מהאולפנים של פעם- אל המיקס של היום.

קדם Forums אולפן וסאונד מהאולפנים של פעם- אל המיקס של היום.

  • מהאולפנים של פעם- אל המיקס של היום.

    פורסם ע"י יהודית ש  אולפן סאונד ונגינה on 03/11/2025 ב11:23 am

    אז לתוצאות הסקר..

    כשעשיתי כאן את הסקר האחרון, היה לי ברור שמה שהכי בוער לכולנוזה לא רק איך לעשות מיקס טוב, אלא איך לחשוב מיקס.

    וזה החזיר אותי להתחלה של עידן ההקלטות-

    אז, כשהעמידו את הנגנים, הזמרים והמקהלה בחלל אחד- כל תזוזה באולפן היתה המיקס.

    לטא היו פלאגנים, לא EQ, רק אוזניים ותחושת מרחק.

    וכשחושבים על ז- אולי שם נמצא ה"סוד" גם להיום.

    כי מיקס טוב מתחיל הרבה לפני שמגיעים ל CUBASE.

    הוא מתחיל כבר כשאנחנו בונות את ההפקה, בוחרות את הצלילים, משאירות מקום לכל כלי ולכל נשימה.

    טיפ קטן ממני:

    כשאת מתחילה פרויקט חדש, נסי לדמיין איך היית מאזנת אותו אם לא היה לך שום פלאגין.

    איפה היית ממקמת כל כלי?

    איזה צליל היה המרכז?

    איזה נשאר ברקע?

    כשאת חושבת כך- את בעצם ממקססת מההפקה.

    ואני אשמח שגם אתן תשתפו

    מה למדתן על מיקס שהכי שינה לכן את הדרך שאתן עובדות באולפן

    או כל טיפ או רעיון אחר שיכול לעזור לכולנו.

    יהודית ש הגיבה לפני 4 שבועות, 1 יום 2 חברות · 3 תגובות
  • 3 תגובות
  • יהודית ש

    אולפן סאונד ונגינה
    חברה
    16/11/2025 ב11:57 am

    כתבתי פעם קודמת על זה שפעם- ההקלטה היתה הייתה המיקס.

    כל נגן עמד במקום המדוייק שלו, המקהלה מאחור, הסולן מקדימה-

    והאיזון קרה באויר, לא על המסך.

    והאמת? גם היום זה נכון.

    רק שהיום ה"מיקום" כבר לא רק פיזי- הוא תדרי.

    כל צליל שאת מוסיפה בהפקה תופס מקום-

    ואם כולם יושבים על אותו טווח תדרים נקבל עומס, גם אם כל אחד מהם נשמע טוב לבד.

    טיפ קטן ממני:

    לפני שאת מוסיפה אפקט או פלאגין- תשאלי את עצמך:

    האם הצליל הזה באמת מוסיף משהו חדש או רק מכפיל משהו שכבר קיים?

    לפעמים פחות זה יותר.

    ולפעמים ההפקה המושלמת היא זו שיודעת לעצור בזמן.

    ובין לבין-

    אם יש לכן טריקים קטנים משלכן, משהו שעוזר לכן "לנקות את המיקס" או לפתוח מרחב- תשתפו כאן בתגובות.

  • אתי לב השיר

    אולפן סאונד ונגינה
    חברה
    17/11/2025 ב9:17 am

    יהודית

    ראשית-

    תודה על כל הטריקים והטיפים שאת נותנת
    זה תורם המון!!!

    דווקא יש לי טיפ שגם הוא קשור למיקום של כל כלי במיקס במרחב הפנורמי

    למדתי אותו מבטי זיאת

    לפעמים כדאי לשים אפקטים במונו על תפקיד מסויים

    למרות שבאופן גורף בד"כ שמים אפקטיים בסטראו כי זה נותן תחושה של רוחב וגודל

    אבל אם רוצים לתת תחושה של מיקום מדוייק של תפקיד מסוים באיזור הפנורמי אפשר לשים לו אפקט במונו ולמקם את האפקט בצד שמיקמו את אותו תפקיד

  • יהודית ש

    אולפן סאונד ונגינה
    חברה
    17/11/2025 ב12:32 pm

    נכון, ולאורך כל המיקס אנחנו בעצם ממקמות את הכלים והשירה.

    כל רוורב ודיליי נותן לנו תחושת מרחב אחרת לפי איך שאנחנו ממקמות אותו.

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן