בת שלא נהנת ללמוד תכנות – האם זה נורמלי? האם תהנה בעבודה?
-
בת שלא נהנת ללמוד תכנות – האם זה נורמלי? האם תהנה בעבודה?
פורסם ע"י נעמי סוקל הייטק on 16/03/2023 ב9:58 pmשואלת בשביל משהי שבקשה-
הלכה ללמוד תכנות אחרי הרבה המלצות שהבת מסוגלת!
הבת שלה לומדת הנדסאים עכשיו בשנה ב
היא מאוד לא נהנת… זה נורמלי?
האם אפשר לצפות שתעבוד בתכנות ותהנה??
נעמי 🌸 הגיבה לפני 1 שנה, 6 חודשים 8 חברות · 7 תגובות -
7 תגובות
-
671200פעילה בקהילה
דבר ראשון תלוי באיזו מגמה לומדת,
לימודי תואר לדוגמא שונים לגמרי מעבודה מעשית, כך שבת שלא נהנית מהלימודים, אין שום הוכחה שלא תהנה מהעבודה בפועל,
לימודים לתעודת מה”ט/ משרד החינוך- זה תלוי יש מקומות שמתמקדים הרבה בלימודי שפות שכבר פחות רלוונטיות בשוק(רלוונטיות למקומות בודדים ויוקרתיים) כמו C, C++ וכו’, ושוב בת שלא נהנית מהלימודים הללו, יכולה להנות משפות תיכנות אחרות שדורשות פחות מאמץ מחשבתי ע”מ לתכנת בהם,
אם היא לא נהנית מלימודי ג’אווה, פייתון, ריאקט, אנגולר, SQL וכו’ זה אכן מצב בעייתי יותר, הגם שמהיכרותי עם בנות רבות שעברו מסלול דומה, הרבה פעמים חוסר ההנאה נבע מסיבות משניות כמו לחץ לימודי/ חברתי, עומס יתר וכו’,
ורבות מהן שממש לא נהנו בלימודים ואפילו עלתה בהן מחשבה לעזוב, עובדות היום ולגמרי מרוצות מהעבודה, מהתנאים וכו’,
אישית רק בת אחת כזאת שהכרתי עזבה את התחום בסופו של דבר מתוך עשרות שנשארו ונהנו ונהנות עד היום,
ונקודה נוספת- חייי העבודה שונים לגמרי מהחיים כתלמידה, ומה שבשנות הלימודים נראה לעיתים מושך מאוד, מתברר לאחר מכן כפחות משתלם,לדוג’ בנות רבות נמשכות יותר בשנות הלימודים ללימודי ההוראה, בפועל מגמת הסבת המקצוע מתחומים אלו לתחומי התכנות גדולה פי כמה וכמה ממגמה הפוכה(הסבה מלימודי תכנות ללימודי הוראה) ,
השוק מוכיח שמעטות עד כמעט לא קיימות הבנות שהתחילו לעבוד בתכנות ורוצות לעזוב.
המון הצלחות!
-
220חברה חדשה
אני חוששת שהעובדה שמתכנתתות לא נוטות לעזוב את התחום לא אומרת שהן נהנות בו, אלא שקשה מאד למצוא משכורות כאלה בתחומים אחרים.
אני חושבת שכדאי לה לחשוב טוב מה מפריע לה, ועדיף ללכת לייעוץ מקצועי – יועצת או מאמנת תעסוקתית.
-
-
3511822סטטוס תעסוקתי:מנהלת קהילה
מצטרפת למה שכתבה לאה ומוסיפה נעמי אולי יהיה הכי פשוט להסביר שבהייטק יש עולמות שונים ומגוונים מאוד מאוד – אם יש לך משיכה לתחום העיצוב יכולה להתמקד של פיתוח client side, בנית אתרים, אפליקציות
ואם גם מזה לא תהנה יכולה אפילו לעבור לתחומים נושקים של אפיון UI UX – גם אם תצטרך עוד איזה חודש למידה זה בקטנה והידע והיתרונות שלה על אחרים יהיה חזק.
יש צד שרת, יש בדיקות תוכנה, יש בסיסי נתונים, יש IT ואפילו גיוס ומשאבי אנוש בתוך ההייטק – הרבה מקום לגוון ולעשות שינויים בתוך העולם הזה ואני לא חושבת שזה בזבוז ללמוד כי המשכורות טובות בכל התחומים הנל ביחס לשוק שמחוץ להייטק. והידע שצברה לא יהיה לחינם.
כל זה בהנחה שלא מדובר על מקרה ש
1. היא לא סובלת מחשבים באופן כללי (ואז נשאר תחום הגיוס בלבד לעשות אליו הסבה, במקרה שכבר למדה תכנות)
2. יש לה חלום חיים שכל הזמן מתבשל בראשה לעשות משהו מאוד ספיציפי אחר כמו לעבוד כאחות בבית חולים
במקרים הנל לדעתי, לא שווה להמשיך ללמוד
בהצלחה! 👍
נ.ב
זו עצה כללית – בגלל שזה חיים של בן אדם הייתי ממליצה להתייעץ באופן אישי כשיש אפשרות לשמוע את הבחורה מפרטת
-
6260חברה חדשה
מהשאלה שלך נשמע שהבחורה הלכה ללמוד תכנות כי אמרו שהיא מסוגלת ולא כי היא רצתה.
אם זה נכון, סביר מאד שהיא לא תהנה בלימודים…
כדי לדעת אם תסתדר בעבודה, כמו שאמרו קודם – צריך למקד ממה בדיוק היא לא נהנית ואם יש חלקים שכן.
-
020חברה חדשה
אני גם לומדת מחשבים שנה ב’
ובאמת היו המון דברים שפחות התחברתי, ומאד לא ראיתי את עצמי בתכלס עובדת בזה,
ואז התחלנו לעשות פרויקט למשרד החינוך,
פרויקט שרואים בו תוצאות מעשיות בשטח,
ופתאום אני ממש נהנית,
יכולה לשבת שעות על הפרויקט הזה
והוא שונה לגמרי מעולם הלימודים ושיעורי הבית שיש לנו בתור תלמידות…
הסיפוק הוא מטורף
אז אני כן חושבת שאפשר לצפות שהיא תהנה מהעבודה,
לפחות לא חושבת שתסבול…
כי באמת שאין כ”כ קשר בין הלימודים העיוניים ולתכל’ס (לפי מה שאני רואה)
המון הצלחה!
-
42122חברה חדשה
אני ממש מזדהה עם מה שאמרת…
למדתי מדעי המחשב במגמות בסמינר(י’ י”א י”ב)
ולא נהניתי מאוד..
אבל כשהתחלנו לעשות את הפרויקט בי”ב , ממש כמו שאת מתארת לא זזתי מהמחשב..
נהניתי מכל רגע…
נכון שזה לא כמו לימודי תכנות של ה’ ו’ אבל אותו רעיון..
Log in to reply.