אתגר מעניין לסוף השנה
קדם ‹ Forums ‹ הוראה למידה ועזרים ‹ אתגר מעניין לסוף השנה
-
אתגר מעניין לסוף השנה
פורסם ע"י דבורה חזקיה- נעים בלמידה הוראה רכזות וחינוך on 03/07/2022 ב10:37 amבוקר טוב,
השנה נגמרה ומתחילים את החופש.
חשבתי לאתגר קצת עם שאלות שלא תמיד חושבים עליהם.
1. מה את משאירה בשנה שעברה ולא לוקחת איתך.
זה יכולה להיות תובנה שדבר מסוים לא עובד/ ספר מסוים שהחלטת לא להשתמש בו.
או כל דבר אחר.
2. מה את לוקחת איתך לשנה הבאה.
3. משהו שתחדשי בשנה הבאה.
מחכה לתשובות שלך;)
רחל ל הגיבה לפני 1 שנה, 10 חודשים 4 חברות · 7 תגובות -
7 תגובות
-
עדיין לא חשבתי על הכל
אבל מה שבטוח שלשנה הבאה אני אקח איתי את הקהילה הזו של קדם!
קיבלתי ממכן, ועזרתן לי.
לכולכן בהצלחה
-
אלישבע תודה!
אני אוסיף.
משאירה בשנה הקודמת,
החלטתי מעכשיו להתמקד אך ורק בלימוד קריאה,
ולא לקבל תלמידים ללימוד חשבון.
מה אקח מהשנה הקודמת?
הכרתי את תוכנת רידובר וכננראה אמשיך איתה לתלמידים מסוימים,
עוד משהו, זה שהכרתי פה כ”כ הרבה בעלות מקצוע שחבל לי לפספס.
משהו שאני מחדשת בשנה הבאה.
מוצר חדש שאני מוציאה בקרוב….
-
-
1. משאירה – תלמידות מקסימות שסיימו י”ב וב”ה עברו את מבחני החוץ, על אף
הקשיים ולמרות הכמעט-ייאוש. נפרדתי מהן, ומשאירה אותן להמשיך להצליח עם שליחים
אחרים.
ובעיקר משתדלת להשאיר את תחושת ה”אני” – אני קידמתי, אני לימדתי, בזכותי הן
הצליחו.
הקב”ה עושה הכל, ואני שמחה שהוא בחר בי להיות שליחה טובה בשביל התלמידות שלי.
2. לוקחת איתי – את הטבלאות המקסימות שליוו אותי השנה. מצורפות, כדי ששנה הבאה
גם לך יהיה.
3. חידוש – שנה חדשה, תלמידות חדשות. אולי הן כבר לא דפים חלקים, כי מורות
רבות טרחו כבר ‘לכתוב’ בהן במשך שנים. אבל אני אהיה חדשה בשבילן, ומקווה לעשות
את הנכון ביותר, ולזכות להיות שליחה טובה. -
רואה את הטבלה:
מה הפיקו ממנה?
האם מיועדת רק לשיעורי הו”מ.
לכל השיעורים בנושא מסוים?
-
יש כמה טבלאות.
הטבלה של ההספקים שימשה אותי גם בהוראה בכיתה / הקבצה. (עם כותרות מעט שונות,
כמו מקצוע ומחצית).
הטבלה של הזמנים שימשה אותי כסוג של נוכחות שלי ושל התלמידה, ולתלמידות פרטיות
– מעקב מסודר אחר תשלום.
הטבלה של מטרות ויעדים שימשה אותי כל פעם שהייתי רוצה לעשות ‘סדר בראש’. בלי
הכנת מערכים וכדו’, פשוט תכנון. כשהדבר העיקרי שם הוא המעלות של התלמידה.
לפעמים זה החלק שהכי קשה לנסח (או למצוא…), אבל הוא חשוב במיוחד. כל פעם
שאני מביטה בטבלה ומסמנת התקדמות, ‘קופץ’ לי מול העיניים החלקים הטובים שבה.
בנוסף, כשהתבקשתי להגיש תל”א התבססתי על הטבלה הזו.
היות שאני עובדת עם תלמידות בתיכון, שיתפתי אותן בטבלה ועברתי איתן על היעדים
שהצבתי ועל דרכי הפעולה, תוך תיאום ציפיות מה זה דורש ממני ומה מהן. ברוך ה’,
הן עברו את מבחן החוץ, והצבת היעדים המשותפת הגבירה מאד את המוטיבציה, בייחוד
כשהיה ברור גם לי וגם לתלמידה מה מצופה ממנה עד מבחן החוץ. לדוג’: כך וכך דפי
תרגול. כך וכך מאמרים לכתוב. לעבור על החומר בהיסטוריה בצורה מסוימת במשך פעם
או פעמיים… כשיש קצבה יש גם מוטיבציה.
להוראה בכיתות/הקבצות השתמשתי בטבלה קצת שונה. רק שעדיין לא הגעתי אל הנוסחה
המושלמת… הטבלאות שכבר העליתי הן טבלאות שמלוות אותי בצורה קצת שונה במשך
שבע שנים, כל שנה אני משנה עוד משהו ועוד משהו ועוד משהו… ואני חושבת שהגעתי
לנוסחה המושלמת, כי שנה וחצי אני עם אותה טבלה.
מצרפת בכל אופן טבלאות נוספות שעזרו לי לעשות סדר בראש. אם זה יעזור גם לכן –
בשמחה!
נ.ב. דבורה, אולי תפתחי במרב”ד תיקיה של טבלאות ועזרי הוראה או איך שתקראי
לזה, ושם נוכל להכניס את כל הטבלאות הללו? ואולי גם תל”א מלאים עם שמות
מחוקים, ותכנוני מחצית, כדי לתת השראה?-
רות היקרה,
פתחתי תיקיה בנושא.
יש תיקיות נוספות של תל”א תל”כ ותח”י.
אם צריך עוד משהו, אני פה בשמחה
-
Log in to reply.