אימהות זהירות מג’ימייל

הסרטון פתוח ואושר ע”י נטפרי, לחסומות בכל זאת הנה קישור לגוגל דרייב

עשוי לעניין אותך גם

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לא יאומן, תודה שפתחת לי את העיניים אוזניים וכו’….
    לכאו’ הפתרון שנשמע מתוך דברייך, פשוט לפתוח את המייל והצ’ט וכדו’ ולבדוק, אלא שזה עדיין לא מושלם מכיון שניתן למחוק שיחות, ואז אין כ”כ שליטה.
    האם אני צודקת?

    1. שלום רותי,
      תודה על השאלה החשובה, אם החלטתם שהבנות חייבות גישה למייל – כדאי לשים לב לנקודות הבאות:
      – המייל יהיה משפחתי ולא אישי של בחורה.
      – מידי פעם לבדוק ולעבור על השיחות. (אכן יכול להיות שיחות שנמחקו אבל שיחות מתחדשות. שימי לב – שיחה שאת “נכנסת אליה” תסומן כדואר שנקרא וכדאי להחזיר אותה ל”לא נקרא” גם כדי לא לאבד תוכן חשוב וגם כדי לשמור על האמון של הבת, יכול להיות שכדאי לשתף את הבחורה ולעבור איתה ביחד מידי פעם, כל אמא תפעיל שיקול דעת לפי אופי הקשר עם הבת) .
      – המחשב יהיה במקום גלוי ולא בחדרים.
      – לשים לב לשעות שהבנות יושבות עליו. לא זמן ממושך -לטפל במה שצריך ולקום מהמחשב.
      – לא בשעות מאוחרות בתוך הלילה.
      – לדעתי בדור של היום חייב לתת כלים לבחורה להתמודד נכון גם כשהיא לבד , כשאת לא בסביבה ולא רואה.
      -כמובן להתפלל על זה
      המון סיעתא דישמיא

      1. אכן, כדאי מאוד לשים גדר שבשעות הלילה לא יושבים על המחשב/אינטרנט.
        כנ’’ל, אצלינו בבית היה ברור שלא סוגרים דלתות, ולכן היה הרבה יותר ברור שהמחשב לא ’’משחק’’ וכו.

  2. אני כותבת לך עם דמעות בעינים בנות כל כך טובות ואי אפשר לדעת מה עובר עליהם והכל בכשרות מהודרת השם ירחם עלינו
    תודה רבה רבה

    1. אני כותבת גם בדמעות – מי אמר שהכל בכשרות מהודרת???? על האינטרנט אמרו הרבנים שזה אך ורק לצרכי פנסה, וגם זה בדיעבד של הבדיעבד, כי זה מה יש… ואין ברירה…… כמו חלב נכרי ופת עכו”ם וכד’
      על המחשבה שהכל בהכשר מהודר – על זה השם ירחם…

  3. תדעו שיש קבוצות צאט של בנות, שאחת פתחה והיא מעלה לשם קישורים לדרייב- מהטלגרם (אני לא מבינה בזה, היא אמרה ששם קישורים זה לדרייב אז זה קל להעביר ונטפרי לא מספיקים לחסום כי הם חוסמים רק כשהם רואים שמלא אנשים פתחו את הקישור) אונליין של תכניות טלוויזיה וסרטים שיוצאים חדשות לבקרים, ובנות בעצם יושבות ורואות טלוויזיה! חברה סיפרה לי את זה בתמימות שאחותה מחוברת, והזדעזעתי.
    תבדקו מה קורה סביבכם!!

  4. כמו כל האתר הנהדר הזה- הרמת את הכפפה במקום כל כך חשוב!
    כמורה , התקופת הקורונה המון בנות הכניסו מיילים הביתה, ואנו המורות נעזרות בכך המון, כבר שנה שעברה ראיתי שיש קבוצות שהבנות כל הזמן בצ’אט ביניהן – ממש מכורות! וזה בסמינרים מצוינים!!
    זו בעיה קשה וצריך לחשוב מה ואיך לעשות, איך ניתן לעקוב בצורה מכובדת אחר הבנות – אם בכלל
    ישר כח על העלאת הנושא!

  5. חזק ומחזק אבל חשוב שתדעי שיש לנטפרי אפשרות חסימה של גימייל בלבד וכאשר יש כזה חסימה הצ’אט חסום השיחות ודיאו חסום וכן רוב הסרטונים והתכנים הלא ראויים במיוחד דברים שמגיעים מפרסומות ואפילו זה חוסם את כל התמונות של נשים שנשלחות כולל תמונות אישיות לפעמים
    תודה רבה ותזכי למצוות

    1. שלום בתיה, תודה על התגובה. האם הסינון שלהם פועל גם על קבצים מצורפים למייל? קשה לי להאמין. העירנות צריכה להיות גם במייל שאין בו צ’אט ושיחות וידאו כי יש תכנים לא מתאימים שמגיעים בין בתוך הטקסט ובין כקבצים מצורפים. לא אומרת לא להשתמש אבל להיות עירניות ולהתנהל נכון.

      1. לנטפרי יש אפשרות של מייל בלבד חסימה לכל קישור שהוא כולל דרייב, ז”א כל סרטון..

        1. יש סרטונים שמגיעים כקובץ מצורף ולא נכנסים לדרייב. אני שואלת לגבי כאלו. (אלו סרטונים שהגודל שלהם נמוך נדמה לי עד 25 MB )

  6. אולי אני תמימה, אולי לא בעניינים. אני מתיחסת למחשב ככלי עבודה כמו מסור חשמלי של נגר. הרעיון לא שלי אלא של אחד הרבנים ששמעתי בעבר על סכנות האינטרנט. האם הייתן משאירות בבית מסור חשמלי ללא הגנה .המחשב שלי ורק שלי. יש כמובן חסימת נט פרי ומלבד זה קוד אישי כשהמחשב נפתח. אגב, הנט פרי ב”ה כ”כ חסום שגם אני רב הזמן לא עובדת בדלת סגורה. הילדים יכולים להסתובב סביבי כאשר אני עובדת. אין לי מה להסתיר. קהילת החברות שלי לא שולחת לי שטויות וגם אני לא. אני מסירה את עצמי מכל רשימת תפוצה שמתחילה לשלוח לי נייעס ועוד חומרים שלא רלוונטים לי. מלבד החומר עצמו הם גם זוללי זמן. כמו שאמרתי המחשב כלי עבודה. גם הצ’אט שלי רק עם העובדות האחרות במשרד. ובעיקר בשעות העבודה. מעט מאד לפיטפוטים של סתם וכיף.(ב”ה אין לי נייד חכם ולא וואצאפ). הדוגמא האישית שלנו מאד מאד חשובה!
    יש לי ב”ה בנות בתיכון ואין להם שום מייל. לא זוכרת מעולם שביקשו שאשלח/אקבל עבורן מייל.הא, בעצם כן פעם אחת לשלוח הזמנה לחתונה למישהי שלא הספיקו לשלוח בדואר. יש לי ב”ה בנות צעירות נשואות. כאשר הן מתחתנות הן פותחות תיבת מייל שאותה הן יכולות לפתוח כשהן קופצות אלי לביקור. כי אין להם בבית כמובן. ובת אחת שעובדת עם מחשב רשומה לקבוצת “שמורה” אני פונה לכל אותן נשים שעדיין לא פתחו לבנותיהם תיבת מייל. מנעו ככל האפשר אפשרות זו. תדחו את זה הכי שאפשר. צורך חד פעמי במייל לא מחייב פתיחת מייל! גם כאשר בסמינר כיתות י”ג י”ד (ה’ו’) רצו בזמן הקורונה לשלוח חומרים. הם שלחו למייל שלי ואני העברתי/הדפסתי להם.לפעמים אנחנו גורמות לבעיה, אין לנו חשק להוות צינור של מייל אז אנחנו ברגע פותחות להם תיבה. הפשטות בה כל אחד יכו לפתוח מיילים רבים ככל האפשר היא מפתה אבל בו זמנית עומדת לנו לרועץ כנגדנו. כפי שמוסבר בסרטון הזה בצורה מדהימה ומפחידה כאחת.
    בענין אחר -סרטים. לא נכנסת לענין של האם להראות ואלו סרטים. אבל אם החלטתי שיש סרט שאני יכולה להראות להם.(כל אחד וההחלטות שלו. כי יש כאלו שאם לא יראו להם ילכו לאחרים לראות). אני לא מראה לילדים דרך המחשב. סיכמתי איתם שבבין הזמנים אנחנו שוכרים מקרן. וכך יושבים בסלון והסרט מוקרן על הקיר. הרעיון הוא שמחשב אינו כלי בילוי. הוא כלי עבודה בלבד. ויש זמנים בהם אנחנו רואים סרטים. הוא לא בייבי סיטר כל יום….הילדים שלנו זקוקים לגבולות ברורים. גבולות המותר לא פחות חשובים מגבולות האסור!!! מקוה שדברי יהיו לתועלת! ותודה רבה לפלטפורמה המדהימה הזו. שחפץ ה’ בידכם יצליח!

    1. יפה כ”כ מלכי! כל מילה! ואשרייך שאת מצליחה בצורה כ”כ ברורה והרמטית, חיזקת אותי
      מברכת את כולנו שנזכה!

    2. מלכי ,מעריכה אותך מאד, צריך לקרוא את דבריך בעיון כי יש הרבה מה ללמוד ממך!
      אני רק חייבת להדגיש,כי אכן אנו תמימות ולא חולמות אלו סכנות הטכנולוגה טומנת בחובה, רק תדעו שגם מקרן עלול להוות סכנה איומה. בקהילה החסידית אליה אני משתייכת היה כנס בנושא הטכנולוגיה (בנוגע לבחורים).וכדאי שתחשבו על זה טוב ותפנימו:
      היום, אפשר לצפות בחומר רדוד ובהמשך שה’ ירחם!!! גם בנגן עם מסך קטנטן לצפיה (בנוחיות) וגם למקרן אפשר לחבר דיסק אונקי שחבר/ה הביא לבן/לבת (וצופים בזה כשההורים לא בבית! גם אני העדפתי לרכוש מקרן ושלא יצפו במחשב, אך כשהתוודעתי לכך מיד ירדתי מהענין). אפילו אם מתחילים עם תכנים בסדר, זה ממכר, והיות וחוש הביקורת שלהם לא מספיק מפותח וההתמכרות נוראית הם יצפו גם בתכנים בעייתים ומכאן המדרון מהיר מאד, ירחם ה’!
      ולגבי חסימה במייל-אודה ואתוודה קיבלתי מייל מגיסה/והיה לי חסום הסרטון, כמובן שהסתקרנתי,כי מה שחסום זה ודאי מסקרן יותר,ועשיתי הורדה,וצפיתי בקלי קלות,(אם מעניין אתכם לדעת זה מה שהופץ בזמן הקורונה סדרה של קלות דעת וליצנות של חילונים, מיותר לחלוטין!!!!) אז קחו בחשבון שהנוער החכם של היום, יעשה הכל אם סקרנותו תגבר עליו!!!

    3. ממש ככה, אשרייך .
      גם אצלי המחשב הוא כלי עבודה שנכנס הביתה רק לאחרונה עם סיסמא
      ובבית יודעים שהמחשב מיועד לעבודה בלבד.
      אם כי מטריד אותי שהנוער של היום כל כך טכנולוגי ובעל יכולות גבוהות, ובקלות יכול לפרוץ כל חסימה חזקה ככל שתהיה
      מאחלת לכולנו שלא נצטרך להתעמת עם סיטואציות מהסוג הזה .

  7. תודה טליה.
    חשוב כ”כ! מצמרר!
    רק רוצה לעדכן שיש מצב גם המייל פרטי לחסום שעות שבהן אין אפשרות להשתמש במייל.
    אולי כדאי לכל אם שיש לה כבר מתבגרות בבית (אני עדיין צעירה אבל באמת מזדעזעת מכל הדברים האלה, ונחרדת לדור הקרב ובא…) לדאוג לחסימה משעה מסוימת בערב וכו’.
    וכמובן בתוספת לכל מה שכתבו כאן.
    מעריכה על היוזמה לחזק ולעורר!
    זה פשוט חייב ונצרך!
    תודה גדולה!!!

  8. בס”ד
    טליה שלום
    עם החסימה שלי
    אפילו הסרט שלך לא נפתח
    אבל אני מאד רוצה להבין וללמוד את מה שרצית להעביר בסרט
    אם תוכלי לתמצת, או לשלוח לי קישור לגוגל דרייב
    תודה ענקית על כל המאמצים שלך
    ליבי

      1. עדיין חסום…
        נטפרי
        חבל…
        אשמח מאד לראות, הבנתי שזה חשוב

        1. היי יקרה. כמו שסימה כתבה למטה – זה כן פתוח בנטפרי. הם אישרו בודאות. או שזו קהילה מסוימת או שיש לך עוד חסימה מעבר לנטפרי

          1. טליה יקרה!
            בכל חדרי המחשבים שבאישור חותם בחסימת נטפרי אי אפשר לפתוח אף סרטון, גם לא מה שאתם שולחים. לאחרונה עקב בקשות חוזרות הם נתנו את האפשרות להוריד את הסירטון מגוגל דרייב לדיסק און קי אישי ואז לפתוח במחשב אחר!
            אני עובדת מ”חדר מחשבים” כזה, וסרטון מאושר אני מעבירה לדיסק און קי וצופה בבית ב”מסגרת דיגיטלית” של תמונות שקניתי בקניון רפאלי. נועד לצפיה בלבד ועולה בערך 300 ש”ח .זה מתחבר לחשמל ואפשר להכניס לתוכו כרטיסי זכרון של מצלמה לצפיה נוחה ומוגדלת או דיסק און קי, אבל אי אפשר לצפות בקורס דיגיטלי המצריך קוד אישי כי אין בזה אפשרות כתיבה,
            שיהיה לכם בהצלחה!
            חני.

          2. אם כל כך חשוב להשמר ולהמנע, אז למה לשלוח סרט, אפשר לשלוח הקלטה בMP3 …

          3. שלום דבי, לא בטוחה האם השאלה שלך מופנת כלפי הסרטון שלי או לגבי הקורס הדיגיטלי שחני מדברת עליו. בכל אופן, הרעיון בסרטון הוא לא פסול בעצם.
            (הפנתי את השאלה לרב גדול לפני שהוצאנו את הסרטונים.) אפשר להסתכל על כל המדיה באותו אופן שמסתכלים על קומיקס ואפילו על שוקולד.
            הנקודה הקריטית היא המינון.
            (בהנחה שמדובר בתכנים כשרים, אחרת ברור שאין שאלה)
            ובעניין המדובר בסרטון מעלה, הבעייתיות היא בשלל הכלים והאפשרויות הנגישים במייל, שלכאורה נראה תמים.

    1. היי חוי, תוכלי לשלוח קישור לאופציה הזות..?
      מענין אותי איך אפשר לכסות אופציה של קובץ מצורף…

  9. מזעזע כמה היצה”ר אורב לנו בפינה וכל הזמן משכלל את עצמו.
    אני חושבת שהפתרון הוא לא לחנוק את הילדים כי אז בקלות הם יכולים להשיג את רצונם במקומות אחרים
    וגם לא לחשוף את הילדים לכל התכנים הרדודים כל אחת תתנהל כמו שהיא מכירה את ילדיה ותתיעץ עם רב שמכיר את משפחתה וכמובן עם הרב של המשפחה – בעלה…
    לדעתי הפתרון הוא הרבה יותר פשוט כשהבן או הבת יבינו שכל הדברים הללו רדודים וחסרי תועלת
    שהם יבינו שהם בני / בנות מלך מלכי המלכים, מורמים מעם הם לא יחפשו את הדברים האלו
    כשהנפש מלאה מתוכן ברמה, היא גם מסופקת באמת הנשמה מחפשת אמת ולא זיוף!!!
    וגם כמובן עם ילד שומע כל הזמן אינטרנט אסור, סכנה וכו’ זה יכול ליצור ראקציה לכיוון ההפוך התעניינות סקרנות במושג הזה אינטרנט.. לבדוק עד כמה ההורים צודקים אולי הם מגזימים… לשמור על הילדים ועל עצמנו מכל משמר והכי חשוב לשמור על פרופורציות ואיזון.
    אני לא באה לקרר רק להפנות תשומת לב לבחורי ישיבות ובנות סמינר מהמוסדות הכי הארד קור, שנפלו מפלאפון כשר ותמים שלא היה בו כלום חוץ משיחות וגם מזה התחיל קשר ומכאן עד להידרדרות הדרך מאוד קצרה, בזמני לפני 12 שנה (לא כזה הרבה) לא היו פלאפונים בשום תיכון וגם לא בכיתה י”ב והיום כל בת בט’ היום מחזיקה פלאפון אז גם צריך להבין את הדור הצעיר ואת עולם הטכנולוגיה שנכנס לחיינו בסערה ושינה אותם
    בנימה אישית לי יש מייל מעל 8 שנים ובחיים (!) לא פנו אלי מאף גורם ולא ניסו שלוח לי הודעות ואני מנויה לעשרות רשימות תפוצה של מבצעים וכו’, לעומת זאת בשכונה החרדית בה אני גרה (במרכז ירושלים עיר הקודש) הוטרדתי לא פעם ולא פעמיים באחד הפעמים זה היה בחור בעל חזות חרדית מובהקת!!! ואני נראית דוסית אמיתית לא משהו שמזמין את זה….
    ולי היה את השכל פשוט לברוח כן כפשוטו!! אז שום דבר לא בטוח תתנו לילדים חוסן, הדרכה הכוונה ותפילות רק תפילות
    תפילות של הדלקת נרות שבת, תהילים דמעות של אמא יהודייה זה מה ששומר על הילדים.

    1. ואו מיכל, תודה על השיתוף. ההשתדלות ה”ארצית” היא לעלות לתודעה את התופעות, לא לפחד לדבר על זה (יותר מפחיד שלא לדבר על זה). כל השאר בהשתדלות הרוחנית כמו שכתבת – תפילות תפילות תפילות.

  10. נראה לי שבדורינו כמה שניזהר זה די חסר שליטה.
    ולכן פשוט לשבת עם הבנות ולדבר ןלהסביר ולהזהיר בלי סוף.
    כדי שהן מעצמן תדענה להיזהר מאוד מאוד מאוד.

    1. נכון לאה, מסכימה איתך. היום זה באמת בידיים שלהן לכן חובה ממש לדבר לליבן, להסביר על התופעות והסכנות שלהן. אפשר בתור התחלה גם לשלוח את הסרטון פה לבנות שגולשות באינטרנט כדי להתחיל כזה שיח.. ה’ ישמור את כולן

  11. רק עכשיו רואה את הסרטון.
    בנוגע לדוג’ שטליה היקרה נתנה-
    חשוב מאד מאד- כל התכתבות שמתחילה עם גבר- לא לענות! לא לשאול: מי אתה? איך הגעת אלי? ואפילו לא- אני מבקשת להפסיק
    פשוט לא להיכנס לשיח בכלל! למחוק את ההודעה וזהו (גם בצ’אט אפשר למחוק)
    מנסיון- אני אישית קיבלתי פעם מי-יל מאדם זר שאני לא מכירה- מחקתי את ההודעה בלי להתיחס ובזה תם הסיפור
    לעומת זאת מכירה אשה נשואה שקיבלה הודעה מאדם זר שהציע לה להיות בקשר- היא רק הלכה והסתבכה עם ההסברים מולו שהיא נשואה וכו’- למה להיכנס לזה? למה לתת לו מקום?
    שיחשוב שבכלל לא קיבלת את ההודעה, שהכתובת שהיתה לו שגויה וכו’
    כשאתה נכנס לשיח עם מישהו כבר אין לך שליטה לאיפה התגלגל- מה תאמר, מה תשמע

    הרבה הצלחות

      1. אפשר למחוק רק את ההודעות שאת כותבת…
        עומדים על ההודעה לוחצים על ה3 נק’, ואז תראי את האופציה של המחיקה

  12. היי
    אני בת 18 ורוצה להזהיר את האימהות שכאן דווקא מהפלאפונים, כן אלו הכשרים שאין בהם כלום מלבד שיחות יוצאות ונכנסות,
    הם אסון!!!!
    יש כיום קבוצות של בנים ובנות ביחד כשכל אחת שם מכירה חבר(האלו שמניסים כל הלילה בטלפון, תבדקו אם הם לא באמצע שיחת נפש….).
    אני באופן אישי מכירה בנות שנפלו משם ,(מה יותר קל מלנסוע לקניות לבני ברק/ירושלים ולהיפגש…. ומדובר בבחורי ישיבה!!!)
    והמצב שם מחריד! פשוט תפקחו על הפלאפונים (של הבנות וגם של הבנים) ואל תפחדו להנהיג בבית שבכל רגע אתם יכולים לגעת להם בפלאפון (בדך כלל ילדים כאלו מתנתקים מהקבוצות די מהר).
    נ.ב.
    מי שחושבת שהילדים שלה קטנים מדי שתדע שיש שם בנות החל מגיל 11(אם לא לפניׂ)

    1. הבהרה:
      לא מדובר רק בבחורי ישיבה
      אלא במסוממים וחולי נפש,
      ויש שם אפילו גברים בני 30+

      1. בצ’אט יש אפשרות לחסום את הנראות אם נמצאים בצ’אט או לא.
        אבל השאלה הגדולה יותר איך המייל שלנו הגיע אליהם?
        אז רק שתדעו שכל המיילים למיניהם ‘רוצים להתעשר?’ וכו’ הם נועדו בכדי לאסוף מיילים.
        אם אתן רוצות להעביר מייל לעולם אל תעבירו עם שמות קודמים, תעשו מחיקה של כל הכתובות וככה תחסכו הרבה עוגמת נפש לאנשים.

  13. קצת הרגיש לי מוגזם הסרטון וגם התגובות פה
    גם אני הוטרדתי במייל ופשוט ישר חסמתי
    מייל הוא לא מסוכן בהרבה מפלאפון כשר (ואני לא צריכה לספר אבל גם בטלפון מישהו פתח קו טלפוני איתי וקשקש בקומקום וחוץ מזה גם התקשר אליי הרבה [בלי שהוא בכלל מכיר אותי!] וכל השיחות האלה נעשו מטלפון כשר שלו! וגם על הקול שלו היה נשמע שהוא חרדי… (דחיתי את כל השיחות אבל שמעתי אותו בקו הטלפוני)
    אז תגידי להיות במעקב אחרי המייל – אז צריך גם לעקוב ביומן שיחות,
    ואז אני יגיד לך שגם ברחוב הוטרדתי ואני גרה בתוך תוכי בני ברק, אז נסתגר בבית ולא נצא? או אולי לא להניח לבנות לצאת לבד מפתח הבית?
    בכל מקום יש משוגעים, צריך להתעלם ולהמשיך הלאה
    ויותר מזה צריך לתת אמון בבנות, לא לחנוק, לשחרר ואז הן כבר מעצמן יהיו חזקות וידעו להציב גבולות ומחסומים,
    סך הכל גם לנו יש את הרצון הטבעי והיסודי להשמר, זה מובן מאליו ואני אפילו לא צריכה לכתוב את זה
    כל בחורה שגדלה בבית חרדי, וחונכה על ברכי התורה רוצה לשמור על עצמה וזה אינטרס אישי שלה. לא צריך לעקוב כל הזמן ולתת תחושה של חוסר אמון, ברגע שהאמא/ ההורים יהו חזקים במקומה, אוטמטית היא תרפה את המושכות, וחבל , כי אתם לא יכולים באמת להצמד אליה 24 שעות, וללכת איתה לכל מקום
    ברגע שהאחריות בידיים שלה, אז היא תמיד מוגנת ושמורה כי זה בא ממנה ממקום אישי וטהור שלה
    ולא ממישהו חיצוני שחונק ואז היא רק מנסה להשתחרר…
    באופן כללי ככל שהחינוך הוא יותר בדרכי נועם, הילד יאמץ אותו אל ליבו מרצונו האישי ומאהבה
    כמו המשל המפורסם של השמש והרוח
    הבזבוז זמן בצ’אטים זה באמת נושא כאוב, אבל גם זה לא בהכרח, כי לי אישית יש מחשב אישי ומייל, ובצ’אט השתמשתי רק פעמיים בכל החיים..

    1. היי נחמה, תודה על התגובה.
      להדליק חיישנים ואנטנות אין הכוונה לחנוק את הבנות או לא להסתובב ברחוב/אינטרנט אם צריך,
      אלא להיות שותפות בחיים שלהן, לנהל שיחות, להיות מעורבת, להקשיב, לחשוב ביחד.
      בגילאים ומשפחות מסויימות זה מאוד לגיטימי ומאוד שומר שיש מייל משותף לכולן… בכל אופן כמובן שתלוי בפרטים…

      בנוסף, שלחו לי שרשורים של מיילים עם כאלו – היו שם הרבה “תחנות” כדי להבין מי יושב שם מאחורי המסך והבחורה לא הבינה ולא חשדה בכלום …
      (חשבתי לפרט יותר אבל אם אני אכתוב דוגמאות תחשבי שאני מגזימה אבל אני כותבת מהיכרות אישית באמת)
      בקיצור- העלאה למודעות היא חלק מהמחויבות שלנו כמו שנזהיר את הבנות ממה שעלול לקרות ברחוב.
      וכל אמא בבינתה תעשה מה שנכון לבית והילדים שלה.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן