טיפול יעוץ אימון והנחיה
ציבורי קהילה
ציבורי קהילה
פעילות אחרונה: לפני יום אחד
מטפלות באומנויות, פסיכולוגיות, עו”סיות, מנחות, מדריכות, מרצות, מאמנות, יועצות, ברוכות הבאות! ... פירוט נוסף
ציבורי קהילה
תיאור הקהילה
מטפלות באומנויות, פסיכולוגיות, עו”סיות, מנחות, מדריכות, מרצות, מאמנות, יועצות, ברוכות הבאות! בואו נדבר על הסטינג שלנו
האם כל שבוע הפגישה מעניינת ומלאה?
קדם ‹ Forums ‹ טיפול ואימון ‹ האם כל שבוע הפגישה מעניינת ומלאה?
האם כל שבוע הפגישה מעניינת ומלאה?
פורסם ע"י טובה אבן-צור חשבונאות ויעוץ מס on 25/06/2026 ב7:08 pmשלום מטפלות ומטופלות
אשמח לשמוע את דעתכן במשהו שמטריד אותי.
במשך תקופה ארוכה אני הולכת לטיפול (כמה שנים) פעם בשבוע.
יש פגישות מלאות בתוכן, בשיתוף ובהתקדמות ויש פגישות שלא…
לא בכל פגישה יש לי מה לספר, להתייעץ או לשתף והמטפלת שלי יושבת ומחכה שאני אפתח את הפה.
אין באמת פגישות שאנחנו יושבות ושותקות אבל כן יש פגישות שהן פחות מעניינות 🙁
ואז אני יוצאת עם טעם קצת מר, כאילו מרגישה אולי ‘מאכזבת’ שלא היה מספיק מעניין ותורם.
חייבת לציין שתחושת האכזבה לא מגיעה מהמטפלת, זאת חוויה שלי.
של ‘על מה דברנו?’ דברים לא ממש תורמים, לא מאד מעניינים
אפילו מרגישה שהתאמצתי למצא נושאי שיחה כדי שלא נשב ונשתוק שעה.
אז מה באמת קורה אצלכםן בפגישות?
הרי לא הגיוני שבכל שבוע יהיה תמיד עמוס ומקדם.
אשמח לשמוע את דעתכן בנושא.
מירי הגיבה לפני 1 יום 12 חברות · 21 תגובות- 21 תגובות
פעילה בקהילה
שלום טובה
האם התחושה הזו הייתה קיימת מההתחלה או שהתגברה בתקופה האחרונה?
האם דיברת על זה עם המטפלת, מה היא חושבת על זה?
לפעמים התחושה הזו יכולה לספר משהו על המקום של הטיפול ואולי סוג של מיצוי מסוים והגעה לשיא של הטיפול הזה בתקופה הזו
פעילה בקהילה
תודה ברכי על התשובה.
ברור שהפגישות בעבר היו עמוסות יותר וככל שעובר הזמן יש פחות “חומר” .
לא דיברתי איתה יל סה; אני כם תוהה אם היא מרגישה את זה
כי בסופו של דבר מכל סיפור שלי היא מצליחה לקחת את הדברים המהותיים ולהתבונן בהם.
פעילה בקהילה
מבינה את ההרגשה שלך!
אני באופן אישי הולכת למטפלת, אבל קובעת כל פעם כשיש לי צורך מוגדר ואמיתי, ולא הולכת קבוע- פעם בשבוע.
עם זאת ממליצה לך לנסות ‘לחפור’ לעצמך- מתי את מדברת ‘סתם’, ומתי את מדברת על משהו אמיתי ונצרך, ולנסות לכוון רק אל הדברים שבאמת נוגעים.
חושבת שבהחלט יכול להיות שלפעמים אין דברים מעניינים לדבר עליהם, ובאמת מבינה את ההרגשה של ‘לא עשיתי לה היום מעניין’🙂
פעילה בקהילה
תודה חדוה
נעים להרגיש שמישהי מזדהה איתך
פעילה בקהילה
את מציינת שאת כבר כמה שנים בטיפול
יכול להיות שמיצית?
שאין כבר על מה לדבר כי החיים בסך הכל בסדר?
כשאת מגיעה לטיפול את בדרך כלל באה עם מטרה
האם המטרה זה עצם המפגש?
הסטינג הקבוע?
אם כן לא צריך שיקרה שם משהו מיוחד
עצם הסטינג הזה הוא טיפול
והייתי מציעה להביא את זה למפגש הבא
כי זה חומר טיפולי שיכול להאיר מקומות חבויים בנפש
ואלי זה סוג של דשדוש בכלום העיקר לא לגעת במה שבאמת כואב
יכולות להיות אינסוף אפשרויות. שווה להתבונן בזה
פעילה בקהילה
מירי יקרה
תודה על התשובה החכמה מאד.
יש משהו במיצוי כמו שאת אומרת.
בסך הכל עשינו סדר וטיפול עמוק בהרבה דברים חשובים.
יחד עם זאת הטיפול עוד לא מסתיים כי יש עוד נקודה קשה שלוקח זמן לטפל בה ולא בכל שבוע אני יכולה שניגע בה.
באמת מעניין להבחין אם זה דשדוש כי זה מדי כואב
או הפחד שלי מלטפל בזה ואז בעצם לסיים את הטיפול- דבר שמפחיד אותי בפני עצמו
ותיקה
זה אחד ההבדלים בין טיפול דינמי לבין טיפול מבוסס CBT.
בטיפול מבוסס CBT, לפחות כמו שזה נלמד אצלנו במכון שי,
יש למטופלת מטרות, ויש למטפלת מטרות.
המטפלת מציבה לעצמה תוכנית טיפולית, מה שהיא רוצה לקדם את המטופלת.
לדוגמה –
אני רוצה לעזור לה להרים את הדימוי העצמי.
שמתי לב שהיא מאד מרוכזת בעצמה ולא רואה את השני.
אני רוצה לקדם אותה בלצאת מהאנוכיות ולראות גם את הזולת.
אני מבינה שהיא חרדתית, ורוצה לחשוב על תוכנית פעולה איך לקדם אותה בזה.
וכך,
כשיש פגישה שהמטופלת לא מגיעה עם מטרה מיוחדת,
המטפלת ‘מוציאה’ את המטרה שלה, ושואלת אם אפשר היום להתמקד בזה.
פעילה בקהילה
שיינדי
באמת מדובר בטיפול דינאמי
ולפעמים דוקא מדברים שוליים לכאורה צומחות תובנות עמוקות.
לכן אני חושבת שמטפלת שלי רואה בכל שיתוף שלי (גם כביכול לא קשור) משהו לעבד אותו
פעילה בקהילה
לי נגע העניין שאת מרגישה שאת צריכה לספק ענין בפגישה. שאת מאכזבת אם לא
אולי יש כאן מה ללמוד מזה
מאיפה בא הצורך לרצות, לספק לאחרים בכוח מה שלא תמיד יש?..
מה זה בשבילך לאכזב? מה קורה אם את כן מאכזבת?
פעילה בקהילה
חיה
את צודקת…
מרגיש לי שזה יושב על מקום לא בריא
ואם לא היה מעניין? למה זה כ”כ מעיק עלי?
באמת זה חומר טיפול בפני עצמו
עצם השאלה שלך הכאיבה לי ..😒
פעילה בקהילה
שלום טובה
אם את אומרת שיש משהו שצריך לדבר עליו אבל את רק מסתובבת סביבו, אפשר להגדיר את זה כהדחקה של הדבר. כדאי לך מאוד להעלות את זה בפגישה הבאה, זה יעזור לך ויפתח אותך. בנוסף, אם את יוצאת משועממת מעט יכול להיות שאת צריכה לעשות הפסקה, להרגיש את החיבור והצורך בטיפול ולבוא עם רצון ומוכנות גם לכאב.
בהצלחה!פעילה בקהילה
מירי יקרה
תודה על התשובה
הנושא שאנחנו נוגעות ולא נוגעות בו ידוע למטפלת ולי
אנחנו פשוט מחכות שיגיע הרגע מצש לקפוץ למים
כרגע אנחנו רק טובות רגליים…
ואני פחות יוצאת משועממת כי אם משעממת…
וזו הנקודה שמפריעה לי
חברה תורמת
טובה, את הלקוחה – את לא צריכה לספק עניין !
חושבת שמה שמיוחד בטיפול רגשי זה
שאפשר לדבר על השיחה בתוך השיחה עצמה
בדרך כלל אנחנו רק מדברים וכאן אפשר לנתח את זה
כדאי מאוד כפי שכתבו כאן לפתוח עם המטפלת
לשמוע איך היא רואה את הדברים
ולהגיע למסקנות משותפות.
הרפלקציה הזו יכולה מאוד מאוד לקדם.
אם את מרגישה פחד לסיים טיפול
– גם על זה כדאי לדבר
ולראות אולי לרווח את הפגישות כרגע יהיה נכון יותר?
הכל בהתאם לצורך שלך
מה שנכון לך!
בהצלחה!
פעילה בקהילה
תודה מלכי<div>
הארתן את עייני באמת להביא את העניין הזה לפגישה עצמה לדבר ולהתבונן בזה לעומק.
תודה!
</div>
פעילה בקהילה
שלום טובה יקרה
אני מרחיבה את מה שכתבה חיה חיה
אני אומרת מראש שאני זורקת השערות ולא שום דבר בטוח:
יש פה תחושה שהיא שלך, את מאוכזבת, ממה?
יכול להיות שיש בך פחד לא להיות רלוונטית, מספקת סחורה
אם לא תהיי מעניינת, מה יקרה?
בדרך כלל מתחת לכל הרגשות יש חרדה
וכשמזהים אותה, מגיעים למקומות הרבה יותר עמוקים
מצד שני יכול להיות שיש פה השלכה של המטפלת עלייך
אולי היא מאוכזבת שהיא לא מצליחה להגיע איתך לאיזו פריצה משמעותית ומשליכה עלייך
את התחושות שלה, ואז את סופגת ומרגישה את זה.
כמו שכתבו פה כולם: דברו על זה!!!
זה חשוב מאוד ויכול לפתוח עוד רבדים
בהצלחה גדולה!
פעילה בקהילה
תודה שולמית
אני באמת מרגישה בנח מאד לדבר איתה על הכל. והייתי צריכה את החידוד הזה פשוט להעלות את הנושא לשיחה והתבוננות.
יחד עם זאת הגענו יחד בטיפול להמון הישגים משמעותיים כך שקשה לי להאמין שזאת השלכה של המטפלת עלי.
יותר מרגיש לי שהצבתי לעצמי רף של עניין ותוכן ואם אני מרגישה שלא היה מספיק ברף שהצבתי לעצמי…אז היתה פגישה פחות מוצלחת.
אבל באמת מעניין לשאול מטפלות
מה אתן עושות אם למטופלת היום אין מה להגיד? או לפחות לא מצליחה להתחיל?
ותיקה
מעיזה להציע- אולי התחושה גם “באשמת” המטפלת.
אולי את באמת מרגישה שיש לה איזה שהוא צורך לסיפוק ממשהו ‘מעניין’ ועמוק, ואלי התחושה הזאת עוברת אליך, בלי מילים?
ולא תמיד ‘לדבר עם המטפלת’, באמת עוזר לגעת בנקודות. אולי גם המטפלת מדחיקה את זה? (היא גם בן אדם, מותר לה!)
בהצלחה!
פעילה בקהילה
מעניין
לי זה יותר מרגיש שגם מסיפורים או תוכן לא מאד רלוונטי היא מצליחה להפיק תובנות
אבל אותי זה לא מספק 😐
אגב פגישות כאלה “ריקות” הן לא בתדירות גבוהה.
ותיקה
לא התכוונתי שהיא לא יודעת להפיק דיבורים תועלתיים ונוגעים, אלא שאולי היא מרגישה מאוכזבת אם הפגישה לא היתה בשיא, ואז זה משפיע עליך….
פעילה בקהילה
אישית, לא התחברתי להרגשה של ‘מאכזבת’,
אצלי זה מאכזב אותי.
מרגישה באסה כשזה קורה, כי השקעתי זמן, כח וכסף ולא מרגישה כלום.
כלום הכוונה, לא התקדמות וגם לא ריגוש מסוים שיש לפעמים.
אבל אחרי שזה קרה כמה פעמים (לא ברצף) הגעתי למסקנה ש –
התקדמות היא לא דווקא להרגיש שמשהו גדול קורה,
לפעמים זה אפילו תובנה קטנה שאני יוצאת איתה משיחה שלמה על משהו שולי לכאורה.
ועוד משהו,
חשבתי שגם אם אין בכלל תועלת מהפגישה, זה היה כדאי אפילו בשביל הרצף הטיפולי.
אותי זה ממש מרגיע ומפקס אחרי פגישות כאלו.
חברה תורמת
אני כמטפלת אף פעם לא מחכה שהמטופלת תביא את החומר,
תמיד מכינה משהו, ואם יש לה מה לפתח, ברור שאני מניחה הכל בצד.
מאד יכול להיות שזה ההבדל בין טיפול דינמי לבין טיפול מבוסס CBT
כמו שכתבה שיינדי, שאני באמת תלמידה שלה.
ואם אין לא זה ולא זה, פותחת את המפה האסטרולוגית שלה ובודקת
מעברים או דברים חדשים שעד עכשיו לא שמנו לב אליו.
Log in to reply.