אז מהי החולשה שלך?

קדם Forums הייטק עבודה אז מהי החולשה שלך?

Tagged: ,

  • אז מהי החולשה שלך?

    פורסם ע"י ברכי שפירו  חברה on 10/10/2021 ב8:56 am

    מה שלומכן, חברות?

    זמן חורף התחיל, ואיתו השגרה, גם בחיפוש עבודה – תהליכים מתחילים להתקדם בעז”ה

    סוף סוף הכנסת את הרגל לדלת בתפקיד החלומות שלך . שלחת את קורות החיים המושלמים ועשית רושם מעולה בשיחת הטלפון הראשונית. כל מה שנותר לעשות עכשיו הוא לצלוח את שלב הראיון פנים אל פנים.

    כמועמדת רצינית, את עושה את המחקר שלך על החברה ומכינה תשובות לשאלות הכי חשובות שאת יכולה לחשוב עליהן – ומגיעה לשאלה המתקילה: “מהי החולשה שלך”

    את לא רוצה לתת תשובה של: “אני נוטה לעבוד קשה מדי “, או “אני פרפקציוניסטית”. פשוט לא.

    לחילופין, את לא רוצה להגיב עם חולשות שימנעו ממך להצליח בתפקיד. לדוגמה, אם את מגישה מועמדות להיות מנהלת פרויקטים, אינך רוצה להודות שאת “לא טובה במיוחד בניהול זמן”.

    למרבה המזל, ישנן דרכים לענות על שאלה זו שתעזור לך להפגין את הערך שלך כמועמדת.

    בואי נדבר על זה.

    ואל דאגה, התשובות האלה אינן “פרפקציוניזם”.

    1. בחרי חולשה שלא תמנע ממך להצליח בתפקיד.

    כאשר שואלים: “מהי החולשה שלך?” רוצים לברר:

    • אם יש לך מודעות בריאה עצמית בריאה
    • אם את יכולה להיות פתוחה וכנה, במיוחד לגבי חסרונות
    • אם את מחפשת הזדמנויות לשיפור עצמי ולצמיחה כדי לעבוד על נושאים אלה, ולא לתת להם לעכב אותך

    בסופו של דבר, תרצי להשתמש בשאלה זו כדי להדגים כיצד השתמשת בחולשה כמוטיבציה ללמוד מיומנות חדשה או לצמוח מקצועית. לכולם יש חולשות – המראיין שלך לא מצפה ממך להיות מושלמת.

    2. היי כנה ובחרי חולשה של ממש.

    התשובה “פרפקציוניזם” לא טובה כי פשוט מכיוון שזו לא חולשה אמיתית. זהו דפוס המבוסס על פחד המוביל לתגמולים לטווח קצר כמו ביצוע העבודה מוקדם או מעל הציפיות. עם זאת, בטווח הארוך, ניסיון להשיג פרפקציוניזם מוביל לשחיקה, עבודה באיכות נמוכה ואי עמידה ביעדים. שחיקה היא אחת התורמות הגדולות לירידה בפריון בעבודה, תחלופה ומעורבות נמוכה של עובדים – כל אלה עולים לחברה כסף, זמן וכישרון.

    במקום זאת, בחרי חולשה אמיתית. מתחת לרצון לבצע עבודה מושלמת טמונה חולשה אמיתית. אולי את מפחדת לעשות טעויות בתוך קבוצה או צוות, ולכן את משתדלת לעשות הכל בצורה מושלמת כאשר זה גובה ממך מחירים שונים. זו חולשה אמיתית שאפשר בהחלט להתגבר עליה.

    3. ספקי דוגמה כיצד עבדת לשיפור חולשתך או למדת מיומנות חדשה כדי להתגבר על הנושא.

    אף אחד לא מצפה שתתגברי על חולשותייך לגמרי בין לילה. לכל אחד יש תחומים שעליהם לעבוד כל הזמן כדי להתקדם. תחשבי על זה כך – אם הקדשת שישה חודשים לתזונה בריאה ופעילות גופנית, לא תוכלי לעצור יום אחד ולשמור על ההתקדמות שלך. זהו תהליך מתמשך שצריך לעבוד בו.

    על ידי מתן דוגמה לאופן שבו את פועלת לשיפור אזור החולשה שלך, תוכלי לתת למראיין הצצה לכמה תכונות חיוביות בעבודה שלך:

    • את יודעת לזהות ולמתן בעיות שעולות.
    • מצאת פתרון מועיל לבעיה שאת ואולי אחרים בצוות מתמודדים איתה, מה שאומר שאת יכולה להיות משאב מיידי לצוות.
    • את מפגינה מודעות עצמית ויכולת להסתכל על אחרים כדי לספק לך משאבים הדרושים לצמיחה.

    לעתים, תצטרכי להסתכל מחוץ לעצמך כדי להתגבר על חולשה. בין אם את מסתכלת על המנהל שלך, או על מנטור, הפעולה הפשוטה של ​​בקשת עזרה מפגינה מודעות עצמית ותושייה – שני כישורים שקשה ללמד אותם, אך הם יקרי ערך. שימוש במשאבים שלך מראה למראיינים שאת יכולה לפתור בעיות כשהתשובה עדיין לא ברורה. זו תכונת אופי שיש לה מקום תמיד.

    שתפי בקצרה דוגמה לתקופה בה ביקשת עזרה ממישהו בתחום שזיהית כחולשה. זה נותן תמונה ברורה של האופן שבו תעבדי עם הצוות כדי לאזן את החולשה הזו.

    4. אל תהיי יהירה וגם אל תזלזלי בעצמך.

    הדבר החשוב ביותר שאת יכולה לעשות כאשר את משיבה לשאלה “מהי החולשה שלך?” היא להפגין ביטחון בתשובתך. (גם אם עצם הביטחון הוא חולשתך, המשיכי לקרוא.) גם אם אינך האדם הבטוח ביותר, אני מניחה שאת לפחות כנה עם עצמך. אם זיהית חולשה ואת בטוחה לגביה, תני לביטחון להוביל בתשובתך. אין צורך להתבייש במשהו שאת באמת לא הכי טובה בו כל עוד את עובדת כדי להשתפר.

    לפני שתתחילי להביע חולשה אמיתית בפני המראיין שלך, תרגישי בנוח עם סוגי התשובות שלא גורמות למנהלים לא לרצות לעבוד איתך. תסתכלי על הדוגמאות הבאות ומצאי מה מהתחומים מתאים לאישיות ולסגנון העבודה שלך. לאחר מכן, התאמני לדבר עליהם בקול כך שיזרמו ממך באופן טבעי.

    להלן דוגמאות לנושאים שבהם לפעמים יש לאנשים חולשות: סבלנות – הכלה של טעויות אישיות/בצוות, ארגון – ניהול זמן ומשימות, חוסר ביטחון – נסי לחשוב אולי על משוב שנתת לחברת צוות 1:1 ודברי עליו, זה נותן לך את המקום של בניית הביטחון, דיבור בפני קהל, עבודה עם נתונים

    5. יש כוח בכל חולשה

    לא משנה אם את גרועה במספרים או שאת נלחצת מלדבר מול קהל, יש כוח מאחורי כל חולשה. הכוח הוא באיך את עובדת כדי להתגבר על זה. ללמוד מחברי הצוות שלך המצטיינים בתחומים אלה היא דרך מצוינת להראות שתעבדי טוב בצוות וכי את יודעת כיצד להשתמש במשאבים קיימים כדי לפתור בעיות. השתתפות בקורסי פיתוח מקצועי מראה שאת מוכנה לפעול לשיפור. לא משנה אילו מהתשובות הללו תעני, הן תעזורנה לך לצמוח ולהתקדם לעבר הציפיות מהתפקיד.

    מאחלת לכל אחת המון הצלחה!

    ברכי.

    ברכי שפירו הגיבה לפני 2 שנים, 7 חודשים 2 חברות · 2 תגובות
  • 2 תגובות
  • טליה מסוארי

    חברה
    חברה
    11/10/2021 ב4:01 pm

    ברכי מאוד אהבתי מה שכתבת…

    אאמץ כמה מהטיפים שלך…

    בדיוק אני מחפשת עבודה עכשיו

    • ברכי שפירו

      חברה
      חברה
      13/10/2021 ב12:37 am

      נהדר, שמחה שזה שימושי לך!

      המון בהצלחה!!

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן