מרגישה שנגמר לך האוויר? הנה קצת מוטיבציה לחיפוש עבודה

קדם Forums הייטק עבודה מרגישה שנגמר לך האוויר? הנה קצת מוטיבציה לחיפוש עבודה

  • מרגישה שנגמר לך האוויר? הנה קצת מוטיבציה לחיפוש עבודה

    פורסם ע"י ברכי שפירו  חברה on 29/04/2021 ב10:17 am

    החלטת לחפש עבודה חדשה?

    לפני שאת כותבת את קורות החיים ומרעננת את פרופיל הלינקדאין שלך, תחילה עליך לעבוד על הגישה הנכונה כדי להצליח. קל להתלונן על הבוס ולומר לכל הסובבים שאת הולכת לצאת לדרך חדשה. הרבה יותר קשה להוציא את החלום לפועל.

    הנה שמונה דרכים להחזיק את המוטיבציה בחיפוש עבודה.

    1. פחות לדבר, יותר לעשות

    כולנו מבזבזים כל כך הרבה מזמננו היקר בתקווה שיקרה קסם ודברים ישתנו וישפרו את חיינו בן לילה. זה לא עובד ככה. במציאות, במקום לקטר על הבוס והתפקיד הנוכחי שלך, עליך ליזום שינוי ולקבל את ההחלטה הנועזת להתקדם הלאה. קבלי החלטה והתחילי לפעול בשביל להגיע למשרה הבאה בעז”ה.

    הכי קל לדחות לקיץ, לאחרי החופש הגדול, לאחרי החגים… לעולם לא יהיה זמן מושלם. יש זמן אחד מעולה להתחיל וזה עכשיו. ברגע שהחלטת – חובת ההשתדלות עליך, והס”ד בוא תבוא.

    2. בני לך תוכנית למציאת עבודה.

    כשיוצאים לטיול – מכינים מראש מפה ומסלול. כשמשפצים בית – שוכרים אדריכל ומעצב ומכינים שרטוטים ותוכניות עיצוב. כך גם בחיפוש העבודה שלך. הכיני לעצמך תוכנית ברורה על בסיס יומי.

    מה היא כוללת? שיפור והתאמת קורות החיים שלך כך שיתאימו למשרות שאת פונה אליהן. שיפור פרופיל הלינקדאין ופעילות בפלטפורמה על ידי יצירת קשר עם מגייסים, אנשי משאבי אנוש וחברי לינקדאין שיכולים לעזור לך לקבל את המשרה הבאה. חיפוש בלוחות דרושים וקבוצות משרות תפקידים מתאימים ושליחת מועמדויות. מציאת מגייסים שאפשר לפנות אליהם. קבעי זמן לתרגל הצגה עצמית נכונה. אם צריך – בקשי עזרה בחינם או בתשלום, העיקר שתהיי בטוחה שאת מעבירה את המסר המקצועי שלך כמו שצריך. הכיני את עצמך נפשית לקשיים, כישלונות ודחייה. הכל חלק מהמשחק.

    3. הימנעי מלשמוע דיבורים שליליים והקיפי את עצמך במוטיבציה.

    לא צריך חלילה להתנתק מחברות שמייאשות אותך, רק לשמור על מרחק בריא בזמן שאת ממשיכה באופן פעיל לחתור לעבר המטרה שלך.

    חפשי כאלה דומות לך. מצאי אחרות שחולקות את אותה הדרך (בקבוצות שליויתי זה עבד נהדר) ושתפנה אחת את השניה בהתקדמות שלכן. בצענה סיעור מוחות וחפשנה רעיונות חדשים כל הזמן. הצטרפי לאירועי רשת ומפגשים שיכולים להיות רלוונטיים. תוכלי ככה להטעין את עצמך מאנרגיה של אחרים, ללמוד טכניקות חדשות, אולי לנתח מדוע לא עברת את תהליך הגיוס האחרון…

    4. פרגני לעצמך בתקופה הזו.

    תהליך ראיונות יכול להיות ארוך ומתיש. הקפידי לאכול נכון, לישון טוב ולתרגל. ברמה האישית עלייך להיות במצב שיכול להכיל את כל התהליכים הרגשיים שעלולים לקרות בדרך, הדחייה והלחץ הקשור לתהליך מציאת עבודה.

    5. החליפי את המחשבות השליליות בחיוביות.

    לכולנו מחשבות שליליות עצמיות במוח. אנחנו האויב הגרוע ביותר של עצמנו… אנשים מבחוץ יעודדו אותנו, אך הקול המציק הקטן המושמע בלולאה אינסופית בראש ממלא אותנו בספק.

    לעתים קרובות מחשבות אלה מייאשות אותנו בדרך להצלחה. מדהים עד כמה הקול הפנימי שלנו יכול להיות קריטי וכמה אנו קשות עם עצמנו. אם מישהו אחר היה מדבר איתנו כמו שאנחנו חושבות על עצמנו, היינו מתנתקות מאותו אדם. זה לא חייב להיות ככה ואת יכולה לשנות את השיחה הפנימית בראש שלך. ניתן לשנות את הלולאה השלילית למונולוג פנימי חיובי. החליפי מיד כל דיבור עצמי שלילי במחשבות חיוביות ומעודדות. הזכירי לעצמך את כל הפעמים שהצלחת והתגברת על מכשולים. הזכירי לעצמך הישגים מהעבר. דמייני את עצמך בעבודה החדשה, כמה זה יהיה נהדר. החזיקי את החזון הזה. הפעילי אותו שוב במוחך בזמנים קשים.

    6. הכירי את נקודות התורפה שלך והיעזרי ובעת הצורך.

    כולנו טובים בדברים מסוימים וטובים פחות בדברים אחרים. התמקדי בחוזקות שלך, וכשמשהו חסר – בקשי עזרה. אם את מרגישה שאת לא עוברת מספיק טוב ראיונות – חפשי איך להתכונן טוב יותר, אם חסר לך ידע מקצועי במבחנים וראיונות – בדקי איך אפשר להשלים אותו או להתמקצע יותר.

    7. אל תתייאשי מהדרך הארוכה, אלא התמקדי בכל צעד קטן ומצטבר.

    השגת מטרה גדולה – כמו קבלת עבודה חדשה – עלולה להיות מרתיעה ומשתקת. כדי להקל על עצמך, פרקי את החלום הגדול לחלקים קטנים וקלים יותר לביצוע. עבדי בתכנית יומית והתמקדי בכל חלק קטן.

    קחי את הזמן לשמוח בכל אבני הדרך הקטנות בדרך, בכל הצלחה קטנה.

    8. חשבי על סיבה, מטרה או משמעות עמוקה יותר מדוע את מחפשת עבודה חדשה.

    כשאת עובדת על משהו גדול, הסבירות להצלחה מתגברת כשיש סיבה טובה לעשות אותו. זה יכול להיות בגלל שאת רוצה להגדיל את המשכורת, להיכנס לתחום מקצועי חדש, לשפר את איזון הבית/עבודה כדי להיות יותר זמן עם המשפחה, אולי זה כדי לעזוב בוס לא נעים. הזכירי לעצמך כל הזמן, במיוחד בזמנים קצת קשים יותר, למה את עושה את זה. השתמשי בזה כמנטרה שאת אומרת לעצמך לאורך כל היום. הזכירי לעצמך ש: “אני עושה את זה לטובת ילדיי ואני אעשה כל מה שצריך כדי להתקדם. מגיע להם את הטוב ביותר “.

    ברכי שפירו הגיבה לפני 2 שנים, 12 חודשים 3 חברות · 4 תגובות
  • 4 תגובות
  • אביגיל איתן

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    29/04/2021 ב10:45 am

    תודה רבה!!

    יש לי שאלה.

    נניח שלמדתי מקצוע כלשהו עם ידיעה מראש שיש לזה ביקוש, אבל נתוני הפתיחה שלי לגמרי לא טובים ואני מקבלת רק תשובות שליליות על הרקע הזה (ולא על הרקע המקצועי). מה עושים בכזה מקרה? איך ממשיכים?

    • ברכי שפירו

      חברה
      חברה
      29/04/2021 ב12:41 pm

      מה הכוונה ב”נתוני פתיחה לא טובים”?

      גיל? ניסיון חסר? משהו אחר?

      למשל אם חוסר ניסיון הוא גורם מעכב – צריך למצוא דרכים לצבור את הניסיון, בתשלום או לא בתשלום (ודאי שעדיף לא לעבוד בחינם, אבל אם מצאת פרוייקט לעשות כסטאז’ – הוא מוסיף לך שורת ניסיון בקו”ח וכמובן גם ידע אמיתי וניסיון בשטח)

      להמשיך ללמוד כל הזמן לקחת קורסים ולהשתלם.

      אם תפרטי על גורם מעכב נוסף – אוכל להרחיב

      בהצלחה!

  • עדי דהרי

    הייטק
    חברה
    03/05/2021 ב9:25 am

    שלום וברכה!

    רציתי לשאול איך אני מתמודדת להתחיל בעבודה ללא נסיון כאשר יש דרישה לנסיון

    (למרות שהובטח לי השמה במכללה בה למדתי ובסוף הם לא נתנו השמה לכלל הקבוצה)

    השאלה מה קודם למה הביצה או התרנגולת?

    אודה לתשובה

    • ברכי שפירו

      חברה
      חברה
      03/05/2021 ב9:51 am

      כמו שעניתי קודם –

      חפשי איך לצבור את הניסיון, אל תשבי בחיבוק ידיים ותחכי שיימצא המקום שיקלוט אותך ויתן לך את הניסיון.

      כמובן שאם את מוצאת בינתיים משרה ללא ניסיון – לכי על זה, נהדר.

      אבל כל עוד לא מצאת – השקיעי בפרוייקטים, המשיכי ללמוד ולהתמקצע, קחי קורסים שונים (אפילו אונליין) וחפשי לקוחות שתוכלי לבנות עבורם את הפרוייקט וכך להוסיף שורת ניסיון לקורות החיים.

      דבר נוסף שחשוב לוודא,

      האם קורות החיים שלך מספיק טובים? מסמך נכון ואיכותי של קו”ח יכול להגדיל משמעותית את אחוזי החזרה לאחר שליחת מועמדות.

      בהצלחה!

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן