שלישי מקצועי עם שושי רוזנטל
-
שלישי מקצועי עם שושי רוזנטל
שושי רוזנטל – רעיונאית פרסום וחוקרת קריאייטיב
שושי וקריאייטיב חד הם.
את שושי זכיתי להכיר לא ממש מזמן. רק שמהרגע שזה קרה, התמכרתי.
מעבר לחשיבה השנונה, והמקצועיות, היא גם חברה ממש שווה, אוהבת לפנק ולהפתיע באופן אישי (גם אתכם !)
וכעת, היא מגישה לנו כאן, ראיון שפיצי מיוחד 😉
אז שושי, אולי תגדירי לנו פעם אחת מה זה המילה קריאייטיב?
איך אומרים קריאייטיב בעברית?
מהו השירות שאיש הקריאייטיב מספק?
מי צריכה את המומחיות הזה, המעצבת? הקופירייטרית? שתיהן?
הופ, איזו הפגזה.
כל שאלה ראויה לפוסט נפרד.
ננסה לירות תשובות , בכל החזיתות. בתקווה לקלוע (:
נתחיל
קריאייטיב הוא תרגום למילה creative שפירושה בעברית יצירתיות.
בפרסום המונח קריאייטיב משמש כהגדרה לחלק היצירתי בהעברת המסר הפרסומי.
השירות של איש הקריאייטיב הוא לקחת את המסר הפרסומי מתוך הבריף ולהעביר אותו באופן יצירתי-מפתיע – בלתי צפוי, לקהל היעד.
מי צריכה את המומחיות הזו?
האם זו המעצבת שמבקשת מהקופירייטרית שתבריק לה קריאייטיב
או זו הקופירייטרית שזורקת את הכדור למגרש המעצבת בדרישה לויזואל מדליק?
נעשה סדר
עבודת הקריאייטיב היא עבודת צוות המתנהלת בשיתוף של שלושה גורמים:
מנהל קריאייטיב – רעיונאי, אמון על הבאת החלק הרעיונאי. הוא זה שמתווה את הקונספט הרעיונאי לקמפיין הפרסום.
מעצב, ארט דיזיין – מביא את הצד החזותי מגיע מענף העיצוב, בעל דמיון חזותי וחוש אסטטי עיצובי מפותח.
קופירייטר – חולש על ענף הכתיבה, בעל קולמוס שנונה וחדה. מביא את הצד הטקסטואלי, האותיות הגדולות – קופי, כותרות, סאבטקטס, וגם את הקטנות, החשובות והקריטיות לא פחות מאחיותיהן הגדולות. לפעמים אף יותר.
אפשר להגדיר 3 סוגים של אנשי קריאייטיב:
איש קריאייטיב המוזן מכתיבה, יעזר במעצב להוריד רעיונות למוצר חזותי
איש קריאייטיב המוזן מעיצוב, יעזר בקופירייטר לנסח את הרעיון בניסוח חד ומלוטש.
איש קריאייטיב משולב, קופירייטר + ארט דיזיין – יחד איתם מייצר קריאייטיב.
וכעת לעיקר, יצאת עם הבטחה:
או שיש לך את זה, או שיהיה לך את זה
את באמת מאמינה שמי שלא נולד עם זה יכול לקנות את זה אצלך?
כמובן. וזאת בתנאי שתשימו לב לקהל היעד של המודעה – מעצבות ופירסומאיות. כלומר, אם יש לך את הבסיס היצירתי, יש לך את מיומנויות הקריאייטיב בפוטנציאל. עלייך רק לרכוש אותן.
ואני רוצה לחזור טיפ טיפה אחורה
העסק שלך. מה הוא, ומה עשית איתו בתקופה האחרונה, כשהתפנית לקדם את המיזם הבא שלך?
מאוד ישמח אותי אם תסכימי לשתף אותנו באומץ שאזרת, כששמת את העסק בצד והתפנית לקורס הזה?
זו היתה באמת החלטה לא פשוטה. לעצור את הברזים בעסק שלי (שואוcreative), להפסיק לתקופה להעניק שירותי קריאייטיב ופרסום ללקוחות. אבל הגיע רגע בו הרגשתי שזה מתפרץ מבפנים. הרעיון התבשל בתוכי כל כך הרבה זמן, עד לרגע שבו הבנתי שכשיש לך ערך להעניק אתה לא יכול לבלוע אותו עמוק בגרון.
להרבה מאיתנו יש חלומות לפרוץ. מה נותן לך את הכוח?
מה נותן לי כח? הסיפוק. לראות מעצבת פותחת ראש, עולה על המסלול, פורצת דרך מצליחה ומביאה תוצרת פרסומית ברמה גבוהה ללקוחות. לראות איך היא מממשת את עצמה בהצמדה מליאה לחשבון העו”ש. זה הכח!
בתור אשה עובדת ששומרת על מקצועיות שיא, והיא גם אמא יהודיה עם עקרונות
אולי תשתפי אותנו על התמודדות, איזה טיפ יש לך בעניין?
פגעת בבטן הרכה. חרדית גאה ומאושרת. לא מתנצלת, לא מגמגמת.
אני רגילה לפעירת הפה כאשר שואלים אותי לקוחות – מה? אין לך ווטסאפ? פרסום זה תחום שמחייב את הכלי הזה…!
ואני רגילה לדקלם להם חזרה בהומור:
שיאי ג’ינס מציעים לי להכנס לשיא – ‘הפרסומאית הראשונה בעולם ללא ווטסאפ’ – חבל לי לפספס את היח”צ הבינלאומי הזה רק בשביל הכלי הזה…
וגם זה- ובין ארבע לשמונה עונה רק לשאלות המתחילות במילה ‘אמא’.
טיפ בלעדי לחברות קדם
טיפ ייעיל מתוך הפרק ‘לחלוחית בזמן בצורת’ – כיצד ניתן לעקוף את הגל החוסם אותנו ולייצר קריאייטיב גם כשהכל נראה חסום ויבש.
הטיפ נקרא ‘סימולציית שיחת לקוח’
העניין הוא פשוט אך ייעיל להפליא. לקחת את המוצר/העסק עליו אנחנו צריכות לייצר קריאייטיב ולערוך שיחה (אמיתית!) עם חברה/בעל/מתנדבת תורנית. אם אין לך כזו, דברי עם עצמך.
בשיחה תשחקי כאילו זאת שמולך לא יודעת מה המוצר המדובר, ואת מנסה לשכנע אותה בשכנועים למה כדאי לה לרכוש/לקנות את המוצר. תוך כדי השיחה והדיבור על המוצר והשכנוע עולים כיווני מחשבה מפתיעים ויצירתיים. ממליצה לנסות!
איך הגעת לתחום הקריאייטיב?
עצם השאלה מרחיבה לי אינסטינקטיבית את שרירי הלסת התחתונה. לשאול אותי איך הגעתי לקריאייטיב זה בערך כמו שתשאלי זמרת – איך הגעת לתחום השירה. זאת שמגיל אפס ממוקמת מול המראה עם בקבוק ביד כמיקרופון. או לשאול ציירת איך הגעת לתחום הציור, זאת שכל המחברות משורבטות אצלה עם דיוקני מורות מכל זוית אפשרית.
קריאייטיב אצלי זה לא משהו נספח, זה DNA. זוכרת את עצמי תמיד עם יציאות קריאייטיביות, מפתיעות, בבית ספר, בסמינר, שולפת שפנים, הופכת יוצרות, מביאה את התשובה הבלתי צפויה, מכעיסה את הצוות כמובן, מפייסת באופן יצירתי שמחייב לצחוק ולהתפייס. וכך גם בבית עם המשפחה והילדים. חברות וכל מי שבא איתי במגע על פי רב נכווה ונשאר מבסוט.
העסק שלי הוא המשך טבעי של החיים עצמם, פשוט לממש את הDNA הטבעי במישור מקצועי.
מה למדת מהעסק לחיים?
לחשוב יצירתי בכל המישורים. לפעמים מספיק רעיון יצירתי וביצוע פשוט כדי להגיע ל”וואו”. במקום עוגת יומולדת מקצועית – גליליות ממולאות בדפים עם מחמאות!
הטבה בלעדית לחברות קדם
10 אחוז הנחה נוספים על מחיר ההשקה (הוצאתי בלטות כדי להביא את המחיר הזה …שישאר ביננו! )
מוגבל להיום בלבד עד השעה 23:59
שימי לב – קישור לתשלום עם הטבת קדם כאן
ולסיום עם שושי היתה נעל איזה נעל היית?
ולמה –
נעל שפיץ. בוודאות. למה? אה בטח. היא נוחה לנגב אבק מפינות נידחות בבית (;
תודה שושי, היה מרתק, פרקטי במיוחד, (לא רק הנעל)
חברות, שושי כאן היום לענות לכם על שאלות,
תשאלו כל שאלה שבא לכם,
המומחיות שלה זה להביא את התשובה הכי מחודדת 🙂
Log in to reply.