קיבלת הצעת עבודה? ועוד אחת?

קדם Forums הייטק עבודה קיבלת הצעת עבודה? ועוד אחת?

  • קיבלת הצעת עבודה? ועוד אחת?

    פורסם ע"י ברכי שפירו  חברה on 15/08/2021 ב8:36 am

    כשעושים השתדלות ועובדים נכון – יש ס”ד ורואים תוצאות!

    ברכי, את לא מאמינה! אחרי התהליך שעשינו יחד אני פתאום נמצאת מול 2 הצעות עבודה, מה עושים??

    ב”ה שוק הגיוס פעיל ומבעבע, וקיבלתי 3 שיחות כאלה בשבועיים האחרונים (את כבר מכירה אותי, אני לא מגזימה…)

    למרות שמדובר במצב מרגש, זה יכול להיות מאתגר להתמודד עם הצעות עבודה מרובות בו זמנית. עליך לוודא שיש לך מספיק זמן לשקול היטב כל אופציה כדי שתוכלי לקבל את ההחלטה המתאימה לך ביותר. שימוש בטכניקות תקשורת וקבלת החלטות יעילות יכול לעזור לך להתמודד עם הצעות מתחרות תוך שמירה על מערכות היחסים שלך עם מעסיקים פוטנציאליים.

    אם קיבלת מספר הצעות עבודה במקביל או שכבר יש לך אחת ומחכה להצעה אחרת, להלן כמה טיפים מועילים שיעזרו לך להתמודד עם המצב:

    ודאי שכתבת הצעות

    בעוד שמעסיקים רבים מספקים הצעות מילוליות בתחילה, דבר אינו רשמי עד לקבלת גרסה בכתב. אם יש לך רק הצעות בע”פ, זה יכול לתת לך יותר זמן לחשוב על האפשרויות שלך. עם קבלת הצעה בעל פה, הודי למעסיק ושאלי מתי את יכולה לצפות לקבל הצעה בכתב לבדיקה.

    לא סיפקת להם תשובה חד משמעית, אך כעת את יודעת מתי לצפות להצעה הרשמית. את גם צריכה הצעה מסודרת כתובה אם את מתכננת לנהל משא ומתן עם חברה אחרת על סמך ההצעה הזאת.

    הראי התלהבות מכל ההזדמנויות

    כאשר את מקבלת הצעה רשמית אך יש לך כבר הצעה מחברה אחרת או שאת יודעת שתקבלי אותה בקרוב, הראי את התעניינותך בכל מקרה. אם שתי החברות מתאימות לך, עליך לתת לעצמך זמן לחשוב על האפשרויות, כך שתוכלי לבחור את המתאימה לך ביותר. הודי למעסיק על ההצעה ואמרי שאת שמחה על ההזדמנות אך זקוקה לזמן בשביל לחשוב. שאלי מתי הם צריכים את ההחלטה שלך, כדי שיבינו שעוד לא קיבלת את ההחלטה הסופית שלך.

    שמרי על תקשורת חיובית

    זה יכול להיות קשה ללהטט בין שתי הצעות עבודה במקביל, אך חשוב לעשות את זה נכון. הגיבי לכל הודעה באופן מיידי כדי להראות שאת מעוניינת ומכבדת את זמנם. חברות אלה מעוניינות להעסיק אותך, לכן את רוצה להשאיר את הרושם החיובי שכבר יש להם עליך.

    גם אם יש לך נטיה להצעה שאת מעוניינת בה יותר, הישארי אדיבה כשאת מדברת עם החברה האחרת כי ייתכן שתוכלי לנהל איתם משא ומתן ולשפר את ההצעה שלהם. הם יהיו הרבה יותר פתוחים לדיון מסוג זה אם הם ירגישו שאת באמת מתעניינת בתפקיד שלהם.

    נסי לסדר את לוחות הזמנים

    אם את מעוניינת ביותר מחברה אחת אך קיבלת הצעת סופית אחת בלבד, תוכלי לפנות למעסיק השני כדי לבדוק היכן הם עומדים. היי בטוחה בעצמך, ויחד עם זאת לא יהירה והודיעי להם שקיבלת הצעת עבודה מחברה אחרת ויש לך מועד אחרון לתת להם תשובה סופית. יידעי את המעסיק הזה שאת מעוניינת מאוד לעבוד בחברה שלו ושאלי אם תהיה אפשרת לתת לך הצעה בהקדם.

    המעסיק השני אולי לא יוכל לזרז את התהליך ולתת לך הצעה או להבטיח החלטה עד לתאריך האחרון של המעסיק הראשון. במצב זה, לאחר מכן תוכלי לנסות לשאול את החברה שהציעה הצעה ראשונה האם תוכלי לדחות מעט את מועד התשובה שלך.

    התנהלי ברגישות עם הזמנים

    כאשר את מקבלת הצעת עבודה אחת אך מצפה לקבל הצעה נוספת בקרוב, שמרי על ההתלהבות הראשונית מההצעה גם לחברה השניה. אמרי להם שאת בתהליך נוסף מול חברה אחרת, ספקי תאריך ספציפי לתשובה במידת האפשר, ושאלי עד מתי עלייך לתת החלטה סופית.

    אם החברה מסרבת להאריך את המועד לתשובה, יהיה עליך לקבל את החלטה מיידית. עם זאת, אם הם מסכימים להאריך את הזמן, הקפידי לתת להם תשובה סופית בהקדם האפשרי לאחר קבלת ההצעה השנייה וקבלת החלטתך. מכיוון שכבר הוספת זמן לתהליך הגיוס, כבדי אותם על ידי הימנעות מסחיבת זמן מיותרת.

    קבלי את הנתונים על כל תפקיד

    בעת קבלת הצעות עבודה מרובות, ודאי שיש ברשותך את כל המידע הרלוונטי הדרוש לקבלת החלטה. את צריכה לקבל את אותו מידע עבור כל תפקיד, כך שתוכלי להשוות בקלות. אם יש לך שאלות או מידע נוסף חסר, פני לגורמים המתאימים להבהרה. סוג המידע שברצונך לקבל כולל:

    התפקיד שלך: מידע על תאריך ההתחלה, שם התפקיד, אחריות הליבה ושעות העבודה הצפויות.

    שכר והטבות: זה כולל את המשכורת שלך, בונוסים אפשריים, תוכניות ביטוח, פנסיה ואופציות מניות.

    איזון בין עבודה ובית: זה כולל את סוגי החופש שאת מקבלת, נסיעות ואפשרויות לעבודה מרחוק או גמישות היברידית.

    תרבות החברה: סוג סביבת העבודה, האם הם מציעים פיתוח מקצועי או הכשרה אחרת, גודל החברה ושירותי המשרד.

    חשבי קדימה

    מלבד הגורמים היומיומיים שיעזרו לך לקבוע אם העבודה מתאימה לך, חשבי גם לטווח הרחוק. שקלי האם התפקיד יכול לספק לך את הידע, הכישורים או הניסיון להמשך פיתוח העתיד המקצועי שלך. אם אחת המשרות תואמת את כל הצרכים המיידים שלך אך מציעה מעט אפשרויות קידום, זה נתון חשוב בהחלטה הסופית שלך.

    השווי את האפשרויות שלך

    לאחר שיש לך הצעות וכל המידע הדרוש לגבי כל עבודה, התחילי לחשוב באיזו מהן ברצונך לבחור. שיטה אחת שבה את יכולה להשתמש היא טבלת השוואה, שבה את מפרטת את היתרונות והחסרונות של כל עבודה. חשבי על הגורמים החשובים לך ביותר בעבודה, כולל נתונים מספריים ומה גורם לך להרגיש הכי מרוצה בעבודה.

    פריסה כזאת של הנתונים יכולה לעזור לך להבחין בקלות איזו מהאפשרויות מציעה את רוב היתרונות ומתאימה לך יותר. אם את יכולה לראות שלעבודה אחת יש הרבה יותר יתרונות מהשנייה, זה יכול לפשט את תהליך ההחלטה שלך.

    משא ומתן לפי הצורך

    כאשר יש לך הצעות רשמיות ביד אך עדיין אין לך החלטה, תוכלי להשתמש בהן כמנוף למשא ומתן. תוכלי לנסות לדבר על בקשות שאף אחד מהמעסיקים לא הציע בתחילה או לנסות לגרום למעסיק אחד להוסיף פרמטרים או להעלות את המשכורת מול האפשרות השנייה שלך. המשא ומתן שלך תלוי במה שהכי חשוב לך ויעזור לך לקבל את ההחלטה הסופית שלך.

    אם שני הצדדים מסכימים לספק את מבוקשך, תוכלי לציין שאת בתהליך מקביל עם חברה אחרת. מכיוון שהם מעוניינים בך, זה עשוי לעודד אותם להוסיף הטבות נוספות כדי לשכנע אותך להצטרף אליהם. בהתבסס על מה שיש להם להציע או על תגובותיהם לבקשותיך, את יכולה לקבל החלטה לגבי התפקיד המתאים לך ביותר.

    הכרת תודה

    בסוף תהליך ההחלטה שלך, הקפידי להודות לשתי החברות על הצעותיהן. למרות שאת מסרבת לאחת מהם, את רוצה להראות להם שאת מעריכה את הזמן שהקדישו לך ואת ההתחשבות בך כמועמדת. תוכלי רק להרוויח משמירה על מערכת יחסים חיובית איתם מכיוון שאם תהיה להם הזדמנות נוספת בעתיד, ייתכן שתרצי להגיש מועמדות שוב. בעת דחיית הצעה, תוכלי להשתמש בדוגמה הבאה:

    “תודה רבה על הצעת לי התפקיד של [ שם התפקיד ]. אני מאוד מעריכה את הזמן וההתחשבות שלך במהלך תהליך זה. זו הייתה החלטה לא פשוטה, אבל קיבלתי הצעת עבודה נוספת לתפקיד שיותר מתאים לי. עם זאת, התרשמתי מאוד מהחברה ומכל מי שפגשתי במהלך הראיונות שלי. אשמח לשמור על קשר להזדמנויות עתידיות המתאימות לשנינו”.

    שרה יערי הגיבה לפני 11 חודשים 3 חברות · 3 תגובות
  • 3 תגובות
  • שרה יערי

    חברה
    חברה
    14/06/2023 ב2:13 pm

    האם מתאים לבקש , מחברת השמה המציעה עבודה , מספר של אחד העובדים

    לקבלת מידע במידה מצאתי מידע על המקום ( לאחר חיפוש נרחב וארוך ) ?

    תודה

    • בת שבע אהרונוב

      הייטק
      חברה
      15/06/2023 ב1:14 pm

      לדעתי מחברת השמה בטח שאפשר לבקש, כל עוד שאת לא מבקשת מהחברה עצמה.

      הרבה פעמים הם גייסו בעבר עובד עבור החברה הזאת, וישמחו לקשר בינכם.

      לגביי לבקש מהחברה עצמה, אני עשיתי את זה, כשהייתי בשלב מתקדם בתהליך והתלבטתי בין עוד חברה, תקשרתי להם בדיפלומטיות את המצב, והם הציעו בעצמם שאדבר עם חרדית שעובדת אצלם/שיחה טלפונית עם ראש הקבוצה.

      אם יש לך לינקדאין- הכי טוב לחפש בעצמך עובדים שעובדים בחברה הזאת, ולשאול אותם ישירות.

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן