
זקוקה לתשובות של נשות מקצוע בתחום הלמידה:
קדם ‹ Forums ‹ הוראה למידה ועזרים ‹ זקוקה לתשובות של נשות מקצוע בתחום הלמידה:
-
זקוקה לתשובות של נשות מקצוע בתחום הלמידה:
פורסם ע"י מיכל וילמן יעוץ אימון והנחיה on 03/02/2025 ב4:12 pmהחודש הזה, פרסמתי אצלי ברשימת התפוצה שלי (חלום של אמא),
שאפשר לשלוח אלי שאלות מתחום הלמידה
וגם אשתף נשות מקצוע שתענינה עליהן.
התשובות מתפרסמות אצלי בדיוורים לאימהות,
ז”א, שאם את רוצה – את מקבלת פרסום חינם מול קהל של אימהות:)
אמנם,
בתחומים שקשורים למענה שמשלב הבנה וייעוץ רגשי, אני עונה שם,
אבל אשמח מאד לקבל תשובות מבעלות מקצוע על כל מיני שאלות שקשורות לתחומי ההכשרה שלכן
ולא בתחום הרגשי, שהוא כבר נענה שם כאמור.
הנה תמצית של שאלות לדוגמא:
1. ילדה (בכיתה ב’), שמקבלת ציון שלא מספיק משקף את הידע:
היא יודעת היטב את החומר
ומפספסת פרטים קטנים
(מקבלת 88 במקום 100, ואין כאן רצון שדוקא תקבל 100,
אבל יש כאן תחושה שהיא מחמיצה משהו).
2. ילדה בכיתה ז’, שמבינה היטב את החומר ומקשיבה היטב,
אבל לא יודעת באופן כללי, ללמוד למבחנים בעצמה?
3. בת 3.5 מתקשה בשיום צבעים .היא יודעת להפריד בין צבעים אבל לא יודעת לשלוף את הצבע!
מי יכולה לענות מהתחום המקצועי שלה? אשמח מאד שתשלחי לי למייל:
michal2lov – ואח”כ שטרודל ג’ימייל וכו’
דבורה חזקיה- נעים בלמידה הגיבה לפני 2 שבועות, 4 ימים 3 חברות · 4 תגובות -
4 תגובות
-
16
10
0
חברה חדשה
מיכל, העלית נושאים חשובים מאוד!
פונה אלייך במייל שכתבת.
ועונה “על קצה המזלג” לתועלת כולנו:
1. ציון שלא משקף את הידע – יכול לנבוע ממגוון סיבות.
בגלל גיל הילדה לא הייתי הולכת לכיוון של חרדת בחינות (בגילאים בוגרים יותר
חשוב לבדוק את הענין).
הענין הזה של אי-שימת לב לדברים קטנים נובע מקושי בקשב.
לאו דווקא הפרעת קשב מוגדרת ורשמית, יכול להיות גם חוסר בקשב מתוך רצון
(לדוגמא: בתפיסה הפנימית של הילדה, לא חשוב או לא שווה להשקיע בפרטים הקטנים).
כדאי לקחת את הענין של שימת לב לפרטים קטנים וחשיבותם במשחקים.
2. יש מושג שנקרא “אסטרטגיות למידה” או “מיומנויות למידה”. זה דבר נרכש, אבל
פעמים רבות יש להקנות אותו, ולא תמיד מורות יודעות לכוון את התלמידות לכך.
צורת הלמידה משתנה בהתאם לתחום הידע (יש הבדל משמעותי בין היסטוריה למתמטיקה,
לדוגמא).
בשביל טיפול מהשורש כדאי ללכת למורה מתקנת להקניית אסטרטגיות למידה,
ו-חשוב! זה הזמן!
אם לא מטפלים בזה בכיתה ז’, בתיכון הבעיה עמוקה הרבה-הרבה יותר.
השאלה השלישית לא קשורה לתחום שלי. -
150
84
0
מנהלת קהילה
מיכל יש לי מה לענות על השאלות
להגיב לך פה או למייל?
-
75
80
0
פעילה בקהילה
איך שהכי נוח לך דבורה:)
כל תשובה כמובן מאד עוזרת!
-
150
84
0
מנהלת קהילה
לגבי הילדה בכיתה ב’
השאלה מאוד מאוד כללית ולא נותנת מידע מספק על הילדה
סיבות יש המון, אבל אין ענין לתת אותם בלי להבין מה הקושי
ילדה בת 3.5 קושי בשיום צבעים
קצת הסבר לפני זה
זיהוי זה לזהות את הצבע
איך בודקים זיהוי?
אם היא יודעת לחלק צבעים לפי קבוצות
כל האדום בקבוצה אחת וכו’
השלב הגבוה יותר הוא שיום- לתת שם לצבע
יש ילדים שהשלב הזה מגיע טיפה יותר מאוחר
עד גיל 5 זה תקין לגמרי
בהצלחה
Log in to reply.