

אומנות הבמה והפקות תוכן
ציבורי קהילה
ציבורי קהילה
פעילות אחרונה: לפני 24 דקות
איגוד כל נשות הבמה ואירועי התוכן במקום אחד לשתפים מוצלחים וקידום מקצועי. שמנה לב! פתחנו פה בנוסף גם... פירוט נוסף
ציבורי קהילה
אחוזים לתסריט
קדם ‹ Forums ‹ הפקות במה ותוכן ‹ אחוזים לתסריט
-
אחוזים לתסריט
פורסם ע"י יעל באש אומנות הבמה והפקות תוכן on 18/06/2025 ב11:54 pmאחת שעשתה איתי שתפ לסרט היא כותבת את התסריט ואני על ההפקה כולל ההוצאות
אנחנו רוצות להתחלק באחוזים
איך נראה לכן זה צריך להתחלק ?
Sara Amor הגיבה לפני 2 שבועות, 5 ימים 10 חברות · 23 תגובות -
23 תגובות
-
איך אמרה לי מפיקה גדולה
במימד הקריטיות להצלחת הסרט
התסריט הוא 80%
וההפקה 20%
במימד ההוצאות
התסריט הוא 20% מההוצאות
וההפקה 80% מההוצאות
לכן לדעתה אם מתחלקים באחוזים
זה יתחלק 80% למפיקה ו-20% לתסריטאית
אם אני מסכימה עם זה או לא – זו עוד שאלה
מעניין מה דעתכן
-
נכון. תסריט הוא מקסימום 20%.
רכישה של תסריט טוב הוא בין 3-6 אלף.
ובהוצאות של סרט זה ממש האחוזים הקטנים….
לא שווה לתת יותר מ20% על תסריט.-
-
ידוע לך נכון.
אבל זה מחיר של תסריט שמיועד לסרט נערות ומעלה.
בדרך כלל, המחיר הכללי הוא בין 3-6.יכול להיות שאני טועה, אבל זה בכל אופן המחירים אליהם נחשפתי.
-
-
-
אחוזים מחלקים לפי מחיר
לא לפי קריטיות
למרות שמאוד נכון שתסריט טוב קריטי יותר -
היי יעל
תסריט הוא אחת ההוצאות הקטנות בהפקה
מה גם שהוא 0.01 % מכאבי הראש של הפקה
הוא משמעותי מאד ואסור להקל בו ראש
אבל הוא שווה את המחיר שלו בשוק. ולא נכנס כשותף להפקה
-
0.01 % לא הגזמת! אולי פחות?
כתיבת תסריט טוב לוקחת מינימום של שלוש חודשים. ויש באזור ה13 גרסאות. וזה בנוסף לתחקירים אין סופיים. זה שאת מקבלת את זה מוכן, ואין לך כמעט כאבי ראש מזה. זה לא אומר שזה לא חשוב. ולא אומר שלא צריך לתגמל את הכותבת שעובדת עליו ימים כלילות.
-
מלכי, מהעבר השני אני מגלה לך שגם כתיבת תסריט זה כאב ראש גדול מאוד מאוד!!!!!!
מאוד!!!!!! לכותבת, כמובן, לא למפיקה… וכשמדובר בתסריט מקצועי, לא שטחי
אבל האחוזים זה האחוזים – 20/80
-
-
אוקי נגיד אני מתחלקת 20 אחוז לתסריטאית ו80 לי
זה מתחלק אחרי כיסוי ההוצאות
נכון?
-
כמו שכבר כתבו כאן תסריט זה חלק חשוב וקריטי להפקה טובה,
אבל מבחינת הוצאות הוא הוצאה יחסית קטנה במימד של הפקת סרט.
מה שאני עשיתי ועבד טוב, זה להחליט על סכום מסוים גבוה ממחיר השוק – שיהיה שווה לתסריטאית ואז לחלק את האחוזים עד שמגיעים לסכום שנקבע.במקרה כזה האחוזים יכולים להיות גם כן יותר גבוהים מהרגיל.
המון הצלחות!
-
יעל,
לרוב המפיקה משלמת לתסריטאית בין 20-30 אחוזים,
כמובן אחרי כיסוי ההוצאות,
כי בתור תסריטאית אני יודעת שעל תסריט עובדים ימים ולילות בלי הגזמה!, ותסריט טוב לוקח בערך כ500 פלוס שעות כתיבה בממוצע…
-
הייתי מחלקת את האחוזים לכמה:
חלק לכיסוי הוצאות (ואחר כך לרווחים על השקעת הכסף)
חלק לעבודת המפיקה
וחלק לעבודת התסריטאיתלמרות שאני תסריטאית, ועם כל הכבוד למקצוע ולזמן וההשקעה שבכתיבה, אין לי ספק
שההפקה אמורה לקבל אחוזים גבוהים יותר מכתיבת תסריט.
רק את ההוצאות לדעתי צריך להוציא מהמשוואה, הן לא חלק מעבודת המפיקה, הן
הוצאות שאמורות להחזיר את עצמן, וגם לייצר רווח. -
הכל נכון.
תסריט זה עבודה קשה. ארוכה. מייגעת. משמעותית מאוד להפקה. ועוד…
ההצעה שנתתי לא מורידה מהערך של התסריטאית ולא מאיכות התסריט היא מדברת בשפה של הפקה – עלות תועלת.
בהפקה תסריט עולה סכום מסוים ולא אחוזים מהרווחים, במקרה הזה המפיקה רצתה להציע שותפות לתסריטאית ובעצם להכניס את התסריטאית ל”סיכון” שיש בהפקה – או שיצליח או שלא או שנרוויח או שלא, ולכן מובן לכולן כאן שהתסריטאית צריכה לקבל על ה”סיכון”, ועל האיחור בתשלום שמקרה הזה לא יהיה מידי איזשהו פיצוי – שיהיה לה שווה לקחת את העבודה הזאת…
הייתה כאן הצעה של חלוקת אחוזים מהרווחים של ההפקה, במקרה כזה המפיקה נשארת עם אחוזים שיורדים כל הזמן מהרווחים לטובת התסריטאית.
אני נתתי עצה למפיקה לתת לזה גבולות, ברור שחייב להיות כאן רווח לתסריטאית גם על העבודה שלה, גם על האיחור בתשלום, וגם על הסיכון שהיא לוקחת ולכן, הסכום עליו יחליטו המפיקה והתסריטאית יהיה גבוה משמעותית מהמחיר בשוק האחוזים יהיו גבוהים יותר מ 20 אחוז, אבל תהיה לזה איזושהי תקרה.
כך התסריטאית מרוויחה תשלום מהיר יותר ומובטח יותר (האחוזים יותר גבוהים)
והמפיקה מרוויחה שהיא באיזשהו שלב מפסיקה להפריש כסף עבור התסריטאית. -
אם כבר, אפשר לקפוץ על השרשור?
אותו סיפור, רק תחליפו את התסריטאית למסריטה…
כמה אחוזים לדעתכן צריך לתת למסריטה בשטח שהיא גם עורכת את ההפקה אח”כ?
-
אם זה הסרטה כולל עריכה זה בדרך כלל שותפות מלאה של 50%.
כמובן תלוי במקצועיות של המסריטה. ובגודל ההפקה.
יש מסריטות שלא הייתי שמה עליהם יותר מ35%.
ויש כאלה שהייתי שמה עליהם 50% בלב שקט.-
תודה!
בהנחה שהמפיקה משלמת לפני ניכוי ההוצאות, כלומר מיד שמתקבל סכום מפרישה אחוזים למסריטה.
עדיין את חושבת שמגיע 50%?
או שבגלל ההוצאות זה יגיע לפחות?
ואשמח לעוד דעות…
-
האמת שכתבתי כמה חוזים לשותפות מסריטה- מפיקה, ורובן עד היום היו באזור ה40%-50%.
אבל זה תשלום ישיר, ללא קיזוזים, או ניכוי הוצאות.
זה מאד משתנה מעניין לעניין.
בדרך כלל אני בונה נוסחה לחשב הוצאות , מבררת מה המחיר שהמסריטה הייתה אמורה לקבל במקרה והתשלום היה מיידי, מה רמת ההפקה, מה היקף ההוצאות של המפיקה, מי קהל היעד, מה הצפי לרווחים וכו.
-
-
-
-
כמו שכתבתי קודם:
בעיני אמורים להוציא את ההוצאות מאחוזי המפיקה ולתת להם את האחוזים שלהם.
אם החלטת להניח 30% להחזר הוצאות, לדוגמא,
אז ה70% הנוספים יתחלקו 50-50 בינכן. -
היי
אז לא הגזמתי , לא
ואני יודעת מה זה לכתוב תסריט.
קחי את כל הקושי של הכתיבה
תכפילי בריביות והצמדה
ותקבלי את קושי ההפקה.
גם לגבי צלמת וגם לגבי תסריטאית
הן לא אמורות לגזור קופון מההפקה באחוזים
אלא לקבל את השכר המגיע להן על עבודתן, וזה הבדל גדול.
לא באה להמעיט מערך התסריט, הוא מורכב וקשה ומגיע לו את התגמול ההולם לחלוטין.
או מערך כל נותן שירות אחר בהפקה
רק הרווח הגדול בסופו של יום הוא למפיקה, וחשוב לזכור את זה.
-
הי, הי!
אל תשכחי שאם התסריטאית עשתה את עבודתה בשת”פ-
כשיש סיכון משמעותי שהיא לא תרוויח אפילו שקל לשעת עבודה,
בוודאי שמגיעים לה אחוזים על עצם הסיכון!זה כל הרעיון בשת”פ:
מפיקה שלא יכולה/לא רוצה לשלם על ההפקה לפני שהיא נולדת,
משלמת באחוזים אחרי שהכל מוכן.בעיני זה ברור מאליו.
-
אני חושבת שזה לחלוטין בעיה שלה אם היא החליטה לקחת סיכון.
המפיקה לא אמורה לסבול מזה.
אני גם מפיקה וגם תסריטאית, ומודעת לשני סוגי העבודות האלה.
ומבטיחה לך, כתיבת תסריט לא מגיעה לחמישית מקושי של הפקה.
-
Log in to reply.