טיפול יעוץ אימון והנחיה
ציבורי קהילה
ציבורי קהילה
פעילות אחרונה: לפני 20 שעות
מטפלות באומנויות, פסיכולוגיות, עו”סיות, מנחות, מדריכות, מרצות, מאמנות, יועצות, ברוכות הבאות! ... פירוט נוסף
ציבורי קהילה
תיאור הקהילה
מטפלות באומנויות, פסיכולוגיות, עו”סיות, מנחות, מדריכות, מרצות, מאמנות, יועצות, ברוכות הבאות! בואו נדבר על הסטינג שלנו
יעוץ דחוף!!!
קדם ‹ Forums ‹ טיפול ואימון ‹ יעוץ דחוף!!!
יעוץ דחוף!!!
פורסם ע"י מורה אחת הוראה רכזות וחינוך on 07/06/2026 ב12:38 amשלום וברכה,
אשמח ליעוץ
מדובר בסיפור ששמעתי מתלמידה, הסיפור הוא שלבת יש והרה נרקיסיסט, והבת מושפעת מאודדד מכל הקורה בבית. וסובלת מאוד. ההורים אמרו לסמינר שכביכול הם שולחים את הבת לטיפול (הסמינר דרש את זה בסיבה כלשהי שלא קשורה לבית) כל הצוות (מנהלת יועצת מחנכת) בטוחות שהיא הולכת לטיפול אבל ההורים עבדו על הסמינר…
ההורים בשום אופן לא ישלחו אותה לטיפול, וגם אחרי גיל 18 היא לא תלך מעצמה היא רועדת מפחד… השאלה אם יש כן דרך עכשיו שהיא בת 17 לשלוח אותה לטיפול בלי ידיעת ההורים? בגלל הסיפור הזה…
היא באמת סובלת. א”א לתת לה להמשיך ככה.. אם ימצאו לה דרך עכשיו ללכת לטיפול היא תלך. אפשר? יש דרך?
תודההה
חני שידלובסקי הגיבה לפני 5 ימים, 8 שעות 11 חברות · 24 תגובות- 24 תגובות
יוזמת שיח
מורה איכפתית
הלוואי וירבו כמותך מורות בישראל
אני חושבת שזה פיקוח נפש!!!
וחשוב לדאוג לה להגיע לטיפול
איך – זו השאלה? ואנ לא יודעת את החוקים של העיניין
אבל צריך לצאת מנקודת הנחה שהיא חייבת טיפול ועוד הרבה לפני 18…
כדאי לקבל אישור הלכתי לעשות את זה מאחורי הגב של ההורים ואז יהיה ס”ד בזה…
אולי עד שימצא המטפלת והאיך – ולא יודעת אם זה מתאים בנסיבות האישיות של המקרה
שהיועצת של בית הספר – תתחיל לבינתיים לשוחח איתה….
המון הצלחה
פעילה בקהילה
לפני אישור הלכתי אשמח לדעת אם יש דרך לעשות כזה דבר…
וכן אם יש רב שמבין בעניינים האלו בעיקר…
היועצת תדבר איתה, אבל הבת לא מוכנה לדבר איתה. היועצת והסמינר עשו טעויות חמורות כמובן לא מתוך כוונה רעה… פשוט מחוסר ידע מה יצא מזה.
פעילה בקהילה
מבחינה חוקית, עד גיל 18 אין אפשרות לטפל ללא חתימת ההורים על הסכמה לטיפול. ואם ההורים גרושים יש צורך בחתימה של שני ההורים. אם אפשר לידע את הסמינר שההורים “עבדו” עליהם והילדה אינה מטופלת, אולי הם יוכלו לאלץ אותם לשלוח אותה לטיפול, באיום כלשהו. ואגב, מכירה מקרה שההורים “שלחו” את בתם לטיפול, אבל הם עשו דיל עם המטפלת, “מעל ראשה” של הנערה, וזה היה בעוכרי הטיפול.
פעילה בקהילה
תודה לכן!!
אבל מה שכולופן אני יכולה לעשות??
אולי כן יש פתח בחוק… כי זה לא סיפור סטנדרטי.
לאיזה רב ניתן לפנות בעניין??
מנהלת קהילה
הי,
מחר אני נפגשת עם המדריכה שלי,
אשתדל לזכור לשאול אותה אם ידוע לה משהו על זה.
פעילה בקהילה
תודה רחל,
באמת אשמח!! וגם אם לא טיפול… מה אפשר לעזור לה?
פעילה בקהילה
רחל אולי במקרה שאלת את המדריכה שלך?
פעילה בקהילה
תדברי עם הרב שיעה פינק מ’הקשיבה’
זה אפשר דרך עירית בני ברק
כמו כן הרב משה שאול קליין בבני ברק מאוד מבין בתחום
אפשר לדבר עם הרבנית בטלפון של הבית
בינתיים תתני לה תמיכה כמה שאת יכולה
אבל בלי לגרום לה לפתח בך תלות. כלומר מאוד מאוד לשמור על גבולות!!!!!
שלא תסתכני ותסכני אותה על הדרך מחוסר ידע מקצועי..
חברה תורמת
מירי זו נראית לי עצה מצוינת.
מנסיוני, סמינרים פעמים רבות מתנים את המשך הלימודים של הנערה בטיפול,
מפנים למטפלת שהם סומכים עליה
ואף מבקשים לשוחח עם המטפלת.
פעילה בקהילה
זה מה שהסמינר עשה, אבל ההורים אמרו לסמינר שהיא הולכת והיא לא הולכת.
ולהורים יש איזה קשרי משפחה עם מפקחת מאוד גדולה בעיר הזאת… והאמא אמרה לסמינר שאם הם יתערבו לה יותר מידי בחיים היא תפנה למפקחת הזאת. והסמינר מפחד… א”א להגיד גם שהיא איימה עליהן זה לא באמת איום… כי היא לא ממש אמרה את זה ככה במילין האלו, אבל הסמינר יודע מהקשרים של המשפחה.
ולכן הסמינר חושב שהיא הולכת… והיא לא, הבת סיפרה לי שהאמא הלכה לפגישת הורים וחזרה עם החלטה שעכשיו זה לא הזמן לטיפול…
השאלה מה כם אפשר לעשות? טכנית.
אה ומירי זה לא שתיצור קשרי תלות, היא ממש שונאת שאני “מתערבת” לה בחיים. ובסוף זה לטובתה והיא רוצה עזרה.
היא לא פונה מעצמה יותר מידי. ככה שאני לא חוששת על העניין.
מנהלת קהילה
תשובתה של נועה רבינוב – המדריכה שלי –
טיפול תחת 18 חייב הסכמת הורים וחתימה.
אם היא הולכת לטיפול ללא ידיעת הורים ואומרת “אני עוד מעט בת 18” לא בטוח שיבקשו ממנה חתימת הורים.
נשמע שיש הורים עם הפרעה, וסיפור קשה בבית, ניתן לפנות לעו”ס חוק נוער.
אם יש התעללות, לא חייב פיזית, זה יכול להיות גם הזנחה וכו’, זה יכול להיות פתרון.
באופן רשמי זה צריך להיות מוסדר משפטית.
הכי טוב להתייעץ עם עו”ס חוק נוער. של רווחת העיר.
פעילה בקהילה
תודה רחל!
היא בחיים אל תסכים לי לפנות ככה לאנשים…ובמיוחד לא לעשות עסק כ”כ גדול מזה…
אנסה לראות אולי אפשר לנסות באמת לשלוח אותה לטיפול. אני אבדוק את זה. תודה רבה רחל!!!!
מנהלת קהילה
אני לא בטחה שאת צריכה את אישורה לפנות לעו”ס חוק נוער,
מאד יכול להיות שיש כאן סיפור של חובת דיווח,
הייתי ממליצה להתקשר לעו”ס חוק נוער של רווחת העיר שלה באופן אנונימי, לספר את הסיפור בלי שם ולהגיד לה, אני רוצה לדעת האם זה מקרה של חובת דיווח.
- סטטוס תעסוקתי:
ותיקה
זליחה על ההתערבות:)
את בטוחה שיש על זה חובת דיווח? כי לפי מה שאני יודעת על זה חובת דיווח
@1234mora את בטוחה שזה כדי לך? לדווח בלי לספר לה? לשבור לה את האמון שעוד יש לך בה?
תחשבי על זה…
בהצלחה!
מנהלת קהילה
יקרה,
לא אמרתי שאני בטוחה שיש כאן חובת דיווח,
אמרתי שייתכן ויש, לכן, להתקשר אנונימי לעו”ס חוק נוער ולספר את הסיפור ללא שמות ולבדוק האם יש חובת דיווח, אם כן, למסור שם.
שהשם יכוון אותך בעצה טובה!
מנהלת קהילה
ועוד משהו אגבי,
רבים חושבים שחוות דיווח הוא רק במקרה של פגיעה מ. וזה טעות.
- סטטוס תעסוקתי:
פעילה בקהילה
קראתי את ההתכתבות.
במקרה דומה שנתקלתי בהנחית מדריכת ייעוץ, פנינו לרווחה. הסברנו את המורכבות וביקשנו לשמור על חסיון הילדה כשהם מבררים.( לכל עו”ס נוער יש את האזור שהיא אחראית עליו)
אכן, בעדינות ובעקביות הנושא מטופל. אמנם היו כמה אי נעימויות והתלמידה גם הוצאה לתקופה מסוימת לאומנה אבל ב”ה, יש שיפור.
אם מדובר בבני ברק, הם פועלים בשונה מערים אחרות. יחד עם זאת רצוי לשתף דמות רבנית מהקהילה שתלווה את הסיפור. אם אינני טועה גם הרב סילמן מלווה סיפורים כאלה ןמייעץ מול הגורמים הממשלתיים ומוכר על ידם לגבי נושאים המחיבים דיווח.
בהצלחה רבה! יישר כח על העירנות זו הצלת נפשות.
פעילה בקהילה
שלום למורה אכפתית ואחראית
ראשית כל הכבוד על הרגישות והאכפתיות
כמה דברים חשובים:
קוד האתיקה אוסר על מטפל לטפל במטופל מתחת לגיל 18 ללא הסכמה בכתב מאחד ההורים או במקרה של זוג גרוש/פרוד
משני ההורים.
האם אחד מההורים אכן מאובחן באבחנה נרקיסיסטית? או שיש חשש לזה?
במידה וכן זה נתון שקצת משנה את התמונה.
ניתן לעשות כמה דברים.
א. להחתים את ההורה הבריא בנפשו על הסכמה לטיפול.
ב. לנסות לחשוב עם פסיכולוג המוסד כיצד כן לרתום את ההורה (במידה ואין מישהו קבוע ניתן לפנות לשפ”ח ישנם שפ”חים מצוינים בזה)
ג. במידה ויש אישור ויתור סודיות(וכנראה שיש) להתייעץ עם ההנהלה מה לעשות במרבית המקרים מתנים את הישארות הבת בסיוע רגשי
ד. במידה ויש ויתור סודיות לפנות לסמכות תורנית שתוכל לסייע.
ה. לשקול לפנות לפקידת סעד (זה לא מושג של הוצאת ילד לאומנה לא להתבלבל)
שתוכל להוציא היתר משפטי לטפל ללא רשות הורה.
ו. ואם כל אלו לא עוזרים מניחים לנושא ומחכים שהילדה תגיע לגיל 18
בכאב רבפעילה בקהילה
תודה רבה!!
ותודה לכולכן!!
ה’ יברך אתכן!
עזרתם מאד… בעז”ה מקווה לסוף טוב בקרוב!
חברה תורמת
למורה היקרה והמסורה!
קראתי עכשיו את השרשור, יש לי הרבה מה להוסיף לך על זה,
אני עובדת הרבה עם נפגעי נרקסיסטים….
ליוויתי גם סיפור דומה למקרה שהעלית,
אם את עדיים מחפשת להתייעץ
אשמח לעזור לך.
מוזמנת לפנות אלי- 0583289322
הרבה הצלחה וס”ד
פעילה בקהילה
ממשיכה: שיועצת ביה”ס תדבר איתה על נחיצות הטיפול ותשכנע אותה לשתף פעולה.
במקביל, צריך לבדוק מי יממן את הטיפול.
Log in to reply.