מתי לדחות הצעת עבודה: 8 נורות אדומות

קדם Forums הייטק עבודה מתי לדחות הצעת עבודה: 8 נורות אדומות

  • מתי לדחות הצעת עבודה: 8 נורות אדומות

    פורסם ע"י ברכי שפירו  חברה on 14/11/2021 ב10:06 am

    “ברכי, אפשר ייעוץ קטן? קיבלתי הצעת עבודה ואני מתלבטת אם ללכת על זה…”
    זאת שאלה שאני מוצאת את עצמי שומעת המון בתקופה האחרונה
    ב”ה שוק הגיוס בוער בתקופה הזאת, ויש המון הזדמנויות שנפתחות
    (אגב, אם התלבטת האם כדאי לחפש עבודה עכשיו – זה הזמן! שווה לנצל את המומנטום!)

    אז אם הגעת לשלב המרגש של הצעת עבודה, אחרי חודשים של חיפושים – עצרי שניה וחשבי
    האם זאת באמת הזדמנות מצוינת או ברירת מחדל?
    את חייבת לדעת שלפעמים צריך לומר לא להצעת עבודה.

    עם זאת, אני חייבת להדגיש, יש לשקול היטב את האפשרות הזאת ואת הסטטוס שלך מול הצעות עבודה אחרות לפני שתדחי הצעה. למשל, האם את מקבלת זימונים לראיונות? האם זו ההצעה הראשונה שלך? האם תהליך המיון שלך באופן כללי הוא חיובי, כלומר, בד”כ את מגיעה לראיונות שניים או שלישיים?
    העריכי כיצד השוק מגיב אליך.

    בכל מקרה, הנה 8 נורות אדומות שאת צריכה לשים לב אליהם:

    1. השכר לא מתאים

    אם השכר נמוך משמעותית מהצרכים שלך או מהמקובל בשוק (בהתאם לסוג החברה המגייסת), אם את מרגישה שהשכר מנצל אותך, כנראה שמומלץ להתרחק.

    יוצא מן הכלל מצב שבו את עושה שינוי תעסוקתי ומתחילה כג’וניורית בתחום החדש, אם המשכורת מספקת אותך עד שתוכלי להתברג בתחום ולעמוד על הרגליים, אולי זה שווה את השכר הנמוך יותר. עם זאת, אם הצעת השכר כל כך נמוכה עד שהזמן שלך מושקע טוב יותר בחיפוש אחר תפקידים טובים יותר, המשיכי בחיפוש.

    2. אין מענה לדברים החשובים לך

    לכל אחת יש את הדברים שהם בראש סדר העדיפויות שלה. מה חובה בשבילה.

    יכול להיות שזו סביבת עבודה נפרדת, יכולת לעבוד מרחוק כמה פעמים בשבוע (באופן קבוע), או אולי שעות גמישות. מה שזה לא יהיה, אם ה”חובה” הזה לא נמצא בהצעת העבודה, אולי צריך לדחות אותה.

    זה לא אומר שהצעת עבודה תהיה, או צריכה, להיות מושלמת. שקלי ומדדי את ה”חובה” עם ה”פשרה”.

    כמו כן, המחשבה צריכה להיות לטווח רחוק. אולי שניים מה”חובה” שלך הם עבודה מרחוק ושעות גמישות, והתפקיד הזה כן מציע את זה… לעת עתה. אבל מה לגבי חצי שנה מהיום כשהמשרד נפתח במלואו ושעות הפעילות הרגילות יחזרו? האם תהיי בסדר עם הנסיעה והעבודה באופן קבוע בין 9 ל-5?

    3. עבודה מסתורית

    לפעמים תיאורי משרה לא כתובים היטב. את מגישה מועמדות בכל מקרה, מתוך מחשבה שהמראיין יסביר על העבודה, אבל לא כך יצא. עכשיו קיבלת הצעה, אבל אין לך מושג מה העבודה ומה תעשי!

    אם עברת את כל תהליך הגיוס ואת עדיין לא יודעת מה תעשי בתפקיד, כדאי לקבל מידע נוסף או לוותר.

    זה לא חכם לקחת על עצמך עבודה “מסתורית”. בתור התחלה, יש סיכוי שמה שחשבת שתעשי כל כך שונה ממה שאת עושה בפועל עד שאת לא מרוויחה כלום ולא מתקדמת מקצועית בעבודה.

    גרוע מכך, אם את מקבלת עבודה מבלי להבין את התפקיד, ייתכן שתתבקשי לעשות דברים שלא נוח לך איתם או שאת לא כשירה אליהם. אבל בגלל שקיבלת את התפקיד as is, ייתכן שלא תהיה לך ברירה ותצטרכי לבצע את התפקידים האלה.

    4. כיסאות מוזיקליים

    במהלך הראיון שאלת על החברה. “חברה מדהימה!” אמר המראיין. רק נראה שאנשים עוזבים על ימין ועל שמאל. אם החברה כל כך מדהימה, למה אף אחד לא רוצה להישאר שם?

    תחלופה מתרחשת בכל עבודה ובכל ענף. לא צריך להיבהל מזה לגמרי.

    שאלי את המראיין מדוע המשרה פתוחה. האם האדם שתחליפי אותו מקודם בתוך החברה? או, האם הוא עזב? יש סיכוי שזה בכלל תפקיד חדש או תקן חדש בחברה.

    בררי על החברה בפן הזה, את צריכה לקחת זאת בחשבון לפני שאת מקבלת את המשרה.

    5. תהליך הגיוס לא היה נעים

    כן, יש אנשים מפוזרים בעולם, ומעסיקים לפעמים גם עושים טעויות. עם זאת, אם נראה שכל מי שאיתו את באה במגע בחברה לא מאורגן או לא אכפת מהתפקיד שלו (או לתקשר איתך), מה גורם לך לחשוב שהדברים יראו אחרת כשתעבדי שם?

    תהליך הגיוס הוא, במובנים מסוימים, ההיכרות שלך עם החיים בחברה זו. למרות שזה לא יום טיפוסי בעבודה, זאת היכרות טובה איך העבודה בחברה הזו.

    עם זאת, יש לזכור שחברות רבות נמצאות בעומס גיוסים ושינוי של שיטות עבודה ותהליכים עסקיים. אם התהליך היה לא הכי מאורגן – אבל לא מזלזל או חסר כבוד – זה יכול להעיד על עומס נקודתי ולא נורה אדומה.

    6. ההצעה לא תואמת למה שדובר בע”פ

    לא משנה כמה ההצעה משתנה ממה שציפית, שאלי על ההבדלים וקבלי אישור בכתב שמה שדיברתם בראיון הוא מה שיהיה. לאחר שתחתמי על ההצעה, רק מה שכתוב במסמך יהיה בתוקף, המשכורת וכל הפרטים האחרים המופיעים בו. זה לא משנה על מה דיברת במהלך הראיון או מה היה בפרסום המשרה. לפני שאת חותמת על הצעת עבודה, ודאי שההצעה הכתובה תואמת למה שאת והמראיין דיברתם עליו.

    7. יש להם מוניטין רע

    אף חברה לא מושלמת. תמיד יהיה לפחות עובד אחד לשעבר שיגיד שהחברה “מבאסת, שונאת את העובדים שלה, ותחריב לך את הנשמה אם תעבדי שם”.

    עם זאת, אם מספר עובדים לשעבר באופן עקבי נותנים פידבק שלילי, כדאי לשים לב . יכול להיות שיש בעיות במחלקה אחת עם מנהל אחד. או שיש בעיה גדולה יותר בחברה.

    8. תחושת בטן

    במהלך הראיון שלך, קיבלת הרגשה רעה? האם כולם בחברה נראו שמחים ומרוצים, או שיצאת בתחושה שלילית? אם היה לך ראיון בזום, האם נראה שנתנו לך מידע מלא או מסתירים משהו?

    תמיד סמכי על תחושת הבטן שלך. אם יש לך הרגשה רעה או שמשהו נראה חשוד, את כנראה צודקת ועליך לבדוק טוב טוב אם זה המקום בשבילך.

    בהצלחה גדולה!

    ברכי.

    ___________________

    לקביעת פגישת ייעוץ או ליווי בתהליך חיפוש העבודה –

    צלצלי אלי ישירות: 052-7646237

    להשתמע!

    ברכי שפירו  הגיבה לפני 2 שנים, 6 חודשים 1 חברה · 0 תגובות
  • 0 תגובות

עוד לא נכתבו תגובות לדיון זה.

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן