התייעצות – התנהלות מול מעצבת כריכה
-
התייעצות – התנהלות מול מעצבת כריכה
פורסם ע"י תהילה ב הייטק on 28/01/2025 ב8:22 amשלום כולן,
יש לי קשיים בהתנהלות מול מעצבת כריכה, מפרטת פה את חלקם בקצרה, אשמח לעזרה באישי לגבי הבנה האם ההתנהלות שלה תקינה או לא כדי לדעת איך להתקדם הלאה.1. דדליין עבר לפני שבוע.
2. זמינה במייל רק בשעות לילה מאוחרות (יותר נכון מוקדמות – 2-3) בטלפון לא ראיתי יעילות, אומרת שתבצע וכו’ אבל בפועל לא נראה כך.
3. בקשות שלי – לא מבוצעות, ספק אם נקראות.
בגדול שלחה לי 3 סקיצות כריכה, כולן יפות בפני עצמן אבל פחות מתאימות לספר. אחת – מזכירה זאנר צעיר יותר (מצועצעת). שתיים – לא רלוונטית לספר ויכולה להטעות לגבי הזאנר. שלישית – ריק מדי, חסר, המול פסל אותה.
כלומר נשאר לי רק אחד. העברתי לה את הרושם שלי, ניסיתי לכוון אותה למה שיכול לשפר באחד ובשלוש. היא לוקחת את הדברים שלי כתורה מסיני, לא מנסה לחשוב מעצמה מה יכול להביא לאותו מקום…
בפועל משום מה היא נצמדה לשלוש, למרות שאמרתי לה שאין לזה אישור מהמול. לא רציתי לטרטר את המול ולכן שאלתי אותה אם אפשרי לעשות מספר שינויים וצירפתי אפילו סקיצה משלי (התלבשתי על שלה ושיניתי כמה דברים באמצעות פוטושופ, כמובן בצורה חובבנית לגמרי), שלחה לי אותו דבר רק מעט יותר מקצועי, בלי הגדלת ראש איך לשדרג, לייעל, עם פונט מוגדל וכזה שמלכתחילה אמרתי לה שאני לא רוצה (השתמשתי בו בסקיצה ששלחתי לה כי זה מה שהביאה לי…) ועם עוד פספוס פרטים שאני לא יכולתי לעשות בכלים וביכולות שלי…
כתבתי לה מייל אתמול בבוקר, ביקשתי ממנה שתתייחס לכל הנקודות שאני מעלה (כי לא נראה שהיא מתייחסת ואז הרבה דברים מתפספסים) ב2 בלילה החזירה לי תשובה מפורטת (לשם שינוי) תוך ציון זה שאנחנו כבר חורגות מהסבבים ואי לכך היא נותנת לי סבב אחרון. את סקיצה אחד לדבריה – היא לא הצליחה לשפר על פי מה שביקשתי, כשבפועל רק ניסיתי לתת לה הכוונה וזו הייתה הסקיצה בה רציתי להתמקד. לא ביקשתי בכלל שתשב על סקיצה שלוש! הבהרתי לה בפירוש שרק תעדכן אם נראה לה אפשרי שינויים ספציפיים כי היא נורא דחפה לסקיצה הזו, אבל שלא תבצע כי אני צריכה לשאול את המול…
לא יודעת לאן לצעוד מפה, האם התנהלות כזו הגיונית או שאני לא פועלת נכון? אשמח ממי שיכולה לעזור שתפנה אלי בפרטי.
תודה!רבקי רפפורט הגיבה לפני 1 יום, 6 שעות 8 חברות · 11 תגובות -
11 תגובות
-
9379720פעילה בקהילה
מדגישה שמדובר רק בכריכה קדמית, כך שאני לא יודעת אם כדאי לי להמשיך איתה בסרט הזה גם לאחורית ושדרה…
שולמה מקדמה שכללה גם שני אייקונים שאחד מהם מתבסס על השני וגם שם היו לי היתקלויות איתה כשהיא מנסה למשוך אותי לכיוון שלה ולא להתייחס לרצונות הבסיסיים שלי, אלו שהעברתי לה עוד מלפני שחתמתי חוזה…
נקודה נוספת, שייתכן והייתה הטעיה שלה או חוסר תשומת לב שלי. ביקשתי כריכות דוגמא הביאה לי את תיק העבודות שלה, שם ראיתי רק אחת, שאלתי אם יש לה עוד ואמרה שאין לה שם עוד אבל היא מצרפת שתי דוגמאות.
לצערי גיליתי רק אתמול שהדוגמאות הנוספות – הן לא הדוגמאות שיצאו לאור, כלומר אולי זו הייתה סקיצה וכדומה, אבל זה לא נלקח… פה לגמרי האשמה שלי שלא חקרתי ובדקתי איך הספר יצא, אבל עדין לא הוגן מצידה שלא הבהירה את זה (במודגש, ציטטתי אותה). -
84219480פעילה בקהילה
תהילה, עונה כמוציאת ספרים ולא כגרפיקאית:
לדעתי זה לא תקין.
מותר (וחובה) לקבל שירות הוגן כמו שמגיע לכל לקוח.
זה לא מה שנשמע פה.
לא נראה שיש רצון להגיע לקראתך, להשביע רצון, לדאוג שתשמחי בתוצרים.
זה מתסכל מאד.
כרגע את לא מחוברת לתוצאה שאמורה לשקף את הספר שלך. לי היה קשה להמשיך לעבוד כך
-
84219480פעילה בקהילה
מצד שני, כריכה אחורית ושדרה זה החלק הטכני של האירוע, פחות דורש יצירתיות וכיוון חשיבה.
לשיקולך
-
16180חברה חדשה
כגרפיקאית, לא .
מצד שעות העבודה, חייבת להיות הסכמה ברורה מראש. חריג לעבוד דווקא בשעות הלילה, ולא לסכם על כך.
מצד הגדלת הראש, לחלוטין לא..אני לא יודעת מה לומר לך, מצטערת בשבילך, ומנסה להיכנס לראש שלה…את לקחת גרפיקאית מתחילה? צעירה שגמרה לימודים לא מזמן? כי אם כן, אין לי מה לומר לך…
גרפיקאית מכוונת לרצון של הלקוחה+ נשמת הדברים.
נשמע ששניהם חסרים פה בתמונה…
חתמת על איזשהו חוזה מראש? אם כן, חשוב לראות על מה סוכם שם.
-
9379720פעילה בקהילה
אין יותר מדי בחוזה פרט לתכולה עליה סיכמנו – כריכה + 2 אייקונים, מחיר, מקדמה שבמקרה ביטול מצד הלקוחה לא תחזור ותאריך דדליין (שכאמור – עבר ממנו שבוע).
ייתכן שהטעות שלי היא בבחירת מתחילה למרות שעשתה כריכה על ספר שיצא לאור, אבל זה היה בהנחיית רכזת המגמה, שהמליצה עליה מאד וכעת גם אומרת ששעות העבודה שלה תקינות ותואמות לימינו (לא נשמע לי שפוי, אבל בסדר…)-
43621412מדליות:פעילה בקהילה
אם תאריך הדד ליין עבר- זה נחשב להפרת חוזה
את יכולה לדרוש מקדמה חזרה
אבל אולי תנסי לבדר איתה שוב בטלפון, להעביר לה את הכיוון, את האכזבה שלך ולתת לה הזדמנות נוספת
-
-
71513580פעילה בקהילה
אני מציעה לך להגיד לה שאת עובדת עם עוד סופרות,
ובכלל יש לך השפעה בפורום גדול של בעלות עסקים וכו…
ואם תיהי מרוצה – תמליצי עליה וזה שווה לה שתוכלי להמליץ מכל הלב.
אבל כרגע ממש קשה לך להמליץ…
תגידי לה ברור את השינויים שאת רוצה, ומה את מצפה שתעשה,
ותסבירי לה שמבחינתך לא היה כאן הרבה סבבים, כי היא פשוט לא נתנה ביטוי לכל מה שביקשת.
ואם היא לא מתכוונת לדאוג שיהיה תוצר כמו שאת רוצה אז תפני למישהי אחרת ותשלמי לה..
(כמובן תשאלי רב האם את צריכה לשלם את השאר)
-
3132100פעילה בקהילה
רוצה להגיב כגרפיקאית…
לא תקין!
לא השעות, לא שאין אופציה לתקשר טלפונית ולא שאין מענה לבקשותייך.
מבחינת הדד ליין שעבר זו הפרת חוזה מצידה ולדעתי ביכולתך לדרוש את המקדמה.
מעניין לדעת האם היה סעיף בחוזה כמו: במקרה שלא יהיה ביכולתי לסיים את העבודה – המקדמה תוחזר ללקוח.
כמו”כ, אני לא הייתי ממשיכה לעבוד איתה בצורה הזו,
נסי את להציב לה דדליין לסיום הפרוייקט לשביעות רצונך המלאה. בהצבת תנאים שיתאימו לך וכדו’ (לא יודעת אם שווה לך לאיים ממש, אבל כן להציב את העובדות שתצטרכי לשאול רב לגבי התשלום אם בכלל וכדו’)
תעדכני אותנו בסוף הטוב, בעז”ה:)
המון הצלחה וס”ד!
-
115562סטטוס תעסוקתי:פעילה בקהילה
כל כך מתסכל ולא נעים
😢
-
71720פעילה בקהילה
אויש, תהילה
נשמע התנהלות ממש לא תקינה
שילך מעכשיו בקלות ועם מלא ס”ד
עשית לי חשק פשוט לשבת ולעצב כריכות…
Log in to reply.