מה גוגל יודע עלייך? Google Analytics!

סקרנית לדעת איזה מידע גוגל אוסף עלייך? ואם את בעלת אתר, רוצה לדעת כמה מבקרים יש לך, מאיפה הם מגיעים ובאילו דפים הם מסתכלים? אם כן, כדאי לך להציץ בGoogle Analytics!

לפני שאסביר אתן צילום מסך ראשוני מתחילת דרכה של קדם, כדי לתת רקע ותחושה למי שלא מכירה ולאחר מכן הסבר יותר מפורט.


המסך הזה מתאר בשבוע ספיציפי שבחרנו – מאלו מדינות מגיעות הגולשות של קדם? אז כמובן שישראל במקום הראשון עם 10,000 גולשים בשבוע ועוד קבוצות קטנות שמפוזרות על הגלובוס:

אגב אפשר גם להגדיר האם אלו גולשים ממין זכר או נקבה. אתן בהמשך עוד כמה דוגמאות.


ועכשיו להסבר 🙂

Google Analytics הוא כלי חינמי שיכול לעזור לך להבין את התנועה באתר שלך ואת התנהגות המשתמשים. הוא מספק תובנות שיכולות לעזור לך לקבל החלטות טובות יותר לגבי העיצוב, התוכן והאסטרטגיות השיווקיות של האתר שלך. והבשורה הטובה היא – הוא קל לשימוש, גם אם את לא מומחית טכנולוגית 🙂

אתן לכן דוגמה. נניח שיש לך חנות אינטרנטית קטנה שמוכרת מוצרי איפור, או יינות או נעליים, לא חשוב מה המוצר -אינך בטוחה אם האתר שלך מושך מספיק מבקרים, ואינך בטוחה אילו מוצרים הם הפופולריים ביותר. עם Google Analytics, את יכולה לגלות!

דוגמא מקדם – במסך הזה אפשר לראות איזה דפים קיבלו בימים ספיציפים שבחרנו את הכי הרבה צפיות (הסימן K מורה על אלף, לדוג’ 3.6K = 3600), אפשר לראות שבאותם ימים שניטרנו קהילת עיצוב גרפי הייתה הכי נצפית מבין הקהילות. במקום הראשון כמובן דף הבית:

איך מתחילים לאסוף את המידע הזה?

ראשית, תצטרכי להירשם לחשבון Google Analytics ולהתקין קוד מעקב באתר שלך. זה אולי נשמע מאיים, אבל זה למעשה די פשוט. Google מספקת הוראות שלב אחר שלב שיעזרו לך להגדיר את חשבונך ולקבל את קוד המעקב.

לאחר התקנת קוד המעקב, תוכלי להתחיל לאסוף נתונים על התנועה באתר שלך. אתה יכול לראות כמה מבקרים יש לך, מאיפה הם מגיעים (כמו מחיפוש בגוגל, מהפניה מאתר של חברה שלך, ממדיה חברתית וכו’), ובאילו דפים הם מבקרים הכי הרבה. את יכולה גם לראות כמה זמן אנשים נשארים באתר שלך ובאיזו תדירות הם חוזרים.

במסך הבא אפשר לראות כמה משתמשים ביקרו ביום מסויים שניטרנו – כמה מתוכם הם חדשים באתר- וכמה זמן הם גולשים בממוצע.

שמנה לב, באתרי אינטרנט בדרך כלל משך ההתעניינות הממוצע שאתר “זוכה” לו הוא באיזור ה50 שניות! (מה שאפשר להסיק מזה שווה מאמר בפני עצמו)

אנחנו זכינו בתקופה ההיא ל8 דקות שזה המון! אז מה זה אומר? שהגולשות של קדם אוהבות את התוכן שהן מקבלות פה, וזה עוד צילום מסך ישן 🙂 ב”ה המספרים כל הזמן בעליה:

ע”י הנתונים אלה, תוכלי לקבל החלטות מושכלות לגבי האתר שלך. לדוגמה, אם את מבחינה שדף מוצר מסוים מקבל תנועה רבה, ייתכן שתרצי לקדם את המוצר בצורה כבדה יותר. אם את שמה לב שרוב המבקרים שלך מגיעים מפרסום מאתר מסויים, אולי תרצה להתמקד יותר בשיווק מאותו אתר.

דוגמה נוספת: נניח שיש לך בלוג של מתכונים. את רוצה לדעת אילו פוסטים בבלוג הם הפופולריים ביותר כדי שתוכל ליצור עוד תוכן כמוהם. בעזרת גוגל אנליטיקס, תוכלו לראות אילו פוסטים בבלוג מקבלים הכי הרבה צפיות, כמה זמן אנשים נשארים בדפים האלה וכו’.. הבנתן את הרעיון 🙂

המידע הזה סופר שימושי ויכול לעזור לך ליצור תוכן מרתק יותר שהקוראים שלך יאהבו. לדוגמה, אם את שמה לב שהקוראים שלך אוהבים פוסטים על קינוחים או בישול ב5 דק’, אולי תרצי ליצור תוכן נוסף בנושא הזה.

לסיכום, גוגל אנליטיקס הוא כלי רב עוצמה שיכול לעזור לכן להבין את התנועה באתר ואת התנהגות המשתמשים.

למי ששואלת את עצמה – זה בחינם וקל לשימוש! אז למה לא לנסות? מי יודע, אולי תופתעו ממה שלמדתם!

לכל מי שיש אתר וצריכה עזרה בהתקנה/בהדרכה מפורטת יותר בנושא כדי לקדם את העסק שלה, או שאין לה אתר ומעוניינת באחד כזה- אפשר לפנות לצוות שלנו במייל הזה [email protected] במקביל להצטרפות לאחת החבילות פה.

שאלות קצרצרות אפשר להשאיר פה למטה ואנסה לעזור, בהצלחה לכולן!

אולי יעניין אותך

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    1. היי שושי, כן בהחלט רלוונטי, לכל עמוד בקדם יש מספר צפיות ונתונים אנליטים.הנתונים האלו נגישים לצפיה דרך גוגל אנליטיקס רק לבעלי האתר. אם אני אראה שיש ביקוש לזה אחשוב אולי להוסיף גם אצלכן על הפרופיל של כל אחת שתוכל לראות את הנתונים שלה, זה קצת הרבה עבודה בשבילי 🙂 אבל אם יהיה ביקוש גדול בלי נדר אשתדל

  1. רק הארה קטנה –
    קחו את המידע הזה בערבון מוגבל
    יש לא מעט מומחים ש”עובדים” על גוגל בכל מיני דרכים
    כמו: כתובות IP מזוייפות (גוגל מזהה את הכתובת מנקודה א’ ע”פ הגלובוס, בעוד שבפועלהמשתמש יושב בנקודה ב’)
    ועוד דרכים שונות ומשונות
    כנראה שהחבר’ה האלה לא יטרחו להתעניין בחנות אינטרנטית קטנה וחמודה
    ואז המידע כן יהיה אמין יחסית
    מה שבטוח
    שאם מישהי נתקלה בהתעניינות באתר שלה מאזור אבו-דאבי או משהו כזה,
    אין צורך להיבהל 😉

    1. שלום מירי, תודה על ההארה. אבל זה לא מופקע שאכן מישהו מאיזור אבו דאבי ניסה להיכנס לאתר 🙂 לא שזו סיבה להילחץ אבל זה יכול להיות. בוטים, ספאמרים, האקרים וכו’. לדוג’ בחודש האחרון היה בקדם לא מעט נסיונות כניסה מרוסיה .לכן מי שהתוכן באתר שלו משתנה בתדירות גבוהה ורוצה לשמור על הבטיחות טוב לבצע כל מיני הגנות. לנו לדוג’ יש בין היתר חסימות לפי ארצות בעולם שלא רלוונטיות מבחינתי (כמו סין).

      1. רק אני הסתומה שלא מצליחה להטמיע את התג באתר שלי כדי שהוא יזהה אותו?:)

        1. היי שרי, למה את לא מצליחה? אם צריך שמהצוות שלנו יתחברו לאתר שלך ויחברו אותך גם אפשר (בתשלום), אם תרצי בעצמך – תכתבי לי פה מה עשית אנסה לכוון אותך אי”ה

          1. היי
            תודה על התגובה
            בעצם לא נראה לי שזה כל כך מורכב כי זה רק להכניס את התג בדף האתר כדי שהוא ישלח את הנתונים
            יש לי קצת רקע בHTML כי התחלתי ללמוד אבל הקורס הופסק בקורונה:(
            אז לא ברור לי איך אני מטמיעה אותו בכתובת האתר…
            מצרפת מה שכותב לי כהסבר אני מתרגמת ועדיין לא ברור איפה בדיוק אני מוסיפה אותו כדי שיזהה
            כמה עולה השירות אם בכל אופן לא אסתדר?
            Install the Google tag manually
            Below is the Google tag for this account. Copy and paste it in the code of every page of your website, immediately after the element. Don’t add more than one Google tag to each page.

            window.dataLayer = window.dataLayer || [];
            function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
            gtag(‘js’, new Date());

            gtag(‘config’, ‘G-XXX’);

            Use Google Tag Manager?
            For additional features including multiple tag management and enterprise workflows, install and manage with Google Tag Manager.
            Learn More

        2. שרי אפשר לקבל שירות תמיכה בבעלות אתרים באחת החבילות פה. בגדול – לא כל מה שהעתקת צריך לשים, וגם שימי לב לא לפרסם ברשת את הקוד האישי שלך הוא אישי (מחקתי אותו שמתי במקומו XXX) כדי שלא ישתמשו בו ואז הנתונים שלך לא ישקפו את המציאות

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן