10 טיפים לחיפוש עבודה ללא ניסיון

קדם Forums הייטק עבודה 10 טיפים לחיפוש עבודה ללא ניסיון

  • 10 טיפים לחיפוש עבודה ללא ניסיון

    פורסם ע"י ברכי שפירו  חברה on 08/08/2021 ב11:57 am

    כל מי שמתחילה את דרכה בעולם העבודה תיתקל כנראה בפרדוקס: קשה למצוא עבודה ללא ניסיון, לעומת זאת קשה לצבור ניסיון ללא עבודה…

    נראה כמעט בלתי אפשרי.

    כמעט.

    הנה 10 טיפים שיעזרו לך בחיפוש עבודה ללא ניסיון

    1. לא להפסיק ללמוד

    לקחת שיעורים, להשתתף בסדנאות, לאסוף תעודות, אפשר לקחת גם קורסים מקוונים ולא יקרים (או חינמיים). זה לא רק יעזור לך לקבל את הידע עצמו, אלא גם יראה את המסירות והמחויבות שלך. בנוסף: מרצים וחברות ללימודים הם דרך נהדרת להתחיל ולהרחיב את רשת הקשרים שלך.

    2. התחילי לעבוד…

    אני לא צוחקת עליך… דרך נוספת לצבור ניסיון בתחום ספציפי היא לעבוד בשכר נמוך או אפילו בהתנדבות – במחשבה ראשונה זה לא נשמע מניע במיוחד, אבל זה יכול לעזור לך להכניס את הרגל לכל מיני דלתות. את יכולה להתנדב, להתמחות או לקחת פרוייקטים כעצמאית. הכל כדי לקבל הכשרה מעשית. בקיצור: מלאי את קורות החיים שלך ואת תיק העבודות שלך בפרויקטים רלוונטיים שאת עוסקת בהם אפילו במשרה חלקית או בהתנדבות.

    3. השתמשי ברשת הקשרים שלך

    דרך טובה מאד להגיע למשרה היא דרך המלצה ​​או היכרות – חבר מביא חבר. כדי שזה יקרה, עליך לבנות ולהשקיע ברשת הקשרים שלך, באופן מקוון וגם לא מקוון: וודאי שאנשים מסביבך יודעים שאת מחפשת עבודה בתחום XYZ – ותהיי מוכנה עם נאום מעלית, קורות חיים מעודכנים ופרופיל לינקדאין ייצוגי (אם את משתמשת).

    4. בואי נצייר!

    הגיע הזמן להוציא עט ונייר ולהכין דיאגרמת וון גדולה שתוכל להנחות אותך: רשמי את כל הכישורים, הניסיון והתכונות האישיות הדרושות לתפקידך העתידי. לאחר מכן הוסיפי את הכישורים, הניסיון והתכונות האישיות שכבר יש לך וראי היכן שני המעגלים חופפים. את יכולה להשתמש בזה כדי לראות מה את צריכה עוד לשפר ומה את יכולה להדגיש בקורות החיים שלך ובמכתב המקדים שלך.

    5. הפכי למומחית בתחומך

    למדי כל מה שיש לדעת על התעשייה והתפקיד. זה לא רק יכין אותך לעבודה – זה גם יעזור לך כשאת פונה לרשת הקשרים שלך ומתראיינת למשרות. כדי להיות מומחית בתחומך, התחברי לפורומים מקצועיים, קראי בלוגים והצטרפי לקבוצות רלוונטיות ברשת ומחוצה לה.

    6. שיהיה לך סיפור טוב לספר

    וודאי שיש לך “סיפור מקצועי” – הצגה עצמית מעולה שלא משאירה ספקות שאת האדם המושלם לכל מיני תפקידים בתחום מסוים. אנשים ישאלו שאלות (כל כך הרבה שאלות!) אז הכיני תשובות ברורות ותמציתיות מדוע את רוצה להיכנס לתחום זה, מה את הולכת לעשות בכדי להגיע למטרה זו, ומה יש לך להציע, למה שיבחרו בך לתפקיד הזה. בראיון עבודה זה המקום שבו את מרשימה בתשוקה שלך, שמה בצד את כל הכישורים והניסיון החשובים, ומשלימה את זה עם בשיכנוע לגבי מה שאת מביאה איתך.

    7. שפרי את קורות החיים שלך

    וודאי שקורות החיים שלך משקפים את הסיפור הזה. התמקדי בכישרונות ובמיומנויות שצברת במהלך הלימודים ובעבודה על הפרוייקטים השונים. צרי קורות חיים ייחודיים. לא כמו שיש לכל חברותייך (ואני לא מדברת על עיצוב חיצוני, אלא על התוכן, המילים)

    8. עבדי על מיומנויות רכות

    דוגמאות לכישורים רכים: כישורים בין אישיים, כישורים ארגוניים, כישורי מנהיגות וכישורי תקשורת. התמקדי ביכולת שלך להניע אנשים, לבצע ריבוי משימותאו לדבר בפני קהל. צרי קורות חיים שמציגים את כישוריך הרכים במלוא תפארתם – אבל לא כרשימת מכולת, אלא בדוגמאות מהשטח. אם את יכולה להראות מדוע מיומנות רכה מסוימת תקל על לימוד מיומנות קשיחה מסוימת – הגעת לפואנטה.

    9. להיזהר כשאת מכוונת גבוה מדי

    למרות שאת צריכה תמיד לכוון גבוה כשמדובר בעבודה, חשוב גם להשתמש בשכל הישר בעת הגשת מועמדות. את מתחילה, אז חפשי משרות ברמה שלך, שבהן תוכלי להראות שאת יכולה לעשות את העבודה. אם כתוב שנדרשות שנתיים ניסיון – כנראה שללא ניסיון בכלל לא תתאימי, חבל להגיש מועמדות. אבל כאשר את כבר מגיעה לראיון, הבהירי שאת יודעת שאת מתחילה אך מוכנה ללמוד – המוטיבציה שלך חייבת לעבור גם בין המילים, איך שאת משדרת.

    10. סבלנות

    היי סבלנית, גם כאשר ההתחלה לא קלה. כניסה למשרה התחלתית, לפעמים בשכר נמוך או ביצוע פרוייקטים שונים ללא שכר, זה אולי גם מתיש ונראה כרגע רעיון לא הכי טוב, אבל אם את מכוונת מטרה ויודעת שהצעד הזה יקדם אותך עם ניסיון בדרך לעבודה אמיתית וטובה – שיהיה בהצלחה!

    ולא לשכוח להודות על כל דבר ולהתפלל על העתיד!

    ברכי שפירו  הגיבה לפני 2 שנים, 9 חודשים 1 חברה · 0 תגובות
  • 0 תגובות

עוד לא נכתבו תגובות לדיון זה.

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן