שיטה ללמד לוח הכפל

קדם Forums הוראה למידה ועזרים שיטה ללמד לוח הכפל

  • ד.

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    06/07/2022 ב12:06 pm

    קודם תבדקי אם יש לה את מהות הכפל.

    מבינה מתי עושים כפל אם תספרי לה סיפור חשבוני שצריך כפל?

    האם יודעת שכפל זה חיבור של קבוצות שוות בעצם? כך שאם אני לא זוכרת כמה זה תרגיל מסויים אני יכולה להעזר בחיבור וכו’

    לדעת בע”פ אחרת יהיה לגמרי לא יעיל.

  • רחל ל

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    06/07/2022 ב1:31 pm

    יש דיסק חמוד מאוד שנקרא “שיר כפל” ויש שם את כל לוח הכפל במנגינות קליטות

    מאוד עזר להרבה תלמידות.(כמובן בלווי של תרגול והפנמה של מהות הכפל והחילוק)

    לפי מה שאני זוכרת ניתן לקנות את הדיסק בחבקוק בירושלים

  • שירה אלג’ם

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    06/07/2022 ב7:56 pm

    אני ממליצה מאוד על החוברת “7 דקות לכפל”

    מניסיון מכניס לראש בצורה אוטומטית את כל הכפולות גם הקשות יותר

    בקלות ובהנאה בלי הרבה תרגול

    • מרים -רואה אותך יופי

      אופנה יופי וטיפוח
      חברה
      06/07/2022 ב8:38 pm

      איפה משיגים אותה?

      • שירה אלג’ם

        הוראה רכזות וחינוך
        חברה
        06/07/2022 ב8:43 pm

        באלתר ספרים 54 ש”ח

        • שירה כהן

          הוראה רכזות וחינוך
          חברה
          07/07/2022 ב8:06 am

          האםהספר הזה מתאים לילדים עם לקות למידה או עם פערים לימודיים?

          • שירה אלג’ם

            הוראה רכזות וחינוך
            חברה
            07/07/2022 ב2:55 pm

            גם וגם

            אבל בילד עם ליקוי למידה חשוב לבדוק על מה זה יושב

            כי השיטה עובדת הרבה על זיכרון עבודה

            ואם מדובר בילד עם הפרעת קשב וריכוז לדוגמא זה לא יעבוד

            ממליצה לך לדפדף בספר בעצמך

            לראות איך הוא עובד

            (שיטה מהמם, אבל עמוס מאוד בכל עמוד לדעתי, אז יש דרכים להתאים)

            לראות מה את יכולה לקחת לילד הספציפי איתו את עובדת….

            אם תפרטי אשמח לעזור

            בכל אופן בצבירת פערים זה תמיד טוב

  • שירה כהן

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    07/07/2022 ב7:58 am
  • אלישבע

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    07/07/2022 ב9:39 am

    הקישור פותח את לימוד נעים אבל כותב עמוד לא קיים למה התכוונת?

  • מיכל קליין

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    08/07/2022 ב11:41 am

    ללימוד שירי כפל מציעה לבחור מנגינות שכיחות ולתרגל עם הילד- בוא ננסה עם השיר הזה. לא הולך- שיר אחר ואז כבר ממילא חזר, ללוות את השירה בכתיבת המספרים על מנת לחבר גם ערוץ חזותי.. לקבל הדף שלא יראה ושוב לשיר ולכתוב ואז לבדוק כשפותחים הדף המקופל שאכן זוכר ומדייק…. בסוף מתקבעת שיר לכל כפולה גם אצל המורה אבל השיירם משתנים והמנגינות של השירים הכי פופולריים משתנים אז נותנים לילד לבחור את השיר ואם לא מתאים- לעבור לשיר אחר

  • שירה כהן

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    09/07/2022 ב11:53 pm

    היי בנות, העתקתי את התוכן של הקישור הנ”ל

    איך לזכור את לוח הכפל עד 100 מבלי לשנן כלל?

    מורה פרטי עודד דגן

    16/10/2020 · 7 דקות קריאה

    לוח הכפל נתפס בעינינו לרוב כטבלה משעממת שכל תכליתה הוא שינון רובוטי. אך בעזרת תרגול יומי קצרצר, טיפים וקיצורי דרך נוכל לשלוט בלוח הכפל במהרה ובקלילות! לא עוד חישובים מייגעים ולא עוד תסכול מיותר… במאמר זה אציג בפניכם שיטות המיועדות לכלל התלמידים ללא קשר לרמה ההתחלתית וללא צורך בזיכרון מיוחד.

    בואו נודה על האמת, לוח הכפל עושה לרובנו כאב ראש רק מלחשוב עליו. אך לא כך חייב להיות הדבר. חשוב לי להגיד כי הסיבה מבחינתי לכתיבת המאמר היא ההיכרות הקרובה שלי עם ניסיונות חוזרים ונשנים לדעת לוח הכפל שלא צלחו. כולי תקווה ואמונה שמאמר זה יסייע גם לך לדעת את לוח הכפל וחשוב לא פחות- יחזיר לך את הביטחון במספרים.

    לפני שאמשיך לשלל השיטות ודרך הלימוד המיוחדת שברצוני להכיר לכם, חשוב לי שנסכם בינינו כמה דברים:

    1. השיטות אינן תחליף לתרגול והן נועדו בעיקר לייעל ולהקל מאוד על החישובים.
    2. אנחנו נדע את לוח הכפל *רק* אם באמת נקדיש כמה דקות ביום או בשבוע לתרגול (תלוי בקצב בו אנחנו רוצים ללמוד).
    3. לוח הכפל באמת יכול לשמש אותנו בפעולות יומיומיות ואנחנו שואפים ללמוד אותו מתוך עניין ולא רק כי מחייבים אותנו.
    4. לאחר תרגול מספק נדע את לוח הכפל ובכך לא נצטרך להמשיך לתרגל המון כדי לזכור אותו.

    והסעיף החשוב ביותר בעיניי:
    אני נפטר מכל פיסת ייאוש או אכזבה שחוויתי עד היום בניסיון לדעת את לוח הכפל, ומגיע ללימוד היום נקי מפחדים!

    לימוד לוח הכפל בעזרת אסוציאציות

    ”מה שונה ומיוחד בשיטה שאציג בפניכם” אתם בטח שואלים? ובכן, אסוציאציות . זה כל הסיפור. היכולת של המוח שלנו לזכור דברים בעזרת אסוציאציות, או פשוט ”קשר רעיוני בין שני עצמים”, גדולה בעשרות מונים מהיכולת של המוח לזכור דברים שאין ביניהם קשר כלשהו. לכן, השיטה שאציג בפניכם בנויה בעיקרה על בניית הקשרים נוחים שקל לזכור ולכן אני סמוך ובטוח שדרככם לידיעת לוח הכפל בעל פה תתקצר משמעותית.

    כמו כל מאמר הדרכה טוב אציג בפניכם את המלצותיי השונות לפי רמת המוטביציה והזמן הפנוי:

    איך לזכור את לוח הכפל תוך שבוע

    נפתח כל בוקר במילוי ידני של טבלת לוח הכפל שנמצאת בתחתית המאמר. סביר להניח שבבוקר הראשון והשני עוד נתעכב מעט על השיטות וזה לא יבוא לנו במכה אך ככל שנמשיך מבוקר לבוקר נראה את השיפור.

    איך לזכור את לוח הכפל תוך חודש

    במידה וחשוב לי להכיר את לוח הכפל אך אין מבחן כלשהו באופק וחשוב לי להטמיע את העקרונות לאט לאט אבחר במסלול זה. כאן, נמלא פעמיים בשבוע את לוח הכפל ונקפיד על שימוש בשיטות הנלמדות במאמר זה. מכיוון שלא נתרגל את לוח הכפל באינטנסיביות גבוהה, ייקח למוח שלנו יותר זמן ליצור את ההקשרים המתאימים אך לאחר שנתרגל מספיק לעולם לא נשכח את הכפולות.

    הכפולות הפשוטות של לוח הכפל

    מעט לפני שאציג את האסוציאציות שמסייעות לי בבואי לזכור את לוח הכפל, אציג את הכפולות ה”פשוטות” יותר שיש ללוח הכפל להציע לנו.

    הבהרה חשובה: כדי להקל על החישובים נחלק את הכפולות תמיד עד 5, ומעל 5. דבר זה יסייע לנו לבצע חישובים קטנים יותר. לא להילחץ מההסבר, כבר נדגים. הרגל נוסף שחשוב מאוד להטמיע הוא לחשב את המספר הגדול כפול המספר הקטן,תמיד!

    לדוגמה
    בתרגיל 5*3
    נחשב 5+5+5=15
    ולא 3+3+3+3+3

    כפולות של 1

    פשוט כמו שזה נשמע, כל מספר שנכפול ב(1) יישאר אותו מספר. הכפולה הזאת היא עבורנו כמו מתיחות לפני אימון. במידה ואתם הורים או אנשי חינוך חשוב להבין כי מילוי של כפולה זו חשוב מאין כמוהו על אף שהכפולה נראית פשוטה למדי, וזאת מכיוון שעצם ההתחלה של מילוי לוח הכפל עם הצלחה קטנה וקלה כבר משרה ביטחון ורוגע אצל התלמיד.

    כפולות של 2

    כפולות אלו ניתנות ללמידה בעיקר על ידי הבנה של החוק הבסיסי ביותר, שלרוב אנו נוטים לשכוח: כל מספר בכפולה זוגית יהפוך לזוגי. מכאן כבר ניתן להבין כי כל שעלינו לעשות הוא לדלג כל פעם בשני מספרים לפי המספר אותו ביקשנו להכפיל. לדוגמא: 5*2= חמש פעמים קפיצה זוגית מ-0 . 2,4,6,8,10. הקפיצה החמישית נתנה לנו את המספר 10. לאחר מכן, אם נרצה להכפיל מספר גדול מ5 כמו 9*2, פשוט נחסר שני מספרים בכל פעם מהמספר 20 (שהוא הכפולה הכי גדולה של 2 בלוח הכפל עד 100).

    לדוגמה
    9*2 = 20-2 = 18
    8*2 = 20-4 = 16

    כפולות של 3

    כדי לזכור כפולות של 3 נזכיר לעצמנו שהטריק עם כפולות של מספר אי זוגי (1,3,5,7,9) הוא שכאשר נכפול במספר אי זוגי נוסף התוצאה תישאר אי זוגית, וכאשר נכפול במספר זוגי התוצאה תהפוך לזוגית. לכן, כאשר נכפול 4*3 נקבל 12 בעוד שאם נכפיל 5*3 נקבל 15. מה שחשוב לזכור מכפולות 3 הוא שנקבל בהתחלה מספר אי זוגי, ואז זוגי, ואז אי זוגי וכן הלאה.. דבר זה יסייע לנו לחשב ביתר קלות את המספר הבא ברשימה. בהמשך לשיטת ההכפלות שהצגתי לפני כן, נתייחס לכפולות עד 5 ומעל 5. כאשר נרצה לחשב כפולות עד 5 כמו 5*3 פשוט נחשב כלפי מעלה: 5+5+5. במידה ונרצה לחשב מספר הגדול מחמש נוכל לחשב כמה פעמים אנחנו מורידים 3 מהתוצאה הכי גדולה של 3 בלוח הכפל (30).

    לדוגמה
    8*3 = 30-3-3 = 24.

    כפולות של 4

    למען האמת, בזכות הכפולה של 2 , כשניתקל בכפולות של 4 כל שניאלץ לעשות הוא להכפיל שוב ב2 את התוצאה והנה ההסבר: כשנרצה לחשב כפולה כמו 5*4, במקום לחשב כמה זה באמת 5 כפול 4 פשוט נחשב כמה זה 2*5 ונכפיל את התוצאה. כמה נוח, נכון?

    לדוגמה
    6*4 = 6*2 (12) כפול שתיים = 12*2 = 24.

    כפולות של 5

    בכפולות של 5, הכי חשוב לזכור שתמיד נקבל בסוף המספר 5 או 0. דבר זה יקל עלינו מאוד בחישוב כאשר כל פעם נצטרך רק להבין אם כפלנו במספר זוגי או אי זוגי. אם כפלנו במספר אי זוגי התוצאה תהיה (אתם כבר יכולים להשלים בעצמכם שזה אי זוגית), ואם נכפול במספר זוגי התוצאה תהיה זוגית. כך, כשנקבל תרגיל כמו 3*5 נוכל פשוט לחשוב מה המספר הבא שמכיל את הספרה 5 שמגיע אחרי 5- 5,10,15. כך נמשיך בכל פעם שניתקל בכפולה של 5.

    לדוגמה
    4*5 = 5,10,15,20.

    וכעת, הגענו לכפולות ה”חמקמקות” יותר על אף שלמעשה הן פשוטות לגמרי.

    כפולות של 6

    בדיוק כמו שעשינו עם הכפולות של 4 ו2 , כך נעשה עם הכפולות של 6 ו 3.

    לדוגמה
    2*6 = 2*3 (6) כפול 2 = 12

    5*6 = 5*3 (15 שאנחנו יודעים ממקודם) כפול 2 = 30.

    כפולות של 7

    בכפולות של 7 נתרגל מילוי ידני של הטבלה ובכך נתרגל ”זיכרון שריר” כאשר אנו זוכרים טוב יותר אחרי שכתבנו. למקרה שדאגתם- הנה כמה טיפים שיעזרו לנו בכפולות של 7. (יתרון קל לחיילים והמשוחררים שבינינו)

    לכפולות של 7 נתייחס בהתחלה כמו שבתות בצה”ל. אם סגרתי 14 יום סגרתי בבסיס שבועיים. (2*7) אם סגרתי 21 סגרתי למעשה 3 שבועות. (3*7) . אם סגרתי 28 סגרתי ארבעה שבועות בבסיס (4*7). טריקים נוספים לכפולות של 7: 7*7 = 49 זכיות של הפועל באר שבע. כן, אני יודע.. זה נראה לכם כמו אסוציאציה מאוסה אך למעשה כל מה שהמוח צריך כדי לזכור שוב את הכפולה הזו הוא משהו שיגרה אותו לשלוף את פריט המידע הזה. לכן, אם נראה את הכפולה 7*7 ניזכר ישר בבאר שבע והמוח ישלים לבד 49 זכיות. תנו לזה יומיים שלושה ניסיון ותידהמו בעצמכם. לכפולה 8*7 נשתמש באסוציאציה אחרת. כאשר נראה את הכפולה 8*7 ניזכר שזו סדרה יורדת שמגיע עד 56. לא ברור עדיין? אכתוב שוב. 8*7 = 56 . עכשיו זה כבר יותר ברור. שוב, אסוציאציה שמסייעת לנו לפתור את הכפולה בפעם הבאה שנראה אותה בלי לחשב בכלל.

    כפולות של 8

    בכפולות של 8 נעשה מה שעשינו בכפולות של 2 ו 4 ונגיד לעצמנו: ”בואנה, זה לא באמת כזה מסובך”. לכן, כשנבוא לפתור את התרגיל 3*8 , פשוט נחשב (או ניזכר, לאט לאט) כמה זה 3*2 ונכפיל ב2 ושוב ב2. לכן, 3*8 = 3*2 (6) כפול 2(12) כפול 2 = 24. 5*8 = 5*2 (10) כפול 2 (20) כפול 2 (40). כמה פשוט! כמו שאני מניח שציפיתם גם לכפולה של 8 יש כמה אסוציאציות. הראשונה היא של הכפולה 8*8 = 64. כשנבוא לפתור את הכפולה בפעם הבאה פשוט נדמיין יד שרושמת את הספרה שמונה הרבה פעמים בלי להפסיק, כאשר בשלב מסוים היד מתחילה להתעייף והספרה משתנה לאט לאט ל6, ואז ל4 ונרדמת. קחו לכם כמה רגעים לצייר את זה על הדף ותיווכחו כמה זה הגיוני. לצורך העניין ניתן גם לדמיין מטוס פעלולים שעובר בתוך לופים של 8 ואז 6 ואז מתיישר לקראת ה4. כן כן, מבטיח לכם שגם האסוציאציה ה”לא קשורה” הזאת תשרת אתכם בעוד כמה בקרים מהיום.

    כפולות של 9

    אלה הכפולות האהובות עליי. בעיקר משום שישנן שיטות רבות לחשב אותן. השיטה שעובדת לי אישית בצורה הכי טובה היא פשוט להעלות כל פעם ספרה בעשרות ולהוריד ספרה באחדות. לצורך ההדגמה: 2*9 = 18. זאת אומרת שהוספתי לפני ה9 ספרת עשרות והורדתי את האחדות באחד. דוגמא נוספת: 4*9 = 9,18,27,36. שימו לב שבכל פעם עלינו בעשירייה וירדנו באחדות. לכן קל עכשיו לזכור שהכפולות הן 9,18,27,36,45,54,63,72,81,90.

    כפולות של 10

    בכפולות האלו נוסיף כל פעם את הספרה 0 לאחר המספר בו הכפלנו.

    לדוגמה
    7*10 = 70
    10*5 = 50

  • אלישבע

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    10/07/2022 ב10:01 am

    כפולות 7 ליהודים- אפשר להשתמש באסוציאציה של ספירת העומר

  • חני בארי

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    14/07/2022 ב12:56 pm

    יש את סדרת הספרים אחד אחד של אהובה רענן ודסי סגל

    יש להם גם כפל עד 100

    ספר מדהים!!

    מותאם מאוד להוראה מתקנת כי הוא מדורג מאווודדד

    ולכל כפולה יש מספר אסטרטגיות ללמד אותה

    תלוי מה סוג הילד ולמה הוא מתחבר

    מנסיון, חלקם אוהבים אסטרטגיות של חישוב וחלקם את הסולמות

    את בוחרת איזה אסטרטגייה ללמד בכל כפולה

    בהצלחה!!!

  • חני בארי

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    14/07/2022 ב12:58 pm

    שירה,

    השיטות נראות ממש יפות

    אבל לדעתי לא מתאים לכל ילדי ההוראה מתקנת המתקשים

    יש שם ממש חישובים ארוכים

    אבל בספר שכתבתי יש גם וגם

  • אסתי

    גרפיקה
    חברה
    17/07/2022 ב4:12 pm

    אני מוכרת חוברת שעשועונים על לוח הכפל

    מיועד לתרגול על לוח הכפל בצורה חוויתית ומהנה

    החוברת בפורמט של חוברות בוקי עם תלישה נוחה למעלה

    וכוללת 18 עמודים.

    אפשר לקנות בכמויות (במחיר שווה) או ביחידים

    המחיר ליחידה עשרה שקלים.

    אם מעניין אותך כתבי לי ואשלח לך את קובץ החוברת להתרשמות.

    בהצלחה

  • אלישבע

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    18/07/2022 ב10:57 am

    מענין אותי- יכולה לשלוח לי?

    וכן איפה אפשר לרכוש

    • אסתי

      גרפיקה
      חברה
      20/07/2022 ב7:21 pm

      אלישבע מה המייל שלך?

      ניתן לרכוש בבני ברק

      אצלי 0504172722

      או בחנות ‘לתלמיד’ החל משבוע הבא

      בתי הספר שמזמינים מחוץ לעיר משלמים על משלוח

  • דסי לוי

    צילום ומולטימדיה
    חברה
    18/07/2022 ב11:07 am

    היי ממליצה גם על חוברת 7 דקות לכפל של אמא שלי🤍

    וואו כמה תוצאות ראינו….

    אפשר לקנות אצלנו בבני ברק- במחיר 45 ש”ח

    אנחנו עושים גם משלוחים מחוץ לעיר במחיר 5 ש”ח למשלוח- מגיע עד הבית.

    את אם את רוצה לראות דוגמית של החוברת תפני אלינו.

    אפשר לפנות במספר 0548454802

    או במייל [email protected]

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן