מאת: חני אללוף

“תתחילי ונראה כבר איפה לקצץ”
כשאת מקבלת כזו תשובה במענה לשאלה “מה התקציב שלכם לפרויקט?”
מה את עושה?
יש אדריכליות שיסתערו על העבודה,
ויש שיתעקשו לברר את הפרט המאוד לא שולי הזה.
הראשונות יצטרכו לתכנן שוב, להשקיע עוד זמן רב במציאת תחליפים שמחירם יתאים
ללקוח, לקבל הצעות מחיר מבעלי מקצוע וספקים ולא לייעץ ללקוח עד כמה ההצעה הזו
הגיונית ומותאמת לתקציב, בסוף הפרויקט ללקוח אין מדדים להשקעה מול תוצאה.

כשלקוח לא נוקב במספר מדויק לתקציב הפרויקט, יש לי דרך לגלות את מספר הקסם ואני
שמחה לחלוק אותה איתכן. תנסו כי זה פשוט עובד.
“אנחנו מדברים על תקציב של חמש מאות אלף ש”ח?”
אני שואלת את הלקוחות אחרי שסיימנו עם בניית הפרוגרמה ולשאלת התקציב לא קיבלתי
תשובה ברורה…
הלקוח, בעלים של משרד יוקרתי במרכז העיר קופץ למשמע הסכום:  “סליחה, אבל אנחנו
מדברים על שיפוץ קוסמטי וקצת ריהוט, התקציב שלנו חייב להישאר במסגרת ה250 אלף
ש”ח”.

יש מספר.
בינגו.
כדי להתחיל ולסיים פרויקט בחיוך, מוכרחים להוציא את “פיל התקציב” מהחדר ולהבין
בצורה ברורה עוד מההתחלה כמה עמוק תיכנס היד לכיס.
העבודה שלנו כמגשימות המשאלות של הלקוח כרוכה בהרבה הבנה של אופני הביצוע
ויצירתיות. עם תכונות אלה נוכל לחלק את התקציב של הלקוח מהבסיס ועד להשלמת
הפרויקט. ואל תשכחו להשאיר תקציב לבל”תמים.
נקודת המוצא היא כמובן תכניות בסיסיות וכתב כמויות.
כתב כמויות נראה פיזית כמו טבלה שבה נזין את כל העבודות והרכישות הנדרשות בפרויקט
בצמוד לעלויות.
אני עורכת כתב כמויות לפרויקטים קטנים כמו גם לגדולים ומורכבים יותר.
בעיצוב משרד נדל”ן במרכז העיר, התחלנו לבנות כתב כמויות ותמחור ולאחר הכנסת
המספרים לכל הפרמטרים נותר לנו סכום של 7 אלף שקלים לשולחן ישיבות. סכום נחמד
אבל הלקוח הביע רצון ברור ששולחן הישיבות יהיה מרשים ויהווה מאסטר פיס בחלל.
במצב כזה כשהסכומים ברורים מול המעצבת והלקוח, נדרשת הפעלת יצירתיות.
לאחר בדיקות ובירורים בחרנו בשולחן שיש קוורץ וייצרנו אצל אמן מתכת רגל בדוגמת הלוגו.
כשהלקוח ראה את התוצאה הוא הבין כי ביחס לסכום ההשקעה התוצאה הייתה מעל
ומעבר, אף כי זמני הייצור היו ארוכים יותר. 
באותו פרויקט הייתה לנו בעיה לפזר תאורה שקועה תוך שמירה על תקרת הגבס הקיימת
ועל מסגרת התקציב כמובן.
הפתרון: פרופיל היקפי שהתקנו לתקרה תוך השארת מרווח לקיר שבו הכנסנו תאורה
היקפית.

התוצאה מרהיבה.
כדאי להכין טמפלט בסיסי מקסימלי לכתב כמויות ובכל פרויקט להוריד סעיפים לפי הצורך
ולהכניס מספרים לטור הכמויות והסכומים.
כתב הכמויות מחולק לשלושה חלקים:
בחלק הראשון  נתייחס לעבודות: הריסה ובניה, תשתיות חשמל תאורה, אינסטלציה,
תקשרת, חיפוי וריצוף, גבס וצבע. התקנות של אביזרים, כלים סניטריים, דלתות וכו׳
חלק שני: מטריצה כמותית של חומרי גמר, מה שנקרא חומר לבן.
ובחלק השלישי נערוך רשימת רכש: פרופילים, תאורה, ריהוט, דקורציה, טפטים וכו׳.
זה נשמע כעבודה רבה ומאומצת אבל ברגע שיהיה לך טמפלט כזה מוכן תוכלי להתאים אותו
לכל פרויקט ופרויקט. 

הלקוחות ובעלי המקצוע מתרשמים מאד כשאת מגיעה מוכנה עם הנתונים, קל לך להעביר
כמויות ומידות להצעות מחיר לקבלנים וספקים, וכשאת מקבלת הצעת מחיר לשירות או מוצר
תוכלי להמליץ ולענות ללקוח ״ההצעה הזו מצוינת והיא עומדת בתקציב שלנו״
ובמקביל להתמקח במידת הצורך לטובת הלקוח. כי יש לך מספר מול העיניים שאליו צריך
להגיע כדי להימנע מחריגה בתקציב.   
גם כאשר במהלך הפרויקט הלקוח רוצה להוסיף עבודות או לרכוש מוצרים החורגים
מהתקציב, תוכלי ליידע אותו בצורה מידית בהיקף החריגה כדי שיוכל להיערך ולשקול את
התוספת.
כתב כמויות מדויק צמוד לכסף הופך אותך מעוד מעצבת למסטארית עם ערך מוסף
בהצלחה!

חני- 0585735770
[email protected]

אולי יעניין אותך

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    1. הייי אסטריה,

      בכתב כמויות- הקבלן מכניס את התמחור שלו. ואז את משווה בין ההצעות של הקבלנים. מחירון לעלויות שיפוצים יש כמה אבל בתכלס כל שיפוץ מורכב מכל כך הרבה פרטים. כגון מורכבות גישה לדירה, עונה בשנה, סדר גודל של העבודה וכו’ אז יותר נכון לקבל הצעות ממספר קבלנים ולהשוות ביניהם. ברגע שאת מעבירה לקבלנים כתב כמויות אחיד והם מכניסים תמחור לכל סעיף וסעיף- קל לך להשוות בינהם ולהתמקח ממקום של ידע.

      בחלוקת תקציב לפרויקט את צריכה להסתמך על נסיון עבר ולבדוק סדר גודל של מחירים למוצרים השונים לפי הפרויקט.
      בטמפלט שהכנתי יש לך רשימה שמקיפה את כל מרכיבי הפרויקט כך שקל לך להתנהל ולהכניס נתונים.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן