הרגשתי אבודה, סקיצות נפסלו על ימין ועל שמאל ולא מצאתי את הדרך להגיע למשהו מקורי, מתאים, מכובד, והכי חשוב: שהלקוח יתחבר.

ודווקא אז כשהחלטתי לאפס את המערכת, ליצור לי סיעור מוחות חדש מסביב לתוצר, מצאתי את הקונספט.

הקונספט הוא כלי שמלווה כל יצירת אמנות, ידנית, מוחשית, מעוצבת, וכל תחום שנכנס בו הפן האישי וה”מגע יד אדם”

מתי אנחנו בעצם צריכים אותו?

יש את העיצוב עם הכותרות השגרתיות: צעיר, מודרני, וינטאג’, כפרי וכד’.

הקונספט נועד בשביל מי שרוצה את הסגנון האישי שלו ביצירה. בתמונה / בריהוט/ בעיצוב.

הקונספט יכול להיות כל דבר שתבחרו, הוא יכול להיות תמונה, הנוף הנשקף בחלון,  ציטוט מספר ילדים, רהיט מיוחד, בד, טקסטורה, חפץ מסויים (הגיטרה של הילד או: ים, פרדס ואפילו דיסני:) ואפילו דברים מופשטים כמו: רעיון או אג’נדה (תנו לחיות לחיות:) , דמות מוכרת (נפוליאון), מושג (מוזיקה) או תקופה מסויימת.

אז כיון שאני לא אדריכלית, אתן לכן כמה דוגמאות בקונספט מהמקום שלי, ואתן תקחו את ההשראה:)

(אגב, הרעיון שאני נותנת למעצבות שקשה להן לא להיצמד להשראה הוא לקבל השראה מנושא לא קשור לתחום, אז תממשי את זה כאן:)

למשל:

עיצוב בהשראת תמונה

“יום עיון למאמנות” הוא הגדרה רחבה ומופשטת שלא ידעתי לתת עליה מענה עיצובי בפועל,

אחרי שקצת הסתובבתי סביב עצמי עם עיצובים שלא מידי התחברתי אליהם בשביל לשלוח ללקוחה,

בינתיים היא שלחה לי תמונה שלדעתה שמבטאת אותה / מבטאת את האימון מבחינתה, את יום העיון וביקשה שאשלב… החלטתי שאני לא משלבת אלא גוזרת ממנה את ההשראה לעיצוב הערב. לא לקחתי כסא ולא עציץ, אבל הקונספט היה בעיקר הצבעים והמרקם של הכסא שמייצג אותה והופיע בפרסומים קודמים.

עיצוב בהשראת רעיון-

עיצוב בהשראת רעיון מתאים לעמוקים יותר שמביננו, והחכמה היא להפוך אותו לנגיש גם לאלו שעמוקים פחות.

למשל, קונספט של אידיאולוגיה כמו סביבה ירוקה או  ציטוט מספר, מצריך גם מבחינת המעצב הרבה יותר מחשבה ויצירתיות מאשר קונספט של ים או מוזיקה.

כדי להקל על עצמינו לעצב בקונספט כזה כדאי להיעזר בסיעור מוחות.

פשוט לכתוב באמצע הדף את הרעיון ומסביבו את כל האסוציאציות, החפצים, המראות והצבעים שהנושא מעלה.

למשל: קחו את הרעיון של “המראה” מה הוא מעלה לכם? מטוס כמובן,שדה תעופה, תא הטייס, חלונות, עננים, כפתורי היגוי וכו’ אחרי שהתמונה המופשטת הפכה למציאותית, תתחילו לחשוב טכנית, מה המרקמים מה הצורות 

מביאה דוג’ מקולגה מוצלחת- סימי בידרמן שעיצבה דף הבית למתכנתת בקונספט של המראה.

קרדיט עיצוב: סטודיו חישוקים

עיצוב בהשראת חפץ-

זהו הקונספט הקליל יותר, בו ניתן להתבסס על חפץ כלשהו כמו פריט אהוב / מאפיין למקום, חפץ שעבר בירושה, חפץ שיש לו משמעות רגשית אצל הלקוח או שהוא פשוט מתאים לרעיון או למסר שרוצים להעביר.
למשל: בית ספר שעשה פרסום לפתיחת הלימודים, הקונספט היה בונבון.
הוספנו את הורוד המתוק במקום החום הכבד, אך נשארנו ברעיון הבונבון וצבעי האריזה שלו.


עיצוב בהשראת רעיון וביטוי הרעיון בחפץ –

זהו קונספט של רעיון, שמפשט אותו לחפצים עיצוביים. למשל: קונספט של עושר או יקר ערך מובע באמצעות צבע זהב ויהלומים, קונספט של ילדות ניתן להביע באמצעות משחקי ילדים וצבעי פסטל, צורות אמורפיות וכד’. משתפת בעיצוב מהמם של עיצוב קונספט אלוף שכזה מקולגה מהממת- ברכי גוזי, מעצבת מוצר ומעצבת גרפית, הקונספט היה להיכנס פנימה אל תוכנו, לעומק. ברכי בחרה להביע את הקונספט הזה באמצעות שערים ומעמקי הים. תראו איזה יופי:

עיצוב בהשראת לוגו-

פעמים לוגו המקום הוא כזה עשיר וממלא בהשראה לאפשר ליצור עיצוב קונספט מלא בהשראתו.
למשל: לארגון ‘שמורה’- קהילת העובדות החרדיות (ממליצה בחום:) יש פרוייקט גדול שנקרא ‘יקיר לי’ בו נפגשות ברחבי הארץ קבוצות קטנות פרונטליות של שיח ורוח בנושאים הקשורים לאישה העובדת. בפרוייקט הזה נפגשו במשך כחצי שנה המנחות, מה שאיתגר עיצובית בכל פעם מחדש, לפני כחודש היה כנס גדול ועכשיו הוא בשיא ההשקה, ועם כל כמויות העיצוב שהוא דורש, שיהיה מותאם ויהיה מבודל (עיצוב לכנס באודיטוריום חייב להיות שונה ומבודל מעיצוב לאסיפה של 20 מנחות…)
את הלוגו המיוחד יצרה שרה פוגל, והוא היה כ”כ עשיר ותואם את רעיון האש, החמימות והביחד, שהחלטנו את כל ההרצה בארועים השונים לעשות בהשראת הצורות והצבעים שלו. מהמיתוג המלא ועד למפיות על השולחן. ושמתי רק מדגם… 
אגב, גם המגזין הזה מעוצב בהשראת לוגו האחוזה, חפשו את המוטיבים המשותפים:)

עיצוב בהשראת נוף-

אפשרות נוספת, היא לקחת את הקונספט מהסביבה בה נמצא המקום. למשל מקום שקרוב לים יעוצב באוירה הזו, מקום שנמצא ביער יעוצב בצבעי חום מחוספס וירוק וכד’.
למשל: סמינר בבית שמש פנה אלי לפני יום מסלולים בבקשה למתג את היום מסלולים ובעצם למתג את הסמינר שלהם לבנות החדשות ולתת להם חלון ראווה שמשקף אותם. היה חשוב להם להדגיש את הגישה האישית לכל בת.
אחרי מלאאא דוגמאות שונות ששלחתי, הרגשתי שמשהו מוזר. 

זו לא הפעם הראשונה שאני עובדת איתם, ותמיד אהבו מיד, מקסימום בשינויים קלים. עשיתי חושבים מחדש.
הצבתי לי את המוטו מול העיניים: “דאגה אישית לכל בת”- זה אמור להיות עיצוב אישי, מרגיש שעשו אותו לכל אחת במיוחד, משהו אולי ידני. אבל זה לא הספיק. ניסתי לחשוב על קונספט מיוחד, ולא לעצב מהבטן.
פתחתי שוב את התקיה “סמינר בית שמש” קראו לה. ואז זה עלה לי: בית שמש מאופיינת בהרים הגבוהים שלה,
הירוק והטבע נשקפים כמעט מכל חלון בעיר, כנראה שגם מהסמינר.
שילבתי את ההרים ואת הידני ו’גזור’ וזה קרה. הסמינר התלהב והרצנו את השפה. כנראה שמה שחסר פה היה הקונספט.

עיצוב בהשראת משפחת חפצים –

אין פה הרבה מה להסביר, אבל אם כבר הזכרנו את קונספט ה’מוזיקה’ ו’עיצוב קונספט’, לא יכולה לגמור את הכתבה בלי לפנק אתכן בטעימה עיצוב תואם קונספט מדויק ומקצועי של חדר מוזיקה, הקו המנימליסטי הוא האישו החזק כאן, אתן חייבות ללכת לראות בלייב, כי העוצמה לא עוברת בכימות התמונה, זה חזק ועוצמתי מכל דמיון, החלל נמצא במנהל הקהילתי נוה יעקב בירושלים.
על העיצוב שרה דויטש – מעצבת שפרצה גבולות ויכולות.
 לא מסבירה הרבה, תקשיבו ללחן לבד…

כמובן שיש עוד סוגים רבים לעיצובי קונספט שלמעלה מנינו את חלקם,
וכשמישהי שאוהבת אמנות יכולה לומר לכן מהצד שעיצובי הקונספט הן אלו שיוצרים עיניין בכל חלל, וכיף לגלות בחלל המעוצב עוד ועוד איזכורים למוטיב שהוחלט ע”י המעצב. (תמיד באיקאה אני רצה בהתחלה לחדרים האלה שמעוצבים בקונספט, ונהנית כל פעם מחדש אפילו שלא שינו שם כלום:)
אולי כי זה נותן למשתמש להשתמש באינטלגנציה שלו ולהנות שהוא הבין את המסר?
המון הצלחות בקינסופט של הפרוייקט הבא שלכן…

נעמי בוקרה- מעצבת גרפית [email protected]

אולי יעניין אותך

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן