3 טיפים שיעזרו לך בניהול ההוצאות בעסק
לא מעט יצא לי לשמוע את המשפט “עסק שלא משלם מס לא צריך לשמור הוצאות”.
ראשית, מבחינת החוק כל בעל עסק (פטור או מורשה) מחויב לשמור אסמכתא
להוצאות בעסק.
בנוסף, כדאי לזכור את המוסד לביטוח לאומי או בשמו השני “החור בכיס של העצמאיים”,
דמי ביטוח לאומי משולמים מהשקל הראשון של הרווחיות בעסק וכך יכול להיווצר
מצב של בעל עסק שלא משלם למס הכנסה אבל דמי ביטוח לאומי ישלם באחוז גבוה.
רכזתי לך 3 טיפים שעוזרים לבעלי העסק בניהול הוצאות:
1.כרטיס אשראי אחד לכל הוצאות העסק
כרטיס אשראי אחד בו מתבצעות כל ההוצאות לעסק מאפשר בקרה של חשבוניות שטרם קבלנו.
וגם מאפשר אסמכתא לתשלום ההוצאה עבור עוסק פטור.
אני אסביר – כאשר אין לעוסק פטור חשבונית/קבלה עבור הוצאה ששילם בעסק,
אפשר להסתמך על אסמכתא לתשלום ההוצאה, כאשר התשלום עבור הוצאה נעשה
בכרטיס אשראי אחד קל לנו לנהל את המסמכים וגם אנחנו חוסכים במיסים.
התנהלות בכרטיס אשראי אחד להוצאות העסק מומלצת מאוד לכל בעלת עוסק
מורשה על מנת לערוך בקרה על חשבוניות חסרות.
2. מכירה את זה שאת צריכה לחפש חשבוניות במייל כי צריך להגיש דוח שנתי?
אז הכנתי הדרכה שתחסוך לך זמן באיסוף הקבלות.
ההדרכה פשוטה וקלה וזה לגמרי חינמי!
כאן ניתן לקבל הדרכה לכלי גאוני שעוזר באיסוף חשבוניות
3.להבין מה ההוצאות המוכרות בעסק שלי
לכאורה פשוט אבל, בניהול הוצאות יש כלל –
כל הוצאה שהיא לצורך ייצור הכנסה, מוכרת.
כבעלת עסק – לא משנה אם את נעזרת ברו”ח או מגישה לבד דוחות,
על מנת לנהל את העסק בצורה טובה יותר –
חשוב לדעת לשים לב לכל ההוצאות שקשורות לעסק שלך.
כל הוצאה שלא נלקחת בחשבון ההכנסה החייבת בעסק,
למעשה מגדילה את התשלום מול הרשויות,
ולבעלי עוסק מורשה מפסידה 17% כסף מזומן של החזר מע”מ.
בנוסף לכך חשוב לזכור כי ישנן הוצאות שלא מוכרות במלואן,
כמו הוצאות רכב או הוצאות כיבוד וביגוד.
נקח לדוגמא בעל עסק שמשלם הוצאות במזומן בסך 10,000 כי ככה “חוסך את המע”מ”,
אבל מהצד השני מדווח על כל ההכנסה בסך 22,000 ש”ח, שעליה משלם מיסים במלואם.
בחישוב שערכנו אותו בעל עסק בעצם מפסיד כ-1300 ש”ח בכל פעם ! (סיפור אמיתי מהשבוע).
לסיכום- ההבנה של ההוצאות בעסק שלך חשובה לקבלת החלטות ולרווח האמיתי בעסק.
חיה מריאנובסקי, יועצת מס.
ליצירת קשר כאן
תגובות
פרקטי לגמרי, תודה!
תודה ברור ונהיר!
תודה! רעיון מעולה