מהו האורך המומלץ לסרטוני הדרכה?

כשמסריטים וידאו לקורס, באיזה אורך כדאי שהוא יהיה?

תעשו לעצמכן ולקהל שלכן טובה – לא לעשות יותר מ20 דקות וידאו!

למה?

א. זה קשה לתלמידות.

כשתלמידה נתקלת בסרטון שהאורך שלו 45 דק’ זה כבד עליה. כשהסרטון 15 דק’ זה עושה לה חשק. יותר מזה, אם יש לתלמידה חצי שעה פנויה ובא לה להתקדם בקורס שלך – היא יכולה לראות כמה סרטונים ולהרגיש את ההתקדמות. לעומת סרטונים ארוכים שהיא צריכה לפנות הרבה זמן כדי להתקדם. בגלל שהן לא מוצאות זמן להתקדם בקורס הן נמרחות איתו, מה שגורם לחוית משתמש לא נעימה.

ועוד חשוב מזה, בגלל שסרטונים קצרים דוחפים להתקדמות וסרטונים ארוכים מאטים את הקצב – פחות סיכויים שהקורס יביא אותם לשינוי המיוחל ולהצלחה. התקדמות לא עקיבה ורצופה = פחות הצלחות ותהליכים של שינוי. פחות הצלחות? פחות תלמידות מרוצות וסיפורי הצלחה בשבילך = פחות תלמידות שיגיעו מפה לאוזן.

ב. זה קשה לכן.

הרבה יותר קל גם לכן לצלם קטעים קצרים. לפני כל הסרטה חוזרים על החומר ברפרוף מהיר, זוכרים בקלות מה אני רוצה להגיד. כשמחלקים לקטעים קטנים הרבה הרבה יותר קל לצלם. גם העריכה של הסרטון יותר נוחה (והסרטון פחות כבד). ואם תרצו בעתיד לשנות / להמיר / לשדרג נושא מסויים – תוכלו באופן ממוקד ולא לצלם מחדש חומר ארוך של שעה !

תכלס,

בקורסים קצרים של שעה אפשר לחלק ל6 סרטונים של 10 דק’. תעשו סדר בחלוקת הנושאים והחומר כך שכל נושא יקבל את הבמה שלו, ולהפריד כמה שיותר בין נושאים כשמתאפשר. בקורס כבד – להשתדל לא לעבור את ה20 דק’. אפשר לחלק הדרכה תאורטית ומעשית (תרגול) לסרטונים נפרדים.

בהצלחה!

אולי יעניין אותך

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן