ילדה חכמה שנתקעת במבחנים

קדם Forums הוראה למידה ועזרים ילדה חכמה שנתקעת במבחנים

  • RACHEL BEN PORAT

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    12/02/2024 ב12:30 am

    יכול להיות שיש לה פשוט חרדת מבחנים.
    ניתן לפטור בקלות בטיפול ממוקד.

  • RACHEL BEN PORAT

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    12/02/2024 ב12:30 am

    יכול להיות שיש לה פשוט חרדת מבחנים.
    ניתן לפטור בקלות בטיפול ממוקד.

  • מיכל וילמן

    יעוץ אימון והנחיה
    חברה
    12/02/2024 ב1:11 am

    לכאורה , יש כאן קושי בבטחון עצמי

    ועם הורים אני עובדת על הנקודה הזו

    זו נקודת שורש מאד עמוקה ועליה יושבת תחושת הערך הבסיסית

  • רחל R Y

    כללי
    חברה
    12/02/2024 ב2:08 am

    כדאי גם לבדוק – היא בטוח קוראת טוב טוב? והבנת הנקרא?

  • בתיה זקש

    אדריכלות ועיצוב פנים
    חברה
    12/02/2024 ב1:49 pm

    יכול להיות גם הפרעת קשב וריכוז – החומר בורח כשצריך אותו…

    וכבר אמרו- חרדת מבחנים

  • אביטל

    גרפיקה
    חברה
    12/02/2024 ב3:38 pm

    לעיתים הקושי מתבטא ב’למידה למבחנים’

    יש כאלו שמאובחנים (או לא) כ ‘פיזור מחשבתי’ (יש לזה שם מקצועי… אולי ADD, לא בטוחה),

    בשגרת הלימודים זה מתבטא בכך שהם מתחילות ללמוד ו-אופססס- מתפזרות מהר. ומגלות הרבה מטלות אחרות חוץ מהלמידה, חוזרות למבחן וחוזר חלילה.

    לא משהו מסובך, שלגמרי אפשר לפתור בעז”ה.

  • אלישבע

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    12/02/2024 ב3:46 pm

    איך ניתן בקלות לפתור חרדת מבחנים?

  • לאה ל

    אופנה יופי וטיפוח
    חברה
    12/02/2024 ב4:13 pm

    אם אין קושי בקריאה, בהבנת הנקרא ובהבנת הוראות(השאלות)

    יתכן והקושי בהבעת השפה וארגון מבע. והוא משליך באופן ישיר על מענה לתשובות במבחנים.

    שימי לב לאופן השיחזור וההבעה של ביתך לאחר חויה כל שהיא

    או סתם בסיפור יומיומי שארע לה.

    אם את רואה קושי בהבעה, שמוש רב במילות פקק, משפטים מתומצתים וחסרים, קושי בשליפת מילים ספציפיות וחוסר ארגון במשפט-

    מומלץ מאד לפנות לקופה לאבחון קלינאית תקשורת שתעבוד על התחום הזה

  • הבית למורה הפרטית

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    13/02/2024 ב12:00 am

    יש המון סיבות לכישלון במבחנים, וצריך לבדוק כל מקרה לגופו. חשוב להתייעץ עם
    ההורים וגם עם מורות שמכירות את הילדה (משנה שעברה, מחנכת שפוגשת מידע על
    מקצועות שונים, וכדו’).
    כמה סיבות אפשריות:
    1. קושי בהבעה בכתב. – אם אין בעיה בהבעה בעל פה, ניתן לשקול היבחנות בעל פה.
    2. חרדת בחינות. – הפתרון פשוט ברמה רעיונית, אבל זה תהליך ארוך מבחינה מעשית,
    ודורש שיתוף פעולה של ההורים, הילדה והצוות.
    3. מוסחות בשעת הבחינה. – יכול לשבת על קשיי ריכוז, אפשר לשקול טיפול תרופתי.
    יכול לשבת על קשיי ויסות חושי ועוד, ואפשר לשקול היבחנות בחדר נפרד וכדו’.
    4. לקויות למידה שונות המשפיעות. – דיסלקציה, אפשר לשקול הקראת בחינה.
    דיסגרפיה – אפשר לשקול הקלדת תשובות או הקלטתן או מבחן בעל פה.
    5. קשיי קשב. – בשעת המבחן או בשעת הלימוד. קשיי קשב (בין אם זה ADHD ובין אם
    זה רק ADD – קש”ר בלי ההיפר) משפיעים על תחומים נוספים ורבים, וצריך לבדוק
    טיפול מערכתי (אימון קשב, הקניית מיומנויות ועוד).
    6. אסטרטגיות למידה שגויות – דבר המשפיע על אחסון החומר בצורה ברורה ועל יכולת
    השליפה. – יש להקנות אסטרטגיות למידה יעילות וללמד את התלמידה ללמוד.
    7. קשיים פיזיים: עייפות, רעב, מתח (מכל סיבה שהיא), קשיי ראיה, מיקוד ראיה,
    שמיעה… – זה הבסיס, וקודם כל חובה לוודא את זה!!!
    והנה דוגמא למקרה של תלמידה שנכשלה כישלון טוטלי במבחן (כיתה ו’ יסודי, מתחת
    70, הציון הכי נמוך בהקבצה).
    המבחן היה על שברים, ועקב בעיות הקלדה החצי היה רשום כך: 1/2
    התלמידה לא הבינה את משמעות הלוכסן/…
    והעיקר הרבה סייעתא דשמיא! כי זה לפני הכל ואחרי הכל!

  • הבית למורה הפרטית

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    13/02/2024 ב12:00 am

    יש המון סיבות לכישלון במבחנים, וצריך לבדוק כל מקרה לגופו. חשוב להתייעץ עם
    ההורים וגם עם מורות שמכירות את הילדה (משנה שעברה, מחנכת שפוגשת מידע על
    מקצועות שונים, וכדו’).
    כמה סיבות אפשריות:
    1. קושי בהבעה בכתב. – אם אין בעיה בהבעה בעל פה, ניתן לשקול היבחנות בעל פה.
    2. חרדת בחינות. – הפתרון פשוט ברמה רעיונית, אבל זה תהליך ארוך מבחינה מעשית,
    ודורש שיתוף פעולה של ההורים, הילדה והצוות.
    3. מוסחות בשעת הבחינה. – יכול לשבת על קשיי ריכוז, אפשר לשקול טיפול תרופתי.
    יכול לשבת על קשיי ויסות חושי ועוד, ואפשר לשקול היבחנות בחדר נפרד וכדו’.
    4. לקויות למידה שונות המשפיעות. – דיסלקציה, אפשר לשקול הקראת בחינה.
    דיסגרפיה – אפשר לשקול הקלדת תשובות או הקלטתן או מבחן בעל פה.
    5. קשיי קשב. – בשעת המבחן או בשעת הלימוד. קשיי קשב (בין אם זה ADHD ובין אם
    זה רק ADD – קש”ר בלי ההיפר) משפיעים על תחומים נוספים ורבים, וצריך לבדוק
    טיפול מערכתי (אימון קשב, הקניית מיומנויות ועוד).
    6. אסטרטגיות למידה שגויות – דבר המשפיע על אחסון החומר בצורה ברורה ועל יכולת
    השליפה. – יש להקנות אסטרטגיות למידה יעילות וללמד את התלמידה ללמוד.
    7. קשיים פיזיים: עייפות, רעב, מתח (מכל סיבה שהיא), קשיי ראיה, מיקוד ראיה,
    שמיעה… – זה הבסיס, וקודם כל חובה לוודא את זה!!!
    והנה דוגמא למקרה של תלמידה שנכשלה כישלון טוטלי במבחן (כיתה ו’ יסודי, מתחת
    70, הציון הכי נמוך בהקבצה).
    המבחן היה על שברים, ועקב בעיות הקלדה החצי היה רשום כך: 1/2
    התלמידה לא הבינה את משמעות הלוכסן/…
    והעיקר הרבה סייעתא דשמיא! כי זה לפני הכל ואחרי הכל!

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן