טיפול יעוץ אימון והנחיה
מטפלות באומנויות, פסיכולוגיות, עו”סיות, מנחות, מדריכות, מרצות, מאמנות, יועצות, ברוכות הבאות! ... פירוט נוסף
האם הילד שלי מופרע קשב? – הגיגים אסטרולוגיים
-
האם הילד שלי מופרע קשב? – הגיגים אסטרולוגיים
משתפת ברשימה ששלחתי השבוע לרשימת התפוצה שלי:
אשתף אתכן עם הסיפור של יהודה:
הסיפור של יהודה הוא סיפור מייצג, להמון סיפורים דומים שהגיעו אלי בשבועות האחרונים.
סיפורם של הילדים המאתגרים, את עצמם, את אנשי החינוך ואת ההורים. בעיקר את ההורים.
שנבוכים, מבולבלים, טובעים באבחונים ובנזיפות הצוות, וכועסים. על הצוות החינוכי, על הילד, על עצמם.
כועסים משום שאין להם דבר נוסף לעשות.
הם באמת לא יודעים אם הילד זקוק לריטלין, לכתה מקדמת, לקבוצה מקדמת, למורה פרטית, לטיפול רגשי,
או ללא יודעת מה.
בואי ונשמע את הסיפור של יהודהלה. המלמד של יהודלה בן העשר טוען שיהודה חייב ריטלין.
הוא לא קשוב אליו בשיעור, מפריע לאחרים, מתחצף, ו – אי אפשר להמשיך כך.
טוב.
הולכים לנוירולוגית, ששוללת את עניין הקשב. היא ממליצה על טיפול רגשי.
למה טיפול רגשי? כי אין לה רעיון טוב אחר להציע.
מחפשים מטפל טוב לילדים, וקובעים תור ראשון. אך לא לוקחים בחשבון שיהודהלה לא מוכן ללכת
לשום טיפול רגשי או לא רגשי.
הרב’ה אומר ברורות, שצריך ללכת איתו בכוח, אמא טוענת שאי אפשר וזה לא ילך. אז הרב’ה נכנס למאבק כוח עם אמא, וטוען שהיא מפנקת אותו, וזה לא יגמר טוב.
תסבוכת.
בנקודה הזאת, מישהי ממליצה לאמא לבדוק את המפה האסטרולוגית של הילד.
שאלה ראשונה: הילד חייב להגיע לאבחון?
תשובה: לא.
יופי. בואי נקבע.
אמא מביאה לאבחון את פרטי הלידה של יהודלה –יום לועזי, שעה ומקום לידה.
מצרפת את המפה שלו למטה.
האופק (הנקודה הכי שמאלית) במזל אריה.
השמש בבית 10, מיקום ממש חזק, ובמזל תאומים !!!!
שמש תאומים היא שמש לומדת, אינטליגנטית,
אוהבת לצבור ידע, להתעדכן בכל דבר.
זה לא מפה קלאסית של קשיי למידה.
ירח בבית 6, ובמזל דלי, הי. עוד סימן לאינטליגנציה, ראש טוב,
עולם רגשי יציב, מסודר.
אז מה קורה פה?
מחפשת את מרקורי, כוכב הלמידה, ואת הסט שלו – מזל תאומים ובית 3.
אז מרקורי בפוזיציה נהדרת – בית 11 (עוד דלי, עוד תחכום, ראש טוב, אינטליגנציה, ידע)
ובמזל סרטן.
הופה. מרקורי סרטני הוא מרקורי רגיש. נפגע מהר.
ומה קורה בבית 3?
התמונה מתחילה להתבהר:
הילד אריה. האופק שלו גורם לו להיות ילד גאה, מחשיב את עצמו, רוצה שיכבדו אותו, שיכירו בייחודיות שלו.
אבלללללל
בבית 3, בבית הלימודים שלו, יושב לו כוכב מאד מאתגר – שבתאי.
וזה מספר לנו שמאד מאד מלחיצים אותו בחיידר. לא מכבדים אותו. מזלזלים בו.
מתייחסים אליו בצורה קשוחה, והאריה שבו לא מסוגל לשאת את זה.
המרקורי הרגיש שלו, הסרטני, מתרגם את היחס שהוא מקבל ל:
שונאים אותי פה.
אין לי מה לחפש פה.
וכך, ילד מאד אינטליגנטי, ממש מבריק, עם מוח משובח, חי, תוסס, הולך ומסתגר פנימה.
הוא מקוטלג כמופרע קשב, כשיש לו את כל נתוני הלמידה הכי טובים שיש.
הוא לא זקוק לטיפול רגשי. הוא זקוק לכבוד. להערכה. לאהבה. הוא זקוק למבוגר שיאמין בו.
שיראה את הפוטנציאל הענק שיש לו, ויש לו. תאמינו לי.
אני פותחת לאמא של יהודה את מפת הזוויות שלו: (למטה מצורף)
לא להאמין.
יש לנו פה מלא מלא זוויות של כישרונות. הילד ברוך כישרון. בכל קנה מידה.
יש כאן כמה זוויות שמספרות לנו שיהודה באמת חצוף לא קטן,
והוא מעיז לומר דברים שאחרים לא מעיזים לומר. וזה בהחלט יכול להעלות לרבה את הפיוז לראש.
יתכן שהמלמד נכנס איתו למאבק כוח רציני, ומנסה להוריד אותו בכל דרך,
על מנת לשמור על הכבוד שלו עצמו.
יש זווית נהדרת בין השמש לשבתאי – דבר שאומר שיהודה אריה אמיתי. מנהיג. יכול להוביל, להשפיע.
אם המלמד היה מצליח לעשות הפרדה בין האומץ והתעוזה של יהודהלה,
לבין הפוטנציאל הענק ענק ענק שלו,
הוא היה מבין שעליו לשנות את הגישה לגמרייייי.
הכנו ביחד טיוטה של פנייה לרבה,
עם ראשי פרקים מסוכמים:
1. יהודה אינו בעל הפרעת קשב, או הפרעה רגשית מכל סוג.
2. יהודה מחפש כבוד. הערכה. מנהיגות שניתן לנתב למקום חיובי.
3. כשהוא אינו מאוים, ולא צריך להילחם על המקום המכובד שלו, הוא מסוגל להפנות את כוחות הנפש שלו ללימוד. ויש לו הרבה מתנות שם:
מוח טוב, זיכרון משובח, הבנה מצוינת, קליטה מהירה. אהבת ידע.
4. צריך לחשוב איך גורמים ליהודה להרגיש מכובד, בעל מעמד וערך, ולאתגר אותו בצורה חיובית לגלות את העוצמות הלימודיות שלו.
5. כשיהודה ‘מתחצף’, המלמד צריך לומר לעצמו: זה לא נגדי אישית. הוא פשוט ילד חריף שזקוק להכוונה וחינוך
בצורה בונה ולא הורסת.
אמא של יהודהלה יצאה מהפגישה עם המון כוחות ותקווה. היא עכשיו מדויקת, ויודעת בדיוק מה עליה לעשות
בעזרת ה’.
בשבוע הבא אשתף בעוד מפה לימודית של ילד מאתגר. שם התוצאות היו לגמרי שונות,
אבל הרוגע הנפשי היה זהה: כשאמא יודעת בדיוק מה גורם לילד קשיים, זה כבר חצי פתרון.
Log in to reply.