות טובות
שמה לעשות שהן בול מתאימות!
הצלחות!!
-
נכון. אבל לפעמים הסלוגן מספר על הנקודה המרכזית שהעסק מעניק,
לעומת מה שהוא באמת נותן.אם יש לי עסק של רהיטים והסלוגן הוא – רק תרגישו בבית,
ובכלל הנקודת חוזקה של העסק שלי זה העיצוב אישי/ המהירות של הסחורה שאני מספקת
הסלוגן נורא יפה
אבל מאבד את הנקודה המרכזית שאני רוצה שידעו שרק אני מתמחה בה.אם מישהי מבקשת סלוגן לעסק של פיאות, ולא מספרת מה התוצאות של הבריף של הלקוחה שלה,
אז יש מלא סלוגנים יפים שיכולים להתאים לשיער ופיאה ושירות,
אבל איפה הנקודה המרכזית?
למה שיבואו דווקא אלייך?
הרי יש פיאניות רבות כמספר שערות ראשי.אז לכן- חוקרים מי הקהל יעד שלי, מה חשוב לו –
פיאות צנועות? שירות? מחיר? איכות? יופי? מהירות?
וזה מה שאני אשדר בסלוגן
וזה לא יעזור שהסלוגן של איתך בכל סערה יהיה יפה,
כי את הלקוחות שלך ספיציפית בהתאם לקהל יעד שלך מעניין שאת עסק של פיאות כשרות.יא?
ויכולה לתת עוד הרבה דוגמאות.
איך אמר לי מעצב היום שחיפשנו באינטרנט שם של עסק מסוים וגוגל נתן לי יותר מ7 תוצאות לשמות עסקים באותו שם!!!!!
זה נתן לי גם קיטרינג, וגם בית כנסת, וגם שם של עמותה, וגם של של ציורי דיוקן של אנשים, ולא תאמינו אבל אפילו חנות תאורה.
הוא אמר לי אחד הדברים הכי שצריך להיזהר מהם
זה השם של העסק שלך, והשפה שבה אתה משתמש.מודעה עוד אפשר לפשל פה ושם, אחרי שאתה מוכר זה סבבה, אז נאבד לך 1000 ש”ח של פירסום לא מוצלח.
אבל שם אתה לא תשנה מהר, וגם את הסלוגן לו.בקיצור- שווה להשקיע חשיבה. שווה להשקיע יעוץ.
-
ובדיוק מה שעטרה רניק אמרה.
בציבור שלנו זה פחות מובן. פחות מוכר.
בעולם החיצוני אין דבר כזה לזרוק שם.
אפשר להמציא אולי, שאף אחד לא יבין למה קראו לזה ככה.
אבל חייב בידול.
ואין חיה כזאת זרקו לי שם ל.
ואם יזרקו לך?
אולי עוד מישו יזרוק כזה דבר?
ואז מה ?
איפה הבידול? -
חסרת משוגעים, כל מה שאת אומרת לא סותר את מה שאמרתי.
כשאני אומרת שזריקה או נפילה של רעיון של כל אחת יכולים להיות בול מתאימים,
וודאי וברור שכוונתי היא כשהרעיון גם יושב על המסר
לכן אמרתי שהוא צריך א. להיצמד לערכים ב. לענות על ה’למה לי’
בתנאי שיש את 2 אילו, ההברקות האלו יכולות להיות מעולות.
אממה, כשיש זריקה של רעיונות, בעלת העסק / הממתגת תצטרך לבדוק שההברקה הזו מתיישבת עם הצעת הערך.
ואם נהיה כנות, את (בכ”א אני) לא באמת הולכת לבעלת עסק כלשהי בגלל מה שהסלוגן שלה מספר…
לרוב זה או דחיפות מיידית מהרגע הרגע – הולכת למה שאת רואה ראשון או מה שהכי קרוב /זול / /נגיש וכד’.
או מהמלצות.
יש מצב שאחרי שתשתמשי בשירות של חנות או בעלת עסק כלשהי תוכלי לומר: וואוהו הסלוגן שלה – זה בול זה – ‘טסתי והרגשתי כאילו אני בבית…’ (הדוג’ הנדושה של אל על)
לכן אני אף פעם לא מזלזלת בהברקות גם של ‘לא קופיריירטיות’
-
זה ברור.
ואין שום בעייה שיבקשו מקדם/ קבוצות למינהן רעיונות.
בתנאי שהם נותנות שם רקע של קהל יעד, נקודת בידול וכו.
וכן, בהחלט אני לא הולכת לעסק על פי שמו מיתוגו וסלוגנו,
אלא על פי הרבה דברים אחרים…
אבל ללקוח שלי אני אתן את הסלוגן המדוייק שמתאים לבידול שלו.אתן לך דוגמא
ומחילה אם היא כאן אותו אחת שביקשה את זה
[אני צריכה ליצור לפחות 4-5 מודעות מטורפות בעניין“לא לדבר בבית הכנסת” – מודעות לא מציקות, אפילו הומוריסטיות,]
אוקיי
אני קוראת את זה ואני אומרת אבל מה ?
יכו להיות שזה לצורך פרוייקט סה”כ
אבל מי הקהל יעש שלך? ספרדים ליטאים חסידים תימנים בעלי תשובה?
ומה המטרה של המודעות? חיזוק? הגרלה? בקשה ?אם היא הייתה רושמת קצת מעבר לאיזה בית כנסת זה[ מרוקאי מבוגר]
או ליטאי חזק
הייתה נותנת טיפה הצצה למה שהיא מתכוונת
היה אפשר לעזור לה יותר,
היה הגיוני שיצא לה מדוייק יותר מאשר 4/5 סגנונות שיצאו מראשים של 3/4 בנות מהקבוצה.מבינה?
-
לחלוטין.
משנה מאד באיזה עסק מדובר.
תבואי למתג פאנית ותבקשי סלוגן ‘מכל מי שעולה לה’
קשה לי להאמין שההברקות יהיו אילו שיתקבלו…
ובכלל ההברקות לטעמי בתחום הזה מוצו – כמו שהגדרת שיש פאניות כמספר שערות ראשי..
כשהיא דברה כאן על שם באנגלית לחנות לכיסויי שולחן מה שבעיקר משנה כאן זה מה הערך.
פחות מי הקהל יעד.
ומסתבר שכשמדובר בשם לעסק זה או לעסק חדש או מיתוג מחודש.
לא כמו סדרת מודעות לבי”כ שיכול להיות לזה 10 סיבות ו8 מטרות…
-
וברור שכשיש אסטרטגיה ביד הכל יהיה ברור וקלע יותר!!!!!
אבל יש מקרים בעסקים מסוימים שאפשר לבקש הצעות והן יכולות להפתיע בהתאמה.
Log in to reply.