דבר ראשון תלוי באיזו מגמה לומדת,
לימודי תואר לדוגמא שונים לגמרי מעבודה מעשית, כך שבת שלא נהנית מהלימודים, אין שום הוכחה שלא תהנה מהעבודה בפועל,
לימודים לתעודת מה”ט/ משרד החינוך- זה תלוי יש מקומות שמתמקדים הרבה בלימודי שפות שכבר פחות רלוונטיות בשוק(רלוונטיות למקומות בודדים ויוקרתיים) כמו C, C++ וכו’, ושוב בת שלא נהנית מהלימודים הללו, יכולה להנות משפות תיכנות אחרות שדורשות פחות מאמץ מחשבתי ע”מ לתכנת בהם,
אם היא לא נהנית מלימודי ג’אווה, פייתון, ריאקט, אנגולר, SQL וכו’ זה אכן מצב בעייתי יותר, הגם שמהיכרותי עם בנות רבות שעברו מסלול דומה, הרבה פעמים חוסר ההנאה נבע מסיבות משניות כמו לחץ לימודי/ חברתי, עומס יתר וכו’,
ורבות מהן שממש לא נהנו בלימודים ואפילו עלתה בהן מחשבה לעזוב, עובדות היום ולגמרי מרוצות מהעבודה, מהתנאים וכו’,
אישית רק בת אחת כזאת שהכרתי עזבה את התחום בסופו של דבר מתוך עשרות שנשארו ונהנו ונהנות עד היום,
ונקודה נוספת- חייי העבודה שונים לגמרי מהחיים כתלמידה, ומה שבשנות הלימודים נראה לעיתים מושך מאוד, מתברר לאחר מכן כפחות משתלם,לדוג’ בנות רבות נמשכות יותר בשנות הלימודים ללימודי ההוראה, בפועל מגמת הסבת המקצוע מתחומים אלו לתחומי התכנות גדולה פי כמה וכמה ממגמה הפוכה(הסבה מלימודי תכנות ללימודי הוראה) ,
השוק מוכיח שמעטות עד כמעט לא קיימות הבנות שהתחילו לעבוד בתכנות ורוצות לעזוב.
המון הצלחות!