8 סימנים שהצלחת בראיון העבודה

קדם Forums הייטק עבודה 8 סימנים שהצלחת בראיון העבודה

  • 8 סימנים שהצלחת בראיון העבודה

    פורסם ע"י ברכי שפירו  חברה on 02/01/2022 ב9:44 am

    הרגע סיימת ראיון עבודה, התלהבת מהתפקיד. את חושבת שהלך טוב. אבל רגע, זה נכון?

    עכשיו, כשיש לך קצת זמן לקחת נשימה ולהרהר במהלך השיחה, הבלבול והספקות נכנסים. את מנתחת יתר על המידה כל תשובה, הערה סתמית והבעת פנים, מחפשת רמזים לגבי אם את יכולה לצפות לראיון שני או לא.

    את לא לבד – כולנו עושים את זה. חיפוש העבודה מלא בהרבה אי ודאות, ואין דרך בטוחה להיכנס לראש של המראיין שלך. למרבה המזל, ישנם כמה סימנים שיכולים להעיד על הצלחה.

    תיכף אתן לך 8 סימנים שהצלחת בראיון

    לפני שנתחיל לפרט, חייבת לשים הסתייגות: כשמדובר בתהליך גיוס, אין באמת כללים ברורים וחוקים שחור-לבן לגבי ההתרשמות בראיון. הדברים שאפרט תיכף הם בדרך כלל חיוביים, אבל הם לא ערובה שאת כבר בשלב הבא. באופן דומה, אם הדברים האלה לא קרו בראיון שלך, לא קרה אסון!

    תמיד יש יוצאים מן הכלל. לשני הכיוונים.

    הבנת את הכוונה שלי, נכון?

    טוֹב. עכשיו, בואי נדבר על כמה סימנים המעידים על כך שסביר להניח שריתקת את המראיין ושאת צעד אחד קרוב יותר לעבודה.

    1. הראיון שלך ארך יותר מהמתוכנן

    הראיון שלך נקבע לחצי שעה, אבל השיחה הסתיימה קרוב יותר ל-45 דקות או שעה. רוב הסיכויים שהמראיין שלך מתעניין בך והתעניין מאוד במידע שסיפקת.

    אמילי ליאו, מומחית בינלאומית לשיווק ומיתוג עצמי כותבת: “כמגייסת לשעבר, אם הייתי יודעת שזה לא מתאים, לא רציתי לבזבז את זמנו של אף אחד ובדרך כלל הייתי מסיימת בדיוק בזמן שנקבע, אבל כשמצאנו מועמד כוכב, היינו מנסים להשקיע זמן נוסף כדי לעבור על מה שאנחנו צריכים לדעת כדי לקבל החלטה מושכלת.”

    2. סימני שפת הגוף של המראיין שלך היו חיוביים

    לתקשורת לא מילולית – במיוחד שפת גוף – יש משקל רב, נראה שהמראיינים מתעניינים במה שאת אומרת? האם הם רוכנים קדימה כשאת אומרת משהו מורכב במיוחד? מחייכים? האם יש בעיניהם איזה ניצוץ?

    בראיון זום סוגים אלה של רמזים יכולים להיות קשים יותר לאבחנה, אבל יש כמה דברים שאת יכולה לשים לב אליהם. לדוגמה, זה טוב אם המראיין שלך יוצר קשר עין תכוף עם המצלמה שלו ויושב זקוף במקום שמוט בכיסאו.

    3. השיחה זרמה באופן טבעי

    אמנם קל לשכוח את זה בתום המתח בזמן אמת, אבל ראיונות הם באמת שיחות בין אדם לאדם. אם האינטראקציה זרמה יותר כמו דיון טבעי ופחות כמו חקירה, זה חיובי. שיחת חולין מנומסת וקצת ידידותית מעידה שהמראיין לא רק התעניין בך, אלא גם חש רמה מסוימת של נוחות.

    רק שימי לב שחברות מסוימות עורכות ראיונות מאוד מובנים עם רשימות קבועות של שאלות שנשאלות בסדר מסוים כדי לעמוד בקריטריונים של גיוון והכלה או עמידה במדיניות אחרת של החברה, אז אל תתייאשי אם נראה שהמראיין שלך ממוקד בתסריט מסוים של ראיון.

    4. נשאלת שאלות המשך

    מראיינים שרואים בך פוטנציאל יחפרו עמוק יותר לתוך התשובות שלך עם שאלות קשורות. שימי לב האם הם שואלים שאלות המשך שמתבססות היטב על מה שאת אומרת או שנראה שהם פשוט עוברים על רשימת השאלות המוכנות שלהם.

    ללחוץ עליך לרדת לפרטים נוספים זה סימן טוב, גם אם זה קצת מלחיץ. זכרי, עם זאת, שאם הם פשוט חוזרים על אותה שאלה שהם כבר שאלו, זה יכול להיות סימן שאינך נותנת מספיק מידע בתשובתך הראשונית.

    5. הם רוצים שתכירי חברי צוות אחרים

    כאשר את מתבקשת להיפגש עם חברי צוות אחרים שלא נקבעו במקור או שאת מתבקשת להיפגש עם הבוס שלהם, זה אינדיקטור חזק מאוד שהם מתלהבים ממך. סביר להניח שהם רוצים להיות בטוחים בכך שאת מתאימה בצורה מושלמת ולהבטיח שהתהליך יזורז על ידי כך מקבלי החלטות אחרים יפגשו אותך.

    זה לא בהכרח תרחיש נפוץ, במיוחד אם ראיונות העבודה שלך מתקיימים באופן וירטואלי, אז אל תקחי את זה כסימן רע אם את נפגשת רק עם המראיין המתוכנן שלך. עם זאת, אם מנהל הגיוס אומר שהוא רוצה להכיר לך את הבוס שלו, מנהל מחלקה או מקבל החלטות אחר (גם אם זה לא קורה באופן מיידי), עדיין תוכלי לסמן וי בעמודת “סימנים חיוביים”.

    6. המראיין שלך “מוכר” לך את העבודה והחברה

    לפעמים קשה לזכור, אבל ראיונות עבודה אמורים להיות דו כיווניים. המעסיק בוחן אם את מתאימה לתפקיד ולחברה, ואת אוספת מידע נוסף כדי לראות אם זה המקום שאת רוצה לעבוד בו.

    עם זאת קחי בחשבון, אם המראיין שלך מוכר לך באופן פעיל את העבודה – על ידי הצגת דברים כמו הזדמנויות צמיחה, הטבות, תרבות חברה, שבחים ועוד – זה סימן שהוא רוצה להלהיב אותך על התפקיד.

    באופן דומה, שימי לב אם הוא שואל על חיפוש העבודה שלך ואם את מתראיינת במקומות נוספים. הוא יכול להעריך את מידת התחרותיות של ההצעה שהוא צריך להציע לך.

    7. המראיין נתן לך ציר זמן לשלבים הבאים

    להגיע לראיון זה חשוב מאד, אבל גם זה רק שלב אחד בתהליך הגיוס. אם המראיין שלך פירט את לו”ז הגיוס ומה עליך לצפות שיקרה אחר כך, זה אומר שהוא מעוניין ורוצה שתהיי מעודכנת לגבי ההמשך.

    לא רק שזה סימן טוב לגבי המועמדות שלך, אלא שזה גם אומר הרבה על המעסיק הזה. זו הוכחה שיש להם תהליך ראיון ברור ומאורגן ושקיפות עבור המועמדים שלהם (וכנראה גם לעובדיהם).

    8. מייל התודה שלך קיבל תגובה מהירה

    את כבר יודעת את החשיבות של שליחת מכתב תודה לאחר הראיון שלך, ובטח לקחת את העצה הזו וכתבת מייל ידידותי ומותאם אישית. ההודעה הזו קיבלה מענה כמעט מיד? מודים לך על זמנך ומודיעים ​​לך שהם יצרו איתך קשר בקרוב?
    תשובה מהירה היא אישור שאת בראש סדר העדיפויות והם רוצים אותך.

    רוצה אפילו יותר טוב מזה? מייל לגבי השלבים הבאים נחת בתיבת הדואר הנכנס שלך עוד לפני שהייתה לך הזדמנות ללחוץ על “שלח” על מכתב התודה שלך.

    איתך בתפילה להצלחה!

    ברכי.

    ברכי שפירו  הגיבה לפני 2 שנים, 4 חודשים 1 חברה · 0 תגובות
  • 0 תגובות

עוד לא נכתבו תגובות לדיון זה.

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן