האם הילד שלי מופרע קשב? – הגיגים אסטרולוגיים

קדם Forums טיפול ואימון האם הילד שלי מופרע קשב? – הגיגים אסטרולוגיים

  • האם הילד שלי מופרע קשב? – הגיגים אסטרולוגיים

    פורסם ע"י שיינדי אייזנבך  טיפול on 09/06/2022 ב8:14 am

    משתפת ברשימה ששלחתי השבוע לרשימת התפוצה שלי:

    אשתף אתכן עם הסיפור של יהודה:

    הסיפור של יהודה הוא סיפור מייצג, להמון סיפורים דומים שהגיעו אלי בשבועות האחרונים.

    סיפורם של הילדים המאתגרים, את עצמם, את אנשי החינוך ואת ההורים. בעיקר את ההורים.

    שנבוכים, מבולבלים, טובעים באבחונים ובנזיפות הצוות, וכועסים. על הצוות החינוכי, על הילד, על עצמם.

    כועסים משום שאין להם דבר נוסף לעשות.

    הם באמת לא יודעים אם הילד זקוק לריטלין, לכתה מקדמת, לקבוצה מקדמת, למורה פרטית, לטיפול רגשי,

    או ללא יודעת מה.

    בואי ונשמע את הסיפור של יהודהלה. המלמד של יהודלה בן העשר טוען שיהודה חייב ריטלין.

    הוא לא קשוב אליו בשיעור, מפריע לאחרים, מתחצף, ו – אי אפשר להמשיך כך.

    טוב.

    הולכים לנוירולוגית, ששוללת את עניין הקשב. היא ממליצה על טיפול רגשי.

    למה טיפול רגשי? כי אין לה רעיון טוב אחר להציע.

    מחפשים מטפל טוב לילדים, וקובעים תור ראשון. אך לא לוקחים בחשבון שיהודהלה לא מוכן ללכת

    לשום טיפול רגשי או לא רגשי.

    הרב’ה אומר ברורות, שצריך ללכת איתו בכוח, אמא טוענת שאי אפשר וזה לא ילך. אז הרב’ה נכנס למאבק כוח עם אמא, וטוען שהיא מפנקת אותו, וזה לא יגמר טוב.

    תסבוכת.

    בנקודה הזאת, מישהי ממליצה לאמא לבדוק את המפה האסטרולוגית של הילד.

    שאלה ראשונה: הילד חייב להגיע לאבחון?

    תשובה: לא.

    יופי. בואי נקבע.

    אמא מביאה לאבחון את פרטי הלידה של יהודלה –יום לועזי, שעה ומקום לידה.

    מצרפת את המפה שלו למטה.

    האופק (הנקודה הכי שמאלית) במזל אריה.

    השמש בבית 10, מיקום ממש חזק, ובמזל תאומים !!!!

    שמש תאומים היא שמש לומדת, אינטליגנטית,

    אוהבת לצבור ידע, להתעדכן בכל דבר.

    זה לא מפה קלאסית של קשיי למידה.

    ירח בבית 6, ובמזל דלי, הי. עוד סימן לאינטליגנציה, ראש טוב,

    עולם רגשי יציב, מסודר.

    אז מה קורה פה?

    מחפשת את מרקורי, כוכב הלמידה, ואת הסט שלו – מזל תאומים ובית 3.

    אז מרקורי בפוזיציה נהדרת – בית 11 (עוד דלי, עוד תחכום, ראש טוב, אינטליגנציה, ידע)

    ובמזל סרטן.

    הופה. מרקורי סרטני הוא מרקורי רגיש. נפגע מהר.

    ומה קורה בבית 3?

    התמונה מתחילה להתבהר:

    הילד אריה. האופק שלו גורם לו להיות ילד גאה, מחשיב את עצמו, רוצה שיכבדו אותו, שיכירו בייחודיות שלו.

    אבלללללל

    בבית 3, בבית הלימודים שלו, יושב לו כוכב מאד מאתגר – שבתאי.

    וזה מספר לנו שמאד מאד מלחיצים אותו בחיידר. לא מכבדים אותו. מזלזלים בו.

    מתייחסים אליו בצורה קשוחה, והאריה שבו לא מסוגל לשאת את זה.

    המרקורי הרגיש שלו, הסרטני, מתרגם את היחס שהוא מקבל ל:

    שונאים אותי פה.

    אין לי מה לחפש פה.

    וכך, ילד מאד אינטליגנטי, ממש מבריק, עם מוח משובח, חי, תוסס, הולך ומסתגר פנימה.

    הוא מקוטלג כמופרע קשב, כשיש לו את כל נתוני הלמידה הכי טובים שיש.

    הוא לא זקוק לטיפול רגשי. הוא זקוק לכבוד. להערכה. לאהבה. הוא זקוק למבוגר שיאמין בו.

    שיראה את הפוטנציאל הענק שיש לו, ויש לו. תאמינו לי.

    אני פותחת לאמא של יהודה את מפת הזוויות שלו: (למטה מצורף)


    לא להאמין.

    יש לנו פה מלא מלא זוויות של כישרונות. הילד ברוך כישרון. בכל קנה מידה.

    יש כאן כמה זוויות שמספרות לנו שיהודה באמת חצוף לא קטן,

    והוא מעיז לומר דברים שאחרים לא מעיזים לומר. וזה בהחלט יכול להעלות לרבה את הפיוז לראש.

    יתכן שהמלמד נכנס איתו למאבק כוח רציני, ומנסה להוריד אותו בכל דרך,

    על מנת לשמור על הכבוד שלו עצמו.

    יש זווית נהדרת בין השמש לשבתאי – דבר שאומר שיהודה אריה אמיתי. מנהיג. יכול להוביל, להשפיע.

    אם המלמד היה מצליח לעשות הפרדה בין האומץ והתעוזה של יהודהלה,

    לבין הפוטנציאל הענק ענק ענק שלו,

    הוא היה מבין שעליו לשנות את הגישה לגמרייייי.

    הכנו ביחד טיוטה של פנייה לרבה,

    עם ראשי פרקים מסוכמים:

    1. יהודה אינו בעל הפרעת קשב, או הפרעה רגשית מכל סוג.

    2. יהודה מחפש כבוד. הערכה. מנהיגות שניתן לנתב למקום חיובי.

    3. כשהוא אינו מאוים, ולא צריך להילחם על המקום המכובד שלו, הוא מסוגל להפנות את כוחות הנפש שלו ללימוד. ויש לו הרבה מתנות שם:

    מוח טוב, זיכרון משובח, הבנה מצוינת, קליטה מהירה. אהבת ידע.

    4. צריך לחשוב איך גורמים ליהודה להרגיש מכובד, בעל מעמד וערך, ולאתגר אותו בצורה חיובית לגלות את העוצמות הלימודיות שלו.

    5. כשיהודה ‘מתחצף’, המלמד צריך לומר לעצמו: זה לא נגדי אישית. הוא פשוט ילד חריף שזקוק להכוונה וחינוך

    בצורה בונה ולא הורסת.

    אמא של יהודהלה יצאה מהפגישה עם המון כוחות ותקווה. היא עכשיו מדויקת, ויודעת בדיוק מה עליה לעשות

    בעזרת ה’.

    בשבוע הבא אשתף בעוד מפה לימודית של ילד מאתגר. שם התוצאות היו לגמרי שונות,

    אבל הרוגע הנפשי היה זהה: כשאמא יודעת בדיוק מה גורם לילד קשיים, זה כבר חצי פתרון.


  • 14 תגובות
  • רבקה טייך טייך

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    09/06/2022 ב9:20 am

    מאד יפה…

  • מירי

    כללי
    חברה
    09/06/2022 ב8:10 pm

    נשמע מדהים!

    אפשר רק שאלה כללית על האבחון באמצעות מפה אסטרולוגית?

    בעצם זה נשמע ששניים שנולדו באותו זמן ומקום יש להם נתוני פתיחה זהים

    מה שלא ממש נכון בדרך כלל… (עיין ערך תאומים עם אופי שונה)
    אני מבינה שאני לא מבינה 😅

    וממש מענין אותי להבין איך זה עובד…🤔

  • אפרת מהרשל

    טיפול
    חברה
    09/06/2022 ב9:02 pm

    קראתי בעיון רב את תיאור המקרה של יהודה,

    ואני רוצה לספר לכן שדווקא היום יש הרבה מה להציע במקרה הזה ובכל המקרים הדומים.

    כמומחית לתחום ההתנהגותי (מנהלת גנים להפרעות התנהגות ומנחת הורים בתחום)

    קיים עולם ידע עדכני ורחב שבו יש מגוון דרכים לעזור באופן מיידי ויעיל.

    אנו משתמשים בעקרונות מניתוח התנהגות, CBT , DBT, גישת הסמכות החדשה ועוד.

    ובאמצעות הדרכה להוריםו/או לצוות בגישה הקוגנטיבית -התנהגותית

    רואים שיפור באופן מיידי החל מההדרכה הראשונה! גם בבית וגם במסגרת הלימודית.

    אני יכולה לספר לכן שילדים רבים הגיעו על סף הנשירה מהמסגרת ולאחר הדרכה או שניים להורים- הקשיים התגמדו או נעלמו כליל.

    בהדרכה ההורים לומדים איך לדבר לילד, איך להגיב בסיטואציות השונות, איך להיות סביבה מווסתת ומובילה ולא כזאת שמכבה שריפות.

    בעולם ההתנהגותי הטיפולי-מקצועי יודעים לומר שטיפול רגשי לא עוזר לבעיות התנהגות אלא מחמיר אותם.

    וחשוב שעוד ועוד אנשי מקצוע יחשפו לתחום וידעו לספר להורים שיש מענה מדוייק לבעיה שלהם.

    מי שתרצה הרחבה של הדברים או הסברים נוספים-

    אני כאן בשמחה!

    אפרת מהרשל

  • שיינדי אייזנבך

    טיפול
    חברה
    12/06/2022 ב9:19 am

    שלום מירי,

    את שואלת שאלה מצוינת.

    ארחיב אותה.

    לו יצוייר שבאותו רגע ובאותו מקום נולדו תינוקת, ולהבדיל חתולה.

    לשניהם יש בדיוק אותה מפת לידה. נכון?

    יתכן גם, שבאותה רגע נולדה גם ילדה אפריקנית, צרפתית, וערבייה.

    האם כולם יעברו אותם חיים?

    לא.

    המפה נותנת את הפוטנציאל. כל נתוני הפתיחה.

    וכל אדם יוצק לתוכו את התוכן שלו.

    בהתאם לחינוך, לסביבה, לחוויות הילדות, ולדברים נוספים המעצבים את האישיות שלו.

    כל אותם שהזכרתי קודם, יכלו בתיאורייה להיות זהים בחוויות החיים שלהם.

    וכל אחד ואחת מהם יוציאו מתוך הפוטנציאל הענק,

    את מה שהם מסוגלים להוציא

    בהתאם לדברים הנרכשים שמניתי למעלה.

    זה מזכיר קצת את המדרש על דוד המלך שנולד במזל מאדים,

    היה אדמוני, ויכל להיות שופך דמים.

    בסוף הוא היה רבן של ישראל, והיה עסוק בלבדוק דמי טהרה של נשות ישראל.

    הוא גם ניהל מלחמות ה’, וגם היה נפרד מבני משפחתו בצעירותו,

    וגם נאלץ לנהל מאבקים עם שאול, אבשלום, אדוניהו.

    כלומר, בהחלט שהיה עסוק במגוון ענייני מאדים,

    מתוך אלפי אפשרויות של ביטוי המאדים הוא ביטא בחייו אפשרויות מסויימות.

    אז איך אני, בתור מאבחנת, אדע איזה פן מהאפשרויות, האדם מבטא?

    באמת לא אדע.

    אבחון רציני הוא שילוב של מפה + אדם + סיפור.

    רק לאחר שאני שומעת את סיפור חייו של האדם, אני מתחילה להבין לאן הוא לוקח את הפוטנציאל שלו,

    ואז אני מבינה את תפקיד חייו בהתאם למפה.

    • מלי שארף

      בריאות תזונה והתעמלות
      חברה
      13/06/2022 ב2:35 pm

      פשוט מדהים. מעורר הרבה מחשבה….

      אשמח לשיתופים נוספים ממך

      תודה!

    • מירי

      כללי
      חברה
      13/06/2022 ב3:03 pm

      תודה

      עכשיו זה קצת יותר ברור

      אבל עדיין לא לגמרי….

      בדוגמה של תאומים –

      קל מאוד לראות תכונות אופי שונות לחלוטין כבר בגיל קטן, למרות שהנתונים הסביבתיים לכאורה זהים?!

  • שיינדי אייזנבך

    טיפול
    חברה
    14/06/2022 ב8:03 am

    בגלל שיש ספקטרום רחב של תכונות וצורות ביטוי של כל מזל ומזל,

    תאומים לוקחים בדרך כלל, באופן אינסטינקטיבי

    כל אחד קיצוניות שנייה על הספקטרום.

    כלומר, הם מבטאים אותו מזל בצורות הפוכות.

    מזכיר קצת את הרעיון הפסיכולוגי של

    ‘כל ילד תופס נישה’, מקום משלו,

    שעדיין לא תפוס בבית.

    • מירי

      כללי
      חברה
      14/06/2022 ב8:19 am

      במילים שלי, כדי להיות בטוחה שהבנתי אותך –

      כל מזל יכול לשקף כמה וכמה תכונות אופי בסיסיות אפשריות

      והשילוב של היכרות עם התכונות האפשריות ע”פ המפה האסטרולוגית + היכרות עם המאובחן והסביבה הקרובה

      זה מה שבסוף עוזר להרכיב את התמונה הנכונה למקרה הספציפי

      עכשיו הבנתי נכון סוף סוף? 😉

      • מלי שארף

        בריאות תזונה והתעמלות
        חברה
        15/06/2022 ב1:43 pm

        יש אפשרות להמשך- פלייייייייייז………………?

        היא הבינה נכון? כי ככה גם אני הבנתי

        מחכה לעוד דוגמא

  • שיינדי אייזנבך

    טיפול
    חברה
    16/06/2022 ב7:50 am

    כן. הבנתן נכון.

    אוסיף בהמשך דוגמה נוספת, ששלחתי השבוע.

  • שיינדי אייזנבך

    טיפול
    חברה
    16/06/2022 ב9:23 am

    האם הילד מופרע קשב – ב’:

    בואי נמשיך עם אמא של נתי.

    נתי בן 8, ילד חביב ושמח, אוהב חברים ואחים, עד שמגיע השיעור בחיידר.

    רק פותחים גמרא, ונתי מתקפד. הוא מתכנס, מתנתק,

    מחליט שהוא לא מבין כלום, וממש לא טורח לנסות להבין.

    המלמד כמובן ממליץ על ריטלין אבל אמא של נתי מפחדת להתחיל עם זה.

    עצם הרעיון של ריטלין מרתיע אותה. היא חוששת מתופעות לוואי, מבעיות אכילה, שינה, התפרצויות, ועוד כל מיני ששמעה בעבר.

    אמא של נתי היא תלמידה ותיקה שלי, וביקשה לקבוע פגישה כדי לבחון את המפה שלו.

    אני מכירה היטב את הרקע המשפחתי – בית תוסס, חם, משקיע בילדים. באמת מעניין מה עובר על נתי.

    מצרפת את המפה שלו למטה.

    תמיד פותחים עם האופק.

    אז האופק במזל קשת, מזל שמח, אופטימי ודווקא אוהב ללמוד.

    השמש בגדי, שזה מזל שמרן, שואף, משקיע והירח בסרטן, נמצא ממש מול האופק.

    יש בשילוב הזה, של גדי-סרטן הרבה מה לומר, אבל זה לא קשור ללמידה, ולא קשור להתנהלות של ילד בן שמונה.

    בגיל מבוגר יותר, השילוב הזה יוצר קונפליקטים של בית לעומת משפחה, עבודה לעומת ילדים,

    רגש לעומת שכל ועוד ועוד. לא קשור לגיל הזה משום כיוון.

    אז בוחנים בית 3. בית הלמידה. בבית 3 יש לנתי שלושה כוכבים שמאתגרים אותו:

    נפטון (כמו חנוכייה), כירון (כמו מפתח) ואוראנוס (אין לי דימוי).

    אאמממממ. איך אסביר את זה לאמא?

    תקשיבי.

    אם את שוחה בבריכה, ואני מדברת אליך. מה את שומעת?

    בלבלבלבלבלבלבלב…. קול עמום ולא ברור כזה?

    ככה נתי שומע כשמגיע משהו שמצריך ממנו לאמץ את הראש.

    הוא שומע בליל קולות לא ברור, לא מבין מאיפה הבאת את מה שהבאת, וממש לא קולט מה שמדברים אליו.

    יש פה קושי רציני בהבנת דברים.

    הוא צריך מורה פרטי שיודע איך להנגיש את המיומנויות הלא פשוטות שצריך, כדי להבין גמרא.

    – רגע, שואלת האמא,

    את רוצה לומר לי שהוא פשוט לא מבין איך לומדים גמרא?

    – לגמרי. לא הבין בהתחלה, והתבייש שרק הוא לא מבין, ונאטם.

    – אז איך יכול להיות שהשלבים הקודמים עברו בהצלחה? הוא למד אותיות, קריאה, חומש, הכל בשטף?

    – בהחלט יכול להיות. נתי ילד נבון, מתוק, נעים, מקסים אפשר לומר.

    אבל על מנת להבין גמרא צריך מיומנויות שאין לו:

    פירוק, הרכבה, היקש מדבר לדבר, לבדל, ולדמות, לבנות בניין מחדש. אלה מיומנויות מורכבות מאד.

    והוא צריך הנגשה. תיווך. לא מורה פרטי מהצוות, אלא מורה שלמד איך מנגישים גמרא.

    ב”ה יש היום קורסים לגברים שמלמדים אותם ללמד גמרא בצורה מאד מונגשת.

    צריך רק למצוא את המורה המתאים ולהתחיל את העבודה.

    – וזהו?

    – וזהו.

    אמא של נתי – המקסימה – לקחה את זה ברצינות. היא חיפשה ארגון מתאים,

    אגב, סיפרה לי שיש לא מעט: הביננו, אהל אשר, אחיה, מאירים, ועוד ועוד.

    הצמידה לנתי אברך שהתחיל איתו מהתחלה. כללים, רקע, פירוק, הרכבה.

    היום נתי בן 12 וחצי.

    לאחרונה הייתי בקשר עם אמו, והתעניינתי בנתי.

    נתי התקבל לישיבה קטנה מצוינת. הוא ילד משקיע, לומד, נבחן, עדיין עם ליווי.

    ליווי שבועי צמוד, שהציל לו את החיים.

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    16/06/2022 ב3:30 pm
    מנהלת קהילה בקדם

    שיינדי, איך את מעלה את הפוסטים שלך?
    אני דרך המייל והם מגיעים אלי בצורה מאד לא נוחה, חלק גדול מחוץ לשוליים – גם
    ימין גם שמאל, אין לי אפשרות לקרוא אותם.
    יש מה לעשות?

  • שיינדי אייזנבך

    טיפול
    חברה
    16/06/2022 ב7:51 pm

    לא יודעת

    כותבת רגיל

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן