שיחת התפטרות – איך עושים את זה נכון?

קדם Forums הייטק עבודה שיחת התפטרות – איך עושים את זה נכון?

  • שיחת התפטרות – איך עושים את זה נכון?

    פורסם ע"י ברכי שפירו  חברה on 06/02/2022 ב12:57 am

    בתקופה האחרונה אני מקבלת הרבה שאלות לגבי איך לדבר על העזיבה שלי ואיך להודיע למנהל/ת הנוכחי/ת.

    גם את בלחץ מההודעה הזאת? מבולבלת ולא בטוחה איך נכון להציג את הדברים?

    זכרי שזה קורה כל הזמן

    את לא הבנאדם הראשון שאי פעם עזב מקום עבודה, ולא תהיי האחרונה. לכן, אם את מפחדת שהמנהלת שלך תזדעזע, תתפרץ או תיפגע באופן אישי, קחי נשימה עמוקה וחזרי על זה: זהו חלק נורמלי לחלוטין מעולם העבודה. שלא לדבר על זה שהמנהלת שלך אולי לא כזאת מעופפת כמו שאת חושבת, אחרי תקופה של “אגיע היום באיחור,” או “אצא היום מוקדם” ולסיום, המייל המזמין שלך “היי, נוכל לשוחח מחר בבוקר?”.

    עם זאת, תרצי גם להתכונן לתגובה שאת עשויה לקבל בעת הודעה על עזיבה. זה כנראה לא יהיה התקף צרחות (אני מקווה), אבל זה יכול להיות הצעה נגדית טובה יותר או לחץ רגשי לנסות לגרום לך להישאר יותר זמן מההודעה שנתת. גם אלה די נורמליים, אולי בהזדמנות אחרת אקדיש לזה מייל נפרד, איך אפשר להגיב לתגובות כאלה (מעניין אותך לשמוע?)

    אבל היום אני רוצה לדבר על שיחת ההתפטרות, שבה את מודיעה באופן רשמי על עזיבה.

    זכרי שאת צריכה להוביל את השיחה

    לפעמים יש מתח מאד גדול מהמשפט הראשון של: “אז… אני עוזבת…” שאת לא מתכוננת לשום דבר אחר חוץ מהחלק הזה – ונאלצת להתגמגם בשאר השיחה, לומר דברים שלא היית רוצה לומר.

    אז לפני שאת נכנסת, תרגלי לעצמך:

    התשובה ל”לאן את עוברת?”

    החוכמה היא להיות כנה, אבל בקצרה – אף אחד לא צריך לדעת את כל הפרטים של ההטבות המדהימות בחברה החדשה או כמה תרוויחי יותר.

    אם יש סיבה שאת לא יכולה להיות פתוחה לגמרי – יש משהו לא סופי בחוזה, את הולכת לחברה מתחרה – זה בסדר, אבל תני כמה שיותר מידע בצורה נעימה: “אני לא יכולה לפרט לגבי זה עדיין, אבל זה תפקיד בסטארט-אפ שבו אעבוד על מערכת בתחום הבינה המלאכותית”. או, אם את עוזבת בלי שום דבר באופק – גם זה קורה לא מעט! – משהו כמו, “יש לי כמה אפשרויות, ואני לוקחת כמה שבועות חופש כדי לנוח לפני שאני נכנסת להתחייבות חדשה”.

    התאריך של יומך האחרון בעבודה

    מקובל לתת הודעה מוקדמת של חודש, אם יש לך תפקיד בכיר מאד, את באמצע פרויקט מורכב, או שלא ניתן למצוא לך מחליף בקלות, כדאי לחשוב על לתת קצת יותר.

    סקירה כללית של תוכנית העזיבה שלך

    זה, בסופו של דבר, מה שהמנהל שלך מודאג ממנו ביותר: מה הוא יעשה בלעדייך? את לא חייבת שתהיה לך תוכנית עזיבה מפורטת (אם כי כדאי להתחיל לעבוד על זה בהקדם האפשרי), אך עליך לתאר בקוים כלליים מה תעשי בזמן שנותר.

    הכנת התוכנית הזו ותיאור שלה בשיחה יגרמו לך להרגיש הרבה יותר בנוח כשאת באמת מגיעה לשלב הזה.

    וכמובן –

    זכרי את הסיבות שבגללן את עוזבת

    כאשר את מול המנהל שלך, לפעמים קל לזכור את כל הסיבות למה להישאר… את מכירה את הכל כאן, חברי הצוות לא כל כך גרועים, והמנהלת שלך באמת בונה עליך באירוע בחודש הבא…

    תפסיקי. ותחשבי לא רק על המניעים שלך לחפש עבודה חדשה מלכתחילה, אלא גם על ההחלטה הסופית לעשות את הצעד הזה – משרה טובה יותר, עבודה שמעניינת אותך, יותר כסף, פחות לחץ וכו’. בהנחה שחשבת על ההחלטה הזו וקיבלת אותה בצורה מושכלת, סביר להניח שזה מהלך נהדר, ואת הולכת להרגיש מדהים ברגע שהמעבר יסתיים. שמירה על התחושה הזו כשאת נכנסת לשיחת ההתפטרות מול המנהל תעזור לך להישאר רגועה, חיובית ומלאת אנרגיה במקום בפאניקה.

    זכרי שזה לא הסוף ותמיד אפשר להישאר בקשר

    העולם קטן, וזה נפוץ (וממש מבורך) לשמור על קשרים עם קולגות ומנהלים מעבודה לשעבר.

    אז אם חלק מהלחץ שלך הוא בעצם קושי וצער שלא תראי את חברותייך לעבודה כל יום, זכרי שזה לא סוף הדרך. יש הרבה דרכים לשמור על קשר, בנוסף אולי יהיו לך הזדמנויות לשתף פעולה בעתיד – או אולי אפילו לעבוד יחד שוב.

    “להודיע” זה אף פעם לא קל. אבל, אני מבטיחה: ברגע שזה יסתיים, התחושה הזו תוחלף בגל של הקלה ושמחה שהדבר הבא ממש מעבר לפינה.

    ברכי שפירו  הגיבה לפני 2 שנים, 3 חודשים 1 חברה · 0 תגובות
  • 0 תגובות

עוד לא נכתבו תגובות לדיון זה.

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן