זקוקה לתשובות של נשות מקצוע בתחום הלמידה:

קדם Forums הוראה למידה ועזרים זקוקה לתשובות של נשות מקצוע בתחום הלמידה:

  • זקוקה לתשובות של נשות מקצוע בתחום הלמידה:

    פורסם ע"י מיכל וילמן  יעוץ אימון והנחיה on 03/02/2025 ב4:12 pm

    החודש הזה, פרסמתי אצלי ברשימת התפוצה שלי (חלום של אמא),

    שאפשר לשלוח אלי שאלות מתחום הלמידה

    וגם אשתף נשות מקצוע שתענינה עליהן.

    התשובות מתפרסמות אצלי בדיוורים לאימהות,

    ז”א, שאם את רוצה – את מקבלת פרסום חינם מול קהל של אימהות:)

    אמנם,

    בתחומים שקשורים למענה שמשלב הבנה וייעוץ רגשי, אני עונה שם,

    אבל אשמח מאד לקבל תשובות מבעלות מקצוע על כל מיני שאלות שקשורות לתחומי ההכשרה שלכן

    ולא בתחום הרגשי, שהוא כבר נענה שם כאמור.


    הנה תמצית של שאלות לדוגמא:

    1. ילדה (בכיתה ב’), שמקבלת ציון שלא מספיק משקף את הידע:

    היא יודעת היטב את החומר

    ומפספסת פרטים קטנים

    (מקבלת 88 במקום 100, ואין כאן רצון שדוקא תקבל 100,

    אבל יש כאן תחושה שהיא מחמיצה משהו).

    2. ילדה בכיתה ז’, שמבינה היטב את החומר ומקשיבה היטב,

    אבל לא יודעת באופן כללי, ללמוד למבחנים בעצמה?

    3. בת 3.5 מתקשה בשיום צבעים .היא יודעת להפריד בין צבעים אבל לא יודעת לשלוף את הצבע!

    מי יכולה לענות מהתחום המקצועי שלה? אשמח מאד שתשלחי לי למייל:

    michal2lov – ואח”כ שטרודל ג’ימייל וכו’

  • 4 תגובות
  • הבית למורה הפרטית

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    03/02/2025 ב4:30 pm
    16
    10
    0
    חברה חדשה

    מיכל, העלית נושאים חשובים מאוד!
    פונה אלייך במייל שכתבת.
    ועונה “על קצה המזלג” לתועלת כולנו:
    1. ציון שלא משקף את הידע – יכול לנבוע ממגוון סיבות.
    בגלל גיל הילדה לא הייתי הולכת לכיוון של חרדת בחינות (בגילאים בוגרים יותר
    חשוב לבדוק את הענין).
    הענין הזה של אי-שימת לב לדברים קטנים נובע מקושי בקשב.
    לאו דווקא הפרעת קשב מוגדרת ורשמית, יכול להיות גם חוסר בקשב מתוך רצון
    (לדוגמא: בתפיסה הפנימית של הילדה, לא חשוב או לא שווה להשקיע בפרטים הקטנים).
    כדאי לקחת את הענין של שימת לב לפרטים קטנים וחשיבותם במשחקים.
    2. יש מושג שנקרא “אסטרטגיות למידה” או “מיומנויות למידה”. זה דבר נרכש, אבל
    פעמים רבות יש להקנות אותו, ולא תמיד מורות יודעות לכוון את התלמידות לכך.
    צורת הלמידה משתנה בהתאם לתחום הידע (יש הבדל משמעותי בין היסטוריה למתמטיקה,
    לדוגמא).
    בשביל טיפול מהשורש כדאי ללכת למורה מתקנת להקניית אסטרטגיות למידה,
    ו-חשוב! זה הזמן!
    אם לא מטפלים בזה בכיתה ז’, בתיכון הבעיה עמוקה הרבה-הרבה יותר.
    השאלה השלישית לא קשורה לתחום שלי.

  • דבורה חזקיה- נעים בלמידה

    הוראה רכזות וחינוך
    מובילה
    03/02/2025 ב9:40 pm
    150
    84
    0
    מנהלת קהילה

    מיכל יש לי מה לענות על השאלות

    להגיב לך פה או למייל?

  • מיכל וילמן

    יעוץ אימון והנחיה
    חברה
    03/02/2025 ב10:03 pm
    75
    80
    0
    פעילה בקהילה

    איך שהכי נוח לך דבורה:)

    כל תשובה כמובן מאד עוזרת!

  • דבורה חזקיה- נעים בלמידה

    הוראה רכזות וחינוך
    מובילה
    06/02/2025 ב10:01 am
    150
    84
    0
    מנהלת קהילה

    לגבי הילדה בכיתה ב’

    השאלה מאוד מאוד כללית ולא נותנת מידע מספק על הילדה

    סיבות יש המון, אבל אין ענין לתת אותם בלי להבין מה הקושי

    ילדה בת 3.5 קושי בשיום צבעים

    קצת הסבר לפני זה

    זיהוי זה לזהות את הצבע

    איך בודקים זיהוי?

    אם היא יודעת לחלק צבעים לפי קבוצות

    כל האדום בקבוצה אחת וכו’

    השלב הגבוה יותר הוא שיום- לתת שם לצבע

    יש ילדים שהשלב הזה מגיע טיפה יותר מאוחר

    עד גיל 5 זה תקין לגמרי

    בהצלחה

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן