שלישי מקצועי עם שושי רוזנטל

קדם Forums גרפיקה שלישי מקצועי עם שושי רוזנטל

  • שלישי מקצועי עם שושי רוזנטל

    פורסם ע"י פערי אויש אויש מנהלת קהילה בקדם מיתוג שיווק ופרסום on 17/05/2022 ב12:19 am

    שושי רוזנטל – רעיונאית פרסום וחוקרת קריאייטיב


    שושי וקריאייטיב חד הם.

    את שושי זכיתי להכיר לא ממש מזמן. רק שמהרגע שזה קרה, התמכרתי.

    מעבר לחשיבה השנונה, והמקצועיות, היא גם חברה ממש שווה, אוהבת לפנק ולהפתיע באופן אישי (גם אתכם !)

    וכעת, היא מגישה לנו כאן, ראיון שפיצי מיוחד 😉

    אז שושי, אולי תגדירי לנו פעם אחת מה זה המילה קריאייטיב?

    איך אומרים קריאייטיב בעברית?

    מהו השירות שאיש הקריאייטיב מספק?

    מי צריכה את המומחיות הזה, המעצבת? הקופירייטרית? שתיהן?

    הופ, איזו הפגזה.

    כל שאלה ראויה לפוסט נפרד.

    ננסה לירות תשובות , בכל החזיתות. בתקווה לקלוע (:

    נתחיל

    קריאייטיב הוא תרגום למילה creative שפירושה בעברית יצירתיות.

    בפרסום המונח קריאייטיב משמש כהגדרה לחלק היצירתי בהעברת המסר הפרסומי.

    השירות של איש הקריאייטיב הוא לקחת את המסר הפרסומי מתוך הבריף ולהעביר אותו באופן יצירתי-מפתיע – בלתי צפוי, לקהל היעד.



    מי צריכה את המומחיות הזו?

    האם זו המעצבת שמבקשת מהקופירייטרית שתבריק לה קריאייטיב

    או זו הקופירייטרית שזורקת את הכדור למגרש המעצבת בדרישה לויזואל מדליק?


    נעשה סדר

    עבודת הקריאייטיב היא עבודת צוות המתנהלת בשיתוף של שלושה גורמים:


    מנהל קריאייטיב – רעיונאי, אמון על הבאת החלק הרעיונאי. הוא זה שמתווה את הקונספט הרעיונאי לקמפיין הפרסום.

    מעצב, ארט דיזיין – מביא את הצד החזותי מגיע מענף העיצוב, בעל דמיון חזותי וחוש אסטטי עיצובי מפותח.

    קופירייטר – חולש על ענף הכתיבה, בעל קולמוס שנונה וחדה. מביא את הצד הטקסטואלי, האותיות הגדולות – קופי, כותרות, סאבטקטס, וגם את הקטנות, החשובות והקריטיות לא פחות מאחיותיהן הגדולות. לפעמים אף יותר.

    אפשר להגדיר 3 סוגים של אנשי קריאייטיב:

    איש קריאייטיב המוזן מכתיבה, יעזר במעצב להוריד רעיונות למוצר חזותי

    איש קריאייטיב המוזן מעיצוב, יעזר בקופירייטר לנסח את הרעיון בניסוח חד ומלוטש.

    איש קריאייטיב משולב, קופירייטר + ארט דיזיין – יחד איתם מייצר קריאייטיב.

    וכעת לעיקר, יצאת עם הבטחה:

    או שיש לך את זה, או שיהיה לך את זה

    את באמת מאמינה שמי שלא נולד עם זה יכול לקנות את זה אצלך?

    כמובן. וזאת בתנאי שתשימו לב לקהל היעד של המודעה – מעצבות ופירסומאיות. כלומר, אם יש לך את הבסיס היצירתי, יש לך את מיומנויות הקריאייטיב בפוטנציאל. עלייך רק לרכוש אותן.



    ואני רוצה לחזור טיפ טיפה אחורה

    העסק שלך. מה הוא, ומה עשית איתו בתקופה האחרונה, כשהתפנית לקדם את המיזם הבא שלך?

    מאוד ישמח אותי אם תסכימי לשתף אותנו באומץ שאזרת, כששמת את העסק בצד והתפנית לקורס הזה?

    זו היתה באמת החלטה לא פשוטה. לעצור את הברזים בעסק שלי (שואוcreative), להפסיק לתקופה להעניק שירותי קריאייטיב ופרסום ללקוחות. אבל הגיע רגע בו הרגשתי שזה מתפרץ מבפנים. הרעיון התבשל בתוכי כל כך הרבה זמן, עד לרגע שבו הבנתי שכשיש לך ערך להעניק אתה לא יכול לבלוע אותו עמוק בגרון.



    להרבה מאיתנו יש חלומות לפרוץ. מה נותן לך את הכוח?

    מה נותן לי כח? הסיפוק. לראות מעצבת פותחת ראש, עולה על המסלול, פורצת דרך מצליחה ומביאה תוצרת פרסומית ברמה גבוהה ללקוחות. לראות איך היא מממשת את עצמה בהצמדה מליאה לחשבון העו”ש. זה הכח!



    בתור אשה עובדת ששומרת על מקצועיות שיא, והיא גם אמא יהודיה עם עקרונות

    אולי תשתפי אותנו על התמודדות, איזה טיפ יש לך בעניין?

    פגעת בבטן הרכה. חרדית גאה ומאושרת. לא מתנצלת, לא מגמגמת.

    אני רגילה לפעירת הפה כאשר שואלים אותי לקוחות – מה? אין לך ווטסאפ? פרסום זה תחום שמחייב את הכלי הזה…!

    ואני רגילה לדקלם להם חזרה בהומור:

    שיאי ג’ינס מציעים לי להכנס לשיא – ‘הפרסומאית הראשונה בעולם ללא ווטסאפ’ – חבל לי לפספס את היח”צ הבינלאומי הזה רק בשביל הכלי הזה…

    וגם זה- ובין ארבע לשמונה עונה רק לשאלות המתחילות במילה ‘אמא’.



    טיפ בלעדי לחברות קדם

    טיפ ייעיל מתוך הפרק ‘לחלוחית בזמן בצורת’ – כיצד ניתן לעקוף את הגל החוסם אותנו ולייצר קריאייטיב גם כשהכל נראה חסום ויבש.

    הטיפ נקרא ‘סימולציית שיחת לקוח’

    העניין הוא פשוט אך ייעיל להפליא. לקחת את המוצר/העסק עליו אנחנו צריכות לייצר קריאייטיב ולערוך שיחה (אמיתית!) עם חברה/בעל/מתנדבת תורנית. אם אין לך כזו, דברי עם עצמך.

    בשיחה תשחקי כאילו זאת שמולך לא יודעת מה המוצר המדובר, ואת מנסה לשכנע אותה בשכנועים למה כדאי לה לרכוש/לקנות את המוצר. תוך כדי השיחה והדיבור על המוצר והשכנוע עולים כיווני מחשבה מפתיעים ויצירתיים. ממליצה לנסות!



    איך הגעת לתחום הקריאייטיב?

    עצם השאלה מרחיבה לי אינסטינקטיבית את שרירי הלסת התחתונה. לשאול אותי איך הגעתי לקריאייטיב זה בערך כמו שתשאלי זמרת – איך הגעת לתחום השירה. זאת שמגיל אפס ממוקמת מול המראה עם בקבוק ביד כמיקרופון. או לשאול ציירת איך הגעת לתחום הציור, זאת שכל המחברות משורבטות אצלה עם דיוקני מורות מכל זוית אפשרית.

    קריאייטיב אצלי זה לא משהו נספח, זה DNA. זוכרת את עצמי תמיד עם יציאות קריאייטיביות, מפתיעות, בבית ספר, בסמינר, שולפת שפנים, הופכת יוצרות, מביאה את התשובה הבלתי צפויה, מכעיסה את הצוות כמובן, מפייסת באופן יצירתי שמחייב לצחוק ולהתפייס. וכך גם בבית עם המשפחה והילדים. חברות וכל מי שבא איתי במגע על פי רב נכווה ונשאר מבסוט.

    העסק שלי הוא המשך טבעי של החיים עצמם, פשוט לממש את הDNA הטבעי במישור מקצועי.



    מה למדת מהעסק לחיים?

    לחשוב יצירתי בכל המישורים. לפעמים מספיק רעיון יצירתי וביצוע פשוט כדי להגיע ל”וואו”. במקום עוגת יומולדת מקצועית – גליליות ממולאות בדפים עם מחמאות!



    הטבה בלעדית לחברות קדם

    10 אחוז הנחה נוספים על מחיר ההשקה (הוצאתי בלטות כדי להביא את המחיר הזה …שישאר ביננו! )

    מוגבל להיום בלבד עד השעה 23:59

    שימי לב – קישור לתשלום עם הטבת קדם כאן



    ולסיום עם שושי היתה נעל איזה נעל היית?

    ולמה –

    נעל שפיץ. בוודאות. למה? אה בטח. היא נוחה לנגב אבק מפינות נידחות בבית (;

    תודה שושי, היה מרתק, פרקטי במיוחד, (לא רק הנעל)

    חברות, שושי כאן היום לענות לכם על שאלות,

    תשאלו כל שאלה שבא לכם,

    המומחיות שלה זה להביא את התשובה הכי מחודדת 🙂

    נעמי בוקרה הגיבה לפני 2 שנים 5 חברות · 15 תגובות
  • 15 תגובות
  • עורכת דין אסתי וייסלר-בהגן

    כללי
    חברה
    17/05/2022 ב8:42 am

    וואו

    נהניתי מכל מילה

  • נעמי בוקרה

    גרפיקה
    חברה
    17/05/2022 ב1:10 pm

    שושי

    יש לך דוג’ מעשית לחלקות תפקידים בפועל?

    מנהל קריאייטיב – רעיונאי, אמון על הבאת החלק הרעיונאי. הוא זה שמתווה את הקונספט הרעיונאי לקמפיין הפרסום.

    מעצב, ארט דיזיין – מביא את הצד החזותי מגיע מענף העיצוב, בעל דמיון חזותי וחוש אסטטי עיצובי מפותח.

    קופירייטר – חולש על ענף הכתיבה, בעל קולמוס שנונה וחדה. מביא את הצד הטקסטואלי, האותיות הגדולות – קופי, כותרות, סאבטקטס, וגם את הקטנות, החשובות והקריטיות לא פחות מאחיותיהן הגדולות. לפעמים אף יותר

    מה עושה מנהל הקריאטיב? הוא בעצם לא מביא את הרעיון החזותי וגם לא את הרעיון הכתוב. אז מה בעצם התפקיד שלו?

  • פערי אויש אויש

    מיתוג שיווק ופרסום
    חברה
    17/05/2022 ב11:58 pm
    מנהלת קהילה בקדם

    שלום לכם

    נעמי, אני מעבירה את השאלה שלך לשושי, היא תענה מהזוית המקצועית שלה

    והתשובה מהזוית שלי,

    יש לי 3 בנות מקסימות, שעוזרות לי הרבה, אמרה לי מישהי, אם הן עוזרות לך כ״כ, אז מה את עושה בבית? אמרתי לה, בגדול, נחה עם נעלי בית הספה…. 🙂

    או

    כמו המשפטים, אתה עובד, תהיה פועל, אתה נח, תהיה מנהל..

    בקיצור, לנהל זה לעבוד…

  • פערי אויש אויש

    מיתוג שיווק ופרסום
    חברה
    18/05/2022 ב10:09 am
    מנהלת קהילה בקדם

    תשובת שושי:

    שלום נעמי,

    את שואלת שאלה מתבקשת, עושה רושם שתפקיד מנהל הקריאייטיב הוא להסתובב על כסא המנהלים ולצפות מלמעלה על התרקמות העבודה (: ממש לא.

    אסביר באופן מפורט:

    מנהל קריאייטיב מנחה את הקונספט הרעיוני בקווים כלליים, הקונספט נכתב במילים פשוטות אך מתווה דרך רעיונית ברורה להעברת המסר.

    לאחמ”כ הוא מעביר את הקונספט לקופירייטר ולמעצב.

    הקופירייטר מוריד את הקונספט לקופי – כתיבה שיווקית שנונה ומבריקה. בעוד המעצב מביא את הצד הויזואלי של הקונספט.

    כמובן שאחרי ביצוע העבודה, היא עוברת שוב למנהל הקריאייטיב לבחון את התוצאה והאם היא עולה בקנה אחד עם הקונספט.

    לסיכום – מחלקת הקריאייטיב נעשית בעבודת צוות, כשמנהל הקריאייטיב מנחה את הקו הרעיוני וגם מפקח על הוצאתו לאור ע”י הקופירייטר והמעצב.

    • נעמי בוקרה

      גרפיקה
      חברה
      18/05/2022 ב11:34 am

      פערי תודה על ההעברה והתגובה.

      אבל עדין… לא הבנתי.

      מה זה הרעיוני בקווים כלליים?

      יש אפשרות להדגים על מודעה כלשהי? (אם צריך- לא איכפת לי להעלות מודעה שלי לכאן, שנכתבה ע”י קופרייטרית ועוצבה על ידי) פשו מאוד מסקרן אותי מה התפקיד של המנהל בתמונה?

      מילאנו בריף שלחנו לקופי ועיצבנו

      מה המנהל עושה חוץ מלשבת על כסא נח מול החוף….

  • חני ל.

    כללי
    חברה
    18/05/2022 ב11:44 am

    אז בעצם אפשר להיות קופירייטר בלי להיות מעצב גרפי?

    כלומר זה מתאים למי שהכוח שלה במילים?

    • נעמי בוקרה

      גרפיקה
      חברה
      18/05/2022 ב11:51 am

      זה ודאי

      קופרייטור הוא בד”כ לא מעצב גרפי.

      יש מעצבות שטובות בכתיבה ועושות גם קופי, אבל רובן לא…

  • חני ל.

    כללי
    חברה
    18/05/2022 ב12:08 pm

    נשמע טוב!

    ויש כאן מישהי שיודעת על קורס קפירייטיב למתחילות?

  • פערי אויש אויש

    מיתוג שיווק ופרסום
    חברה
    18/05/2022 ב12:29 pm
    מנהלת קהילה בקדם

    חני, תבדקי אצל שושי, על הקורס שלה,

    כי כשאת אומרת מתחילה, את רוצה משהי שתלמד אותך את כל התהליך עד לתוצאה המקסימלית

    לא יודעת אם יש הבדל עם נקודת היציאה שלך מתחילה או לא

    זה המייל האישי שלה:

    [email protected]

  • שרה פיליפס

    גרפיקה
    חברה
    18/05/2022 ב12:53 pm

    נשמע שחני מחפשת קורס “קופיריטרית” ולא “קריאייטיב”. לא?

    הקורס של שושי הוא של קריאיטיב

  • חני ל.

    כללי
    חברה
    18/05/2022 ב1:05 pm

    הבנת נכון…

  • פערי אויש אויש

    מיתוג שיווק ופרסום
    חברה
    19/05/2022 ב4:04 am
    מנהלת קהילה בקדם

    נעמי, הנה לך דוגמא

    המסר: חטיבת לימוד חדשה בתחום המגע

    מנהל הקריאייטיב הנחה את הקונפסט הכללי: ליצור תחושה של מגע במודעה

    הקופירייטר לקח את ההנחיה וגיבש קופי מתאים

    המעצב לקח את ההנחיה לצד הויזאולי.

    (נ.ב. במקרה זה את שלושת הכובעים איישתי אני 🙂 במחלקת קריאייטיב העבודה מבוזרת ל-3 בעלי מקצוע)

  • נעמי בוקרה

    גרפיקה
    חברה
    20/05/2022 ב3:22 am

    תודה פערי.

    אז בעצם הוא מחליט על האוירה הכללית שתהיה במודעה

    מה היא תשדר ומה ירגישו

    אבל בצורה כללית ולא בקווים מעשיים, להם שייכת המעצבת?

  • פערי אויש אויש

    מיתוג שיווק ופרסום
    חברה
    20/05/2022 ב10:46 am
    מנהלת קהילה בקדם

    ושוב שושי עונה:

    נעמי, בואי נמיר את המונח ‘אווירה’ שיוצר רושם של משהו באוויר (: למונח קונספט

    קונספט – הנחיית הקו הרעיונאי הכללי בקמפיין פרסום

  • נעמי בוקרה

    גרפיקה
    חברה
    22/05/2022 ב11:27 am

    אוקיי, תודה שושי ופערי

    בהחלט מחכים:)

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן